Skocz do zawartości
pioter

"plusy i minusy naszych ciągników-ale tak bez mydła ;) "

Polecane posty

pioter    44

Witam wszystkich!

Zracji tego że po unijnych programach przybyło trochę nowych ciągników to chciałbym się dowiedzięć ( i pewnie nie tylko ja ;) jakie są wasze-czyli użytkowników-opinie na ich temat a w szczególności te negatywne-co wam się w nich nie podoba, czyli MINUSY.Myślę że ten wątek może pomóc innym przy wyborze...Proszę o opisywanie modeli będących w produkcji i do kupienia na rynku jako nowe  ;) bo jakie minusy ma C-330 to wie każdy... :P

 

Massey Ferguson 5455 100KM 4cyl

 

MINUSY

-krąbna przekładnia-myślałem żę nowy to nowy a tu d*pa synchronizacja strasznie trzyma, przy redukcji nie ma problemu mała przygazówka i wchodzi a na więsz juz jest gorzej-w sarym mtz było jeszcze gorzej ale za te pieniądze wymagam więcej

-obsługa EHR-w 4512 robie wszystko odruchowo, nie parze się do tyłu i wiem ile podniosłem a tu jest takie dupne kułeczko od ktorego palec cierpnie

-jak jest zimny olej i rozpędzonego puszcze go na luz to mam wrarzenie że coś go hamuje

-wkur.... brzęczyk od hamulca ręcznygo!!!!powinien byc rączny automatycznie w rewersie na położeniu neutral

-jak skręcam powyżej 10km/h na asfalcie to trzęsie całego-ale myślę że to wina opon

-filtr powietrza-sprzodu pod maska, szybko się brudzi-wlot powinien być przy słupku kabiny

-brakje jeszcze jednego stopnia power shift

-sprzęgło-zbyt lekki opór pedału

 

to chyba wszystko jak coś jeszcze mi się przypomni to napisze  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ja mam Ursusa 4514. Dl mnie dużym minusem są w nim zbyt wąskie opony :/, które strasznie ugniatają glebę, a wczesną wiosną robią super koleiny :(.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaro    163

;D-bez mydła-widzę,że kol.pioter czytał post ;D

Ale w temacie widzę plusy i minusy a wszyscy piszą o minusach  ;)-no to nie będę odstawał ;D

-JD 5720

-nadmuchy tylko w górze kabiny ,szybko zaparowujące szyby,gdybym brał 2 miesiące póżniej miałbym takie malutkie dysze ,które dmuchają na szybki

-sprzęgło trzeba umieć obsługiwać (tak odpowiednio przytrzymać aby gdzieś tam jakieś ciśnienie się wyrównało-aby delikatnie ruszyć)-ja to potrafię ale mój Starszy...-szkoda słów czasami

-hamulce trzeba dosyć porządnie depnąć w razie nagłego hamowania(bo jak słabiej to tak dosyć niemrawo hamuje)

-zużycie paliwa -gdyby było mniejsze to bym się nie zmartwił

-brak regulacji przepływu oleju na szybkozłączach(przynajmniej u mnie -wiem ,że można zamówić lepsze ale teraz to i tak po ptokach)-efekt jest taki,że klapa w belarce dosłownie wystrzeliwuje w powietrze gdy dźwignię sterowania naciśnie się zbyt mocno

-zakresy biegów trochę ciężko wchodzą

-brak możliwości wyłączenia sprężarki-wiem,że jest tak prawie wszędzie-ale myślę,że zabiera to parę koników-u mnie siedzi takie bydlę od Wabco

-lekki przód -do prac polowych tylko z obciążnikami-w Turze zapewne zaleta

No dobra -ale dostał ;D-pomimo tego i tak jest to jeden z najbardziej komfortowych ciągników w mojej okolicy-tu po prostu nie trzeba większych rekordzista ma może 100 konny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
-brak regulacji przepływu oleju na szybkozłączach(przynajmniej u mnie -wiem ,że można zamówić lepsze ale teraz to i tak po ptokach)-efekt jest taki,że klapa w belarce dosłownie wystrzeliwuje w powietrze gdy dźwignię sterowania naciśnie się zbyt mocno
Jakiś dławik w przewodzie, w belarce by nie pomógł ?????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

MF 4270  

 

Napisze jakiś +

 

+ stopniowanie biegów jest niezłe ale do prac polowych  w transporcie jest jeden mankament  na zakresie szosowym najniższy bieg ma 12 km/h   i z 30 tonami na ogonie nie ma mowy o ruszeniu na nim i trzeba na średni zakres przełączać

 

+  sprzęgło  bardzo dobre lecitko chodzi super bierze

 

+ rewers z regulacją  szybkości szybkości reakcji

 

+ filtry paliwa pasują od MF 255  , do silnika  też polski kupuje 

 

minusy

 

-za mały zbiornik paliwa

 

-delikatny podnośnik i wolno podnoszący

 

- kiepskie możliwości założenia  tura  

 

-niska kabina i przaz to nie widać tura jak się wysoko podniesie

 

-spalanie  :o  

 

- tłumik w masce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

-brak regulacji przepływu oleju na szybkozłączach(przynajmniej u mnie -wiem ,że można zamówić lepsze ale teraz to i tak po ptokach)-efekt jest taki,że klapa w belarce dosłownie wystrzeliwuje w powietrze gdy dźwignię sterowania naciśnie się zbyt mocno

Jakiś dławik w przewodzie, w belarce by nie pomógł ?????????

Podobno mogą się pojawić problemy (zbytnie nagrzewanie się oleju)-odpowiedź serwisanta-no to wolę już delikatniej pracować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

"-delikatny podnośnik i wolno podnosząc"-to o tym pisałeś kiedyś,że nie dopilnowałeś jakiejś sprawy u Korbanków ?Nie można go wykalibrować ?-u mnie było coś takiego robione-była kupa śmiechu -bo Starszy przyjechał z pola i twierdził ,że na nawrotach pług podnosi się za nisko-wezwałem serwis a potem okazało się ,że suwak ustawiał za każdym razem aż w położeniu transportowym i wtedy włącza się amortyzacja i na polu może być taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Delikatny to chodzi o budowe  jest podobny jak naszych ursusach postlicencyjnych  i jak podczepie wichera  to tylko  rypi wszystko  a co do szybkości to jest za mały wydatek pompy bo 28 litry/min

 

Jeśli chodzi o nie dopilnowanie  to przy silniku z 2 koreczków na imbusa ciekł mi olej  i robili to na gwarancyjnej , wklejili  je  i dokręcając zrąbali w tych korkach miejsce na klucz a one i tak pocą  się   >:(  co raz myjka  i tyle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@piootr masz regulacje szybkości rewersu??? :o

a tura to pewnie przez to wolno podnosi ze pompa ma małą wydajność???

@jaro co do starszego za kierownicą...to mój raz tylko orał w zeszłym roku jak poszedłem na obiad-fakt było sucho ale nigdy więcej już nie będzie...i juz sobie powiedziałem, że następny ciągnik (narazie to tylko marzenia) bedzie miał minimum elektroniki-typu przedni napęd czy blokada mostów wystarczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Mam  regulacje szybkości załączania rewersu 8)

 

a tura w miare podnosi bo  do hydraulki jest druga pompa  zębata o wydatku 38 l/min  a jak złącze obie do kupy to na tura idzie 66 litry  to wtedy podnosi jakszalony  ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

@pioter-uśmiejesz się ale ja "własnoręcznie" to tym ciągnikiem zaorałem ogródek-u nas mamy taki podział -ja jeżdżę nim w transporcie i w belarce a Starszy w pracach polowych (czyli tam gdzie podczepiam klamota na resorze i jeździ sobie w kółko -tam wiele stać się nie może-no chociaż ostatnio pług się rozregulował i też sobie jeździł -był wieczór więc nie widział a ja za głowę się z rana złapałem jak tą orkę zobaczyłem -ale to tylko 2 ha było)-zresztą orać nie lubię (nudy) i mam kupę innych zajęć-tak ,że mam nadzieję ,że szybko go nie zeszrotuje (w ciągu roku zrobiliśmy ok.400 godzin -teraz pewnie trochę więcej ale tak 500 max)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

u mnie jest inny podział ja robie w polu prawie wszystko a tata w transporcie i obejściu no chyba że jest poważniejsza robota to wtedy wszyscy jeździmy.w zasadzie orze od kiedy mam MF bo jest jeszcze u mnie wujek 58lat kawaler pracocholik niezastąpiony i kiedyś on wszysko robił a teraz w MF to tylko raz siedział i jeszcze nim nie jeździł i pewnie nie będzie... na punkcie orki to ma świra-kiedyś 3ha orał zagonowym w jedną stronę żeby bruzdy nie było :D a teraz ja musiałem sie przez rok  nauczyć tego co on przez 40lat.a MF od czerwca zrobiłem 369 mth-poprostu nie ma gdzie pojeździć :- pług agregat talerzówka "taransport" i ubijanie w silosie.

@piootr to niezły bajer masz z tym rewesem-do tura pewnie super???

a w jaki sposób łączysz obie pompy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Zgadza się niezła jest ta regulacja  przydaje się nie tylko w turze  8)

 

A pompy łącza dzwigienką ona przstawia zaworek na podnośniku  moge to robić w czasie pracy  , podobne rozwiązanie jest w  Fendtcie  309 C  tylko tam  jest to załączane przez elektrozawór przyciskiem na słubku w kabinie

 

ja mam  1201 mth  i prawie 100 % ja zrobiłem  , ale mój jakoś  wolno bije mth  jak robi się 10 h przy 2000 obr  to nie nabije 10  mth tylko  z 8 mth  ???

 

Ciekawe jak będzie się orało po śniegu bo mam jeszcze  20 ha do zaorania  , MF jeszcze po śniegu nie orałem  , 1014  z 4x40  dawał  rade  ::)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

He,he-dzisiaj dzwonił mój wujek i miał podobny problem ,z tym że im zostało jeszcze jakieś 150 ha-no to mu odpowiedziałem żeby se najpierw pole przeleciał pługiem-ale śnieżnym  ;D.U mnie z kolei jest tylko jedna pompa hydrauliczna -ale za to działa jak głupia  ;D-ciekawostka obojętne jest czy podnosi coś lekkiego czy 1-tonowy pług-tak samo szybko-i właściwie też niezależnie od obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@piootr tylko że 309C ma osobny układ hydrauliki zewnętrznej-u Ciebie też tak jest???

u mnie mth lecą normalnie...a u Ciebie pewnie przez to że powoli lecą to wychodzi duże średnie spalanie na mth???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    0

Lamborghini R4 105 ;D

Ja minusy tylko napisze :D

- mala kabina, brak miejsca dla pasażera

- cieżko chodzi wajacha od podonośnika

- wolno opada podnosnik

- do recznego hamulca trzeba sie troche schylać

- baaardzo niewydodne lanie płyny do spryskiwaczy  ???

Z uzytkowych minusów to dla mnie tyle jak coś sobie przypomne to dopisze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

a u mnie to i w pięciu w MF jeździłem i jeszcze by kilku weszło :D kabina jest spora.ale szybko sie nagrzewa, nie wiem dlaczego niby jest klima ale to i tak nie to...najlepiej jest z otwartym oknem.u mnie podnośnik też powoli opaduje ale tylko na ''sucho''

a tak ogólnie to mało to Twoje lombo mało ma minusów  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3
@piootr tylko że 309C ma osobny układ hydrauliki zewnętrznej-u Ciebie też tak jest???

u mnie mth lecą normalnie...a u Ciebie pewnie przez to że powoli lecą to wychodzi duże średnie spalanie na mth???

 

ja mam  do podnośnika odzielną  pompe , do hydrauliki  zewnętrznej  2 pompe  a do  wspomagania i wszystkich pierdół załączanych olejem 3 pompe   

 

pompy  2 i  3 są zębate  i mają  wspólny napęd  są przy tylnym moście  a  czujnik obrotów silnika zlicza sobie impulsy z tryba napędzającego te  pompy  :o

 

a pompa do podnosnika jest tłoczkowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

Pronar 1523

minusy :

* max predkosc to tylko 33 km/h

* wykonanie i wygluszenie kabiny

* dziwny uklad oraz mala liczba biegow, do tego brak przelaczania pod obciazeniem

* niewygodny, z kompletnym brakiem tlumienia fotel

* za bardzo odsuniete do tylu dzwignie od hydrauliki zewnetrznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis45    1

Jd 6620 Se :

- siedzenie pasazera - niewygodne

- mala liczba nawiewow sa tylko dwa obracane a powinno byc na kazda szybe

- brak schowka w kabinie na cokolwiek np w Fergusonie jest nad tylna szyba tam gdzie ida przewody od klimy i automatycznie chlodzi np napoje

- brak zegarka

- wolno podnoszacy podnosnik

Wiecej minusow nie mam ogolnie sprawuje sie wszystko bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Ja tam brak zegarka rozwiązałem za pomocą montażu radia wyposażonego w w/w  ;D

...wolno podnoszący podnośnik ?Dzwoń po serwis -niech skalibrują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis45    1

Ustawiali juz komputerowo ale to niewiele dalo.

Nie jest tak zle bo jak by bylo zle to co innego ale moglby reagowac szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

Claas Ares 656

minusy:

-wolno reagujący podnośnik, szczególnie jak mu założe 2,5t uprawowo-siewny

-bez obciążenia mógłby mniej palic

-przełączanie biegów mogłoby byc troche precyzyjniejsze

-przełącznik kierunkowskazów nie wraca sam

-przy redukcji biegów mechnicznych automat przełącza najczęściej na wyższy bieg przełączany po obciązeniem, na szczęście można tą funkcje wyłączyc

 

plusy:

-bardzo komfortowa, duża kabina

-wszystkie przełączniki i dzwignie pod ręką i proste w obsłudze

-bardzo przyjemnie reagujący  rewers

-cichy

-wkręca się na obroty jak szalony

-1045 kg balastu z przodu w standardzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×