Skocz do zawartości
corejack

Podłączenie nagrzewnicy mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
corejack    0

Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.

Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.

Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.

W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu" :)

Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.

I tu moje pytanie i prośba o pomoc:

Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.

Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.

 

Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ten kranik to zasilanie a powrót jest w pompę wody. Gdybyś czasem potrzebował literaturę na temat tego ciągnika napisz do mnie.

Przydaje się na początek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corejack    0

Zdjęcia są bardziej niż wystarczające, tylko brakuje właśnie tego miejsca podłączenia, na którym mi najbardziej zależy - przy pompie.

 

Jeśli chodzi o literaturę, to mam oryginalną książkę obsługi i katalog części.

Ale dzięki za info, będę pamiętał:)

Czyli dobrze kombinuję, że miejsce powrotu jest w pompie zaślepione korkiem opisanym w katalogu jako po prostu korek 3/8?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Dzięki za info, schemat też ok:)

Postaram się znaleźć jutro chwilkę i wrzucić zdjęcie pompy - potwierdzicie, cz to to miejsce.

Po za tym już chyba wiem wszystko, teraz trochę wolnego czasu i powinno zadziałać.

Dodam jeszcze, że będę adoptował tylną nagrzewnicę z sharana, w sumie zmieściła by się w oryginalnej obudowie bez przeróbek, ale chyba trochę ją skrócę.

 

 

post-70084-0-21274500-1371204142_thumb.jpg

 

Wreszcie znalazłem chwilkę ;)

Czy powrót ogrzewania to właśnie ta śruba??

Edytowano przez corejack

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Przepraszam za post pod postem, ale nie wiem, czy na tym forum edycja jest widoczna jako nowa odpowiedź w temacie, a zależy mi na info odnośnie tej śruby na zdjęciu.

Ktoś mógłby zerknąć i upewnić mnie, czy to jest powrót?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22
Napisano (edytowany)

Odnowie bo po co nowy temat zakładać,
a mam pytanko na temat używania nagrzewnicy w mtz z dużą oryginalną kabiną.
chodzi mi głównie o dwie kwestie
czy potrzebny jest termostat do poprawnej pracy nagrzewnicy?
dodam że u mnie jest pod dachem tzn wysoko,są dwie po obu stronach kabiny każda ma swój własny wentylator.
Druga rzecz co się dzieje po odkręceniu kranu
puszczam wodę to automatycznie w chłodnicy ubywa płynu dolewa się jakoś tego płynu po odpaleniu ciągnika
jak to się odbywa ?
może głupie pytanie ale zastanawia mnie jak to działa.
a moja jeszcze nie jest sprawna brak przewodów i tych kranow plastykowych

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Kraniki czy kolanka spustowe potrzebne nie są to bardziej gadżet.
Termostat powinieneś mieć wymusza on ruch wody w małe obiegu. Bez niego woda płynie tam gdzie ma najlżej czyli chłodnica i silnik omijając wysoko położone nagrzewnice.
A że płynu ubywa po odpaleniu to gdzieś masz powietrze i gdy woda ruszy trafia w jego miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Dzięki za odpowiedź ;-) tak myślałem że potrzebny jest termostat ja jeszcze nie uruchamialem nagrzewnicy, u mnie jest odłączona więc testy przede mną ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Sorki że piszę post pod postem .
Dziś podłączyłem nagrzewnice jak silnik się zagrzał i dawałem w pedał gazu to rurka na zasilaniu robiła się ciepła ,ale nie mogło przerzucić na górę wody , w teorii powinien być termostat ale jak się płyn rozgrzeje to termostat sie otwiera i jest duży obieg, więc i jakoś wtedy woda też musi iść na górę.
Co z tym zrobić,
rozgrzać go mocniej dłużej i popracować na wyższych obrotach aby tą wodę przerzuciło?
mam myśl że jak nie nic nie poradzę wymontuje nagrzewnice i zamontuje nisko w kabinie, jak jest w wersjach eksportowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Teoria teorią a w praktyce układ odpowietrzy się gdy woda z pełną parą jest kierowana na mały obieg pompa-blok silnika. A i ciebie tej pełnej pary nie ma więc i nie odpowietrzy się. Po prostu nie jest wstanie wytworzyć takiego ciśnienia by wycisnąć wodę na wysokość nagrzewnicy. Załóż termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Więc będę musiał kupić ten termostat.
co do typu ciężko powiedzieć musiał bym zdjęcie zrobić i wrzucić na forum ale myślę że stary typ mtz 80 z 1992 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Stary typ termostatu jest w obudowie nierozbieralnej jako jeden odlew a nowy typ w obudowie składanej z dwóch elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    36

Termostat musi być ! bo ma się nagrzewać tylko blok na początku no i nagrzewnica a jak nagrzewnica nie zdąży wychłodzić wody czy płynu to dopiero powinien zacząć się otwierać termostat i duży obieg z chłodnicą dlatego zimą lepiej mieć płyn tym bardziej jak w układzie chłodzenia jest nagrzewnica bo może być tak przy dużym mrozie że nagrzewnica tak będzie odbierać temperature cieczy że termostat może być cały czas zamknięty i wtedy gdy woda w układzie to zamrozisz chłodnice i po zawodach (nowa chłodnica)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Sewerynie jutro obejrzę tą obudowę dokładnie i napisze szczerze nie przyglądałem się jej zbyt szczegółowo.
Kolego klj to że musi być płyn na zimę a nawet jesienią to ja wiem ,ale na testy to i woda może być w razie jakichś przecieków mniejsza strata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    36

Tak ale najlepiej tylko na testy jak wszystko ok i sprawdzone bez wycieków to najlepiej zalać płynem i spokojnie jedzesz i śpisz w nocy bez latania że przymrozek złapie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

klj,

piszesz jakbyś właśnie zalał ciągnik płynem po 20 latach i chciał się tym pochwalić. To jest oczywiste, że ma być płyn.

" jak nagrzewnica nie zdąży wychłodzić wody czy płynu to dopiero powinien zacząć się otwierać termostat i duży obieg z chłodnicą "

Termostat ma pilnować temperatury silnika a nie czy nagrzewnica chłodzi czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22
Napisano (edytowany)

Termostat jest starego typu ten mój.
myślę kupić nowego typu , dobrze będzie

pojechałem na pole zobaczyć jak zboże powschodzilo , a jednak grzeje;-) wystarczy że popracuje trochę dłużej i na wyższych obrotach , teraz mam inny problem z chłodnicy ubywa dość sporo wody,
z powrotu leci całą rurą a woda jest ciut wyżej niż żeberka.
może tak być ? Nie uszkodze głowicy jak będzie taki stan podczas używania nagrzewnicy .

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Płynu w chłodnicy nie musisz mieć pod sam korek, wystarczy że są przykryte żeberka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Dzięki Seweryn upewniles mnie co do stanu wody w chłodnicy, a ja już parę razy ugotowalem ciągnik z racji ubytku wody z układu (przeważnie pękał przewód gumowy, nigdy z mojej winy wodę sprawdzam co dzień ) , termostat i tak kupie i zaleje płynem , choć mtz w zimę będzie stał, nie chce wody lać do układu bo więcej szkody z niej niż korzyści ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×