Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ursusek94

MTZ 50 silnik d50

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ursusek94    15

witam, posiadam mtz 50 z silnikiem d50, zamierzam pozakładać mu wszystkie wskaźniki i linki gdyż stare nie działają, mam problem, nie moge nigdzie znaleźć zdjęcia czy rysunku czy też opisu gdzie jest podane gdzie sie co podłącza, więc moje pytania brzmią:

1, gdzie w tym silniku jest wejście do linki obrotomierza?

2, gdzie w tym silniku jest czujnik temperatury wody?

3, gdzie w tym silniku jest czujnik ciśnienia oleju?

i narazie tyle. proszę o wyrozumiałość, gdyż jestem świeżym posiadaczem MTZ. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1. w pokrywie rozrządu.

2. w głowicy, z lewej strony, w okolicy 4 cylindra.

3. wskaźnikiem jest manometr w desce rozdzielczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp wody może być również w korpusie gdzie termostat wody przy wejściu do głowicy, W okolicach 4 cylindra będzie w d240.

Czujnika ciśnienia nie ma jest tylko wskaźnik ciśnienia oleju i powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ursusek94    15

no ale czujnik ciśnienia oleju też musi być żeby wskaźnik coś pokazywał, to gdzie on może być ten czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczę Ci że czujnika nie ma wskaźnik jest manometrem do którego dochodzi cieńką rurką olej. Jak w sprężarce. To jest wskaźnik ciśnienia oleju. Czujniki są w nowszych modelach i za ich pomoc jest prowadzona jakaś sygnalizacja czy to świetlna czy dźwiękowa. Zawsze możesz sobie dołożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

ok rozumiem a jeszcze jedno pytanie ten czujnik to jest pomiędzy 4 cylindrem a pompą hydrauliczną, czyli z tyłu silnika, czy z lewej strony silnika? no bo z boku nie ma nigdzie wejścia, widocznie poprzedniemu właścicielowi nie było to potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W D-240 czujnik temp. jest w głowicy. Okolice czwartego cylindra lewa strona. Czujnik kontrolki ciśnienia oleju zaś w dolnej podstawie filtra oleju tak samo jak przyłączy manometru. Możliwe że w twoim jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzic51    0

Witam Panów, proszę o podpowiedź jaki i jak ustawić kąt wyprzedzania poczatku wtrysku paliwa w MTZ 50 z silnikiem D50.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzic51    0

Ja mam mtz 50 ale w nim nie ma obrotomierza natomiast czuinik temperatury jest koło korka wlewu wody w chłodnicy jak korek wody po lewej stronie trochę niżej,czuinik ciśnienia oleju jest pod filtrem oleju ja mam filtr odsrodkowy więc pod spodem.Jak staniesz z prawej strony twarzą do rury wydechowej sięgnij lewa ręka pod filtr oleju tam musi być wyiście moze byc zaslepione lub koniec rurki zagnieciony bo kiedyś mógł się urwac przewód i ktos go zaslepił.Ja mam go od 1982 roku jestem z nim na ty,jeślimasz jakis problem to dzwoń na nr 668422847.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez michal8899
      jestem na kupnie valtry a72 na 20 hektarowe gospodarstwo plus troche usług i jestem ciekawy jak sprawuje sie ten ciągnik przy pługu, agregacie, talerzówce, kosiarce itd.
    • Przez MrJareczek
      Chodzi mi głównie o to jak pasowałaby do gospodarstwa o areale około 20 hektarów - czyli około 80 KM. Pytam się bo mam dylemat między New Hollandem, Casem a Valtrą, a poza tym Valtra kojarzy mi sie zawsze z pracą w lesie
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
×