Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ursus1014ieco410

Ciśnienie wtrysków

Polecane posty

Hubert21    9

to zależy od wydsajności pompy czy jest dobra czy już przeżyła swoje czy robiłeś pompe wtryskiwaczy w ostatnim czasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

to zależy od wydsajności pompy czy jest dobra czy już przeżyła swoje czy robiłeś pompe wtryskiwaczy w ostatnim czasie

Ciśnienie ma być ustawione na wartość podaną przez producenta. Jeśli pompa wtryskowa nie daje rady przy tym ciśnieniu to nie znaczy że wtryski trzeba ponownie regulować tylko regenerować pompę lub kupić nową. Inaczej nie ma to sensu, bo silnik nie będzie miał właściwych osiągów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Osobiście ustawiałem na 180 , lepiej chodziła, warunek dobra pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Powinno być mniej więcej 160 atmosfer według instrukcji.

To ile w końcu ? :( Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla silnika nowego typu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Napisałem Ci wyraźnie,chyba że masz problem czytania ze zrozumieniem. Nowy typ silnika zaczął występować od 1983 r. gdy byś nie wiedział.

Typ końcówki; DOP 150S 535-1417 16,8+0,8 MPa , typ końcówki DOP 150S 535-4360 15,7+0,8 MPa - starszy model końcówki, dane źródłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

1014 powinien miec chyba 220bar bo to silnik z turbo a te bez turbo maja mieć 168bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Napisałem Ci wyraźnie,chyba że masz problem czytania ze zrozumieniem. Nowy typ silnika zaczął występować od 1983 r. gdy byś nie wiedział.

Typ końcówki; DOP 150S 535-1417 16,8+0,8 MPa , typ końcówki DOP 150S 535-4360 15,7+0,8 MPa - starszy model końcówki, dane źródłowe.

Jeśli pijesz do mnie nikt ci nie karze odpowiadać na moje posty, to jest dobrowolne forum.Każdy podaje inne dane, najbardziej lubię odpowiedzi typu ''mniej'', ''więcej''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Spodziewał bym się innej odpowiedzi skoro piszę Ci dokładnie, nikt mi nie kazał i nie mam zamiaru się wdawać z Tobą w przepychanki, może i źle zrobiłem że Ci odpisałem dokładnie i konkretnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

1014 powinien miec chyba 220bar bo to silnik z turbo a te bez turbo maja mieć 168bar

 

że jak?

220, ale nm, to się głowice przykręca, a nie ciśnienie a wtryskach ustawia.

 

prawidłowe ciśnienie na wtryskach to 170-175 bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

dane z top agrar nr 12 z 2010roku artykuł "filtry, wtryski, pompa i spółka"

w dużych ursusach wartość ciśnienia wtrysku powinna być wyregulowana na 16,8MPa

23,3MPa 4-cylindrowe turbo i 20MPa 6-cylindrowe turbo.

 

ja sie trzymam tych danych i jakoś wszystkie ciągniki co robiłem chodzą dobrze po tak wyregulowanych wtryskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

@ yogi

Aż z ciekawości otworzyłem książke-instrukcję obsługi od cieżkiej serii ursusów i tam zalecają, niezaleznie od tego czy turbina jest czy nie, ciśnienie 16,8+0,8.

 

JA bym jednak bardziej wierzył oryginalej książce niż gazecie, w której zdarzają się, i to wcale nie rzadko spore błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63a    2

witam a czy wiecie jakie maja być końcwki tzn typ w zetorze 12245, tłoki sa trzypierścieniowe czyli od turbo , uszczelka pod głowice też turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Jak nie ma turbosprężarki to powinny być zwykłe 4 otworkowe z końcówką oznaczenia -1416.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63a    2

ja nie mam turbo i mam sekcje w pompie sekcje 9 i koncówki pieciootworkowe 535-1417, chodzi dobrze nie dymi ma moc, ale wiem ze napewno maja byc inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

To masz końcówki od turbo, bez turbo mają oznaczenie 430-1439 cztero otworkowe, ciśnienie dla wszystkich jest takie samo; 168+8 bar. wg. instrukcji z 1997 r. Różnica jest pewnie w cenie i liczbie otworków a to dlatego że 5-cio otworkowe ( turbo) muszą podać i rozprowadzić równomiernie ok 20% paliwa więcej. Jak masz 5-cio otw. w zwykłym sil. to na pewno na tym nie tracisz i nic złego się nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Z tego co pamiętam to końcówek jest 3 rodzaje, jedne 5 otworkowe do turbo, i 2 rodzaje do zwykłej, 4 i 5 otworkowe. 4 niby starszy typ, ale dokładnie nie wiem, bo nikt się na tym dokładnie nie zna.

Mi najlepiej 1224 chodziła na sekcjach 9mm i końcówki 4 otworkowe ustawione na 180 bar.

Na 5 otworkowych była głośniejsza i troche więcej paliła.

Dlatego ustawiałem 180, bo u znajomego w Ursusie z Niemiec tak był ustawiony i ja też spróbowałem, i efekt był widoczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez lukano
      Jak w temacie w jakich granicach powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku a jakie na z zimnym i przy jakim cisnieniu zapala sie lamka cisnienia oleju
×