Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

STANK    15

koledzy , jakie luzy najlepiej ustawić dla zaworu dolotowego ,wydechowego w 952 , ruscy podają że od 0.20 do 0.50 na ile to dokładnie ustawiacie w tym modelu

ustawiłem dziś ssący na 0.30 mm , wydechowy 0.40 mm skoro tak piszą zrobiłem średnią

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ari321    0

Witam a ile morze kosztowac remont takiego mtz 80 lub 82 jeżeli bym go kupil za te 10000zł czy 9000zł ile by to wynioslo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeździłem wieloma ciągnikami: ursus c 330, 360, 4512, 912, jd 5080R z turem, 7210, nh T6010plus, belarusem 892 i oczywiście 952.4 i innymi co nie pamiętam i co mogę powiedzieć... jeśli kupujemy ciągnik w cenie ok 1000zł/KM albo i mniej, bezkonkurencyjnym uciągu i najniższym spalaniu(mowa tu oczywiście o MTZ/Belarusie) to naprawdę niech wszystko inne schowa się daleko w kąt. Nie rozumiem za co płacić ponad 200tys przy tym nh.t6010 albo df jakiś - sama idiotyczna guziczkomania <_< bez urazy oczywiście.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

mnie tylko zastanawia kto i co wazniejsze za ile bedzie naprawial te "elektroniczne " traktory jak juz im sie skonczy gwarancja i beda mialy po kilka lub kilkanascie lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeden taki koleś u mnie w okolicy znający się na elektryce tylko pijak, mówi że już zaciera ręce i aby patrzeć jak to wszystko szlak trafi i w tedy on wkroczy i będzie przerabiał na stary typ czy tam na krótko.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

jeśli kupujemy ciągnik w cenie ok 1000zł/KM albo i mniej, bezkonkurencyjnym uciągu i najniższym spalaniu(mowa tu oczywiście o MTZ/Belarusie) [...] Nie rozumiem za co płacić ponad 200tys przy tym nh.t6010 [...] - sama idiotyczna guziczkomania <_< bez urazy oczywiście.

 

Hahaha :lol: dobre to je :lol:

 

Skąd wiesz że MTZ ma bezkonkurencyjny uciąg i najniższe spalanie :blink:

 

Z tego co się orientuje to chyba T6010 kosztuje poniżej 200 000zł :P

I wytłumacz mi proszę jaką ty tam widzisz guzikomanie? :blink: Kilka dźwigni :D w najprostrzej wersji chyba nawet EHR-u niema :P

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jeden taki koleś u mnie w okolicy znający się na elektryce tylko pijak, mówi że już zaciera ręce i aby patrzeć jak to wszystko szlak trafi i w tedy on wkroczy i będzie przerabiał na stary typ czy tam na krótko.

 

Jest w Polsce całe mnóstwo 20 i ponad 20to letnich fergusonów i innych ciągników z EHRem, półbiegami i innymi wynalazkami i jakoś na potęgę się to nie sypie. A jak już coś nawali to kumaty elektryk bez problemu naprawi czasami szybciej i taniej niż fachowiec remontuje np. taki rozdzielacz podnośnika w mtzecie czy innym ursisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Hahaha :lol: dobre to je :lol:

 

Skąd wiesz że MTZ ma bezkonkurencyjny uciąg i najniższe spalanie :blink:

 

Z tego co się orientuje to chyba T6010 kosztuje poniżej 200 000zł :P

I wytłumacz mi proszę jaką ty tam widzisz guzikomanie? :blink: Kilka dźwigni :D w najprostrzej wersji chyba nawet EHR-u niema :P

Czuję się osaczony :lol: chyba za mocne słowa padły z mojej strony, ale nie wycofam się z nich. Jeździłem t6010 to wiem jakie to jest, dla jednych będzie dobre ale to było moje zdanie. A co do ceny to zanim weszła chyba seria t6 i inne "t" to kosztował tyle na pewno, przynajmniej Plus o którym napisałem, a nie najuboższa wersja.

Co do uciągu czy tam spalania - może są wyjątki, Bogiem nie jestem i wszystkiego nie można wiedzieć, bo człowiek by zgłupiał, ale wiem od użytkowników którzy kupili belarusy i mając też przy tym inne ciągniki, nawet od serwisantów tych sprzętów. Zresztą za te cene...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

 

Jest w Polsce całe mnóstwo 20 i ponad 20to letnich fergusonów i innych ciągników z EHRem, półbiegami i innymi wynalazkami i jakoś na potęgę się to nie sypie. A jak już coś nawali to kumaty elektryk bez problemu naprawi czasami szybciej i taniej niż fachowiec remontuje np. taki rozdzielacz podnośnika w mtzecie czy innym ursisie.

 

Zapewne sama elektryka w naprawie nie bedzie aż taka droga, ale tak kolorowo do końca tez nie jest. Bo masz półbiegi masz tarczki, za cene pakietu tarczek do takiego MF masz kapitalny remont skrzyni w MTZ-cie. Sam mam zarówno MTZ-ta i od niedawna NH na elektryce, co prawda nie naprawiałem go jeszcze, ale w cenach sie orientuje. Głupi czujnik do przedniego napedu ponad 1000zł netto. Dlatego myśle że jeśli chodzi o ciagniki z Bialorusi to warte sa tej ceny, zwłaszcza na mniejsze gospodars***, gdzie nie oszukujmy się nie zawsze stać na naprawe zachodniego, bo niekiedy naprawa może nawet przekroczyć jego wartość ;)


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Tylko kto teraz kupuje ciągnik bez półbiegów? To tak samo jak by ludzie ciągle mieli kupować polonezy bo tanie w zakupie i tanie w naprawie... Świat idzie do przodu, technika się rozwija i era prostych mechanicznych ciągników przemija.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ja nie mówie, że nie kupowac z półbiegami, poprostu chodzi mi o to że półbiegi to nie tylko elektrozawór i kabelki. Porównywując chciałem zwrócić tylko uwage na ceny częsci ;)


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Zgadza się, tarczki się zużywają tak jak mokre sprzęgła ale przy poprawnym użytkowaniu nie martwiłbym się o nie przed upływem 10000 mth a średni polski roczny przebieg nie przekracza 500mth więc jak kupujemy nowy ciągnik to za jakieś 20 lat powinny starczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lech12    0

Witam ,mam u siebie 2 Belarusy i NH T6 od niedawna pół roku więc nie miałem żadnej awarii jeszcze ale już wiem że jest bardzo drogi w eksploatacji (filtry i oleje do nh są drogie) dodatkowo trzeba kupić (red blue czy coś takiego). spalanie paliwa jest podobne ale NH w stosunku do zadeklarowanej mocy jest słaby w porównaniu z belarusami które posiadam. Zdecydowałem się na zachodni traktor bo chciałem mieć porównanie i spróbować czegoś innego mam nadzieje że nie będę tego żałował . W tej chwili mogę powiedzieć że jest droższy w eksploatacji. MTZ mam od dawna i nie narzekam nie miałem żadnej poważnej awari wszystkie drobne naprawy jak uszczelnienia wykonuje sam i nie zajmuje mi to dużo czasu i nie kosztuje dużo pieniędzy. Jak dla mnie Belarusy maja bardzo prosta budowę i są dostępne ksiązki serwisowe gdzie wszystko jest dokładnie wyjaśnione co prawda nigdy nie musiałem z nich korzystać. Odpowiadając na pytanie tematu silnik MTZ może wytrzymać bardzo długo trzeba tylko czyscić filtry i zmieniać oleje według wskazań w instrukcji mój najstarszy pracuje od 18 lat i prze 10 lat robił rocznie koło 2000mh teraz to tylko kilkaset a silnik cały czas pracuje bez remontu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cojotx    5

Byłem w zakładzie naprawczym na praktykach i trafił się MTZ do remontu jak twierdził właściciel bo słabo palił. pierwsze poszly do sprawdzenia wtryski potem pompa, 3wtryskiwacze zajechane pompa ok. w silniku nic nie ruszane pozatym bo wszędzie oryginalna farba rocznik 97 licznik wyzerował sie i nabił znów 1200mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loldek37    4

mam pytanie o licznik motogodzin w belarusie 820 z 2006 roku czy liczy on dziesiatki czy odrazu wskakoje pelna motogodzina pytanie lakoiczne zamierzam dobiero takiego nabyc i niewiem czy ma 8911mtg czy 891.1mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loldek37    4

nie nabija nigdy dziesiatek ,zawsze pelne godziny

Dzieki mam takiego do kupienia w niemczech znajomy przyslal mi zdjecia on sie na nich niezna tak jak ja wychodzi ze ma 8911mtg powiedzial mi tylko ze odpalil niemiec powiedzial mu ze wszystko jest sprawne cena dosc atrakcyjna Czy przy takim stanie motogodzin to remont czy jeszcze bedzie chodzil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj