Polecane posty

JUMZ95    0

Witam!

Mam MTZ 82 z 1997r. Mam pytanie czy da się coś zrobić aby podczas podpinania maszyny np. prasy obracać wałek ręką tak jak np. w c360? Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem. Pozdrawiam RuszQ!


Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie jestem pewien czy wałek by się nie obracał cały czas (pod obciążeniem by się zatrzymywał pewnie) wyjąć lub prze regulować taśmę hamulca, takie okienko pod siłownikiem na 4 śrubki (jak się nie mylę) z korkiem.

 

Ale w jakim celu taka modernizacja?, dziś taki hamulec to standard.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMZ95    0
Napisano (edytowany)

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

Edytowano przez JUMZ95

Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Wyłącz silnik i ustaw wajchę od WOMu na środku (trochę to kłopotliwe ale da się) i wałek przekręcisz ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

 

Dobrze się zrozumieliśmy wyeliminować hamulec i wałek da się obracać ręką (może minimalnie sam się obracać).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMZ95    0

Wyłącz silnik i ustaw wajchę od WOMu na środku (trochę to kłopotliwe ale da się) i wałek przekręcisz ręką.

 

 

Dzięki! Szkoda, że wcześniej tego nie próbowałem.


Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

Dziwne, a nie łatwiej by było przekręcić talerzem/dyskiem kosiarki??

Wyłącz silnik i ustaw wajchę od WOMu na środku (trochę to kłopotliwe ale da się) i wałek przekręcisz ręką.

Przy przełączaniu wajchy zależne-0-niezależne nie trzeba wyłączać silnika, najgorzej jest przy włączaniu bo zgrzyta i po prostu włączyć się nie da, jedynie podczas gaszenia ciągnika jak tryby zwalniają, bo nawet na postoju się niekiedy nie da włączyć jak tryb w tryb się ustawi.

 

Wg. mnie niepotrzebne kombinowanie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

No widzisz Junkers człowiek całe życie sie uczy ,bo ja cały czas na siłę na wolnych obrotach włączałem :( ,a swoją drogą po co te hamulce skoro i tak większość maszyn ma grzechotki i zatrzymuje się po wytraceniu prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ja z kolei pierwszy raz słyszę o jakiś grzechotkach w maszynach,

ten hamulec w ciągniku jest pewnie po to żeby w razie czegoś, np. awarii móc szybko wyłączyć WOM, jest szybkość reakcji, odpowiada też za bezpieczeństwo.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pewnie miał na myśli patent z rotacyjnej. Poza tym są wału napędowe wom ze sprzęgłem jednokierunkowym. Po to by maszyny które mają duże masy wirujące a nie mają sprzęgła jednokierunkowego nie niszczyły taśmy odpowiedzialnej za hamowanie. W ruskim jest ten hamulec z prostej przyczyny... na zimnym oleju wałek nawet wyłączony bez hamulca będzie się kręcił. Siła pewnie nie duża ale jak powykręca ci łapy albo dostaniesz w dynie krzyżakiem to docenisz ten patent.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Panowie albo się pogrążę bardziej albo udowodnię swoją rację ,dla mnie to bez sensu ,jeśli maszyna wytraca swoją prędkość za pomocą sprzęgła kierunkowego to i tak w razie wypadku nic nie wskuracie reakcją i hamulcem w ciągniku natomiast sam wałek odbioru mocy ma przecież osłony ,przynajmiej powinien je mieć więc z jego strony zagrożenia nie widzę ,a najlepsze przykład z dziś prasowałem siano i zatkałem maszynę i dzięki temu ku*******skiemu wynalazkowi przepukliny bym dostał żeby zdjąć wałek w celu cofięcia maszyny tak się sklinowało więc ja jestem negatywnie nastawiony do tego rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie chodzi o rozpędzoną maszynę tylko o sam wom w ciągniku. Ma taką konstrukcje że bez tego hamulca obraca się przez opór jaki stawia olej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ten oprór nie był by chyba aż tak duży żeby nie móc utrzymać końcówki bez wysiłku jedną ręką a co za tym idzie nie było by problemu podczas zakładania wałka teleskopowego??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po prostu gdyby nie było hamulca wałek by się kręcił z powodu gęstości oleju w skrzyni który jak by scalał mechanizm.

Junkers w zimie może być problem z utrzymaniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witam, trochę późno, ale podam dobry sposób na ustawianie frezów przy podpinaniu WOM np prasy do MTZ. Ja przy tym używam klucza nastawnego i nim ustawiam sobie wałek w prasie tak, jak trzeba i wiele siły też nie potrzeba :)

Pozdrawiam Djzbigi :)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

U mnie w MTZ przy włączonym silniku obraca się Wałek WOM mimo tego że jest wyłączony,wiem że trzeba podciągnąć taśmy,tylko jak to zrobić,bo probowałem i bez skutku. Robił to ktoś i mógłby doradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Musisz odkręcić ten dekielek pod siłownikiem i tam są dwie śruby wyglądające jak wiosełka. Ustaw dźwignię załączającą tak żeby była po środku swojego skoku. W dźwigni na wałku wychodzącym ze skrzyni jest otwór który ma się pokryć z otworem w korpusie skrzyni. Według instrukcji trzeba w tym celu wykręcić całkiem śrubę opierającą się o amortyzator ale myślę że bez tego też się uda, nie wiem , nie próbowałem. Wtedy wkręcasz obie śruby do lekkiego oporu i popuszczasz o jakieś 2 obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

podepne sie pod temat. mam wom starego typu z koncowka mocowana na walki i pierscien segera i musze wymienic koncowke razem z calym walkiem bo jest bardzo wyrobiony, narazie dziala ale wymiana nieunikniona. i teraz mam pytanie czy jest mozliwosc wymiany walka z koncowka na nowy typ ktory jest mocowany srubami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

wykop świata w rusku też robiłem tam jest końcówka na segerze zabezpieczana i seger zabezpiecza takie bolce 3 i w czwarty otwór trzeba wpakować taki kołek żeby to nie wyleciało

 

 

Chłopaki jak przełanczać w ruskim 1000 na 540 bo mam 1000 do beczki a rozrzutnikiem cięzko ma na 1000 jak to dokładnie się przełancza bo jak ja przełącze pod ciągnikiem to na 540 wcale nie kręci 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie pod skrzynią pośrednią jest przełącznik. Ciężko go przełączyć samemu najlepiej niech ktoś wałkiem z tyłu kręci a ty przełącz. Jeśli jest coś nie tak to olej spuść i okienko odkręć fajnie widać przesówke.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

tylko pod ciągnikiem ,popuszczasz śrubę przestawiasz i dokręcasz ,fakt nie robię tego na codzien ,ale z tego co pamiętam tez musi sie zazębić ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

czyli tą 14 tylko popuszczam i po tym prowadzeniu ma się przestawić na drugą stoonę?? czy całkowice odkręcić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

popuszczasz przestawiasz i dokręcasz ,nawet jak odkrecisz całą tez sie nic nie stanie to tylko trzyma tą fasolkę w pozycji ,ja to robiłem na odpalonym silniku ,inaczej nie mogło sie zazebic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja odkręciłem tą śrubę blokującą całkiem to tak daleko przekręcił się wodzik że wyleciał z rowka przesówki. I olej do spuszczenia.

Popuść tylko i przekręć. Na zgaszonym niech ktoś wałkiem kręci to fajnie czuć jak wskakuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj