Skocz do zawartości
Rafal8888

Obrotomierz w Bizonie Z056. Problem

Polecane posty

Rafal8888    0

Witam mam taki problem, zmieniałem silnik w kombajnie i mam założony od stara i tam jest inne wyjście na wałek napędzający prądniczkę obrotomierza w starym miałem na czworokąt podobny jak przy kluczach nasadowych, a w pompie która jest w nowym silniku ma wyjście na obce pióro a pompy nie przekładałem bo w nowym silniku tez były dwa smoki a zapomniałem sprawdzić wyjście na napęd prądniczki. Zmiana pompy nie wchodzi w grę ponieważ to się wiąże z wyjmowaniem silnika co byłoby czystym absurdem. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć? Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

balcerek1    91

No też fakt.Do dobrego tokarza dorobi płetwę do wałka od prądnicy i zespawa razem z wałkiem od prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

A może to sprząc za pomocą sprężynki tak jak jest spięty nadajnik obrotów z bębnem.

 

Może to jest rozwiązanie, tylko sprzedający pisze że nie wie czy jest sprawne dla mnie taki opis to 90% że niesprawne, ale x czasu temu kupiłem też z takim opisem i była sprawna (15 zł z przesyłką).

http://allegro.pl/nadajnik-obrotow-silnika-38003605001-i3330887202.html

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0

Za pomocą sprężynki to nie za bardzo widzę nawet jak to zrobić ale własnie chyba wizyta u tokarza będzie najlepszym rozwiązaniem tylko żeby to dobrze zespawał żeby bicia nie było, tylko muszę jakoś dobrze długość zmierzyć. I orientuje się może ktoś jak ta prądniczkę podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Bezpośrednio do zegara (równolegle). Przy nadajniku masz 2 zaciski tak samo przy liczniku i te zaciski trzeba z sobą połączyć.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Tylko wizyta u tokarza bo b masz pompę od starego typy gdzie nie była montowana prądniczka tylko zaślepka w miejsce prądniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

U mnie z tego wałka jest wyciek oleju.Jest tam uszczelniacz 14x32x10 i jego wymiana nie pomaga Wałek ma luz w tulejce w bloku.Czy ktoś wie jak to naprawić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

tak jak mówił balcerek1

 

ten wałeczek który napedza pradniczke od obrotomierza jest wałkiem napedzajacym pompe olejowa z walka rozrządu..kupiłeś stary motor który miał zaslepke i po wyciagnieciu wałka na końcu jest "płetwa" a w 2 silniku co miałeś pradniczkę masz kwadrat 1\2 cala lub 3\8 jak na kluczach (nie pamiętam który)...NIE ma wałka który ma z strony pompy olejowej "płetwe" a z drugiej strony naped pradniczki obrotomierza..dopiero naped obr. był przy pompie olejowej na kwadrat...Wiem ponieważ szukałem i nawet dzwoniłem do Andrychowa czy w ogóle takie coś się produkowało w jakiś latach i nic a nic...nie wyszła ani sztuka tylko i wyłącznie rzeżba w wałasnym zakresie :)

 

jedynie wizyta u tokarza i cos z 2 zrobi 1 pasujący. albo wymiana pompy olejowej na kwadrat...opcje są 2 a sam wybierz :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretzky    0

Połączono.

 

 

jak sprawdzic zegar obrotomierza silnika?

jak sprawdzic prądniczke tacho?

jakie napięcie powinna wskazywać?a może ona wysyła impulsy? tego multimetrem nie zmierze

pod wiertarką wszystko stoi -nie mierzyłem żadnych napięc.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Pod gradobiciem pytań

:lol: Zegar obrotomierza silnika sprawdza się podając na niego napięcie, np. 12v z prostownika i wtedy wskazówka powinna pracowac'.zegar obr. młocarni tak samo.prądniczkę czy to silnika czy młocarni zakładasz pod wiertarkę i miernikiem patrzysz czy daje napięcie a nie żadne tam impulsy.

Miernik ustaw do 20Volt i 2 miejsc po kropce a napięcie oczywiście zmienne. Co do napięć to powiem tak: jak sprawdzałem prostownikiem na ustawionych 12Voltach zegar młocarnii to wskazówka wjechała na 3/4skali więc prądniczka osculuje w granicach 12v ale to wszystko zależy od obrotów. Mniejsze obr to mniejsze napięcie i wskazania też mniejsze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

Witam. chcę sprawdzić obrotomierz bizonie i nie wiem na który konkretnie kabel mam podać napięcie, Do obrotomierza wchodzi wtyczka z 4 kablami. Górny prawy kabel wtyczki to masa, górny lewy jest połączony z kilkoma innymi wskaźnikami, więc pewnie to jakiś zasilający, no i zostają dwa dolne. Na który kabel podać prąd. Kombajn mam od niedawna, a wskaźnik zatrzymał się na 400 obr, więc pewnie jest wadliwy, ale chcę się upewnić. Nowy wskaźnik trochę drogi, a raczej nie da się naprawić tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież złącze jest dokładnie opisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      Siemka bracia. Mam ten sprzecior od 4 miechów i od początku miałem problem z wył. przedniego napędu :angry: mianowicie jak jest zimny (a czasem nawet jest rozgrzany) to za Boga nie idzie wyłonczyć go. Co z tym zrobić? Słyszałem że można jakoś bezpośrednio podłaczyć pod elektromagnes ten wyłącznik ale gdzie jest ten elektromagnes? A tak to super ciągniczek:) polecam każdemu. Malo pali, zwrotny, idealny do tura i swoje zrobi:) super
    • Przez mavrik
      podczas jazdy po blocie z kultywatorem padl mi przedni naped i niemam pojecia co jest grane. Sprawdzilem czy prad dochodzi do elektro zaworu i niestety nie. jak moge poradzic sobie z tym problemem jako moze byc przyczyna ???? prosze o pomoc moje gg 10126946
    • Przez kadman
      tak jak w temacie czy ktoś z was miał taki problem jak to naprawić i jaki olej wlać z góry dzięki

    • Przez jacek7913
      Mam problem.
      Mam MF 3060. Po rozgrzaniu najpierw mrygnie kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni a następnie załancza się samoczynnie przedni napęd. Po rozgrzaniu większym (np.orka) nie mogę przełączyć z A na B i z żółwia na zająca.
      PROSZĘ O POMOC BO ROBOTA W POLU CZEKA:}
      Pozdrawiam
    • Przez kamilb
      witam jak rozebrać zwrotnicew mf 3060 mam problem wynika na wyjeciu sworzni ?? prosze o szybka odpowiedz
×