Skocz do zawartości

Polecane posty

damiano2007    0

Witam

Jestem posiadaczem ciągników NH t5060 (107km) t5030 (78km)

Chciałem podnieść moc w tym słabszym ponieważ prasując słomę pod górkę muszę redukować bieg na dobijaniu bo go strasznie muli. Ewidentnie brak mu mocy...

Chciałem, żeby zrobiła chipa firma z Opola (jeżdżą po całej Polsce) ale odpisali mi takie coś:

 

Ciągnik ten jest sterowany mechanicznie i w związku z tym w nich modernizacji nie wykonujemy. W zasadzie przy takich ciągnikach regulację może wykonać ktoś kto zajmuje się pompami wtryskowymi i dokonując zmian kąta wtrysku i dawki można moc i moment poprawić. My możemy pomoc w tym w postaci przyjazdu ze sprzętem pomiarowym i dokonując pomiarów sprawdzić czy jest to odpowiednio wykonane lub przed czy ma sens taką regulację dokonywać.

 

Silniki są te same z tym, że ten duży ma intercooler dodatkowo. Zależało by mi na przyroście około 78+12=90

 

Mógłby ktoś poradzić jak go wzmocnić, ewentualnie dać namiary na jakiegoś na prawdę dobrego magika z okolic śląska/ świętokryszkiego/małopolski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Ten większy new holland jest sterowany na wtrysku sterowanym elektronicznie a ten słabszy na mechanicznym. Tego większego da się zczipować a tego to tylko regulacja pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Dokładnie, one mają pompy mechaniczne. Najprościej to znaleść śrubę co zwiększa się dawkę paliwa i wkręcić ją. Niestety nie wiem która to jest.

Na serwisie mi tak doradził serwisant, sam tak robił nie raz.

Ale dokładnie da to na pewno duży efekt, ale lepiej było by wyciągnąć pompę wtryskowa i przestawić ja na stole, bo nie tylko śrubka jest odpowiedzialna za podniesienie mocy, jeszcze trza zmienić kąnty wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer2000    1
Napisano (edytowany)

T5030 ma 76Km i ja podniosłem moc o 10km ale spalanie nie wzrosło tylko spadlo-traktor ma lzej i mniej gazu wciskam lepiej idzie a to daje mniejsze spalanie,Jak chcesz wiedzieć jak to zrobiłem odezwi się.

Edytowano przez Farmer2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

One mają EGR wbudowany w głowicy i nic z nim nie zrobisz, można by zamontować głowicę od TL-ki bez zaworu ale to spore koszta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0

W T5000 nie ma EGR jest tylko dodatkowa krzywka na wałku rozrządu, która uchyla zawór wydechowy. Włożenie wałka od TL-ki powinno poprawić osiągi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer2000    1

One mają EGR wbudowany w głowicy i nic z nim nie zrobisz, można by zamontować głowicę od TL-ki bez zaworu ale to spore koszta

Jak masz głupoty pisać i ciemnotę wciskać to nie pisz postów skoro nie masz pojęcia o tym co piszesz .EGR w T5000-ha ha ha ,

Edytowano przez Farmer2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

To ty zachowujesz się jakbyś wszystkie rozumy pozjadał, a na zadane tobie pytania nie potrafisz odpowiedzieć, zapoznaj się ze specyfikacją serii T5000 i dopiero pisz,to że go nie widzisz na kolektorze ssącym to nie znaczy że go tam nie ma mądralo, może to budową nie przypomina EGR-a, którego ty kiedyś widziałeś, ale pełni tą samą funkcję i uwierz mi mam pojęcie o czym piszę, i nie napinaj się bo pękniesz i ta mądrość która przez ciebie przemawia wyparuje heheheh

Edytowano przez Marcin 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Ja wkręciłem o 1/4 obrotu na pompie w zupelnosci wystarczy.!!!! chodzilo mi zeby ciągnik był żwawszy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Ja w swoim mam o obrót, generalnie jak rozmawiałem z Andrzejem Zaćmińskim z AgroEcoPower to mówił jeśli to jest ciągnik najsłabszy z danej serii to spokojnie o obrót można kręcić, jednak już w T5060 zalecał już tylko o pół obrotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Przed zwiększeniem wcale nie było widać dymu teraz z dołu lekko ale to naprawdę minimalnie widać oczywiście na rozgrzanym,bez intercoolera pewnie dym prędzej by się pojawil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Ja mam TD5050 i wiem ze mam w nim ten posrany rozrząd, no podkręcilismy bo mułowaty był no i jak depne to pyrchnie dymem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Cooler masz w nim czy nie masz?jeśli nie to normalne...dużo paliwa do tego powietrze nieschlodzone a co za tym idzie mało go jest wtlaczanego w stosunku do paliwa i masz dym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

O to dziwne jak mowie u mnie przy 1 obrocie śruby dym na ciepłym jest ledwo zauważalny, z dołu na zimnym poki turbo dobrze nie wstanie puszcza baki.u ciebie może kątem wtrysku trzeba by się pobawic

Edytowano przez Marcin 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Heheh nom, kolega grubera pożyczył do FT 88KM, ja robie 8.5km/h i dość głęboko, to na moim ustawieniu tylko zagłębił się i ciągnik 1 drogową zdechł, więcej jak 6km/h nie chciał iść musieliśmy wypłycić 2 otwory aby poszedł ok 8km/h i to z firanką pod lekka górkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer2000    1

Jedynka drogowa i 8,5 km/h to traktor obroty mial za niskie-obroty  jak na spacer zakres 2 i 3 bieg obroty 1900 masz 8,5 km/h chyba ze skrzynia 30. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×