Skocz do zawartości
ursus1991

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

ursus1991    8

Od roku mam problem z ładowaniem. Na całkiem wolnych obrotach normalnie lekko się świeci, ale powyżej 600obr gaśnie i od 1600 zaczyna się jarzyć i im większe obroty to mocniej się świeci. Musze przez to co jakiś czas doładowywać akumulatory. I mam jeszcze jeden problem, ale to już kilka lat, dziwnie działają mi kierunkowskazy, tzn, na wolnych obrotach normalnie, ale im większe obroty to szybciej migają. Co może być przyczyną tych usterek. Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Padnięta dioda w alternatorze. Wymontuj go i zawieź do elektryka niech pobada i ewentualnie wymieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do sprawdzenia wirnik prądnicy (komutator i uzwojenie pod kątem zwarć i przebić) oraz regulator napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

znajomy sprawdzał prąd jaki daje prądnica i potem na wyjściu z regulatora i mówił że wszystko jest ok, na różnych obrotach silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to po co zakładasz temat skoro wszystko jest ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

dlatego że mam niedoładowane akumulatory, a nie wiem czy napewno jest ok. On powiedział że według wskazań prąd wychodzi normalny. Pokazywało ponad 13v. I ta kontrolka paląca sie. I rzeczywiście zauważyłem że jak jeździłem do ok 1600 obrotów to nie musiałem ładować akumulatorów, ale w polu jak już uprawiam to nie są ładowane, lub w bardzo niewielkim stopniu.

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, prąd to tam jest zależny od obciążenia prądnicy, więc nie wiem po co taki pomiar. Twój znajomy kupił w biedronce miernik i chciał zabłysnąć, ale jak zwykle nic z tego nie wyszło. Zanim napiszesz kolejne posty sprawdź to co napisałem wcześniej. W sieci jest instrukcja jak sprawdzić prądnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

ok postaram sie sprawdzić jutro. A co może byc przyczyną że kierunkowskazy na wyższycz obrotach szybciej migają. Może to być wina przerywacza? Czy może coś z regulatorem napięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zależy jaki masz przerywacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wywal go jak najszybciej i zamontuj elektroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

Prądnice wykluczyłem. Znalazłem drugą i identyczna sytuacja. Jak sprawdzić ten regulator napięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odkręć pokrywę regulatora, i poustawiaj szczeliny przekaźników, prąd wsteczny i napięcie ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

Jak poustawiać te szczeliny? jakiej wielkości powinny być? Mógłbys zaznaczyc na zdjeciach szczeline i przypisac do niej wielkość. Dzisiaj chciałem przeczyscic go troche, i delikatnie papierem ściernym te szczelinki przejechałem, i jak podłączyłem to kontrolka już zaczęła sie cały czas świecić.

post-14236-0-87293900-1373284474_thumb.jpg

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mógłbym, ale to i tak Ci nic nie da skoro nie znasz zasady działania tego regulatora. Na wymiar szczeliny ustawia się wstępnie, a później należy je doregulować w trakcie pracy silnika mierząc prąd i napięcie. W instrukcji napraw masz wszystko opisane. Dodam tylko, że jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś kto pierwszy raz rozbierał regulator był w stanie doprowadzić ładowanie do porządku. Zwykle jest tak, że po takiej "naprawie" wymieniam zestaw prądnica-regulator na alternator, bo nie da się już ich reanimować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nunu85    82

Kolego ursus, ja na Twoim miejscu, zamiast się bawić z prądnicą i regulatorem napięcia, wyrzuciłbym tę prądicę co prędzej (to jest przeżytek i na niskich obrotach nigdy nie będzie wystarczającego ładowania, nawet przy sprawnym układzie, ni emówiąc już o sytuacji, gdybyś sobie dołożył jakieś dodatkowe światła czy inne odbiorniki).

NA jej miejsce wstawił alternator (tylko lepiej nie chiński z allegro, bo on za długo nie wytrzyma)

JA u siebie juz dobre parę lat temu pojechałem na szrot samochodowy i spośród dziesiatek alternatorów wybrałem taki, który ma najbardziej podobne mocowanie do prądnicy (okazało sie, że pasował niemal idealnie altek bosch ze starego escorta). Zapłaciłem za to wtedy 50zł i do dziś nie mam najmniejszych kłopotów z ładowaniem, żarzącą się kontrolką, niedoladowaniem etc. Ba, altek ma zintegrowany regulator napięcia, wiec ten oryginalny-mechaniczny też do niczego juz potrzebny nie bedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

to jest przeżytek i na niskich obrotach nigdy nie będzie wystarczającego ładowania, nawet przy sprawnym układzie,

Kto Ci takich bzdur naopowiadał. Osobiście miałem prądnice w ciągnikach i nigdy nie było problemów z akumulatorami. C 330 jest z 76 r i ma trzeci komplet akumulatorów. Co prawda już od 10 lat jeżdżę na alternatorach, ale tylko i wyłącznie dlatego, że musiałem dołożyć dodatkowe oświetlenie. Mam wielu klientów, którzy mają prądnicę i też nie mają problemów. Na AF też jest sporo takich osób. Ludzie wymieniają sprawną prądnicę na alternator z kilku powodów: przeczytali na forum, że prądnica jest gorsza od alternatora (a to nieprawda), nie umieją naprawić prądnicy, czy regulatora (alternatora tym bardziej, ale to już inna bajka), oraz dlatego, że potrzebują więcej mocy, do np.oświetlenia. O ile w ostatnim przypadku jest to uzasadnione, tak w dwóch pierwszych już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nunu85    82

@ Elektrotechnik

Wiesz, to wszystko zależy jak się używa traktora.

Dopóki 60-tka była u nas jako główny traktor i robiła od rana do nocy, to nie było z akumulatorami najmniejszych problemów.

Jednakże, jak po kilku latach kupiliśmy mocniejszy traktor i 60-tka stała sie takim pomocniczym (coś przyciągnąć, coś przewieźć, częste odpalanie na 5 minut, praca na wolnych obrotach czy wręcz na biegu jałowym). I od tego czasu prądnica już nie dawała rady. Chciał czy nie, co 2-3 tygodnie musiałem aq podładowywać.

Jeździłem tak 2 czy 3 sezony aż dojrzałem do decyzji wymiany na alternator i z chwilą tej wymiany koniecznosć doładowywania zniknęla jak ręką odjął.

 

Więc owszem, po części się z Tobą zgadzam, tzn jak sie używa traktora intensywnie, to prądnica daje radę, ale przy częstym odpalaniu/pracy na niskich obrotach, często wieczorami/ w nocy etc zaczynają się problemy i na to nie ma silnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacek3773    12

Witam, mam problem w c360, co parę dni muszę doładować aku. bo nie chce odpalić, jest prądnica po wpięciu miernika między klemę a słupek aku. przy włączonym kluczyku wskazuje 12,6v po wyjęciu kluczyka 4,6v więc wygląda na to że obwód się zamyka i jest przebicie czy tak ma być, a może aku. już pada i stąd ten problem , ładowanie jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@ Elektrotechnik

Wiesz, to wszystko zależy jak się używa traktora.

Dopóki 60-tka była u nas jako główny traktor i robiła od rana do nocy, to nie było z akumulatorami najmniejszych problemów.

Jednakże, jak po kilku latach kupiliśmy mocniejszy traktor i 60-tka stała sie takim pomocniczym (coś przyciągnąć, coś przewieźć, częste odpalanie na 5 minut, praca na wolnych obrotach czy wręcz na biegu jałowym). I od tego czasu prądnica już nie dawała rady. Chciał czy nie, co 2-3 tygodnie musiałem aq podładowywać.

Jeździłem tak 2 czy 3 sezony aż dojrzałem do decyzji wymiany na alternator i z chwilą tej wymiany koniecznosć doładowywania zniknęla jak ręką odjął.

 

Więc owszem, po części się z Tobą zgadzam, tzn jak sie używa traktora intensywnie, to prądnica daje radę, ale przy częstym odpalaniu/pracy na niskich obrotach, często wieczorami/ w nocy etc zaczynają się problemy i na to nie ma silnych.

Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić. Ja mam 11 ha i dwa ciągniki. Czyli nie mają one co robić na takim areale. Jednak są (i zawsze były) odpalane bardzo często i pracują krótko. I wcześniej jak miałem prądnicę też nie miałem problemów z akumulatorami. Po prostu nie zauważyłem różnicy między prądnicą a alternatorem (poza większą wydajnością prądową alternatora, ale to jest oczywiste, w końcu po to był założony), oczywiście układ ładowania musi być w idealnym stanie.

Witam, mam problem w c360, co parę dni muszę doładować aku. bo nie chce odpalić, jest prądnica po wpięciu miernika między klemę a słupek aku. przy włączonym kluczyku wskazuje 12,6v po wyjęciu kluczyka 4,6v więc wygląda na to że obwód się zamyka i jest przebicie czy tak ma być, a może aku. już pada i stąd ten problem , ładowanie jest ok

Napisz jeszcze raz (a najlepiej narysuj) jak mierzysz to napięcie, bo z tego nic nie można zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus1991    8

Mój problem z jarząca sie kontrolką dalej nie rozwiazany Jak wczesniej pisałem zmieniłem prądnice, a potewm założyłem nowy regulator napiecia Jak go załozyłem na postoju po dodaniu gazu przez chwile było ok, ale jak pijechałem dzisiaj zauważyłem ze znowu swieci sie kontrolka powyzej 1800 obr co to moze byc w końcu? jakies przebicie ? Tylko czemu powyzej danych obrotów swieci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dopóki nie zrobisz porządnych pomiarów nikt Ci nie pomoże. Jak sam nie masz miernika to jedź do kogoś kto ma i (co najważniejsze) potrafi go obsługiwać i interpretować wyniki pomiarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×