Skocz do zawartości
matus2609

Renault 155.54 tz kilka pytań

Polecane posty

matus2609    4

Witam, zamierzam kupić reno 155.54 tz, dzisiaj byłem trochę nim pojeździć, wszystko chodzi, jednak mam kilka pytań:

- do czego służy wajcha z lewej strony w kabinie wygląda jak od ręcznego ( ręczny chyba jest z prawej?)

- do czego służy mały pedał ;) pomiędzy sprzęgłem a hamulcem?

- czy we wszystkich renówkach biegi wchodzą tak gładko? wrzucając trójkę w ogóle nie czuję że wchodzi (skrzynia 4)

-co właściwie oznacza wersja tz?

Na co zwrócić uwagę podczas kolejnych oględzin? Renia na oko w bardzo dobrym stanie, rocznik 1993, warto dać 55tyś? Dodam że opony w bdb stanie, brak tuza. ok 7500 mtg nie wiem czy kręcone <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur1980    0

Witam

Wajcha z lewej strony to włączanie wałka. Zaciagasz wajche do góry wybierasz obroty i opuszczasz w dół i sie kreci.

Pedał to blokada tylnego mostu. Wyłączasz ja naciskając hamulec.

Tz to wersja kabiny. Są TS TX i najbogatsza TZ. Poszukaj na forum, było opisywane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a więc kolego tak :)

z lewej strony są prawdopodobnie 2 wajchy. Jedna taka krótka z żółtą głowką a druga taka większa co mówisz to jest od włączania/wyłączania WOM-u. Ta z zółtą główką włacza wałek za pomoą siłownika a ta duża dźwignia załącza mechanicznie tzn. musisz ręjką albo odblokować albo pociągnąć alby wyłączyć( nie orientuje się dokładnie w którą stronę się załącza a w którą wyłącza):)

mały pedał pomiędzy sprzęgłem a hamulcem to prawdopodobnie blokada tylnego mostu ale nie jestem na 100% pewny czy napewno ponieważ u mnie jest linka zerwana od tej dźwigni i sobie tak lata a nie mam chęci i czasu by szukać skąd to wychodzi;)

odnośnie biegów to raczej we wszystkich tak biegi wchodzą jak przy"osobówce" :) w mojej również tak wchodzą :)

wersja TZ to model kabiny(amortyzowana) jest to bogatszy model kabiny bo sa też TX bez amortyzacji. Mozna je poznać na zdjęciu nie podchodząc do ciągnika nawet jeśli nie ma u góry przy osłonie filtra powietrza nagrzewnicy napisu w bardzo łatwy sposób. W TZ-cie zbiornik paliwa z przodu jest krótszy i przed szyba masz około 30cm plastik koloru przeważnie szarego, a w kabinie TX zbiornik jest na całej długości maski i nie występuje szary plastik poniieważ kabina jest "na sztywno" Oczywiście TZ-większy komfort pracy :)

a na co zwrócić uwagę? Na rewers czy dobrze działa bez zgrzytów czy nie wyskakuje, ciśnienie po jakim czasie od zgaszenia silnika zapali się kontrolka ciśnienia oleju(im szybciej zaświeci tym gorzej bo to świadczy o ciśnieniu w silniku) czy bardzo z odmy wieje( zaraz za przednim mostem taka rurka wystaje, czy po odkręceniu korka wlewu oleju rozrząd nie dzwoni i czy nie "dmucha" wlewem za bardzo bo napewno 20 letni ciągnik nie stał tylko pracował i to narmalne że będzie sobie oddychał ale bez przesady oczywiście :) no i wspomaganie hydraulika jak funkcjonuje :)

 

a i zapomniałem dodać jak z przednim napędem czy załącza się prawidłowo :) to chyba tyle :) mam nadzieję że pomogłem i życzę trafnego zakupu :) Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    464

ta dzwignia to drogi stopien sprzegla, lub jak kto woli sprzeglo WOM, sluzy do rozlaczania napedy, nie wylaczenia, bo od tego jest dzwignia przy konsoli

u mnie skrzynia 12 biegi wchodza z lekkim oporem, dopuki skrzynia nie wychamuje

TZ oznacza kabine hydrostable, czyli amortyzowana

cena jak na moke oko za wysoka ok. 10 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68
Napisano (edytowany)

Kolego poczytaj trochę to forum dotyczące renault a dowiesz się bardzo dużo bo może nie uwierzysz ale nie jesteś pierwszym który pyta o takie rzeczy:-D:-D ale pomogę w tym co wiem:

Ta dźwignią jest to sprzęgło do WOM

Mały pedał to blokada

Tz oznacza wersję kabiny (na pewno na amortyzatorach )

U mnie akurat czuć lekki zaznaczam delikatny przeskok między biegami.

Generalnie patrz na wszystko głównie hydraulika i skrzynia. Nie napalaj się i zrób dobra jazdę próbna pod obciążeniem. Renie to dobre ciągniki i jak już kupisz na pewno będziesz zadowolony. Powodzenia

 

Edit: wszyscy napisali w tym samym momencie:-D:-D hehe

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

kazdy ciagnik jest dobru, dopuki nie zacznie sie sypac :D

a jeszcze pytanie odemnie, jaka skrzynia i rewers

daj jakies foto, moze cos podpowiemy

az dziwne, ze wiekszosc tych ciagnikow ma nastukane ok. 8 tys, godzin :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Izydor to akurat jest stara prawda.:-D czemu 8tys? Bo wszystkie w tej francji razem wyjeżdżały na pole i robiły taki sam areał:-D:-D:-D

 

Izydor to akurat jest stara prawda.:-D czemu 8tys? Bo wszystkie w tej francji razem wyjeżdżały na pole i robiły taki sam areał:-D:-D:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5
Napisano (edytowany)

heh ;) ja swoją kupiłem i miała lekko ponad 11tys godzin ;) fakt że drogówka to ciężko nie miała ale 11 tys jest ;)

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus2609    4

Wow, jaki duży odzew, dobre forum. Najbardziej boję się o skrzynie, jestem już na tym punkcie wyczulony ponieważ ostatnio poszła mi skrzynia w fendzie farmer 312, sprzedałem go i teraz szukam czegoś mocnego i mechanicznego, nie chcę widzieć żadnej elektroniki, rok temu w fendzie wymieniałem moduł- koszt 9000zł za malutkie pudełko :wacko: , teraz skrzynia dlatego postanowiłem szukać jakiegoś prostszego ciągnika. izydor6280- skrzynia 4, szosowe polowe żółw zając, rewers mechaniczny działa bardzo dobrze. 40km/h dziś nim jechałem, pod tym względem nie ustępuje fendowi. Swoją drogą nic więcej nie potrafię powiedzieć o tym ciągniku, wszystko wyjdzie w praniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

no tak rok 93 wiec nie moze byc inaczej, chyba ze bylaby to Nectra

skrzynia 16, wiec predkosc 30 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus2609    4

Z tą prędkością to zgodzić się nie mogę jechałem nią wczoraj, na liczniku było 39km/h tylko straszne dziury to też trzeba było zaraz zwolnić ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

izydor matus-owi mogę przyznać rację co do prędkości. Bo były ponoć dwie wersje Renaultów tylko teraz niewiem w którym kraju ile miały ale W niemczech i we Francji tak było że jedne Renówki miały skrzynię 30km/h a drugie 40km/h. Tylko nie chce powiedzieć źle w którym kraju były 30km/h a w którym 40km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam skrzynie 24/8 w Renajzie 155.54 i jedzie 38,4 km/h :) Ale obroty mnie przerażają przy tej szybkosci :unsure: bo ma aż 2850 obr/min :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

wlasnie z ta predkoscia sa jakies cyrki, wiekszosc ma 30 km/h, choc widzialem na aukcjii 106, ktora na obrotomierzu miala wlasnie 40, ale rocznik po 95

skrzynie 24/8 powinny osiagac 40

na Francje skrzynie byly blokowane ale od modelu Ceres, brak 5 biegu

w 16 jest tylko 4 biegi, wiec prawdopodobnie musi nadrabiac obrotami, bo innej mozliwosci nie widze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus2609    4

W tej renówce którą mam na oku licznik i obrotomierz są cyfrowe. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Francuskie Renie miały narzucone z góry ogranicznik do 30km/h (przepisy), w Niemczech zaś można śmigać szybciej i Renie z tej serii jeździły po germanii do 40km/h.

 

Do oględzin jeszcze poradzę by dokładnie sprawdzić przedni napęd bo nie każdy sprawdza olej z przodu, a naprawa trochę wyjdzie.

 

Co do ceny to jeśli opony są z dużą ilością bieżnika, ma komplet obciążników z przodu, komplet zaczepów i wszystko działa to nie wydaje się zła. Sam komplet nowych opon to ponad 10k więc nie ma co wybrzydzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus2609    4

Co do opon to przód i tył ok 80 % bieżnika, może lepiej, co do napędu to wjechałem nim na piachu pod górę, włączyłem napęd to widać było że przód dobrze ciągnie :) obciążniki i zaczep wszystko jest, co do ceny będę walczył o 50tyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@matus2609 bo jest w tej reni tzw ACET który wyświetla na jednym wyświetlaczu obroty a na drugim szybkośc ale poprzez przełaczenia tych przełączników cos tam jeszcze mozna porobic :) aczkolwiek ja nie wiem jak to sie obsługuje u mnie :) moze po prostu nie działa :P nie mam pojecia :) ale moim zdaniem rozsądna cena skoro zaczepy i opony sa :) bo w dzisiejszych czasach opony to prawie pół ceny takiego ciagnika :unsure: straszne te ceny opon... a u mnie z przodu slick... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

czyli Ma w tej Reni Acet-a i pewnie tylny TUZ na potencjometrach??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ACET ma ale nie koniecznie musi mieć EHR, to nie jest w 100% pewne, bo było tak czesto ze był ACET a EHR nie było, albo EHR był i ACETU nie było albo jedno i drugie było :P ja osobiscie mam jedno i drugie i do tego skrzynie TRACTONIC i kabine TZ czyli full opcja :) nie mam jedynie siedzenia skórzanego żeby nazwać moją renie NECTRA :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak masz rację. Ale jeśli 93 czyli nie będzie miał rewersu na elektrozaworach tylko mechaniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam. potrzebuje wartości dokręcania śrub głowicy w renault 85.14 silnik mwm d-226-4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×