Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

Uziu92    7947

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9199

U mnie uszczelka poci się prawie na 3/4 długości od strony pompy i poza tym nic się nie dzieje. Taki bym powiedział "defekt wizualny", czasem po całym dniu pracy widać, że gdzies jakaś jedna kropla pociekła po bloku. Przed remontem też tak miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

a zakładacie te plastikowe krazki na ranatach uszczelek na tulejach  ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

plastikowe krążki... he he.

P. teflonowe trzeba zakładać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Krążki koniecznie i przy zakładaniu głowicy posmarować kanał olejowy bo w tym miejscu uszczelka nie ma zbrojenia .Ja stosowałem silikon temperaturowy Puszczanie oleju to norma w tym miejscu szczególnie  zimą gdy olej gęsty i ciśnienie wysokie ,ale wyciek powinien być z prawej strony przy kolumnie z hydrauliką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dziwne macie te MTZ, u mnie sucho.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie ja póki co też mam. Ne licząc śrub od kolektora wydechowego. Znów trzeba zamontować na kleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

tez je na klej wkręcałem i było okej. Szkoda ze na wylot przechodzą do kanałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Szpilki muszę zrobić z oporem może będzie lepiej. Albo lepszy klej do śrub...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

Spróbuj, w razie jak coś to mozna poprawić, na wierzchu jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

obserwuj czy nie masz oleju w płynie lub płynu w oleju co raz i na razie zostaw jak jest. Moze nic sie dziac nei bedzie, w razie jak zobaczysz olej w płynie to głowice i tak musisz zwalać .

Właśnie na bagnecie zauważyłem jakby ubyło trochę oleju po ok.10h pracy- było z 5mm nad górną kreską a teraz równo z krechą. Strzykawką wyciągnąłem trochę płynu chłodniczego i kolor żółtawy lekko. Po wymianie tłoków nie ubywało do tej pory. Dodatkowo z lewej strony ciągnika spod uszczelki pod głowicą zawsze w tym samym miejscu po skończonej pracy jak silnik ostygnie pojawia się kilka kropel oleju z płynem. Poza tym sucho na kominie, kolektorze, nie ma wycieków , nie dymi.Ciągnik miał już wymienianą głowicę na gwarancji, później komplet tłoków, tulei i pierścieni bo brał olej jak głupi. Dodam, że ma dopiero zrobione 350h. Co tym razem może być?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Trochę dużo 0.5 cm na 10h. Przez korek w chłodnicy powinieneś zobaczyć jakiś nalot, maź czy coś takiego. Zaświeć latarką albo odessij trochę. Może być wadliwa głowica, albo był zamrożony. Chyba, że masz go od nowości.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

To jest ciągnik nowy i ma dopiero 350 h.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Za bardzo po lewej stronie  nie ma z czego pojawić się ta kropelka oleju... to ciekawe. 

sam olej obserwuj i mierz zawsze po takim samym okresie od zgaszenia silnika. Do chłodnicy oleju wchodzi go dużo i po spłynięciu sporo zmienia stan oleju.

Instrukcja jeśli się nie mylę zakłada sprawdzanie 15 min. po zgaszeniu silnika. Jak określisz stan jeszcze raz dokładnie daj znać jak to wyszło.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

i sprawdzaj zawsze w tym samym miejscu, w misce są przegrody i przelać sie potrafi i pomiar zafałszować. Co do oleju w płynie to u mnie jak korek wypchneło to płyn był tak olejem zawalony ze masakra, praktycznie czarny byl, zero klarowności.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Stan oleju sprawdziłem 1,5 doby od wyłączenia ciągnika i sprawdzam zawsze w tym samym miejscu parkowania ciągnika. U mnie płyn nie jest czarny tylko lekko żółty. Po lewej stronie wychodzi kilka kropel oleju + płynu spod głowicy, ale nie podczas pracy tylko jak wystygnie. W takiej sytuacji trzeba znowu rozbebeszać wszystko ?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ktoś już kiedyś pisał, że ma wyciek po lewej stronie, ale po lewej nie ma żadnego kanału. Mój płyn wlewany był niebieski, a po jakimś czasie okazał się zielony. Więc kolorem się nie sugeruj. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też po wymianie uszczelki pociło się po lewej. Dociągnąłem po 10mth i narazie sucho. Zdziwiłem się bo sporo śruby poszły i co ciekawe nie po tyle samo. Znajomy też tak miał po wymianie i bez dociągania ustało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Mechanik co wymieniał tłoki mówił, że nie trzeba dociągać po 30h bo on z większym momentem dokręcił.Dociągnąć można zwykłym kluczem czy tylko dynamometrycznym? Jest jakaś kolejność dociągania?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj