witek

Porównanie opon

Polecane posty

daron64    3949
2 godziny temu, MF675ursus napisał:

Warto, szczególnie dla głównego konia. Ale zrobisz jak zechcesz

A z tym mrl ktoś miał styczność? Wiadomo, że patrzę trochę portfelem, ale znowu ten powiedzmy niecaly tysiak do mitasa, rozbite na kilka lat to też nie majątek żeby sobie potem płuc w brodę, że się pożałowalo.

40 minut temu, izydor6280 napisał:

zamiast kupić nowe diagonalne to wolałbym w tej cenie poszukać radialnej używki, taka jest różnica w uciągu, ugniataniu pola czy komforcie jazdy

Taka jest różnica, bo miałeś stara radialke i nowa diagonalna na tym samym ciągniku i masz porównanie, czy taka jest różnica, bo tak wszędzie piszą?

Nie szukam na siłę argumentów żeby przyoszczedzic, po prostu każdy pisze jaka to jest super radialka, ale rzadko się spotyka żeby ktoś miał bezpośrednie porównanie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Radialki mają lepszy uciąg, ale nie na dętkę, po pewnym czasie mikropęknięcia wewnątrz opony ją "szczypią" wszystko gra jak ją zjedziesz w powiedzmy 10ciu latach.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    3949

Na tyle mam teraz jedną stara diagonalna barumke i jedna stara radialke klebera obie są na dętkach. W tym roku woziłem jedno koło, bo na radialce był kapeć, ale to dętka na "szwie" się rozeszła. Tak to nic się nie działo - ja mam ciągnik niecałe 4lata i poprzedni właściciel też chyba rok, czy dwa przed sprzedażą założył te radialke

Radialce zostało tyle bieżnika i w tym roku na mokrym już bardzo mocno pług ciagal ciągnik. Nie mam też obciążenia na tylnich kołach i biorę pod uwagę np zakup kartoflakow i dołożenie obciążenia. 

 

IMG_20210729_104135949_HDR~2_copy_981x1949.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej78    409

Warto zainwestować, ze względu na równy rozkład nacisków -opona zużywa się kilkakrotnie wolniej w stosunku do diagonalnej. Dodatkowo oszczędność paliwa i czasu - lepszy uciąg i można szybciej poruszać się w transporcie .Co do porównania to mam doświadczenie jedynie z oponami w Ursusie C330. Po wymianie na opony  radialne zauważyłem , że opony w tym przypadku zużywają się ok.trzykrotnie wolniej,opony bardziej tłumią wyboje i tam gdzie to możliwe można jechać znacznie szybciej.Lepszy uciąg-  ciągnik nie kopie dołów a co najwyżej silnik się przydusza.W drugim ciągniku mam opony radialne ,(16,9R34) jeszcze fabryczne ,mają dwadzieścia kilka lat i nic przy nich nie robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    1844

Tylko radialne na niskim ciśnieniu można w polu fajnie, na asfalt dobić więcej.. 

Wziąłem alliance ten nowe z podwójnym bieżnikiem podobno, 10 lat gwarancji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Jeżeli ta opona Kleber jest cała , a ma jeszcze ok 50% bieżnika to poszukał bym do kompletu drugą używaną  radialkę. Tym bardziej że opony przednie też nie są nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1447
19 minut temu, andrzej78 napisał:

Warto zainwestować, ze względu na równy rozkład nacisków -opona zużywa się kilkakrotnie wolniej w stosunku do diagonalnej.

Teraz to żeś odleciał. Mam w jd diagonalki od nowości, mają prawie 5000mth, drugie tyle wychodzą na luzie. Chcesz powiedzieć, że radialka wytrzyma te 30000mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Punk widzenia zależy od punktu siedzenia.Napisałem to na podstawie własnych obserwacji . Wszystko zależy od tego ile ciągnik wykorzystywany jest w transporcie po drogach utwardzonych, a tu różnica jest bardzo duża i wcale nie można  wykluczyć tak dużego przebiegu, w sprzyjających warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

To Ty napisałeś. Ja wspomniałem o sprzyjających warunkach, czyli mało po asfalcie a dużo po polu. Duże zaczenie ma także ciężar ciągnika, szerokość opony, średnica opony i materiał z jakiego została wykonana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    3949

Ciągnik po asfalcie  jeździ bardzo mało, tyle coś nic - pola mam koło domu, także 90pare % użytkowania to jazda po polu i ewentualnie drogach gruntowych. Po asfalcie tyle, co czasem przez wieś przejadę

 

6 godzin temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli ta opona Kleber jest cała , a ma jeszcze ok 50% bieżnika to poszukał bym do kompletu drugą używaną  radialkę. Tym bardziej że opony przednie też nie są nowe.

Jest cała, ma tylko  bardzo bardzo delikatne spękania z wierzchu, boki bez żadnych nawet w sumie najmniejszych spekan. Ale bieżnika to tam 50% już napewno nie ma. A przednie opony nie są nowe, ale mają w sumie tylko 4lata, na zdjęciu tylko wyszły na trochę już zjechane, ale na żywo bieżnik jest super. Gorzej z bokami. W małym zetorku (bardzo mało używanym) mam na tyle diagonalne cultory to różnica w uciagu po przesiadce z lysawych diagonalnych była wręcz kosmiczna. Dobrze też się w nim trzymają jeśli chodzi o spękania - nie ma żadnych, a mają z 8lat. Za to w 8145 (który robi prawie wszystko na 30ha, od orki, uprawy, przez nawozy, opryski, po  koszenia rotacyjna) mam diagonalne cultory na przodzie i tu juz o ile bieżnik super, to już na wewnętrznej stronie opony pojawiły się wkoło spękania. 

IMG_20210306_165704845~2_copy_825x1036.jpg

A jeśli by jednak radialki, to jest sens dokładać do mitasa? Mrl, to chyba malhorta indyjska? To mam tej firmy w przyczepach parę opon, to trzymają się ok. Fakt, że dużo moje przyczepy nie wożą, ale parę lat od ostatnich wymian już minęło, cały czas stoją na dworze i nic się nie dzieje z nimi. Dołożyć tysiaka do dwóch, to niby nie dużo, ale znowu z drugiej strony za tysiaka miałbym obciążniki na tył. 🤷

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Jeśli chcesz nowe to idź do sklepu i popatrz na bierznik, ilość klocków, twardość bieżnika, wysokość bieżnika. Jak będą twarde plastikowe jak petlasy to nie brać bo będzie się ślizgać. Pewnie mrl będą mieć niższy bieżnik niż mitas 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76
16 godzin temu, daron64 napisał:

Panowie, chciałbym zmienić opony tylnie w swoim 8145. Pytałem na lokalnym warsztacie, to cena z wymianą 

- diagonalne w.zaleznosci od marki 2200-2600zl (polecali ozke)

- radialki mrl -3200, ozka 3400, mitas 3600

Ciągnik jest głównym na 30ha. Między tańsza diagonalna a taka w zasięgu cenowym radialka 1400na sztuce, co już jest spora kwota, ale np między droższa diagonalna, a najtańsza radialka już różnica znośna. Co robić? W uciagu różnica jest tak duża, że warto dopłacać?

 

nie wiem jaki masz rozmiar tych opon ale ceny z tego serwisu faktycznie wymiatają, obczaj coś na allegro czy na sklepach internetowych, zwróc uwagę w opisie ile klocków na obwodzie ma ten MRL i inne tańsze, ja polecam Petlas radialne i Kleber, diagonalne nie wypowiem się ale używane radialne to też ryzykowny temat, najtańsze radialki ceet czy mrl nie wiem czy nie mają mniej klocków na obwodzie i nie trzymają rozmiaru, potem przód się może nie zgrywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1090
23 godziny temu, daron64 napisał:

Taka jest różnica, bo miałeś stara radialke i nowa diagonalna na tym samym ciągniku i masz porównanie, czy taka jest różnica, bo tak wszędzie piszą?

360 na diagonalnych a do czeskiej 40 założyłem zjechane kleberki, różnica w wysokości klocka duża ale 4011 radzi sobie o wile lepiej w cięższych pracach, mimo mniejszej wagi

  • Thanks 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    3949

Dzięki panowie, narazie temat umarł śmiercią naturalną - ciągnik stoi z zablokowana skrzynia na środku pola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Kupiłem dwie na przód ozka knk50 14.9 r 28 (zakup na już u wulkanizatora). Po dwóch latach 5 razy przebite i już widać zuzycie po 300mtg. Badziew . Dobrze że z tyłu BKT założyłem  18,4 r38 bo im nic nie jest a nawet widać jeszcze napisy na klockach. Warto je kupić

Wszystkie przebicia od kolców z krzaków i drzewek. BKT na tyle też jadą po tym samym i nic. Pacjent to zetor 8540 z mulczerem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    110

A jak jest z ursusem 1634 , obecnie mam na przodzie 14,9 r 24 a na tyle 18,4 r 38 , tak kupiłem chce zmienić opony z tyłu na szersze i to szersze jak 520/70 r 38 i moje pytanie do znawców bo szukam w necie i już głupi jestem czy nie mam przypadkiem za niskich opon z przodu i jakie opony wrzucić na tył 600/65 r38 czy 580/70 r 38 i czy te 600 nie będą za szerokie do 1634??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1992    0

My mamy Ursusa 1634. Moim zdaniem nie będą za szerokie. Możesz się jeszcze zapytać tam, gdzie zamierzasz kupić. U mnie w okolicy nie ma żadnego sprzedawcy z dobrymi oponami do ciągników, dlatego zamawiałem z internetu z HurtOpony. Tam sobie model ciągnika wybierasz i masz polecane opony. Ja jeszcze tam zadzwoniłem i wypytałem. Wybrałem w średniej cenie z Alwaysrun, ale wybór b.dobry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez lemi132435
      Witam mam z tyłu opony 270/95R48  w MTZ 82 z roku 1979 jakie opony zamontować na przód żeby napęd się zgrywał 
    • Przez keeway
      Witam chce kupic opony do ciagnika mf 135 mam tam felge 28bteraz mam 12.4 i mam zamiar kupic 14.9 i widzialem firmy BKT co o nich sądzicie kupił bym lepszej furmy ale funddusze nie pozwalają
    • Przez Reenault
      Witam jak się ma nośność na papierze do realnej? Patrząc na nośność opon do samochodów dostawczych zwykle nie przekracza 1000 kg, często słyszy się o przeładowanych busach ważących często ponad 11 ton rozłożonych na 6 kół, wychodzi dwukrotne przeciążenie opon a nie słyszy się żeby tę opony pękały. Ile w takim razie wytrzyma opona rolnicza 15.3 z nośnością według producenta 2000 kg?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj