Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

jak miał 2 atm przy takiej temp. powietrza to szału nie ma, tak jak mówi Seweryn , można dać podkładeczke i powinno coś pomóc , a jak nie to remont , ale w mmz można go w dzień w stodole zrobić, prosty jak cep.

hahah no coś w tym jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A można się nie przejmować i hulać do remontu. Nie jeden gania z ciśnieniem koło 0,5 na wolnych 60-ki nawet z zerowym.  

Pierwsze to dokładnie sprawdzić jakie jest ciśnienie gdy silnik ma swoja temp. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

co do ciśnienia to jak miałem MTZ-ta z 90r to tam zawór był ustawiony tak że w zimie ciśnienie  po zapaleniu szło do 2 a jak się olej zagrzał na 3 i tak od nowości ale na obroty wgl nie reagowało. wracając do tematu ;) mam znajomego który ma MTZ z 98r który dokręcił do 12tys ( głównie transport, zamiataczka ulicy)  i teraz zrobił głowicę tylko i oleju nie bierze zbyt nawet. ja nie miałem żadnego mtz z dużym przebiegiem ale mth to on bije jakby ten zegar był zepsuty :D generalnie jak się trafi dobry egzemplarz dobry olej trochę dbałości to silnik ma niewiarygodnie długą żywotność. wydaje mi się że porównanie według mth do innego ciągnika niema sensu bo w mtz dziwnie je liczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

po rusku liczy. Nawet się mówi ruskii miesiąc popamiętasz , to samo motogodzina ruska :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek_124711    202

Mtz a małej kabinie 1981 rok 6500 mtg ruskich czyli ok 9 tyś polskich mtg, drugi mtz 1991 rok 3600 ruskich, trzeci mtz 2003 rok a właściwie Mińsk 1222 odpowiednik 1221 tylko na kabinie i hydraulice boscha, składany w niemczech, ciągnik całkowicie bezawaryjny, bez wycieków 3900 mtg polskich. Silniki cudowne nie do zajechania nawet jak pojawią sie awarie typu brak oleju w silniku lub wody, silnik spuchnie, zalejesz powoli wodą i jedziesz dalej. Pozdrawiam użytkowników mtz pronara i innych wschodnich sprzętów :) Pozdrawienia dla właścicieli ursusów i zetorów, udanych remontów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patfilmax    7

Panowie odświeżę trochę temat może ktoś pomoże.

Chodzi o to ze robię remont silnika w MTZ82 89r 5500mth silnik d240 i przy montażu nowych tulei i tłoków pojawił się problem. Trzy chodzą elegancko lekko a czwarty(drugi od kabiny) kantuje tak jak by tuleja nie była prostopadle do wału i jak się go przykręci to nie da się obrócić wału. Przy demontażu już mechanik zwrócił uwagę że tłok właśnie w tej tulei był kantem wytarty. Pierwsza myśl to że korbowód(ramie) do kitu, ale po wszystkich pomiarach w zakładzie co zajmuje się naprawą okazuje się że wszystko porządku, panewki tez w porządku. Mój mechanik i ten co robił pomiary zgodnie uważają że w bloku jedna dziura musi nie być prostopadle skoro od nowości kantem chodził że aż brzeg góry tłoka przytarło a przecież tłok nie powinien dotykać tulei tylko pierścienie i porostu na hamowni w fabryce powoli przy montażu dotarli i tak chodziło do tej pory. Myślicie ze tak może być? bo nie uśmiecha mi się nowego bloku kupować, a mechanik powiedział że jak tak się to założy to odrazu się zatrze. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr4255    38

jakie pytanie tego nie da się określić bo tu wpływa dużo czynników min liczba kierowców zmiany olejów filtrów ich jakość czy ma wstawiane ostro czy nie i wiele innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Nie wiem czy w dobrym watku napisze ale moze znajde tu pomoc. Olej silnikowy wyrzuca mi puszka filtra powietrza. Ciagnik nie kopci pali dobrze cisnienie oleju trzyma sie w okolicach 2 . Smialo pracuje z plugiem 4 skibowym .Ciagnik ma 1350 mth . Od czego zaczac sprawdzanie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Znaczy jak? Przez filtr powietrza wylatuje olej z silnika czy olej z filtra?

Z silnika raczej nie ma opcji.  To olej z filtra powietrza. Zawory sprawdź.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Albo nadszedł jej kres, albo jest coś zwichrowane. Nie dowiesz się jak nie rozbierzesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tak zamiast wymienić uszczelkę pod głowica lepiej kupić kombinowany ciągnik. Gratuluje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Olej wycieka mi przy puszce filtra powietrzu na laczeniu jej. Oleju w filtrze nie wymienialem nie dolewalem a ciagle z niego sie wylewa. No wlasnie to dziwne aby wyciekal z tamtad olej gdyz powietrze jest wprowadzane do silnika a nie w druga strone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wycieka bo nieszczelny jest w tym miejscu. To olej z filtra powietrza. Uszczelnij pokrywkę to przestanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5
Napisano (edytowany)

Czy mam się martwic tym, że parę kropel oleju wyciekło spod uszczelki pod głowicą z lewej strony? Ciągnik miał wymieniane tłoki, tuleje, pierścienie tzn. komplet - czy po dotarciu mogło coś wyjść czy nie powinno?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z lewej? Tam nie ma z czego wycieknąć za bardzo. Jeździj i obserwuj.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5
Napisano (edytowany)

No właśnie z lewej strony była mała plamka - kilka kropel ewidentnie spod uszczelki. Zaznaczyłem w załączniku gdzie :) Wytarłem wtedy, stał jakiś czas i dziś przejechałem palcem w tym miejscu i trochę wilgoci na uszczelce. No nic będę obserwował. To, że wlane oleju 1 cm powyżej górnej kreski na bagnecie chyba nie jest przyczyną?

post-67444-0-31811600-1495544612_thumb.jpg

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Czasami potrafi się pocić z pod głowicy w każdym silniku. Uszczelkę przed montażem powinno się posmarować uszczelniaczem po rantach, wtedy nie ma tego problemu. Jeździj śmiało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja bym jeździł, dopóki się da, ale kanały są po prawej stronie, więc też nie wiem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

a to na pewno olej ? u mnie w tym miejscu jak dobrze pamietam plyn wywalało troche :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5
Napisano (edytowany)

Wygląda jak olej :) A u Ciebie ten wyciek płynu sam ustąpił?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

niestety nie, zwalałem głowice bo wypchneło korki i płyn szedł na tłoki i troszkę na zewnątrz, natomiast olej szedł do płynu, wymienilem uszczelkę, która nie była przedmuchana, wymieniłem też korki, ale niestety chwile po tym remoncie znow to samo i znow wypchneło korki, uszczelka ok. ukłąd chłodzenia miał odpowietrzenie, korek od chłodnicy delikatnie był zakręcony zeby cisnienie moglo uchodzic i w raz te korki wypychało, prawdopodobnie było coś nie tak z głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5
Napisano (edytowany)

Kurde no właśnie teraz nie wiem bo posmak taki słodko gorzkawy jak płynu chłodniczego wymieszanego z olejem ale jak na razie to minimalne ilości tego wyszło - okaże się co będzie dalej jak przyjdą prace polowe na razie stoi.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj