Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Przyczepa D732 jako samochodowa

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, posiadam od nowości przyczepę D732 zarejestrowana jako uniwersalną samochodową. Moim zdaniem jest to przyczepa rolnicza, ponieważ jest na kołach balonowych, instalacja 12v, zaczep z tyłu. Przez to muszę robić droższy co roczny przegląd i płacić wyższe OC. Wie ktoś jak odkręcić ten błąd w dowodzie rejestracyjnym, gdzie się udać, jakie papiery są potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Już ci mówię. Zmieniałem w swojej w zeszłym tygodniu.

Musisz mieć fakturę z firmy która przystosowała przyczepę do ciągnika. W moim przypadku były to hamulce jednoobwodowe i koła balonowe ograniczające prędkość do 45km. . Z tym do przeglądu. Zrobi ci fotki, obejrzy. Zapłacisz za dwa. Jeden to przegląd dotyczący zmian w przyczepie a drugi właściwy. Dostaniesz do tego dokumenty i z tym do wydziału. Rolnicza np. d-47 ma przegląd na dwa lata tak samo jak ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

dokładnie nazywa się to zmiany konstrukcyjne.

Potem badanie po zmianach i OBT na 2 lata i z kwitami do WK po nowy DR.

 

Dokładnie wszystko na norcomie opisane a i ja opisywałem tutaj jak walczyłem z D-633.

 

Zanim jednak będziesz robił zmiany konstrukcyjne to sprawdź czy ta przyczepa nie występowała jako rolnicza (polecam forum diagnostów NORCOM).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Dzięki panowie.

 

@Seweryn20, o jaką dokładnie fakturę chodzi? Przyczepa posiada od nowości koła balonowe, hamulce jednoobwodowe, itp. nic nie było zmieniane. Chodzi o to, że ktoś w WK popełnił błąd przy pierwszej rejestracji i wpisał ją jako samochodowa, ale nikt nie zwracał na to uwagi jak to w latach 80.

 

@Nikita_Bennet, występowały dwa typy tych przyczep, przyczepa ciężarowa na wysokich kołach, oraz rolnicza na balonówkach

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Moja też od nowości była przystosowana pod ciągnik ale wpis w dowodzie "ciężarowa" był nie do przeskoczenia. Błąd z przeszłości.

Chodzi o fakturę firmy która rzekomo przerobiła, przystosowała pod ciągnik.

Popytaj diagnosty o taka firmę. Przejedz się do niej i niech wystawia ci fakturę. Na niej wypisane są przeróbki przyczepy i tyle.

Na oświadczeniu wypisanym przez firmę robiącą przebudowę, dołączonym do faktury jest wymieniony nr. rejestracyjny przyczepy, typ i numer vin. Rodzaj przebudowy z jakiej na jaka i co zmieniono.

"Przebudowano układ hamulcowy oraz założono ogumienie odpowiadające przyczepie rolniczej. Przyczepa została przystosowana do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy. Została przekwalifikowana z przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą."

Tak wygląda wpis mówiący o przeróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

To takie buty, myślałem ze trochę mniej załatwiania będzie, ale cóż trzeba to zrobić, po kilku latach się zwróci za przeglądy. czytałem że rzeczoznawca może wystawić zaświadczenie ze to przyczepa rolnicza, też by to przeszło.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Dzięki panowie.

 

@Seweryn20, o jaką dokładnie fakturę chodzi? Przyczepa posiada od nowości koła balonowe, hamulce jednoobwodowe, itp. nic nie było zmieniane. Chodzi o to, że ktoś w WK popełnił błąd przy pierwszej rejestracji i wpisał ją jako samochodowa, ale nikt nie zwracał na to uwagi jak to w latach 80.

 

@Nikita_Bennet, występowały twa typy tych przyczep, przyczepa ciężarowa na wysokich kołach, oraz rolnicza na balonówkach

 

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7734&highlight=d732

 

leń jesteś i koniec!!!

cytuję z tamtego tematu:

 

D-732 00 Przyczepa ciężarowa rolnicza, podrodzaj wywrotka, masa własna 1500, dmc 5500, ładownoą 4000, nacisk 28

 

D732 03 1380/5380/4000/28

 

D732 05 1630/5630/4000/29

 

 

Diagnosta jak będzie kończył Ci się dowód wystawi Ci badanie techniczne na zaświadczeniu i niech napisze że jest to ciężarowa-rolnicza.

Tylko znajdź dobrego diagnostę bo ten który Ci robi badania jak widać dalej chce na tobie zarabiać co rok ;)

Twoja jest na wysokich kołach? Znajdź diagnostę który przymknie oko i pomyśli że jest na balonówkach i po sprawie - ewentualnie podmień koła z innej przyczepy na czas badania

Zresztą poczytaj "norcom",

W tej przyczepie nie musisz robić zmian konstrukcyjnych - zwykłe badanie techniczne przyczepy rolniczej i odpowiedni komentarz na zaświadczeniu z badania + wymiana DR.

Sam mam D-46 ba 825-20 i jest ciężarowo-rolnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czytałem już wcześniej tamten temat, ale moim zdaniem piszą o wszystkim i o niczym, widocznie słabo interpretuje teksty pisane. Tak czy owak, dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Nie wiem czy źle interpretują bo tak samo załatwił mi zmianę diagnosta w D50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

d50 jest w kataloga ITSu jako:

- ciężarowa

- ciężarowa-rolnicza

 

Wystarcza zwykłe badanie czyli OBT a w uwagach jak napisze że jest rolnicza to styka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RageMan
      Witam. Od pewnego czasu noszę się z pomysłem zbudowania sobie przyczepy na podstawie ramy od przyczepy ciężarowej. Mam jednak kilka wymagań, które być może wyeliminują ten pomysł, nie potrafię tego sam sprawdzić. Interesują mnie jedynie dwuosiówki, wywrotki 3-stronne, maksymalnie 12 ton ładowności. Potrzeba matką wynalazków, a że w ogłoszeniach ciężko trafić na zadowalającą mnie ofertę gotowej przyczepy, chciałem poszperać trochę w internecie i wykonać małe rozeznanie w dostępności takowych podzespołów. Zainspirowany projektem szwagra (objętościówka na tandemie, dlatego nie mogę podpytać o konkrety - inne zapotrzebowania), znalazłem ramy między innymi od przyczep Kassbohrer. Zastanawia mnie jednak, czy nie będzie ona zbyt długa... Chciałbym, żeby burty boczne nie były dzielone, bo może to być problemem przy wyładunku zbóż do kosza zasypowego na gospodarstwie. Stąd moje zmartwienia o długość, bo długa burta może szybko ulec odkształceniom, a następnie rozszczelnieniom (a przyczepa musi być szczelna, bo siejemy rzepaki). Poza tym, wywrot do tyłu też może być utrudniony na tak długiej ramie - trzeba byłoby porządnie wzmocnić górną ramę.
      W związku z tym, zanim zacznę robić sobie zbyt wielkie nadzieje, chciałbym spytać się Was, czy nie widział/słyszał/robił już podobnej modyfikacji? Czy jest to w ogóle opłacalne? Jaką długość ma rama takiej przyczepy ciężarowej (bez dyszla)? Jak to jest z rejestracją przyczep ciężarowych w gospodarstwie? Trzeba je przerabiać na rolnicze?
      Pozdrawiam serdecznie .
    • Przez agromalubosz
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą
      https://www.olx.pl/oferta/bruder-traktor-claas-nectis-267-f-z-ladowaczem-i-przyczepa-CID88-IDj3FXJ.html
       




       
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą - 95zł
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F - 55zł
      Bruder Przyczepa Wyrotka - 40zł
      --
      Zapraszamy Państwa do zapoznania się z ofertą dla najmłodszych i kolekcjonerów. Przedsiębiorstwo Handlowe Agroma S.A. jest dystrybutorem zabawek i modeli takich producentów jak Bruder i SIKU. Agroma S.A. to sklep z częściami do maszyn rolniczych i ciągników, elektronarzędziami, narzędziami i akumulatorami. Posiadamy szeroki asortyment i zachęcamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą produktów i części.
    • Przez darekk55
      Burty do przyczep – Producent – Transport na terenie całego kraju
       
      Zychar www.zychar.pl Producent burt do przyczep D35 D47 D50 D55 Brandys BSS HL HW IFA AUTOSAN, akcesoria rolnicze.
      Niskie ceny, wysoka jakość, szybka realizacja zamówień.
      Solidne burty do przyczep w przystępnej cenie. Wykonujemy burty na wymiar do przyczep, rozrzutników, aut ciężarowych, innych pojazdów. Wszystkie nasze burty wykonane są z blachy 2mm (3mm na życzenie).
       
      Produkujemy burty i nadstawki do polskich i zagranicznych przyczep wypełnione blachą 2mm tłoczoną w głęboki trapez. Standardowa wysokość 50cm (możliwość wykonania dowolnej wysokości). Burty są szczelnie spawane. Odtłuszczone i malowane przemysłową farbą podkładową, przygotowane do położenia farby nawierzchniowej. Możliwość umiejscowienia wysypu w dowolnej burcie w przyczepie.
       
      Istnieje możliwość zamówienia burt wraz z zestawem do dolnego otwierania. Posiadamy w ofercie zamknięcia, zawiasy, bolce, sworznie, wysokiej jakości odkuwki w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprzedajemy również samą blachę trapezową o długości do 300cm. Blachę na podłogę dociętą na wymiar.
       
      Nie wymagamy zaliczek płatność przy odbiorze lub faktura terminowa.
      Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania
      ZAMÓWIENIA PRZYJMUJEMY TELEFONICZNIE
      Tel. 785 833 753
      Tel. 668 040 316
      e-mail: zychar1@o2.pl
      Produkcja Biłgoraj woj, Lubelskie
      Szybki Transport na terenie całego kraju.
      Możliwy odbiór osobisty


      ogłoszenia na OLX:

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zhzb/










    • Przez dzony9203
      Witam, jestem w posiadaniu starego wózka. 
      Po kilku(nastu) latach w końcu planuję przywrócić go do normalnego stanu (podłoga, burty, światła i wywrot - reszta w miarę ok).
       
      Chciałbym go odnowić na wzór oryginału ale nigdzie niema tabliczki znamionowej.
      Dla ułatwienia dodam że tylna klapa otwierała się do góry.
       
      W załączeniu zdjęcia - może ktoś rozpozna.
      Dla mnie to jakiś autosan ale tu moje pomysły się kończą.
       
      Pozdrawiam

    • Przez dzony9203
      Witam.
      Planuje wykorzystać taką przyczepę i przerobić ją na przyczepę do bel.
      Obecnie ma jakieś 1,40m x 2,50m.
       
      Planuję aby miała jakieś 3 m szerokości a długości to zależy.
      W załączeniu zdjęcia, proszę o radę czy warto się za to brać.
      Pozdrawiam
       



×