bartas19

Przekładnia Hexashift w Claas ARES

Polecane posty

bartas19    1

Panowie chciałbym się coś dowiedzieć czegoś więcej o tej przekładni niż to że ma 4 zakresy i 6 biegów. A mianowicie jaki olej do niej wlać, jakie filtry hydrauliczne i generalnie jak to się spisuje??? Jak działa tryb automatyczny hexactiv i generalnie wszystko to co możecie mi o niej powiedzieć. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

zalana musi być dobrym olejem ja mam fuscha, są 3 filtry (2 wkłady i jeden wkręcany). Ogólnie przyjemna w pracy, dobrze zestopniowana. Biegi w automacie zmieniają się po przekroczeniu ustawionych obrotów, automatycznie sama zbija. Jak ruszysz z za dużego biegu to ciągnik nie gaśnie tylko skrzynia wysprzęgla i wrzuca niższy bieg. 42 km/h osiąga przy 1900 obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

fuscha czyli rozumiem że stou (dawny hydramot)??? a te obroty przy których ciągnik w automacie zmienia bieg to jakoś komputerem trzeba ustawić czy można bez jego użycia jakoś??? a teraz odnośnie dźwigni od skrzyni. do przodu zwiększamy gaz ręcznie, od czoła jest przycisk sprzęgła rozumiem to po jego wduszeniu zmieniamy zakresy w górę lub w dół żółwiem i zającem, a pod żółwiem i zającem jest jeszcze czwarty przycisk to on do czego służy???

Edytowano przez bartas19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil1616    26

+ i - to wiadomo biegi pod tymi jest przycisk do uwroci ustawiasz sobie bieg i na zakręcie np wciskasz ten guzik z ustawionym biegiem. żeby zmienić grupę nie musisz żadnego sprzęgła wciskać po prostu + i zmieni ci np. z C6 na D1. Te z przodu służą do zmiany całej grupy wciskasz ten guzik z przodu i plus to grupę wyżej zmieni, ten u dołu przycisk i - to zmieni ci grupę w dół. Na słupku masz ten tryb automatu to wiem że tryb eco przy 1900 zmienia a power 2200 chyba nie wiem czy da radę to przestawić bo nie mam instrukcji

olej dobierałem z tej strony to chyba ten AGRIFARM STOU MC PRO 10W-40 bo silnik mam tym samym zalany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    913

Jak z zmienia prędkość tylko przy 1900 i 2200 obrotów to coś licho. Co do przebijania grup to przy pracach w polu chyba trzeba używać sprzęgła elektrycznego czy jak to się tam zwie, oczywiście po przełączenia na tryb roboczy z tranposrtowego tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

nie trzeba żadnego sprzęgłam i nie ma żadnego trybu transportowego i roboczego. p oprostu tylko + i minus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

to powiem Ci że w Case'ie MXU na skrzyni semi powershift te uwrocia były chyba lepiej rozwiązane bo np jechałeś z pługiem na 8 biegu (B4) i podczas wykonywania zawracania zmiejszyłeś mu na 6 (B2) bieg to potem podczas każdego zawracania po zmianie rewersu z jazdy do przodu na do tyłu to pamiętał już że ma cofać na 6 biegu a jak wrzuciłeś z powrotem na rewers na jazde do przodu to automatycznie znowu wrzucał ósmy bieg. podejrzewam że teraz w claasie będzie to tylko kwestia przestawienia się i tyle, jedna godzina orki i się nauczę tego używać. to ja chyba nie mam w swoim tego haxactiv bo chyba na słupku tam nie ma żadnych przełączników. musiałbym luknąć na zdjęcia bo jeszcze nie mam ciągnika na podwórku. dziwne też trochę że do silnika ten sam olej co do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

no tak plusem i minusem jak jadę biegami po kolei to grupy same się zmienią ale żeby przeskoczyć z c1 na d1 to już muszę ze sprzęgłem tym co jest od czoła dźwigni bądź nożnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

nie wiem czy to sprzęgło czy co ale jak chcesz od razu drugą grupę to trzeba przycisk i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    913

No to jak miałeś to nie gadaj że się da przebić w orce z B4 na C1 bo się nieda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

dobra to teraz rozszyfrujmy ten przycisk do uwroci. jadę z pługiem opuszczonym na np b6 i dojeżdzam do końca pola, podnoszę pług, daję rewers do tyłu i zmieniam minusem dwa biegi w dół na b4 i wciskam ten przycisk od uwroci to czy po zmianie rewersu na jazdę do przodu zmieni mi automatycznie na b6 i czy przy następnym uwrociu jak znowu wrzucę rewers do tyłu to zmieni mi automatycznie na b4???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

poco wbijać z B4 na C1 skoro można B5 albo B6 przecież to się pokrywa

Edytowano przez kamil1616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    913

Wydaje mi się że działa to tak. Wyjezdzasz z bruzdy wciskasz przycisk nawrotu, robisz nawrót, wjezdzasz w bruzde i wciskasz znowu ten przycisk i powraca bieg którym wykonywałeś orke. Bedzie bez snesu jeśli po wbicu biegu nawrotnego i róznicy np 3 biegów trzeba bedzie + bądz - przebijać pare razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

skoro się pokrywają to po jakiego grzyba tyle tych biegów. wg mnie bezsensu. na każdym biegu przy stałych obrotach powinna być inna prędkość jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

Co do oleju, to można lać dużo tańsze np. Total Dynatrans MPV, albo Lotos Agrol STOU Plus

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

na olejach nie ma co oszczędzać takie jest moje zdanie. chyba że mają te same parametry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

biegi się pokrywają ponieważ jak byś robił coś na np C1 to byś nie mógł zbić płynnie tylko by zmieniło grupę najpierw. Tam może minimalnie się różnią te prędkości Oryginalny z beczki olej claasa to total

Edytowano przez kamil1616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

no tak ale jak z c1 będziesz zbijał bieg w dół to i tak Ci zmieni grupę i tak bo wskoczy Ci b6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    26

no niby tak ale grupę w każdym ciągniku wolno zmienia i tak pod górę z pługiem to chyba nie bardzo by było a tak półbieg natychmiast zbija. Wujek ma NH ze skrzynią 16 to podobnie jak w claasie tylko u niego mechanicznie z 8 na 9 się zmienia w case chyba podobną miałeś. Będziesz miał ciągnik w domu to zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

no miałem tak samo w case'ie jak Twój wujaszek w NH. Jakby nie kolor i profil zewnętrzny to w końcu te same ciągniki. Mechanicznie zmienia sie zakresy z polowych na drogowe. Polowe masz A i B a drogowe C i D choć ja i tak w pługu jeździłem na zakresie C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

zmieniłem case'a ze względu na to że za lekki!!! kupiłem teraz nowy agregat uprawowo-siewny amazone i waży on prawie 3 tony a mam tylko 450 kg obciążników z przodu i bujało mi nim strasznie. do tego 600 l skrzynia zasypowa i bym nim nie nawrócił na polu. class jest o tone cięższy. poza tym claas będzie dwa lata młodszy, ma oryginalny przebieg i jest w dobrych pieniądzach. Potrzebuje jedynie kosmetyki bo trochę zaniedbany i trzeba mu wymienić oponki z przodu bo dużo w transporcie chodził. tył jest jeszcze na jakieś 40-50%.

Edytowano przez bartas19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez POLAKPl
      Witam, potrzebuję instrukcji napraw claas ares 816 po polsku. Czy może ktoś tako posiada? 
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Atari
      witam. mam problem z brakiem świateł w ciągniku. bezpieczniki sprawne. cała elektryka w ciągniku działa półbiegi podnośnik kierunki itd. co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj