Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

endrju    24

mój Belarus ma 20 lat . prawie 4 tys mtg. i śmiga elegancko z silnikiem nic nie robione zresztą to przez te 20 lat dużo roboty z nim nie było , bardzo wytrzymałe sprzęty moim zdaniem ...niektórzy mówią że maja po 9 tys mtg. i wszystko śmiga ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

No masakra co Wy tu piszecie, u mnie mtz 82 z 92' i już 3 raz silnik robiony....

1-pękł blok, mikropęknięcie (wymiana bloku)

2-coś z wałem korbowym, chyba jakaś stopka się urwała, jeśli dobrze pamiętam (nowy wał)

3-znowu wał(nowy blok + nowy wał)

Takie to ruskie ścierwo :) a ciężko u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

To moze zacznil mu wreszcie zmieniac oleje i filtry lub wez mechanika jak sie nalezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Silniki u nas w SKR w MTZ 90-91r wytrzymały bez remontu 20tys motogodzin, skrzynia 5tys. a o reszcie nie wiem.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    20

Kobra piszesz takie bzdety 20tys. mtg to przez 20lat to po tysiąc mtg rocznie w dodatku ruskich to prawie drugie tyle co w polskim. To musiałby co dnia po parę godzin chodzić non stop. Jeśli by to było w jakimś Fendzie to bym się nie zdziwił że po 2tys. mtg rocznie robi. I druga sprawa tysiąc mtg ruskim Mtz nabić to by musiał ze 150 do 200ha obrabiać rocznie jako jedyny ciągnik w gospodarstwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

To moze zacznil mu wreszcie zmieniac oleje i filtry lub wez mechanika jak sie nalezy.

Hehe nie no bzz przesady. Filtry i oleje wymieniane na czas. Po prostu taki egzemplarz się trafił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Powienien wkoncu silnik DEUTZ ;)

 

Tych silników deutza z euro 3 nie ma co porównywać do ponadczasowych jednostek MMZ, to dopiero były silniki, gniotsa nie łamiotsa. Mój pronar się jeszcze załapał na tego MMZ i nie zamienił bym go na żadnego deutza(mowa o silniku..) Nie dość, że mega wytrzymałe to naprawdę mają moc. Mój kumpel ma Deutza Agrofarma 85 i mówi, że ,, Te Ruskie to kur.. idą pedał w podłogę i nie ma, że boli"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Masz i racji. Teraz oszukaj na zmianie oleju MMZ i nowy DEUTZ Który dłużej wytrzyma? Dla MMZ żaden uszczerbek :huh:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR12    1

Problem w krutkim czsie ubyło ok 1 litra oleju ktury znalazł się w płuynie chłodzącym ma 1250mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ale to trzeba być hardcorem żeby po 23 MTH rozpiździć Belarusa :) Pompka zasilająca, przy tuze brakowało wsporników, uwalony cały od błota miesjcami z 10 cm pięknity błotnik, siatka w masce zgięta i zalana cała skrzynia :);) A w śordku jak po wojnie. Ludzie kupuja nowe ciagniki ale nic nie szanują :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Z turem czy małym rozrzutnikiem mógłby spokojnie pracować, ale nie dostać kata na dzień dobry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Takto by było dobre docieranie czy załadunek obornika czy inne ale widać konkretnie dostal już po garkach :) I wtedy się dziwić że Belarus za 1977 mth będzie miał kapitalke


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuuudlaty    0

Ostatnio widziałem trzyletniego belarusa 920 z przebiegiem 16,000 motogodzin.

 

16'000 : 3lata = ok 5333mth rocznie

 

5333mth : 356dni = prawie 15 godzin codziennej pracy :huh:

 

U mnie chyba szykuje się wymiana pierścieni 3500mth, bo troszkę puścił oleju przy kolektorze, na dniach ściągnę kolektor i sprawdzę dokładniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rysiardo    0

16'000 : 3lata = ok 5333mth rocznie

 

5333mth : 356dni = prawie 15 godzin codziennej pracy :huh:

 

U mnie chyba szykuje się wymiana pierścieni 3500mth, bo troszkę puścił oleju przy kolektorze, na dniach ściągnę kolektor i sprawdzę dokładniej.

 

Ciągnik chodził w firmie transportowej. Ciągał 2 przyczepy o łącznym ładunku 24t. Mówili, że był palony ponad 60 razy na dobę, przez co wieniec nie wytrzymywał 4 miesięcy. Pewnie się teraz pocieszy nim jakiś rolnik, bo maszyna w polu nie użytkowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuuudlaty    0

W takim razie ten ciągnik to masakra, nie dość że w transporcie to najzupełniej średnio sobie radzą, to jeszcze taką masę ciągać (+waga przyczep) ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jeśli nawet tyle mth nakręcił to już porządny szrot jest, z takim ładunkiem ciągle był przeciążony. I jestem ciekaw co ile zmieniali olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

To wszystko zależy, głównie od właściciela a nie od modelu (chyba, że model "lewy"). Dobry właściciel to do usr.... śmierci nie będzie nic przy nim robić, oprócz kosmetyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj