Zaloguj się, aby obserwować  
rotez1127

silnik bizon

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rotez1127    0

witam

od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem bizona z050 z 1974 r (maszyna wiekowa, niezaciekawy wygląd ale ma dużo nowych części i na moje 30 ha wystarcza) otóż w ubiegłym roku poszły mi łożyska w alternatorze, ojciec zrobił je razem z sąsiadem i niebyli pewn że alternator ładuje (coś urwali od wskaźnika, niepamiętam dokładnie) i kosząc ostatnie pole zagotował mi sie olej i szedł biały dym z korka od wlewu oleju.kombajn zostawiłem na noc na polu,następnego dnia pojechałem z ojcem aby go zaciągnąć do domu i po zapaleniu i chodzeniu na średnich obrotach przez ok 15 min, wskazówka od ciśnienia oleju minimalnie się podniosła, kiedy nim ruszyłem z 50 m (kombajn jechał sam o własnych siłach) wskazówka zaczeła skakać między 1 a 3 na wskaźniku od ciśnienia oleju,pokazałem to ojcu a on powiedział abym to skosił, skosiłem to( ok 2,5 ha, krótkie pole żyto polegnięte więc kosiłe z 3 godz) w między czasie wskazówka od wody pokazywała że sie gotuje silnik zwolniłem mu obroty i włożyłem palec do chłodnicy woda była gorąca ale miała max 80 st.

skosiłem wszystko przyjechałem nocą na światłach w zbiorniku było zborze, kilkadni późnie ojcie próbował wysypać zborze i poprostu mu zgasł ( tak przynajmnie mówił) próbował go zapalić i silnik nieumiał przekręcić i tu jest moje pytanie czy silnik szlak trafił czy naładować akumulatory i próbować go odpalić. Dodam jeszcze że : to nie jest oryginalny silnik sw 400 tylko z autobusu czy stara, a kombajn kiedy mam ało paliwa (przynajmniej mój) podejdzie jakiś "paper" i zatka dopływ paliwa do pompy wtryskowej) oraz że niewiem jak było z tym alternatoremi się już raczej niedowiem ponieważ mój ojciec zmarł w październiku. dlatego proszę was o pomoc, może ktos teżmiał taką sytuacje


Zetor Team !!!
Zetor is power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bizon to bardzo dobra maszyna :) z silnikiem nigdy nie miałem problemów to nie podpowiem ale jak go odpalisz to mozna sprawdzić czy trzyma cisnienie miernikiem . Co do chłodnicy to jak kosisz to masz dwa wyjścia albo kupic specjalne blachy i wtedy chłodnica ciagnie powietrze od góry bez kurzu albo jak masz sprężarkę to codziennie czyscić przedmuchac chłodnice zarównno od oleju jaki i obowiazkowo od wody plus filtry powietrza i oleju alternator tez możesz dmuchnąć , nie jest to zaprzyjemnie ale ja tak robie juz od conajmniej 8 lat i nigdy temperatury wody nie mam wyzszej niz 80 AHA i jak nie chcesz miec problemów to nie myj chłodnicy wodą, bo kurz zalepia kratkę i wtedy napewno woda będzie Ci sie gotować . Co do paliwa najlepiej na przewodzie którym pompa zaciaga paliwo do odstojnika zainstaluj filtr przepływowy od opryskiwacza bo lepiej miec filtr koło baku niz zapowietrzoony kombajn z pełnym zbiornikiem i gorącym silnikiem. A alternator sprawdz czy ładuje bo jak nie to pewnie bedziesz miał problem z akumolatorami. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

miałem taki silnik z autobusu w swoim kombajnie (pompa ma ustawioną niższą dawke paliwa), przedewszystkim sprawdź czy alternator ładuje, naładuj akumulatory, sprawdź czy dochodzi paliwo (filtry wymien i odstojnik sprawdź) i jak kręci to musi zapalić mozesz dac samostartu w kolektor dolotowy, nawet jak go przegrzałeś to zapali najwyżej będzie będzie brał olej, musisz utrzymywać chłodnicę wody i oleju w czystości tak jak pisał kolega wyżej i czyścić filtr powietrza. przegrzany olej też należałoby wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotez1127    0
Napisano (edytowany)

czyli mówicie że silnik sie nie zatarł ??? było by za*****cie gdzieś za tydziń lub dwa będe próbował go odpalić bo narazie mam full roboty

Edytowano przez KRISTOFORn
Cenzura

Zetor Team !!!
Zetor is power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Masz kilka usterek, może kilkanaście, poprostu niedoinwestowana maszyna, z tego co napisałeś to zegary i czujniki do sprawdzenia może wywalenia, rozrusznik do sprawdzenia i roboty, pas wysypu zbiornika pewnie do wywalenia jak nie to coś tam jest nie tak, może osłon ślimaka nie ma itd, silnik do przestrojenia z autobusu na bizona i duuuuuużo się jeszcze znajdzie.

Zapamiętaj sobie, jak nie wsadzisz 2 tys rocznie w części w bizonie to będziesz stał, tam jest za dużo rzeczy do zepsucia a domyślam się że twoja maszyna jest niedoinwestowana.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotez1127    0

no wiesz nniemówie że mam jakoś super doinwestowanego bizona ale wszystkie naprawy były wykonywane w miare moich możliwości i części pochodziły ze sklepu, lub z własnego magazynu który miałem jeszcze z tamtych czasów kupionych od peegerowców za flaszke wina . ale moje zapytanie w tym temacie było inne chodziło mi o to czy silnik po zagotowaniu oleju i spadku ciśnienia dalej pojdzie czy na remąt ?


Zetor Team !!!
Zetor is power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli będzie chciał chodzić i będzie trzymał ciśnienie to tłucz do bólu.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotez1127    0

no to jakie powinien mieć ciśnienie na rozgrzanym silniku, a teraz jak sobie przypominam to czy normalną rzeczą jest gdy silnik (w bizonie) pracującykilka godz. na wysokich obrotach ma "skakanie na wskaźniku od ciśnienia" bo przypomniałem sobie że mu skakało od 4,5 do 3. Ale to było jeszcze przed tym całym zagotowaniem ???


Zetor Team !!!
Zetor is power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

Może wina leży po stronie zegara od ciśnienia lub samego czujnika. Najlepiej wkręcić zegar zamiast czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotez1127    0

Witam

odapliłem mojego dziadziusia już jakiś miesiąc temu i okazało się że silnik do wymiany(w moim wypadku kasacja i kupno innego ) silnik na zegarze od ciśnienia oleju niemiał i odma czy jak to sie nazywa leciała z każdego możliwego otworu silnika i silnik co chwila stawał co jakięś 2 min.chcę go sprzedać za ok 7 tyś zł i dołożyć troszke i kupić bizona lub fortschrita e 512 za ok 10000 zł co o tym myslicie


Zetor Team !!!
Zetor is power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego alternator jest łatwo sprawdzić czy ładuje wystarczy odpalić kombajn włączyć światła i odłączyć Klemy od akumulatora jeśli światła świecą znaczy że prąd idzie bezpośrednio z alternatora jeśli nie będą świecić znaczy że alternator nie jest dobry pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj