Skocz do zawartości

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak miał 2 atm przy takiej temp. powietrza to szału nie ma, tak jak mówi Seweryn , można dać podkładeczke i powinno coś pomóc , a jak nie to remont , ale w mmz można go w dzień w stodole zrobić, prosty jak cep.

hahah no coś w tym jest :D

Opublikowano

A można się nie przejmować i hulać do remontu. Nie jeden gania z ciśnieniem koło 0,5 na wolnych 60-ki nawet z zerowym.  

Pierwsze to dokładnie sprawdzić jakie jest ciśnienie gdy silnik ma swoja temp. 

Opublikowano

co do ciśnienia to jak miałem MTZ-ta z 90r to tam zawór był ustawiony tak że w zimie ciśnienie  po zapaleniu szło do 2 a jak się olej zagrzał na 3 i tak od nowości ale na obroty wgl nie reagowało. wracając do tematu ;) mam znajomego który ma MTZ z 98r który dokręcił do 12tys ( głównie transport, zamiataczka ulicy)  i teraz zrobił głowicę tylko i oleju nie bierze zbyt nawet. ja nie miałem żadnego mtz z dużym przebiegiem ale mth to on bije jakby ten zegar był zepsuty :D generalnie jak się trafi dobry egzemplarz dobry olej trochę dbałości to silnik ma niewiarygodnie długą żywotność. wydaje mi się że porównanie według mth do innego ciągnika niema sensu bo w mtz dziwnie je liczy.

Opublikowano

Mtz a małej kabinie 1981 rok 6500 mtg ruskich czyli ok 9 tyś polskich mtg, drugi mtz 1991 rok 3600 ruskich, trzeci mtz 2003 rok a właściwie Mińsk 1222 odpowiednik 1221 tylko na kabinie i hydraulice boscha, składany w niemczech, ciągnik całkowicie bezawaryjny, bez wycieków 3900 mtg polskich. Silniki cudowne nie do zajechania nawet jak pojawią sie awarie typu brak oleju w silniku lub wody, silnik spuchnie, zalejesz powoli wodą i jedziesz dalej. Pozdrawiam użytkowników mtz pronara i innych wschodnich sprzętów :) Pozdrawienia dla właścicieli ursusów i zetorów, udanych remontów!

Opublikowano

Panowie odświeżę trochę temat może ktoś pomoże.

Chodzi o to ze robię remont silnika w MTZ82 89r 5500mth silnik d240 i przy montażu nowych tulei i tłoków pojawił się problem. Trzy chodzą elegancko lekko a czwarty(drugi od kabiny) kantuje tak jak by tuleja nie była prostopadle do wału i jak się go przykręci to nie da się obrócić wału. Przy demontażu już mechanik zwrócił uwagę że tłok właśnie w tej tulei był kantem wytarty. Pierwsza myśl to że korbowód(ramie) do kitu, ale po wszystkich pomiarach w zakładzie co zajmuje się naprawą okazuje się że wszystko porządku, panewki tez w porządku. Mój mechanik i ten co robił pomiary zgodnie uważają że w bloku jedna dziura musi nie być prostopadle skoro od nowości kantem chodził że aż brzeg góry tłoka przytarło a przecież tłok nie powinien dotykać tulei tylko pierścienie i porostu na hamowni w fabryce powoli przy montażu dotarli i tak chodziło do tej pory. Myślicie ze tak może być? bo nie uśmiecha mi się nowego bloku kupować, a mechanik powiedział że jak tak się to założy to odrazu się zatrze. Proszę o pomoc

Opublikowano

jakie pytanie tego nie da się określić bo tu wpływa dużo czynników min liczba kierowców zmiany olejów filtrów ich jakość czy ma wstawiane ostro czy nie i wiele innych

Opublikowano

Nie wiem czy w dobrym watku napisze ale moze znajde tu pomoc. Olej silnikowy wyrzuca mi puszka filtra powietrza. Ciagnik nie kopci pali dobrze cisnienie oleju trzyma sie w okolicach 2 . Smialo pracuje z plugiem 4 skibowym .Ciagnik ma 1350 mth . Od czego zaczac sprawdzanie silnika.

Opublikowano

Olej wycieka mi przy puszce filtra powietrzu na laczeniu jej. Oleju w filtrze nie wymienialem nie dolewalem a ciagle z niego sie wylewa. No wlasnie to dziwne aby wyciekal z tamtad olej gdyz powietrze jest wprowadzane do silnika a nie w druga strone.

Opublikowano (edytowane)

Czy mam się martwic tym, że parę kropel oleju wyciekło spod uszczelki pod głowicą z lewej strony? Ciągnik miał wymieniane tłoki, tuleje, pierścienie tzn. komplet - czy po dotarciu mogło coś wyjść czy nie powinno?

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

No właśnie z lewej strony była mała plamka - kilka kropel ewidentnie spod uszczelki. Zaznaczyłem w załączniku gdzie :) Wytarłem wtedy, stał jakiś czas i dziś przejechałem palcem w tym miejscu i trochę wilgoci na uszczelce. No nic będę obserwował. To, że wlane oleju 1 cm powyżej górnej kreski na bagnecie chyba nie jest przyczyną?

post-67444-0-31811600-1495544612_thumb.jpg

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Czasami potrafi się pocić z pod głowicy w każdym silniku. Uszczelkę przed montażem powinno się posmarować uszczelniaczem po rantach, wtedy nie ma tego problemu. Jeździj śmiało 

Opublikowano

niestety nie, zwalałem głowice bo wypchneło korki i płyn szedł na tłoki i troszkę na zewnątrz, natomiast olej szedł do płynu, wymienilem uszczelkę, która nie była przedmuchana, wymieniłem też korki, ale niestety chwile po tym remoncie znow to samo i znow wypchneło korki, uszczelka ok. ukłąd chłodzenia miał odpowietrzenie, korek od chłodnicy delikatnie był zakręcony zeby cisnienie moglo uchodzic i w raz te korki wypychało, prawdopodobnie było coś nie tak z głowica.

Opublikowano (edytowane)

Kurde no właśnie teraz nie wiem bo posmak taki słodko gorzkawy jak płynu chłodniczego wymieszanego z olejem ale jak na razie to minimalne ilości tego wyszło - okaże się co będzie dalej jak przyjdą prace polowe na razie stoi.

Edytowane przez rbit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v