Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

Uziu92    7969

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

U mnie uszczelka poci się prawie na 3/4 długości od strony pompy i poza tym nic się nie dzieje. Taki bym powiedział "defekt wizualny", czasem po całym dniu pracy widać, że gdzies jakaś jedna kropla pociekła po bloku. Przed remontem też tak miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

a zakładacie te plastikowe krazki na ranatach uszczelek na tulejach  ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

plastikowe krążki... he he.

P. teflonowe trzeba zakładać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Krążki koniecznie i przy zakładaniu głowicy posmarować kanał olejowy bo w tym miejscu uszczelka nie ma zbrojenia .Ja stosowałem silikon temperaturowy Puszczanie oleju to norma w tym miejscu szczególnie  zimą gdy olej gęsty i ciśnienie wysokie ,ale wyciek powinien być z prawej strony przy kolumnie z hydrauliką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dziwne macie te MTZ, u mnie sucho.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie ja póki co też mam. Ne licząc śrub od kolektora wydechowego. Znów trzeba zamontować na kleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

tez je na klej wkręcałem i było okej. Szkoda ze na wylot przechodzą do kanałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Szpilki muszę zrobić z oporem może będzie lepiej. Albo lepszy klej do śrub...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Spróbuj, w razie jak coś to mozna poprawić, na wierzchu jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Właśnie na bagnecie zauważyłem jakby ubyło trochę oleju po ok.10h pracy- było z 5mm nad górną kreską a teraz równo z krechą. Strzykawką wyciągnąłem trochę płynu chłodniczego i kolor żółtawy lekko. Po wymianie tłoków nie ubywało do tej pory. Dodatkowo z lewej strony ciągnika spod uszczelki pod głowicą zawsze w tym samym miejscu po skończonej pracy jak silnik ostygnie pojawia się kilka kropel oleju z płynem. Poza tym sucho na kominie, kolektorze, nie ma wycieków , nie dymi.Ciągnik miał już wymienianą głowicę na gwarancji, później komplet tłoków, tulei i pierścieni bo brał olej jak głupi. Dodam, że ma dopiero zrobione 350h. Co tym razem może być?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Trochę dużo 0.5 cm na 10h. Przez korek w chłodnicy powinieneś zobaczyć jakiś nalot, maź czy coś takiego. Zaświeć latarką albo odessij trochę. Może być wadliwa głowica, albo był zamrożony. Chyba, że masz go od nowości.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

To jest ciągnik nowy i ma dopiero 350 h.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Za bardzo po lewej stronie  nie ma z czego pojawić się ta kropelka oleju... to ciekawe. 

sam olej obserwuj i mierz zawsze po takim samym okresie od zgaszenia silnika. Do chłodnicy oleju wchodzi go dużo i po spłynięciu sporo zmienia stan oleju.

Instrukcja jeśli się nie mylę zakłada sprawdzanie 15 min. po zgaszeniu silnika. Jak określisz stan jeszcze raz dokładnie daj znać jak to wyszło.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

i sprawdzaj zawsze w tym samym miejscu, w misce są przegrody i przelać sie potrafi i pomiar zafałszować. Co do oleju w płynie to u mnie jak korek wypchneło to płyn był tak olejem zawalony ze masakra, praktycznie czarny byl, zero klarowności.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Stan oleju sprawdziłem 1,5 doby od wyłączenia ciągnika i sprawdzam zawsze w tym samym miejscu parkowania ciągnika. U mnie płyn nie jest czarny tylko lekko żółty. Po lewej stronie wychodzi kilka kropel oleju + płynu spod głowicy, ale nie podczas pracy tylko jak wystygnie. W takiej sytuacji trzeba znowu rozbebeszać wszystko ?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ktoś już kiedyś pisał, że ma wyciek po lewej stronie, ale po lewej nie ma żadnego kanału. Mój płyn wlewany był niebieski, a po jakimś czasie okazał się zielony. Więc kolorem się nie sugeruj. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też po wymianie uszczelki pociło się po lewej. Dociągnąłem po 10mth i narazie sucho. Zdziwiłem się bo sporo śruby poszły i co ciekawe nie po tyle samo. Znajomy też tak miał po wymianie i bez dociągania ustało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Mechanik co wymieniał tłoki mówił, że nie trzeba dociągać po 30h bo on z większym momentem dokręcił.Dociągnąć można zwykłym kluczem czy tylko dynamometrycznym? Jest jakaś kolejność dociągania?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj