Skocz do zawartości
Jonek132

zetor proxima 90 czy farmtrac 690 dt do ładowacza czołowego

Polecane posty

Jonek132    0

Witam Koledzy. Zamierzam kupić ciągnik do tura któryś z tych dwóch i potrzebuje porady, który nadaje się bardziej. Pracował by tylko z ładowaczem i przyczepami do bel.

Interesuje mnie ich awaryjnosc, który jest łatwiejszy w obsłudze codziennej, który ma lepsza przyczepność i zwrotnosc?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOXER123    2

Myślę że proxa. Nie wiem jak cenowo i zjakmi turem zamierzasz kupić traktor ale mam proxe 85 i TL 100 i daje sobie rade. Ze stabilnością jest dobrze. Ale ze zwrotnością trochę gorzej. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

@Boxer,można skręcić ograniczniki na kołach jeśli zmieści ci sie koło przed ramą:)

Co do tematu, nie mam opinii na temat farmtracka,ale polecam Zetora. Pełne obciążenie na tył i będzie szedł :) No i rewers... nie wiem jak inni,ale nie wyobrażam sobie pracy z ładowaczem bez rewersu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jonek132    0

O marce tura jeszcze nie myślałem ale napewno o udźwigu 1,6 t ;)

Jedyną stratą Zetora do Farmtraca jest skrzynia 30/h a za lepszą trzeba dopłacić ;/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nawet sobie z takie coś cenią...Za zdjęcie elektronicznej blokady...I jeszcze ciągniki droższe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ani jeden ani drugi nie nadaje się do ładowacza suche sprzęgła przy intensywnej eksploatacji wysiądą, szukaj coś elektrohydrauliczym rewersie sprzęgło dłużej pochodzi i ty będziesz miał lepszy komfort w czasie pracy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Nawet sobie z takie coś cenią...Za zdjęcie elektronicznej blokady...I jeszcze ciągniki droższe...

elektronicznej blokady? wyjaśnij nam to ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No a jak są blokowane skrzynie? Jest elektroniczna blokada z reguły.Jak jest mniejsza prędkość to przeważnie jest takie przełożenie.Tak samo jest w tirach i innych nowszych.To też zależy od ciągnika jak jest zrobiony.Czy na elektronike czy na mechanike. Podłączasz komputer, zmieniasz kody/ustawienia nie raz trzeba też "nauczyć skrzynie".Tak robiliśmy w Mercedesach Actrosach. Sprawa dosyć prosta tylko trzeba mieć komputer i "STAR Diagnosis" takie oprogramowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Może jest to stosowane w ciągnikach w pełni sterowanych i kontrolowanych przez komputer, ale na pewno nie ma elektronicznej blokady w zetorach. Tutaj wkładają inną skrzynię lub po prostu zmieniają 4 bieg na szybszy. O takiej zmianie skrzyni / 4 biegu świadczy chociażby zmiana prędkości zależnych wałka WOM (można porównać te prędkości w instrukcji obsługi zetora), co przy elektronicznej blokadzie prędkości ciągnika nie miałoby przecież miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

No nie wiem jeszcze jak jest z wytrzymałością sprzęgła mokrego no ale w proximie po 2 tys mtg sprzęgło przy ładowaczu mi sie kończy już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

te ceramiczne sprzęgła nie są tak wytrzymałe jak azbestowe... Mój 77 robi w turze od 2008 roku, ma 5800MTH (z 1500 w turze) i sprzęgło igła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Może jest to stosowane w ciągnikach w pełni sterowanych i kontrolowanych przez komputer, ale na pewno nie ma elektronicznej blokady w zetorach. Tutaj wkładają inną skrzynię lub po prostu zmieniają 4 bieg na szybszy. O takiej zmianie skrzyni / 4 biegu świadczy chociażby zmiana prędkości zależnych wałka WOM (można porównać te prędkości w instrukcji obsługi zetora), co przy elektronicznej blokadzie prędkości ciągnika nie miałoby przecież miejsca.

 

 

O no dobrze się wypowiedziałeś na temat bo ja napisałem jak jest w większości.To tak jak mówisz że zmieniają tylko 4 bieg no to nic w ich konstrukcji się nie zmieniło od czasów ursusa :D Zetor bez Ursusa to by zginął w tamtych czasach.No ale coś za coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Sprawdziłem dokładnie te prędkości, jednak nie zmieniają tylko 4 biegu, ale całą skrzynię, bo na wszystkich biegach skrzyni 40 km/h jest inna prędkość jazdy niż na biegach skrzyni 30 km/h (żeby nie było - porównywałem oczywiście kolumny w tabeli dla takich samych rozmiarów opon).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

W starszych zetorach, między skrzynia 25, a 30, była różna ilość zębów na trybach w zwolnicach. Ciekawe jak jest między 30, a 40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Nie. Wtedy należy zdecydować się na model Proxima POWER która ma taki rewers. Do tego jest dłuższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

A jak ze spalaniem i okresem między wymianą olei i filtrów w tych ciągnikach?

Bez rewersu to nie wiem już na jaki się zdecydować :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

A w Proximie Plus nie da się rewersu hydraulicznego? Pamiętam jak zamawiałem swoją w 2007 roku to chyba dealer mi proponował za dopłatą elektrohydrauliczny rewers, podobnie zwolnice planetarne (za zwolnice chciał bodajże 7 tys.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody90    2

A w Proximie Plus nie da się rewersu hydraulicznego? Pamiętam jak zamawiałem swoją w 2007 roku to chyba dealer mi proponował za dopłatą elektrohydrauliczny rewers, podobnie zwolnice planetarne (za zwolnice chciał bodajże 7 tys.).

Rewers elektrohydrauliczny był dopiero dostępny w Proximie Power, wcześniej ta technologia nie była znana dla firmy Zetor. Ja sobie nie wyobrażam zakupu nowego ciągnika bez takiego udogodnienia. Proponowałbym zastanowić się jeszcze nad zakupem NH ostatnio się nie orientowałem ale ceny chyba nie są dość wygórowane.

Edytowano przez mlody90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

nie mam nic do NH,ale denerwuje mnie wyjące "coś" jak z sąsiedniej wsi rolnik jedzie NH,to ja już u siebie go słyszę.

rewers elektro-hydr fakt,fajna sprawa,zwłaszcza przy turze,ale jak ktoś przyzwyczajony do c330 z turem to i z mechanicznym da rade :D Tylko z tą żywotnością wtedy jest różnie,bo podobno elektro-hydr do tura jest troche żywotniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

Nad NH nie myślałem nawet. Wydaje mi się że cena samego ciągnika jest dużą a jeszcze tur i drogie przeglądy. Zastanawiam się bardziej nad ,,mniej wymagającymi" ciągnikami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Dalas3345
      Witam wszystkich
      Posiadam ten ciągnik juz kilka lat kupilem go w 2011 roku zrobilem nim juz ponad 1100mtg i wszytko okej ale wciąż mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego dymi jak mu sie da gazu? Z malych obrotow jak sie wkreca to kopci dopiero jak zlapie te 1500obr turbina jakby da mu dosyc powietrza i juz nie ma dymu i odrazu czuc sile. czy byla by to wina turbiny? ktos moze cos kombinowal w tej kwesti? dla mnie to jest dziwne powinien dostawac silnik dosyc powietrza juz na maych obrotach to by nie dymil tak mi sie wydaje moze ktos cos podpowie? moze jakis posiadacz takiego traktora cos z tym robil?
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
×