Skocz do zawartości

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Opublikowano

U mnie uszczelka poci się prawie na 3/4 długości od strony pompy i poza tym nic się nie dzieje. Taki bym powiedział "defekt wizualny", czasem po całym dniu pracy widać, że gdzies jakaś jedna kropla pociekła po bloku. Przed remontem też tak miał.

Opublikowano

Krążki koniecznie i przy zakładaniu głowicy posmarować kanał olejowy bo w tym miejscu uszczelka nie ma zbrojenia .Ja stosowałem silikon temperaturowy Puszczanie oleju to norma w tym miejscu szczególnie  zimą gdy olej gęsty i ciśnienie wysokie ,ale wyciek powinien być z prawej strony przy kolumnie z hydrauliką

Opublikowano (edytowane)

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Właśnie na bagnecie zauważyłem jakby ubyło trochę oleju po ok.10h pracy- było z 5mm nad górną kreską a teraz równo z krechą. Strzykawką wyciągnąłem trochę płynu chłodniczego i kolor żółtawy lekko. Po wymianie tłoków nie ubywało do tej pory. Dodatkowo z lewej strony ciągnika spod uszczelki pod głowicą zawsze w tym samym miejscu po skończonej pracy jak silnik ostygnie pojawia się kilka kropel oleju z płynem. Poza tym sucho na kominie, kolektorze, nie ma wycieków , nie dymi.Ciągnik miał już wymienianą głowicę na gwarancji, później komplet tłoków, tulei i pierścieni bo brał olej jak głupi. Dodam, że ma dopiero zrobione 350h. Co tym razem może być?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Trochę dużo 0.5 cm na 10h. Przez korek w chłodnicy powinieneś zobaczyć jakiś nalot, maź czy coś takiego. Zaświeć latarką albo odessij trochę. Może być wadliwa głowica, albo był zamrożony. Chyba, że masz go od nowości.

Opublikowano

Za bardzo po lewej stronie  nie ma z czego pojawić się ta kropelka oleju... to ciekawe. 

sam olej obserwuj i mierz zawsze po takim samym okresie od zgaszenia silnika. Do chłodnicy oleju wchodzi go dużo i po spłynięciu sporo zmienia stan oleju.

Instrukcja jeśli się nie mylę zakłada sprawdzanie 15 min. po zgaszeniu silnika. Jak określisz stan jeszcze raz dokładnie daj znać jak to wyszło.

 

Opublikowano (edytowane)

i sprawdzaj zawsze w tym samym miejscu, w misce są przegrody i przelać sie potrafi i pomiar zafałszować. Co do oleju w płynie to u mnie jak korek wypchneło to płyn był tak olejem zawalony ze masakra, praktycznie czarny byl, zero klarowności.

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano (edytowane)

Stan oleju sprawdziłem 1,5 doby od wyłączenia ciągnika i sprawdzam zawsze w tym samym miejscu parkowania ciągnika. U mnie płyn nie jest czarny tylko lekko żółty. Po lewej stronie wychodzi kilka kropel oleju + płynu spod głowicy, ale nie podczas pracy tylko jak wystygnie. W takiej sytuacji trzeba znowu rozbebeszać wszystko ?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Ktoś już kiedyś pisał, że ma wyciek po lewej stronie, ale po lewej nie ma żadnego kanału. Mój płyn wlewany był niebieski, a po jakimś czasie okazał się zielony. Więc kolorem się nie sugeruj. 

Opublikowano

U mnie też po wymianie uszczelki pociło się po lewej. Dociągnąłem po 10mth i narazie sucho. Zdziwiłem się bo sporo śruby poszły i co ciekawe nie po tyle samo. Znajomy też tak miał po wymianie i bez dociągania ustało.

Opublikowano (edytowane)

Mechanik co wymieniał tłoki mówił, że nie trzeba dociągać po 30h bo on z większym momentem dokręcił.Dociągnąć można zwykłym kluczem czy tylko dynamometrycznym? Jest jakaś kolejność dociągania?

Edytowane przez rbit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v