bacza1

Mechanizm wiązania sznurkiem w Deutz Fahr GP 2.50

Polecane posty

bacza1    0

Kupiłem używaną prasę Deutz Fahr GP 2.50. Jej stan techniczny jest zadowalający. Problem z mechanizmem wiązania sznurkiem. W chwili zainicjowania procesu wiązania ramiona nie opadają do prawidłowej pozycji i balot nie chwyta sznurków. Może wyjaśni mi ktoś jakie zadanie ma do spełnienia wolnobieżka HFL 3530 w mechanizmie napędzającym ramiona? W jaki sposób przekazywany jest ruch obrotowy spowodowany sznurkiem na ruchy ramion?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Zainicjowanie procesu wiązania sznurkiem odbywa się automatycznie, poprzez osiągnięcie przez belę odpowiedniego rozmiaru w komorze wiązania. Gdy to się stanie odblokowuje się "zapadka" (nie wiem jak to nazwać, musiałbym na zdjęciu ci to pokazać) i wtedy ramiona opadają na dół. Teraz sznurek musi być porwany przez obracającą się belę i to właśnie sznurek napędza koło obrotowe, wokół którego jest 1 raz obwiązany (to koło, które jest podzielone na 5 rowków, w zależności ile razy chce się obwiązywać belę sznurkiem). To koło natomiast powoduje ruch ramion. Możesz sprawdzić działanie tego mechanizmu na sucho. Po prostu opuść ramiona ręcznie, zwalniając tą zapadkę i potem kręć tym kołem z rowkami. Jeżeli jest wszystko dobre, to ramiona powinny się ruszać (od środka na boki, kończąc ponownie na środku, gdzie wysuwany jest nóż obcinający sznurki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Dziękuję lukasz56612 za zainteresowanie się moim tematem ale to o czym napisałeś zdołałem już poznać. Chcę dotrzeć do szczegółów. Co się dzieje gdy ramiona opadają? W jaki sposób ruch opadających ramion nie powoduje obrotu koła sznurkowego? Muszę zrozumieć dlaczego ramiona (w moim przypadku oczywiście) nie opadają do końca? Jaka jest przyczyna ich blokowania, może przyczyna tkwi w uszkodzonej wolnobieżce albo są uszkodzone zębatki koła sznurkowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Wszystko na to wskazuje, że problem właśnie jest w tym kole sznurkowym. Nie rozbierałem go jeszcze, więc nie wiem jak to od środka wygląda. Niestety nie mogę ci pomóc ;/

 

PS: Nie zastanawiałeś się nad wymianą tego koła sznurkowego? Unia Famarol robi swoje prasy na licencji Deutz Fahr i właśnie tutaj stosuje taki sam mechanizm wiązania sznurkiem. Może więc dostałbyś nowe koło w jakimś serwisie Unii lub u jakiegoś dealera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Czy w okolicy Ząbkowic Śląskich (Dolny Śląsk) używa ktoś prasy z takim mechanizmem wiązania sznurka jaki jest w prasie Deutz Fahr? Chciałbym zobaczyć jego działanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Problem rozwiązałem poprzez wymianę wolnobieżki koła napędzającego mechanizm wiązania sznurkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leos    0

czy ktoś może podać parametry sprężyn pomiędzy aparatem spustowym a iglicą prowadzącą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj