Skocz do zawartości
Jonek132

zetor proxima 90 czy farmtrac 690 dt do ładowacza czołowego

Polecane posty

Jonek132    0

Witam Koledzy. Zamierzam kupić ciągnik do tura któryś z tych dwóch i potrzebuje porady, który nadaje się bardziej. Pracował by tylko z ładowaczem i przyczepami do bel.

Interesuje mnie ich awaryjnosc, który jest łatwiejszy w obsłudze codziennej, który ma lepsza przyczepność i zwrotnosc?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOXER123    2

Myślę że proxa. Nie wiem jak cenowo i zjakmi turem zamierzasz kupić traktor ale mam proxe 85 i TL 100 i daje sobie rade. Ze stabilnością jest dobrze. Ale ze zwrotnością trochę gorzej. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

@Boxer,można skręcić ograniczniki na kołach jeśli zmieści ci sie koło przed ramą:)

Co do tematu, nie mam opinii na temat farmtracka,ale polecam Zetora. Pełne obciążenie na tył i będzie szedł :) No i rewers... nie wiem jak inni,ale nie wyobrażam sobie pracy z ładowaczem bez rewersu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jonek132    0

O marce tura jeszcze nie myślałem ale napewno o udźwigu 1,6 t ;)

Jedyną stratą Zetora do Farmtraca jest skrzynia 30/h a za lepszą trzeba dopłacić ;/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nawet sobie z takie coś cenią...Za zdjęcie elektronicznej blokady...I jeszcze ciągniki droższe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ani jeden ani drugi nie nadaje się do ładowacza suche sprzęgła przy intensywnej eksploatacji wysiądą, szukaj coś elektrohydrauliczym rewersie sprzęgło dłużej pochodzi i ty będziesz miał lepszy komfort w czasie pracy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Nawet sobie z takie coś cenią...Za zdjęcie elektronicznej blokady...I jeszcze ciągniki droższe...

elektronicznej blokady? wyjaśnij nam to ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No a jak są blokowane skrzynie? Jest elektroniczna blokada z reguły.Jak jest mniejsza prędkość to przeważnie jest takie przełożenie.Tak samo jest w tirach i innych nowszych.To też zależy od ciągnika jak jest zrobiony.Czy na elektronike czy na mechanike. Podłączasz komputer, zmieniasz kody/ustawienia nie raz trzeba też "nauczyć skrzynie".Tak robiliśmy w Mercedesach Actrosach. Sprawa dosyć prosta tylko trzeba mieć komputer i "STAR Diagnosis" takie oprogramowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Może jest to stosowane w ciągnikach w pełni sterowanych i kontrolowanych przez komputer, ale na pewno nie ma elektronicznej blokady w zetorach. Tutaj wkładają inną skrzynię lub po prostu zmieniają 4 bieg na szybszy. O takiej zmianie skrzyni / 4 biegu świadczy chociażby zmiana prędkości zależnych wałka WOM (można porównać te prędkości w instrukcji obsługi zetora), co przy elektronicznej blokadzie prędkości ciągnika nie miałoby przecież miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

No nie wiem jeszcze jak jest z wytrzymałością sprzęgła mokrego no ale w proximie po 2 tys mtg sprzęgło przy ładowaczu mi sie kończy już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

te ceramiczne sprzęgła nie są tak wytrzymałe jak azbestowe... Mój 77 robi w turze od 2008 roku, ma 5800MTH (z 1500 w turze) i sprzęgło igła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Może jest to stosowane w ciągnikach w pełni sterowanych i kontrolowanych przez komputer, ale na pewno nie ma elektronicznej blokady w zetorach. Tutaj wkładają inną skrzynię lub po prostu zmieniają 4 bieg na szybszy. O takiej zmianie skrzyni / 4 biegu świadczy chociażby zmiana prędkości zależnych wałka WOM (można porównać te prędkości w instrukcji obsługi zetora), co przy elektronicznej blokadzie prędkości ciągnika nie miałoby przecież miejsca.

 

 

O no dobrze się wypowiedziałeś na temat bo ja napisałem jak jest w większości.To tak jak mówisz że zmieniają tylko 4 bieg no to nic w ich konstrukcji się nie zmieniło od czasów ursusa :D Zetor bez Ursusa to by zginął w tamtych czasach.No ale coś za coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Sprawdziłem dokładnie te prędkości, jednak nie zmieniają tylko 4 biegu, ale całą skrzynię, bo na wszystkich biegach skrzyni 40 km/h jest inna prędkość jazdy niż na biegach skrzyni 30 km/h (żeby nie było - porównywałem oczywiście kolumny w tabeli dla takich samych rozmiarów opon).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Czyli może być zastosowane np inne przełożenie w tylnym moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

W starszych zetorach, między skrzynia 25, a 30, była różna ilość zębów na trybach w zwolnicach. Ciekawe jak jest między 30, a 40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Nie. Wtedy należy zdecydować się na model Proxima POWER która ma taki rewers. Do tego jest dłuższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

A jak ze spalaniem i okresem między wymianą olei i filtrów w tych ciągnikach?

Bez rewersu to nie wiem już na jaki się zdecydować :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

A w Proximie Plus nie da się rewersu hydraulicznego? Pamiętam jak zamawiałem swoją w 2007 roku to chyba dealer mi proponował za dopłatą elektrohydrauliczny rewers, podobnie zwolnice planetarne (za zwolnice chciał bodajże 7 tys.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody90    2

A w Proximie Plus nie da się rewersu hydraulicznego? Pamiętam jak zamawiałem swoją w 2007 roku to chyba dealer mi proponował za dopłatą elektrohydrauliczny rewers, podobnie zwolnice planetarne (za zwolnice chciał bodajże 7 tys.).

Rewers elektrohydrauliczny był dopiero dostępny w Proximie Power, wcześniej ta technologia nie była znana dla firmy Zetor. Ja sobie nie wyobrażam zakupu nowego ciągnika bez takiego udogodnienia. Proponowałbym zastanowić się jeszcze nad zakupem NH ostatnio się nie orientowałem ale ceny chyba nie są dość wygórowane.

Edytowano przez mlody90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

nie mam nic do NH,ale denerwuje mnie wyjące "coś" jak z sąsiedniej wsi rolnik jedzie NH,to ja już u siebie go słyszę.

rewers elektro-hydr fakt,fajna sprawa,zwłaszcza przy turze,ale jak ktoś przyzwyczajony do c330 z turem to i z mechanicznym da rade :D Tylko z tą żywotnością wtedy jest różnie,bo podobno elektro-hydr do tura jest troche żywotniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

Nad NH nie myślałem nawet. Wydaje mi się że cena samego ciągnika jest dużą a jeszcze tur i drogie przeglądy. Zastanawiam się bardziej nad ,,mniej wymagającymi" ciągnikami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×