Skocz do zawartości
UrsuserM

Sworzeń przedniej osi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sworzeń
UrsuserM    3

Chciałbym założyć podkładki dystansowe na przednią oś bo mam spory luz i chciałbym sie zapytać czy trzeba do tego wyjmować

wspornik osi czy da sie wyjać sworzerzeń od przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak nie jest zapieczony to się da go wycofać lekko po uniesieniu na lewarku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

A no. A jak jest na sworzniu luz to podłożenie samych podkładek kompletnie nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsuserM    3

Ale luz jest tylko przód-tył na boki się niemacha ośka wiec chyba podkłądki starczą hm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu85    6

Mozesz miec problem z wybiciem tego swoznia bez odkrecania wspornika..najlepij go wymontowac i nowe tuleje i spokoj..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

same podkładki nic ci nie dadzą najlepiej jak jest to zrobione pasownie bez podkładek tak mi mówił gość który koło tego robi bo sam jakiś czas temu robiłem to przy swoich ciągnikach i gość mi tłumaczył że same podkładki na długo nie pomogą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Jeszcze nie wiesz za bardzo gdzie masz już chcesz wymieniać. Podnieś przód i sprawdź. Odpowiedz sam znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dwa krótkie pytania

jakie macie sposoby na wybijanie sworznia z przedniej osi ?

w którą stronę ma wyjść sworzeń ? (z jednej strony jest wgłębienie z zabezpieczeniem )

 

z góry dziękuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zr135    0

Witam,

rownież mam problem z wyjeciem tego sworznia a luz mam bardzo duzy i kupiłem juz wszystko nowe tylko nie moge go wyjać...:\

ma ktos moze jakis pomysł..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

ja jak robiłem u siebie to, to odkręcałem cały wspornik od silnika i wybijałem w stronę przedniego zaczepu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

Ja również odkręcałem cały wspornik. Ale nie wybijałem, tylko wypychałem przy pomocy podnośnika 7T. wspornik na pustaki lub dębowe kloce, na wypychany sworzeń - inny o mniejszej średnicy, na to podnośnik a na główkę podnośnika albo rura, albo coś sztywnego żeby zaprzeć się do sufitu w garażu.

Można też robić to w poziomie np. między futrynami w drzwiach, albo ścianami - oczywiście wszystko musi być na tyle mocne żeby nie zburzyć budynku. Czy pionowo, czy poziomo - to trzeba ustawić osiowo i przydatna jest pomoc. Tak samo z wciskaniem nowego sworznia. U nowego sworznia można lekko zaokrąglić ostre wargi. Lepiej wtedy wchodzi , a w razie jakiejś niedokładności nie struga mosiężnej tulejki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zr135    0

dzieki za pomoc, miałem nadzieje ze obejdzie sie bez odkrecania wspornika ale widze ze wiekszosc tak robi a wiec i ja tak zrobie, jeszcze raz dzieki za odpowiedz

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsuserM    3

Zrobione, Robiliśmy to bez odkręcania wspornika z przodu jest gwint w sworzniu wkręcasz śrube przyspawujesz jakieś ucho czy cos, linka i wyciągasz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zr135    0

Kolego UrsuserM dzieki za pomysł :) tak samo wyciagnełem i faktycznie wszystko ładnie, pieknie, szybko poszło, jeszcze raz dzieki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslawek    6

Witam, mam pewien problem ze sworzniem przedniej osi okrągłej - zamiast sworznia mam tuleję fi60. Gdy pytałem w sklepie z częściami, to nikt nie słyszał o takim przypadku. Czy ktoś miał podobny problem? Ciągnik z 77 roku oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Naprawiałem oś okrągłą i był tam sworzeń fi55 ( rura ) . Zamontowałem nowy pełny sworzeń .

Nie wiesz czy można załorzyć pełny zamiast tuleji czy masz problem z kupieniem fi60 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslawek    6

Kupiłem sworzeń fi 55, tulejki oraz pożyczyłem rozwiertak. Jak zabrałem się do roboty, to okazało się, że zamiast sworznia siedzi tuleja o średnicy fi 60 i nigdzie nie mogę jej dostać (nawet w katalogu nie występuje) ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

w 7211 mam sworzeń pusty :P , tzn rurę ale średnicy ci nie powiem, może masz przód od innego modelu lub po toczeniu

 

więc albo szukaj w innych modelach (jak nie zapomnę to zmierzę w 7211) albo tocz tulejki do osi na kupny sworzeń co masz jak ci pasują te tulejki do wspornika na wymiar

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Stary sworzeń fi60 jest wdarty , nieraz napawałem sworznie i na tokarni wyrównałem , można zrobić taki sworzeń z dobrego materiału .

Tulejki możesz dobrać od innej maszyny albo zrobić jak nie dokupisz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Jakby ktoś chciał to mam możliwość dorobienia sworzni różnej średnicy z utwardzaniem, koło mnie produkują do Fadrom do Niemiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslawek    6

Dzięki za odpowiedzi. Prawdopodobnie mam założony sworzeń osi od zetora, ale to się okaże jak załatwię rozwiertak fi 60. Trochę dziwne że tak zamontowali w fabryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez crystal169
      Witam, mam taki problem od jakiegoś czasu, a chodzi o wyciekający olej podczas jazdy z większą prędkością przez pewien czas lub podczas jazdy w polu z jakimiś maszynami, najlepiej widoć to po zatrzymaniu przez następne jakieś 15 min, olej wycieka przez śrubę odpowietrzającą, niezależnie czy jest włączony przedni napęd czy nie.
      Ciągnik miał robiony na wiosnę remont skrzyni lecz wyciek był też przed remontem , wtedy przypuszczalną przyczyną była uszkodzona skrzynia. Niestety po remoncie dalej ten problem jest. Sprawdzany był poziom oleju w skrzyni bo jednak te węże się łączą z tą ośką. Niestey również przy poziomie naprawdę minimalnym wyciek oleju był. Dodam , że olej z tej ośki był spuszczony za pierwszym razem kiedy wyciek był. Ale potem sam się napełnił spowrotem po nie za długiej jeździe. Niestety nie wiem już co i jak można z tym zrobić. Ciągnik to Crystal 169 ale jest to identyczne rozwiazanie co w ursusach , na przykład 1634.
      Proszę o pomoc. Jest to uciążliwe ponieważ po zatrzymaniu tego oleju jeszcze trochę ucieka.



    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
    • Przez adhock
      Czołem koledzy,
       
      Tak jak w temacie, przy szybszej jeździe na drodze ciapek zaczyna mi wpadać w wibracje, ewidentnie od przedniej osi. Ale pojawiają się one tylko przy pewnej prędkości. Powyżej i poniżej niej drgań nie ma.
      Oś była regenerowana: wymienione tulejki miedziane na osi i na zwrotnicach.
       
      Z czego to może wynikać? Zła zbieżność? Luzy w ukł. kierowniczym?
       
       
    • Przez Gazda999
      Ma problem z osią ,luzy niemiłosierne wiadomo tulejki nowe sworzeń też mam nowy ,ale niestety otwór w osi płaskiej też wyrobiony ,myślałem kupić koszt ok 150 pln ,ale sprzedawca mi odradził i poradził regenerować starą.Moje pytanie jak zregenerować ?w jaki sposób ?może ktoś już to robił ?
       
    • Przez wrobelek02
      Witam, czy ktoś mógłby mi pokrótce napisać jak wymienić tulejki sworznia( oś płaska), od czego zacząć.
×