corejack

Podłączenie nagrzewnicy mtz 82

Polecane posty

klj    54

@robert983 jak już będziesz miał komplet to proponuje jeszcze dołożyć zbiorniczek wyrównawczy i będziesz miał zawsze pełno w chłodnicy .Ja testowałem w ciapku i było za***iście płyn czy woda chodzi jak talala do zbiorniczka i spowrotem więc temat sprawdzony. Nie wiem jak w mtz82 ale w ciapku ja podłączyłem pod tą rurkę przelewu i była ciągle pełna chłodnica bo nic nie poleciało na ziemię tylko do zbiorniczka a jak ciągnik stygnie to płyn wraca do chłodnicy :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bzdury fanzolisz aż słuchać nie idzie. Rolę zbiornika wyrównawczego jak w 30-ce tak w mtz-cie pełni górny zbiornik chłodnicy. Płynu wystarczy nalać 20 mm nad żeberka. Nic nie wyleci bo jest miejsce na rozszerzający się płyn a sam zbiornik nie bierze udziału w chłodzeniu więc pełny być nie musi. Urobiłeś się z dorabianiem zbiorniczka obok chłodnicy i kompletnie nic ci to nie dało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    54

@seweryn20 ale się sadzisz co najmniej jak byś był wykładowcą na jakimś sorbonie :-) wyluzuj i pamiętaj nauczyciel ma zawsze rację ? !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zbysiu, zawsze wstaję lewą nogą.  :D

klj pisze dużo ale nic mądrego, a seweryn już tyle MTZ-ów naprawił przez AF, że ma prawo się sadzić.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448

@robert983 jak już będziesz miał komplet to proponuje jeszcze dołożyć zbiorniczek wyrównawczy i będziesz miał zawsze pełno w chłodnicy .Ja testowałem w ciapku i było za***iście płyn czy woda chodzi jak talala do zbiorniczka i spowrotem więc temat sprawdzony. Nie wiem jak w mtz82 ale w ciapku ja podłączyłem pod tą rurkę przelewu i była ciągle pełna chłodnica bo nic nie poleciało na ziemię tylko do zbiorniczka a jak ciągnik stygnie to płyn wraca do chłodnicy :-)

 

Jak sprawdzałeś czy masz pełno płynu w chłodnicy? Bo tak średnio to miało prawo działać. Korek uszczelnia chłodnicę poniżej przelewu, wszystko co wyrzuci ponad uszczelkę dociśniętą sprężyną nie ma prawa do niej wrócić. Chyba że coś z korkiem kombinowałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

W c355 ponoć było tak że po ostygnieciu woda wracała do chodnicy w korku był zawór który to umożliwiał , tak twierdzi bynajmniej mój ojciec.
ja mam butelkę , aby płyn sie nie marnowal jak wyleci przelewem na ale żeby wracał do chłodnicy nie zauważyłem więc nie potwierdzę czy tak się dzieje w rzeczywistości

w rusku też założe butelke aby płynu nie marnować

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

hehe ,kiedyś jak byłem młody i naiwny ,też cudowałem ze zbiorniczkiem w 60tce ,ten wynalazek to psu na bude ,nadmiar i tak wywali  wiec po co go zakladać?

robert ,jak chłodnica nie nalana po korek to i strat nie bedzie  ,chyba że dbasz o ekologie :P

 

Kij ,  Seweryn radzi, a nie sadzi ,weż sobie to pod uwagę ,bo pewnie nie raz skorzystasz z jego zyczliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    54

http://allegro.pl/korek-chlodnicy-c-330-c-385-59-39mm-i6086467276.html#thumb/1

tutaj widać w środku korka jest standardowo zawór umożliwiający powrót cieczy do chłodnicy przez ten korek a żeby ciecz wruciła do chłodnicy z tej butelki którą użyłeś warunek jest taki żeby wężyk był do samego dna butelki i troche cieczy w butelce by był zanurzony jak silnik jest zimny bo jak inaczej ma wrucić no i w nakrętce oprócz otworu gdzie wcisnołeś wężyk musisz jeszcze wywiercić mały otworek by odpowietrzyć butelke . Ja wiem że to działa to czysta fizyka :-)

Ja nie twierdzę że jestem najmądżejszy, ale tak jak wszyscy nie lubię jak ktoś mnie obraża . Ja staram się nikogo tu nie obrażać bo to do niczego mi nie potrzebnie . Wolę poczytać i coś się dowiedzieć o doświadczeniach innych Kolegów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Skoro stwierdzenie że fanzolisz głupoty są dla ciebie obrazą to twój problem. Nie ja jeden wiem że zbiornika wyrównawczego 60-ka czy trzydziestka nie potrzebuje i dali ci o tym dosadnie do zrozumienia. Może powinieneś swoją bezużyteczną pracę przemyśleć.

Korek który wstawiłeś ma zaworek którym zaciąga powietrze gdy płyn się kurczy ale  nie posiada uszczelki przylegającej do samego rantu wlewu.  Czyli zamiast płynu pociągnie nieszczelnością powietrze i na guzik cały zbiorniczek się zda. Stanie się tylko łapaczem płynu niepotrzebnie nalanego  na maxa.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Tak ale żeby to działało, musi być druga uszczelka na styku samego korka z górną częścią wlewu.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O to to, bo inaczej sobie nie wyobrażam. W ogóle to po co komu nadmiar? W c330m rok temu nalałem do pełna borygo, poziom się obniżył i po dziś dzień tak mam.

Zero problemów.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja używam butelki jako łapacz płynu , jak wyleci a potem zauważe ubytek wlewam spowrotem , kiedyś też myślałem nad wyrównawczym, ale w końcu ludzie mi wytłumaczyli i wolał bym założyć czujnik poziomu płynu, aby w razie awarii powiadomił mnie o tym ,
butelka jest za free, więc można założyć żaden koszt a z pod maski nie widac,no i to środowisko nie cierpi;-) choć mój Rusek gubi więcej oleju
(na razie zrobi się to jesienią i zimą ) niż wody ale zawsze coś .
akurat ja też nie lubię kłótni ludzie są tu po to żeby pomagać ci co mają wiedzę i tacy jej tej wiedzy szukają
po co się stresować .....
dzięki panowie za pomoc na pewno się po nią jeszcze zwrócę bo ruska mam nie długo się jeszcze go uczę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    54

Zgadza się w tym z linku akurat nie ma tej uszczelki dużej . Ale tu chodziło mi o pokazanie tego zaworka na środku którym płyn wraca i tu był bardziej wyraźnie widoczny, tylko tyle . Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

Witajcie, Ogarniam Swojego Mtz 82 w dużej kabinie rocznik 95, Odkręciłem ten Zawór na nagrzewnicę, nad obudową sprzęgła, i cieknie z niego płyn, nie wiem czy poprzedniemu właścicielowi go kiedyś rozmroziło na wodzie? czy jakoś specjalnie się go odkręca, ewidentnie jest dziura w zaworze, Pewnie Do wymiany.
Nagrzewnica z lekka zdekompletowana, może ktoś wrzucić zdjęcia Jak to wygląda w całości, ta nagrzewnica, Filtr nagrzewnicy, itp Tak po podniesieniu Dachu. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Prosze ,na ostanim zdjęciu widać Jak duży jest filtr ,ja dał bym sobie spokój z nagrzewnica na dachu ja swoją zmniejsze i zamontuje na dole  kabiny 

IMG_20181216_120203.jpg

IMG_20181216_120244.jpg

IMG_20181216_120328.jpg

IMG_20181216_120338.jpg

IMG_20181216_120425.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja mam nagrzewnicę z tyłu na klapie akumulatorów, a pod dachem 'bagażnik' na dłuższe wyjazdy. Leży tam sobie wąż do pompowania, trójkąt awaryjny, odrdzewiacz w spraju, można zapakować tam kurtkę, drugie śniadanie, napoje itp...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez case135
      Witam:) Mam takie pytanko, czy wie ktoś co może być powodem nie działania nagrzewnicy w kabinie?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz:)
    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez misieq
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez jonygo
      Witam.
       
      Szukam alternatywy dla wysłużonej już C330,coś zamiast,czytałem kilka podobnych tematów ale nic dla mnie konkretnego nie było,proszę forumowiczów o pomoc
       
       
      Miejsce pracy:
       
      Szkółka drzew i krzewów,plantacje choinkowe,lekkie prace (opielacz,brona chwastownik,glebogryzarka,czasem opryskiwacz 300 l,glebogryzarka do międzyrzędzi,generalnie praca w międzyrzędziach,czasem lekki transport wewnątrz szkółki) areał 30 ha,gleby bardzo zróżnicowane od II klasy do "VII"
       
      Wymagania:
       
      - bez przedniego napędu (mam jeszcze 2 inne ciągniki z napędem CASE JX 70 oraz MTZ 82) potrzebny dobry skręt,najlepiej ze wspomaganiem,mało miejsca na uwrociach i drogach technicznych.
       
      - kabina (mile widziane ogrzewanie)
       
      - rozstaw kół jak w C330 i pozostałych moich ciągnikach (szerokość) dlatego też odpadają wszelkie mikrociągniki typu yanmar,kubota,wersje do winnic,sadów itp choć to będzie następny zakup
       
      - nie potrzebuje jakiegoś szczególnego udźwigu na podnośniku 
       
      - komfort przydałby się wyższy niż w C330 (najwięcej czasu spędzam w najmniejszym ciągniku)
       
      - maksymalnie prosty,bez zbędnej elektroniki,żebym mógł też ewentualnie posadzić pracownika - coby zbyt wiele nie zniańczył
       
      - im oszczędniejszy tym lepiej,ciągnik pracuje u mnie zakresie 800-1200 obr/min, 80 % czasu
       
      - im młodszy i mniej wypracowany tym lepiej
       
      - coś z czym nie byłoby problemu jeżeli chodzi o dostęp do części (nie muszą być od ręki jak do naszych poczciwych ursusów,kilka dni zawsze mogę poczekać na sprowadzenie)
       
      - budżet do 80 000 zł
       
      - im młodszy tym lepiej
       
      Mam nadzieję,że podałem sporo informacji,jeżeli coś by kogoś nurtowało albo trzeba coś doprecyzować to proszę pytać od razu odpowiem.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj