Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomek73    579

Silnikiem to raczej specjalnie się w nim nie przejmuj.To są tanie ciągniki w remontach a i części przeważnie są oryginalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

panowie a ja mam pytanie z innej beczki odnosnie mtz82

 

czy w mtz82 jest wtrysk bezposredni czy posredni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loldek37    4

a reszta w jakim stanie oprucz silnika ,gumy blacha, skrzynia?

Z zdjec wychodzi opony gdzies 50% blachy cale troche podrapane ogolnie wmiare wyglada cena utargowana na 6tys euro(chyba dobra cena) plus litr polskiej wodki ciagnik bedzie w pszyszlym tygodniu u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Chyba że ktoś do ciągnika założy silnik z samochodu starego.

Najpierw dowiedz się na czym polega wtrysk bezpośredni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

Chyba że ktoś do ciągnika założy silnik z samochodu starego.

Najpierw dowiedz się na czym polega wtrysk bezpośredni.

 

 

kolego nie próbuj mnie uczyc co to jest wtrysk bezposredni ok ?

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Więc dlaczego zadajesz takie pytania.

Spotkałeś się a wtryskiem pośrednim w ciągnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

no nie ale moze jest jakis

a w dt75 nie ma czasem ?

w silnikach z wtryskiem posrednim jest trudniejszy rozruch zima a dt75 ma dodatkowo benzynowy silnik rozruchowy i to by tłumaczyło dlaczego jest tam silnik benzynowy do rozruchu

no ale nie wiem

niech sie wypowiedza ci co wiedza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dt-75 ma bezpośredni wtrysk paliwa. A silnik spalinowy do rozruchu temu że w tamtych latach w choćby w syberyjskich warunkach zapalenie diesla to nie było takie chop siup. Zresztą nie tylko ruski miały spalinowy rozrusznik. Większość amerykańskiego sprzętu budowlanego tak była palona.

Rozruch silnika z pośrednim w zimie jest łatwiejszy a nie trudniejszy. Z racji najbardziej skutecznego sposoby podniesienia temperatury sprężonego powietrza w komorze spalania bezpośrednio przez świecę żarową do niej włożoną.

Osobiście nie znam żadnego silnika ciągnikowego z pośrednim wtryskiem co nie znaczy że nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

@seweryn20

ale tu chodzi o to ze silnik ma zapalac bez zadnych grzałek ani swiec zarowych a wtedy zawsze predzej odpali silnik z wtryskiem bezposrednim niz z posrednim i tego nie przeskoczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxtronix    1

No niestety, te nowe na pewno tyle nie wychodzą, wiem bo mam takiego z 2007r. Co prawda ma on tylko 900mth, ale nawet mechanik gwarancyjny stwierdził, że to już nie jest ten materiał co kiedyś. Niestety te nowe palą dużo więcej na tych pompach MOTOPAL, ja swoim spalę na 1ha orki 17l a kolega moim pługiem tylko 9 litrów swoim starym mtz-em i się śmieje ze mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

Witam mam 82.1 od 2006 r Tur od końca 2007 r stan licznika mtg 2 500 ( w praktyce ponad 3 000 mtg bo przez ok rok nie wskazywał obrotów awaria alternatora ) z turem ok 2 000 mtg i SPRZĘGŁO NOMINAŁ tylko drążek rozkręcam aby zmniejszyć skok jałowy , Hydraulika bez zarzutu ( nie poci się, blok sprzęgła suchy ) kiedyś tam walnął mi przewód od wspomagania , i w tamtym roku rozsypał mi się krzyżak od napędu osi przedniej ( Nowy krzyżak polskiej produkcji ok 60 zł a cały przekaźnik oryginał MTZ 120 zł więc kupiłem ten drugi ) i drobny problem z elektryko . Cięgnik ten sobie chwale biegi działają bez zgrzytu (18/4) bo to trzeba umieć jeździć !!!! Silnik super trochę sączy się oleju z uszczelki pod głowico ( pewnie wystarczy dokręcić śruby kluczem z ograniczeniem momentu obrotowego - Nm . I przy okazji wyreguluje zawory bo od nowego nie zaglądane. Ciągnik z łatwością wytrzyma do 10 000 mtg jeżeli będziemy o niego dbali wymieniali olej na czas , smarować wszystkie punkty smarne , i najważniejsze !!! Nie jeździć agresywnie mało gazu spokojnie spuszczać nogę z sprzęgła i tak dalej . Nie dam rady opisać wszystkiego ale kiedy sam założę post jak jeździć MTZ - em by długo się nim cieszyć : P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

W moim pierwszym MTZ-cie silnik wytrzymał ponad 16 000 mth bez remontu... tylko pompa paliwowa i wtrzyski były robione. po 16 000 mth była robiona głowica :) ale mój MTZ pracował w lesie i rocznie robił 2000mth

W MTZ-ci silnik to najwytrzymalsza część :D


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

Ja mam swojego 1025 już 3 lata prawie 600 MTG nic nie było robione, pracuje na 50 ha, spalanie nie jest aż takie duże jak mówicie. Agregowany jest z aktywnym zestawem uprawowo siewnym i pługiem 4x40. Jedyny mankament to skrzynie biegów nie nadające się do transportu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Ja miałem mtz 1025 i miał ponad 5 tyś mgh. Nic nie robione tylko filtry i raz sprzeglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

No niestety, te nowe na pewno tyle nie wychodzą, wiem bo mam takiego z 2007r. Co prawda ma on tylko 900mth, ale nawet mechanik gwarancyjny stwierdził, że to już nie jest ten materiał co kiedyś. Niestety te nowe palą dużo więcej na tych pompach MOTOPAL, ja swoim spalę na 1ha orki 17l a kolega moim pługiem tylko 9 litrów swoim starym mtz-em i się śmieje ze mnie.

jak się kupuje mtz z pronaru to i inny materiał kup se orginalnego mtz 82.1


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

cos w tym chyba jest bo u mnie w okolicy jeden ma pronara a drugi ma belarusa, obydwa brane jako nowe to ten pronar to chodzi jakby kowal w silniku młotem walił a ten belarus to całkiem całkiem, dzwiek silnika ma ok

to takie moje spostrzeżenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Witam właśnie robię mały remoncik w moim mtz 82 91r. przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą (troche sie pociła ) przed zdjęciem głowicy sprawdzałem cisnienie na tłokach wszystkie miały po 24 ale po zdjęciu głowicy wyszło że jeden pierscionek pękł i porysował tuleje(,chyba ktoś go przedemna przegrzał) ,wymiana tulei i nowe pierścienie reszta części, tuleje panewki głowica jak nowe zero zużycia ciągnik ma 22 lata na zegarze 1800 mtg.myśle że jak na swój wiek trzyma się nieżle i jeszcze długo pochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    2

witam

 

poszukuję w okolicach Kalisza woj.wielkopolskie warsztatu zajmującego się remontami silników do mtz wraz z szlifem wału

 

 

z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Byłeś w Biskupicach Ołobocznych? Nie wiem czy wykonują szlif, ale kiedyś prowadzili serwis ciągników MTZ PRONAR kiedy znajdował się tam jeszcze punkt sprzedaży tych ciągników. Teraz pozostał sam warsztat i sklep z częściami do MTZ.


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj