Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
marcin1992_3b

Ursus C-385

Polecane posty

Witam. Mam problem z instalacją elektryczną w moim ursusie c-385 a mianowicie, gdy próbuję naładować akumulatory to rozrusznik cały czas pokazuje 0 amper. Gdy wciskam kluczyk w stacyjce to brzęczy regulator napięcia, czasami zacznie ładować prostownik ale za chwilę znowu tak się dzieje. Sprawdzałem na kilku prostownikach. Także gdy łączę kabel idący z kabiny do alternatora do obudowy to iskrzy a raczej nie powinno tak być. Proszę o porady bo nie znam się na tym za bardzo. Po prostu po mojemu któryś kabel prądowy styka do masy i prąd ucieka w całą ramę. Bo gdy ciągnik postoi ze trzy dni nie użytkowany to akumulatory padają.

mtracz    71

Rozrusznik nie pokazuje wartości prądu. Zapewne amperomierz w prostowniku.

Jaki przewód łączysz z obudową alternatora. W instalacji samochodowej praktycznie wszystkie przewody to jest PLUS, a obudowa-rama MINUS. Więc nie łączy się ich od tak.

Ile masz akumulatorów? 2X6V? Przeczyść mostek między akumulatorami.

A tak w ogóle czyść wszystkie połączenia przy akumulatorach, masa.

Prostownik podłączasz gdzie?

Napisano (edytowany)

2x 6V masa pod ramę. Gdy ładuje to podłączam przewody pod rozrusznik i masę. Z obudową alternatora łączyłem kawałkiem kabelka kabel idący do alternatora z kabiny, bo taki koleś mi tak powiedział żeby wykluczyć usterkę stacyjki. :)

Edytowano przez marcin1992_3b

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Nie wiem co miał na myśli ten "koleś" ale chyba go nie zrozumiałeś, albo zna się tak jak Ty.

Nie dziwię się, że zaiskrzyło bo zrobiłeś zwarcie.

Gdyby któryś przewód stykał do masy miał byś takie zwarcie, że miedź z instalacji bez obierania oddał byś na skup metali kolorowych.

Czyść wszystkie połączenia akumulatorów, masy i rozrusznika.

Należało by sprawdzić stan akumulatorów, bo możesz mieć uszkodzone, a także napięcie ładowania.