Skocz do zawartości
kamilskoro

Claas domiantor 88 dymi na czarno prosze o szybką pomoc

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilskoro    0

witam. no iwec mam claasa domianatora 88s perkins silnik.wszystko pracuje jak powinoo odpala bez problemowo i bardzo szybko.silnik pracuje rowno nic nie przerywa ani nie stuka.problem jest w tym ze na maksymalnych obrotach (pelnym gazie) i tak powyzej połowy gazu nie wazne czy podczas koszenia czy jazdy drogą kombajn dymi intensywnie na czarno nwm czym jest to spowodowane wtryski zostaly sprawdzone lecz nadal dymi. co moze byc tego przyczyną? zawory do regulacji czy cos innego prosze dodawac swoje sugestje i rady prosze o szybką pomoc z gory dziekuje ze ktos poswieci kilka minut i mi napisze co i jak a napewno mi w jakis sposob pomoze : )pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilskoro    0

Ale co mam sprawdzić z filtrem powietrza? Rolnik1973 wcześniej też miałem perkinsa i jakoś nawet gramu dymka nie puścił a ten dymi jak nie wiem co. Napewno nie wina ze silnik perkins.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Ja też mam perkinsa w jd i też dymi, wtryski mieniałem, pompa dobra, rozmaicie ustawiana na znakach. Bez filtra tak samo puszcza dym. Niech sobie dymi, grunt że mało pali i jest moc, 11 lat u mnie i do silnika nie zaglądane bo nic prócz dymu się nie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

znajomy ma 88 w pierkinsie. no to powiem ci ze robil w nim wszystko turbine wtryski pompe itd itp i nic nie pomoglo dalej dymi :P inny znajomy ma dronningborg (podroba mf czyli perkins :P) i tez kupa dymu za nim. tak jak kolega ROLNIK powiedzial malo ktory perkins w kombajnie nie dymi. nie wiem czym to jest spowodowane (kiedys gadalem z jakims mechanikiem i on powiedzial mi ze perkins w ciagniku i w kombajnie ma tylko wspolna nazwe :P nie wiem czy to prawda) ale w ciagnikach to malo ktory dymi :P mam 2 mf i w oby 6 cylindrowy perkins. i mozna go zadusic ze az zgasnie i nie zadymi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Tylko że on dymi i bez obciążenia i z obciążeniem tak samo. Zaczyna od połowy gazu w górę. W tłumiku sadzy nie ma. Tak ma i trzeba się z tym pogodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilskoro    0

Może i macie rację no ale kurcze miałem wcześniej perkinsa i to starszego i nawet dymka nie puścił nigdy. A co myślicie jeszcze o regulacji zaworów? Dziękuję za odpowiedzi wszystkie;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

no to zrob ta regulacje napewno nie zaszkodzi, ale co one maja do dymienia? :P jakby byly zle ustawione to by stukaly :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

jak masz dostep do maszyny do ustawiania cisnienia wtryskiwaczy to ustaw otwarcie wtryskow na wieksze cisnienie i zobacz czy cos pomoze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

kolego to ze dymi to jest to do zrobienia , niewielu fachowców wie o co tam chodzi,ale problem tkwi w pompie wtryskowej , a mianowicie w przyspieszaczu , tam sie zazwyczaj zacina ,ale mało który pompiarz z nazwy sie na tym zna , jest to do zrobienia zapewne i nie szukal nic innego ,a zawory tak czy tak to ustaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilskoro    0

No to dziekuje za wszystkie odp napewno mi to pomoże ; )) ale jak ktos ma inne propozycje jeszcze to pisac dziekuje jeszcze raz: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Sprawdzałeś czy nie pobiera oleju, bo to jest jedna z przyczyn dymienia na czarno, jeżeli tak to wyślij silnik do remontu bo możesz go zatrzeć w żniwa, z tym nie ma żartów i silnik musi być dopracowany przed żniwami.

 

Poza tym jakbyś mógł jakieś zdjęcie dodać tego dymienia to by ułatwiło sprawę. Jeżeli dymi intensywnie na czarno to problem polega na tym że olej łyka, jeżeli spaliny są takie "niebieskie" to bym obstawiał wtryskiwacze paliwa.

 

Jeszcze z ciekawości się zapytam czy ma turbinę, bo tam też mogło coś sie spieprzyć, czasami niektórzy ludzie tak robią że przed wyłączeniem silnika dają mu maksymalne obroty i później od razu gaszą, a to jest zabójstwo na turbinę.

 

Problem da sie rozwiązać ale musimy zacząć od rzeczy najprostszych :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

yyyyyyyyyyyyyyy jakby podbieral olej to by dymil na niebiesko... i ten dym widoczny bylby na ciemnym tle :P jeszcze nigdy nie slyszalem o silniku palacym olej i dymiacym przy tym na czarno :D

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtinho90    0

Nasz Perkins w Dominatorze 98 zaczął dymić po problemach z pompą paliwową. Później zwiększył się też pobór paliwa. Był sprawdzany przez wielu mechaników i nikt nie potrafił pomóc. Teraz już nie kopci, ale to tylko dlatego, że już go nie mamy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam, jak narazie to nic też nie znalazłem ,a szukałem już w różnych tematach forum ,aby ktoś na ten temat napisał wyczerpująco, jaka przyczyna kopcenia na pełnych obrotach oraz nie równej pracy silnika, a mam taki sam przypadek,i dziś dzwoniłem do pompiarza którego polecił mi sąsid, podobno ma nowoczesny dobry sprzęt ,a przy tym gościu dobrze się zna na pompach perkinsa i po rozmowie z nim jak podałem objawy silnika jak się zachowuje przez telefon, to twierdzi że w środku w pompie gdzieś jest przytkane jakimś paprochem drożność paliwa i nie daje takiej dawki jak powinna być, kazał mi ją przywieżć to ją rozbierze przeczyści i ponownie ustawi na przyżądach , w tym tygodniu zawiozę to będzie wiadomo co za przyczyna bo jak narazie nikt nie napisał do końca jak się z tym uporał ,ja napewno opiszę co i jak i to wyczerpująco na ten temat, gdy tylko będzie po zrobieniu, ale jak narazie to wstępna diagnoza że do pełnych obrotów dostaje zbyt mało paliwa, nawet minimalnie mało i będzie nie tak jak trzeba chodził silnik,ja już zrobiłem co tylko możliwe w moim zakresie i żadnych efektów, i tak: zawory ustawiałem, wymiieniłem nowe końcówki wtrysków, ustawiłem ciśnienie wtryskiwaczy jak trzeba, przestawiałem zapłon, i nic nie pomogło .Zobaczymy co dalej będzie :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jeśli pompa rotacyjna, to nie ma tam za wiele do regulacji. Co prawda inna marka ale silnik perkinsa 6 i różne perypetie (przyczyna leżała gdzie indziej)z ukladem paliwowym spowodowały, że zawiozłem pompę do warsztatu gdzie wymienili głowicę pompy i spadło spalanie bez ingerencji we wtryskiwacze silnik jakby żwawszy. Wniosek, pompa była dobra ale swój przebieg miała co owocowało gorszą precyzją dawkowania paliwa. Przez żniwa remont zwrócil się w różnicy kosztów paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilskoro    0

tak ma turbo. mechanik stwierdzil ze pompa jest uszkodzona i to moze byc powodem ma luzy. i mowi aby ja wyminic ma nową. ale turbo jeszcze trzeba sprawdzic tylko co tam przy nim sprawdzac juz bylo sprawdzane mozę gdzies oddac do naprawy? jak sądzicie? moim zdaniem albo ta turbina jest cos nie tak lub pompa wtryskowa jest do wymiany. co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Miałem tak samo silnik dymił na obrotach. Wymieniałem wtryski i nic. Zrobiłem remont pompy koszt 2,5 tys. Przestał dymić, spadło zużycie paliwa i jest ok.

Główną przyczyną było zużycie głowicy pompy miało to wpływ na ciśnienie przetłaczania- zbyt niskie. W pompie tej ciśnienie przetłaczania wspomaga regulację korektora kąta wtrysku. Dlatego na wysokich obrotach nie przestawiał się kąt wtrysku i był za późny.

W tych pompach najczęściej korektor wtrysku nie działa i jest przyczyną kopcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

W końcu ktoś napisał coś konkretnego. U nas też mamy ten problem także pole manewru zawężone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

A czy to nie jest tak że jak masz coś przytkane w pompie i masz mniejszą dawkę to i mniej paliwa do spalania to powinien własnie mniej kopcić a nie odwrotnie .

Walenie dymem na czarno jest od niedopalonej (większej) dawki paliwa lub braku powietrza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×