Skocz do zawartości
mantas

czy hodowla bydła mięsnego jest opłacalna?

Polecane posty

alkvito    0

Witam. Jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość :rolleyes:

Mianowicie mam 4 miesięczne byczki jak narazie i w przyszłą środę mam zamiar kupić kolejne 4 zaraz po ocieleniu i tak dalej co miesiąc.  Czy opłaca się je hodować do 4-6 miesięcy i je sprzedawać czy czekać minimum rok, żeby to było opłacalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

Przy dzisiejszych cenach bydla rzeznego i cena cielat najlepiej jest sprzedawac miesieczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozzborn    169

przy dzisiejszych cenach małych zdechlaków lepiej kupowac takie 150-200 kg  B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wredniakm    0

Alkvito . Ja hoduje tak byczki do 350 kg i sprzedaje . Wtedy cena jest dosc wysoka jeszcze bo puzniej juz tro he spada .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alkvito    0

Alkvito . Ja hoduje tak byczki do 350 kg i sprzedaje . Wtedy cena jest dosc wysoka jeszcze bo puzniej juz tro he spada .

 

Dzięki wielkie. A ile ich masz aktualnie? jeśli można wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeberka363    1

A byki przy takim mrozie pobierają więcej paszy ??

Czy specjalnie na zimę zapuszczają dłuższą sierść ??

Czy na oborze z płytką ściółką można oszczędzić na słomie ??Czy jednak to jest bez różnicy ? 

Jak ma się przy bydle opasowym obora wolnostanowiskowa na płytkiej ściółce w wydzielonymi legowiskami ? 

Czy budowa takie obory wyjdzie dużo drożej od głębokiej ściółki ??

 

Piotrek ja mam byki na częściowych rusztach-tzn 1/3 to ruszta.Budynek był stawiany na świnie,ale z nich zrezygnowaliśmy i od kilku lat mam byki w wieku od 6-12 miesięcy na rusztach-ok 20 szt.

U mnie taki chów sie sprawdza.Do tego mają cieplej,bo gnojowica "od dołu" grzeje.

Co do złamań nóg to owszem zdarzy się jedno w roku,albo rzadziej-w oborze ściołowej też się złamania zdarzają.

Co do przemarzalności budynku murowanego(mam nie ocieplony),to u mnie tego problemu nie ma ,bo bydło samo sobie sobą grzeje.Wilgoć niestety jest,ale mamy stropy, a na stropie słoma w kostkach,więc nie ma u mnie w oborze za wysoko.

Mam też co roku kilka sztuk w wieku ok 6miesięcy w zimie pod dachem na ogrodzie.Są zdrowe,zapuszczają troszkę dłuższą sierść,jedzą raczej normalnie,tylko problem jest z wodą,bo im zamarza więc lejemy tyle ,żeby wypiły od razu-nic "na potem".

przy dzisiejszych cenach małych zdechlaków lepiej kupowac takie 150-200 kg  B)

 

Może i lepiej,ale trzeba mieć do nich dojście.

My byki trzymamy ok 2 lata.

Alkvito . Ja hoduje tak byczki do 350 kg i sprzedaje . Wtedy cena jest dosc wysoka jeszcze bo puzniej juz tro he spada .

 

Dość wysoka tzn ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek538    5
Napisano (edytowany)

Piotrek ja mam byki na częściowych rusztach-tzn 1/3 to ruszta.Budynek był stawiany na świnie,ale z nich zrezygnowaliśmy i od kilku lat mam byki w wieku od 6-12 miesięcy na rusztach-ok 20 szt.

 

A pomiędzy głęboką ściółką masz jakieś schody czy łagodny spadek ??

Czy bydło nie wciąga słomy na racicach na ruszta i czy nie wywalają paszy na ruszta ??

Ile ścielisz słomy na te 20 sztuk ??

 

U mnie taki chów sie sprawdza.Do tego mają cieplej,bo gnojowica "od dołu" grzeje.

Co do złamań nóg to owszem zdarzy się jedno w roku,albo rzadziej-w oborze ściołowej też się złamania zdarzają.

Co do przemarzalności budynku murowanego(mam nie ocieplony),to u mnie tego problemu nie ma ,bo bydło samo sobie sobą grzeje.Wilgoć niestety jest,ale mamy stropy, a na stropie słoma w kostkach,więc nie ma u mnie w oborze za wysoko.

 

No właśnie masz strop i ograniczoną powierzchnię do ogrzania a co wtedy gdy budynek nie ma żadnego stropu tylko konstrukcja i euro-fala ?

 

Mam też co roku kilka sztuk w wieku ok 6miesięcy w zimie pod dachem na ogrodzie.Są zdrowe,zapuszczają troszkę dłuższą sierść,jedzą raczej normalnie,tylko problem jest z wodą,bo im zamarza więc lejemy tyle ,żeby wypiły od razu-nic "na potem".

 

Jak myślisz na płytkiej ściółce można by było zaoszczędzić na słomie ?

Czy wyszło by taniej w budowie  obora na płytkiej ściółce  od wariantu z rusztami i głęboka ściółką ?

 

 

 

Edytowano przez piotrek538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wredniakm    0

Jesli chodzi o cene to w zeszlym roku w październiku sprzedawalem mieszance ( takie bardziej hf) to bralem po 9,80 za kg a typowych miesniakow jeszcze nie sprzedawalem ale po rozmowie z wujem ( on sprzedaje do 350 kg) to bardziej oplaca sie sprzedac 2 razy po 320 niz raz 700 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    5

Witam nie wiem czy to dobry dział ale mam pytanko odnośnie chowu krów mamek mięsnych. Przymierzam się do zakupu odsadków i hodowaniu ich w stodole którą zamierzam przerobić i trzymać je tam ciągle bez wypasu na pastwiskach oczywiście miały by wybieg. I tu moje pytanie czy to jest opłacalne i czy to będzie dobre dla krów no bo wiadomo większe nakłady pracy dodam ze wypasanie odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    5

Bo pastwiska mam po 2 ha i są porozrzucane w rożnych miejscach tag ze ciągle bym musiał je przeganiać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    5

No to lipa ale dzięki za rade wychodzi na to ze trzeba będzie zakładać pastwiska na ornych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian892    8

Potwierdzam zdanie kolegi. Jeżeli chcesz zarobić na mamkach to wypas to podstawa. Chyba że masz zbyt na obornik to trzymaj w zamkniętym pomieszczeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian892    8

Wszystko się może opłacać pod warunkiem prawidłowego gospodarzenia. Temat opłacalności to temat rzeka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Nie daleko mnie bo jakieś 30 km jest gospodarstwo które trzyma mamki i byczki na opas, jałówki na remonty stada i wszystko trzymają w oborach. A maja tego łącznie 1200 sztuk wiec chyba nie dokonać musza byc te pastwiska dla mamek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozzborn    169
Napisano (edytowany)

tylko w oborach czy w oborach z wybiegami ? 

 

moim zdaniem to warunki naturalne gospodarstwa powinny decydowac o tym czy bydło miesne bedzie głównie na pastwisku czy moze w oborze z wybiegiem

nie ma sensu na siłe zakładac pastwiska na ziemii dobrej klasy na której urosnie dobre zboże czy kukurydza, 1 ha pastwiska a 1 ha kukurydzy na kiszonke to przepasc jezeli chodzi o wydajnosc z ha, co innego jeżeli ktos juz posiada dużo ha naturalnych pastwisk

Edytowano przez ozzborn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Stare obory maja z wybiegami na zewnątrz i tam trzymają mamki z młodymi. Byki trzymają bez wybiegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozzborn    169
Napisano (edytowany)

co do opłacalnosci trzymania mamek w oborach ...

trzymajac przykładowo stado 20 mamek to trzeba 1 bele sianokiszonki na dzien czyli powiedzmy 80 zł za sama sianokiszonke

360 dni x 80zł = 28800zł na rok za sianokiszonke do tego jakies lizawki, woda i sruta zbożowa to ile wyjdzie ?

sprzedajac odsadki od tych 20 mamek po ok 2.8 tys mamy cos ok 50 tys dochodu przy załozeniu ze od 20 mamek sprzedamy 18-19 odsadków

ile zostanie na czysto ? 

kto policzy dokładnie ?

celowo pominałem kiszonke z kukurydzy w żywieniu mamek bo to nie jest dobra pasza dla mamek, powoduje otłuszczenie i komplikacje przy rozrodzie, w dłuzszym czasie mikotoksyny zawarte w kiszonce z qq prowadzą do problemów z zacieleniami czy też komplikacje z ciążami u krów

Edytowano przez ozzborn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    5

Zapomniałeś policzyć

-słomę 

-wywóz obornika

-siano ,bo od tej sianokiszonki to była by nąstop laksa

-no i swój czas

czyli wyjdziesz na zero albo doplacisz z emerytóry dziadków

 

kiedyś sprzedawałem odsadki teraz tylko duże  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozzborn    169
Napisano (edytowany)

od sianokiszonki laksa ?  ;)

aktualnie daje tylko i wyłacznie sianokiszonke jako pasze objetosciowa ,co prawda bykom a nie mamkom, i nie widze tej laksy

to od trawy co ty tam masz ?  ;)

 

poza tym masz racje interes żaden

jeżeli na sprzedaży własnych odsadków nie ma interesu to tym bardziej na dużych go nie ma

odsadek do momentu odsadzenia praktycznie nie generuje kosztów, oczywiscie jeżeli jest zdrowy

Edytowano przez ozzborn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mariusz_836
      Sprzedam jałówkę rasy mieszana miesna (matka simentaler)wiek 18 miesięcy

    • Przez matingus
      Nowy Rok,miejmy nadzieję że nie będzie gorszy od tego co był.
      komentujcie dodawajcie ceny...
      Wszystkiego Najlepszego i aby ceny były lepsze..
       
      kontynuacja wątku http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87893-cena-byd%C5%82a-w-2016/page-154?do=findComment&comment=1998698
    • Przez Adrian321321
      Witam jak rozpoznać krzyżówki ras mięsnych ze by były mięsne jako powinno mieć sierść długość kolor proszę o szybko odpowiedź
    • Przez KacperBade
      Witam ja mam pytanie odnośnie kilku kwesti.(pozwolę je sb zawrzeć w podpunktach)
      1.posiadam mf255 i ursus c-360 z turem i się zastanawiam nad wymianą mf 255 na mtz 82 (ogólnie posiadam 10 ha)
      2.Z czego najlepiej jest wykonać koryto dla bydła mięsnego w bramie wjazdowej .
      3.jaki poidło najlepiej zamontować dla bydła opasowego.
      Myślę że to tyle z moich pytań prosił bym o odp w podpunktach.
      Z góry serdecznie dziękuję za odp.
    • Przez Mateusz2121
      Witam chciałbym zacząć robić sianokiszonke dla byków i ma do was takie pytanie czy 6-7 byków da rade zjeść taką bele zanim zacznie sie psuć ? ważne!!!
×