jarzabek3

C 385 WOM cały czas kręci.

Polecane posty

booster12    2

A masz coś takiego jak przełącznik obrotów , z tego co wiem to sie tylko zmienia końcówki na womie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Moze troszke zle napisalem. Wiem ze zmienia sie koncowki. Chodzilo mi o ten mechanizm w srodku wraz z wodzikiem czy moze on byc uszkodzony. Bo probowalem go pretem poruszyc i ani w jedna ani w druga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

A obraca ci sie na 540 obr normalnie

 

To moze cos masz zwalonego ze sprzęgłem Womu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

booster12- wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz gdzie i po co ;) Całą drogę napędu z silnika na końcówkę WOM opisywałem już w jednym z tematów: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59179-problem-z-wom-i-podnosnikiem-c-385/page__st__20 Końcówki się zmienia, ale pod jajowatym dekielkiem na dwie śrubki M8, przy skrzyni pośredniej- w ten sposób steruje się przekładnią 540/1000 ;)

 

Co do przekładni 540/1000 to ciężko coś powiedzieć siedząc przed monitorem ;) Opisz dokładnie jak się za to zabierałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Otorz zmierzylem walek z drobnym frezem ktory wsadzony jest z boku. Ma on 19,5 cm dlugosci. 1cm tego walka wystaje poza brzeg skrzyni posredniej. Czyli do wnetrza skrzyni wchodzi 18,5 cm tego walka. Zmierzylem odleglosc wodzika do brzegu skrzyni i wynosi ona 18,5 cm. Czyli wychodzi na to ze wodzik nie cofnol sie, nie schowal sie w wydrazonej dziuze w walku jest rowno z czolem walka. Czyli obroty sa caly czas 1000. Jak cofnac wodzik lub co moglo pasc?? Probowalem zakrzywionym pretem go cofnac ale ani drgnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Żeby zmienić obroty to musisz podmienić końcówki tą z tyłu ciągnika wyciągasz i wsadzasz tą ze skrzyni,a tą co wyjąłeś to wsadzasz do skrzyni.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0
Napisano (edytowany)

No tak ale obie koncowki sa tak jak trzeba, koncowka z drobnym frezem z boku, z grubym z tylu. Przy tej koncowce wodzik powinien sie schowac w wydrazonym otworze w walku. A nie cofa sie sie wodzik.

Edytowano przez jarzabek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Czy pod skrzynia posrednia nie powinno byc przypadkiem sruby z zabezpieczeniem do przekrecenia mechanizmu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

MTZ posiada śrubę zabezpieczającą a w ursusie takowa nie występowała, prawdopodobnie wodzik się zastał . Miałem tak jak robiliśmy wzmacniacz to wodzik poruszyliśmy bo x lat nie używany i też się nie ruszał samowolnie. Jak się nie mylę to wałek z drobnym frezem ma "wnękę" w którą ma się schować wodzik jak jest cofnięty to są obroty 1000 obr/min.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0
Napisano (edytowany)

MTZ posiada śrubę zabezpieczającą a w ursusie takowa nie występowała, prawdopodobnie wodzik się zastał . Miałem tak jak robiliśmy wzmacniacz to wodzik poruszyliśmy bo x lat nie używany i też się nie ruszał samowolnie. Jak się nie mylę to wałek z drobnym frezem ma "wnękę" w którą ma się schować wodzik jak jest cofnięty to są obroty 1000 obr/min.

Ale pod spodem jest otwór w którym prawdopodobnie była taka śruba z zabezpieczeniem.

Też właśnie wodzik nie chowa się w tą "wnękę" a ja potrzebuje 540 obr.

Zaraz wrzuce rysunek z tą śrubą o ile się nie mylę.

 

 

ca15800af0f5eee0m.jpg

 

 

Czy przy numerze 25 znajduje się śruba vktóra powinna przeączać obroty??

Jutro z rana biore się za rozwikłanie zagadki.

Edytowano przez jarzabek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

Już się pogubiłem w tym temacie i nie chce mi się czytać tego znów, ALE:

Wałek WOM będzie się ciągle kręcił (bez obciążenia) jeżeli masz niesprawny hamulec w koszy WOMu. Są to 4 cylinderki, które zatrzymują wałek jeżeli dasz dźwignię przy kierownicy do góry. Jeżeli rozdzielacz pod podłogą w kabinie jest sprawny, to:

1 ciśnienie oleju jakie dochodzi do sprzęgła WOM będzie ok 13 atm. Proponuję sprawdzić jakimś ciśnieniomierzem ile jest w tych dwóch rurkach z tyłu ciągnika.

2 wałek powinien się kręcić i zatrzymywać na zawołanie (2-3 sekundy) chyba, że jest coś nie tak w koszu WOM

 

Jeżeli ciśnienia nie będzie to sprawdź rozdzielacz pod podłogą bo ja go wymieniałem, gdyż się już wysłużył. A jeżeli ciśnienie jest (przynajmniej 8-10 atm) to problem jest w sprzęgle WOM. Wyjmij i go sprawdź: te tłoczki hamulcowe, czy się ruszają i czy nie są pozdzierane; pierścienie uszczelniające, tulejka i uszczelki manszetowe (jeżeli wałek nie ma siły); oraz tarczki - czy są dobrze założone na przemian z metalowymi i czy nie jest tam za ścisło. Powinien się kręcić ręką. Koszt wymiany tego wszystkiego to 200zł, ale będzie chodziło.

Zacznij od tego, a narazie zostaw tą dźwigienkę w skrzyni bo wydaje mi się, że nie ma nic wspólnego z hamulcem WOMu.

Powodzenia:)


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Ok, dzieki za podpowiedz. Tylko co z tego ze ja poprawie hamulec i sprzeglo womu jak nie moge przelaczyc obrotow z 1000 na 540 bo wodzik nawet nie chce drgnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

W koncu udalo sie przelaczyc z 1000 na 540 obr. Pozostalo tylko przejzec rozdzielacz i koszyk WOMu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Pojawił sie kolejny problem, WOM zatrzymuje się przy większym obciążeniu ( gdy komora prasy jest pełna, zaczyna zgrzytać w skrzyni i WOM staje, dzieje się tak przy rozgrzanym silniku). Czy to siada mikropompka???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0

Być może to własnie mikropompka, ale równie dobrze moze być to rozdzielacz. Jakie masz w końcu to cisnienie w obwodzie? Najpierw sprawdź ciśnienie w obwodzie, jezeli bedzie małe ( jakos mniej niz 9-10 atm) to sprawdź je przed rozdzielaczem. U mnie wynosiło hm..cos koło 40 atm. Jesli będzie nizsze ( nie wiem jaka jest tolerancja dokładnie) to najprawdopodobniej wina pompki, a jesli bedzie kolo tych 40 atm. to coś z rozdzielaczem. A w związku z tym zatrzymywaniem WOM'u to sprawdź te tarczki, bo to moze byc własnie to, lub tłoczki czy " do końca" dociskaja. Bo jeśli nie, to pod obciazeniem jak lekko docisna, to zawsze łatwiej mają zatrzymać niz na pusto,

Edytowano przez xero11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarzabek3    0

Postaram sie jakoś zmierzyć ciśnienie. Czytałem gdzieś tu na forum że można zmierzyć manometrem od opryskiwacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    46

Ursus 912 nie kręci wom na zimnym oleju. Jak ciagnik pochodzi pół godziny walek kręci dobrze. Jaka przyczyna? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    5

Koledzy co moż być przyczyną że w 902 wałek wom kręci się cały czas nawet pod obciążeniem i nie można go wyłączyć dźwignią przy kierownicy, dodam że cięgło działa jak należy. Gdzie tkwi przyczyna. Proszę o szybką podpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Wina pewnie leży w rozdzielaczu pod pokrywą skrzyni biegów. Nie przełącza ciśnienia oleju na hamulec WOM tylko podaje go cały czas na sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarx08    2

witam

Mam identyczny problem jak w tytule wałek cały czas się kreci nie zależnie od pozycji dźwigni przy kierownicy ,

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    5

Jeżeli dźwignia pod podłogą nie wypieła się to może być uszkodzony rozdzielacz pod pokrywą skrzyni i dlatego nie działa hamulec który może też być uszkodzony bo bywa tak że tłoczki cię zacierają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarx08    2
1 minutę temu, Kobra66 napisał:

Jeżeli dźwignia pod podłogą nie wypieła się to może być uszkodzony rozdzielacz pod pokrywą skrzyni i dlatego nie działa hamulec który może też być uszkodzony bo bywa tak że tłoczki cię zacierają 

Wygląda nie na wypięta a rozdzielacz gdzie jest dokładnie? duzo rozbierania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    5

Odkręć rurki z tyłu i zobacz czy przy wyłączonym wałku leci tam olej i będziesz wszystko wiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jozeph
      Witam. Mam problem z moim ursusem. Gdy jest minusowa temperatura nie chce palić i dymi białym dymem. Jaka jest tego przyczyna?
    • Przez poszkodowany
      Witam !
      Co sądzicie o o tym że niektórzy ludzie domagają się zmniejszenia ceny za traktor bo handlarze wystawiają w ogłoszeniach maszyny które są przez cały rok lub dłużej trzymane poza garażem ? Czy to może jakoś uszkodzić albo zniszczyć ciągnik jeżeli jest spuszczona woda i niema otarć to mi się wydaje że to nie jest argument do zmniejszenia ceny...
    • Przez lordrolnik
      witam wszystkich mam problem z zetorem 5718. Problem jest taki wszystko było dobrze palił na dotyk po przywiezieniu go na lawecie zaczęły się problemy kiedy zjechałem to poszedł olej przez kolektor i teraz długo kręci i nie może odpalić proszę o pomoc .
    • Przez pronarek82
      Witam,po remoncie rozrządu, oczywiście wszystkie koła poustawiane na znaki, przy próbie odpalenia silnik ciężko się kręci. Co może być tego przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Ist
      Zmieniłem prześwit ze zmniejszonego na normalny. Przełożyłem zwolnice na 45°, wszystko wg instrukcji. Koła jeszcze nie założone ale po skręceniu wszystkiego pojawił się dziwny objaw - piasty się nie kręcą tzn nie można ich przekręcić ręką, wcześniej wydaje mi się ze chodziły bardzo lekko. Zakreciłem trochę na rozruszniku, na włączonym biegu i jedna piasta się obraca druga stoi. Po ruszeniu (z czuciem) przez rure zaczyna się kręcić a druga staje (zatrzymuje się tak że przy zakreceniu na rozruszniku już kreci się ta druga). Czy to jest normalne? Czy coś źle złożyłem? Zwolnice wróciły do pochwy względnie lekko co prawdopodobie oznacza że frez dobrze trafił w skrzynie.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj