Gość Profil usunięty

Przyczepa D732 jako samochodowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, posiadam od nowości przyczepę D732 zarejestrowana jako uniwersalną samochodową. Moim zdaniem jest to przyczepa rolnicza, ponieważ jest na kołach balonowych, instalacja 12v, zaczep z tyłu. Przez to muszę robić droższy co roczny przegląd i płacić wyższe OC. Wie ktoś jak odkręcić ten błąd w dowodzie rejestracyjnym, gdzie się udać, jakie papiery są potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Już ci mówię. Zmieniałem w swojej w zeszłym tygodniu.

Musisz mieć fakturę z firmy która przystosowała przyczepę do ciągnika. W moim przypadku były to hamulce jednoobwodowe i koła balonowe ograniczające prędkość do 45km. . Z tym do przeglądu. Zrobi ci fotki, obejrzy. Zapłacisz za dwa. Jeden to przegląd dotyczący zmian w przyczepie a drugi właściwy. Dostaniesz do tego dokumenty i z tym do wydziału. Rolnicza np. d-47 ma przegląd na dwa lata tak samo jak ciągnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

dokładnie nazywa się to zmiany konstrukcyjne.

Potem badanie po zmianach i OBT na 2 lata i z kwitami do WK po nowy DR.

 

Dokładnie wszystko na norcomie opisane a i ja opisywałem tutaj jak walczyłem z D-633.

 

Zanim jednak będziesz robił zmiany konstrukcyjne to sprawdź czy ta przyczepa nie występowała jako rolnicza (polecam forum diagnostów NORCOM).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Dzięki panowie.

 

@Seweryn20, o jaką dokładnie fakturę chodzi? Przyczepa posiada od nowości koła balonowe, hamulce jednoobwodowe, itp. nic nie było zmieniane. Chodzi o to, że ktoś w WK popełnił błąd przy pierwszej rejestracji i wpisał ją jako samochodowa, ale nikt nie zwracał na to uwagi jak to w latach 80.

 

@Nikita_Bennet, występowały dwa typy tych przyczep, przyczepa ciężarowa na wysokich kołach, oraz rolnicza na balonówkach

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Moja też od nowości była przystosowana pod ciągnik ale wpis w dowodzie "ciężarowa" był nie do przeskoczenia. Błąd z przeszłości.

Chodzi o fakturę firmy która rzekomo przerobiła, przystosowała pod ciągnik.

Popytaj diagnosty o taka firmę. Przejedz się do niej i niech wystawia ci fakturę. Na niej wypisane są przeróbki przyczepy i tyle.

Na oświadczeniu wypisanym przez firmę robiącą przebudowę, dołączonym do faktury jest wymieniony nr. rejestracyjny przyczepy, typ i numer vin. Rodzaj przebudowy z jakiej na jaka i co zmieniono.

"Przebudowano układ hamulcowy oraz założono ogumienie odpowiadające przyczepie rolniczej. Przyczepa została przystosowana do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy. Została przekwalifikowana z przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą."

Tak wygląda wpis mówiący o przeróbce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

To takie buty, myślałem ze trochę mniej załatwiania będzie, ale cóż trzeba to zrobić, po kilku latach się zwróci za przeglądy. czytałem że rzeczoznawca może wystawić zaświadczenie ze to przyczepa rolnicza, też by to przeszło.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Dzięki panowie.

 

@Seweryn20, o jaką dokładnie fakturę chodzi? Przyczepa posiada od nowości koła balonowe, hamulce jednoobwodowe, itp. nic nie było zmieniane. Chodzi o to, że ktoś w WK popełnił błąd przy pierwszej rejestracji i wpisał ją jako samochodowa, ale nikt nie zwracał na to uwagi jak to w latach 80.

 

@Nikita_Bennet, występowały twa typy tych przyczep, przyczepa ciężarowa na wysokich kołach, oraz rolnicza na balonówkach

 

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7734&highlight=d732

 

leń jesteś i koniec!!!

cytuję z tamtego tematu:

 

D-732 00 Przyczepa ciężarowa rolnicza, podrodzaj wywrotka, masa własna 1500, dmc 5500, ładownoą 4000, nacisk 28

 

D732 03 1380/5380/4000/28

 

D732 05 1630/5630/4000/29

 

 

Diagnosta jak będzie kończył Ci się dowód wystawi Ci badanie techniczne na zaświadczeniu i niech napisze że jest to ciężarowa-rolnicza.

Tylko znajdź dobrego diagnostę bo ten który Ci robi badania jak widać dalej chce na tobie zarabiać co rok ;)

Twoja jest na wysokich kołach? Znajdź diagnostę który przymknie oko i pomyśli że jest na balonówkach i po sprawie - ewentualnie podmień koła z innej przyczepy na czas badania

Zresztą poczytaj "norcom",

W tej przyczepie nie musisz robić zmian konstrukcyjnych - zwykłe badanie techniczne przyczepy rolniczej i odpowiedni komentarz na zaświadczeniu z badania + wymiana DR.

Sam mam D-46 ba 825-20 i jest ciężarowo-rolnicza.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czytałem już wcześniej tamten temat, ale moim zdaniem piszą o wszystkim i o niczym, widocznie słabo interpretuje teksty pisane. Tak czy owak, dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Nie wiem czy źle interpretują bo tak samo załatwił mi zmianę diagnosta w D50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

d50 jest w kataloga ITSu jako:

- ciężarowa

- ciężarowa-rolnicza

 

Wystarcza zwykłe badanie czyli OBT a w uwagach jak napisze że jest rolnicza to styka.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pacio
      Witam,
      Jestem zainteresowany tą przyczepą. Zauważyłem ze nie ma obrotnicy , dyszel idzie bezpośrednio do osi.
      Czy to jest jakaś wada , jak to się ma w praktyce ?
      Link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-ruska-wywrotka-CID757-IDybBtt.html#29c7c012de;promoted
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj