Zaloguj się, aby obserwować  
xpiter14x

Mała prędkość WOM-u MF235

Polecane posty

xpiter14x    0

Witam serdecznie. W ostatnim czasie nabyłem ciągnik Massey Ferguson 235 rocznik 1990. Zauważyłem, że posiada on tylko WOM niezależny włączany dźwignią na dół (taki sam ciągnik znajomego, ten sam rocznik posiada WOM niezależny załączany dźwignią do GÓRY (odwrotnie niż w moim) i WOM zależny załączany dźwignią w DÓŁ). Ponadto w porównaniu do ciągnika znajomego WOM w moim kręci się dużo wolniej. Może i ma 540 obrotów ale przy ok 2200-2300 RPM, gdzie w innych Fergusonach te obroty osiągane są przy 1800-1900 RPM. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Czy jest to fabryczna "wada", czy może być coś uszkodzone? Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

255 miał 540 przy 1788 obrotów silnika. Być może w modelu 235 ze względu na niższą moc te 540 przesunięto wyżej aby uzyskać wyższą moc na WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xpiter14x    0

Jednak to jest trochę dziwne, ponieważ są jeszcze 2 takie same ciągniki (rocznik 1990) na naszej wsi i oby dwa mają położenie zależne i niezależne oraz mają dużo większą prędkość obrotową WOM-u niż mój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

A oba to na pewno modele 235?

 

Ja mam 255 bez WOM-u zależnego i też mam 540@ 1788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xpiter14x    0

Tak, oba to MF235 i rocznik 1990 tak jak mojej maszyny. Dziwi mnie fakt, że nie ma położenia WOM-u zależnego. No nic, pozostaje spróbować jak będzie chodził w orkanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

MOże to jakiś importowany sprzęt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój mf 235 jest z 81 roku anglik i 540obr W.O.M. ma przy 1688 obrotów silnika tak jest na tabliczce prędkości na błotniku natomiast może ma źle wyregulowany 2 gi stopień sprzęgła?Słychać zgrzyty podczas włączania wałka?I czy na sprzęgle czuć opór 2-go stopnia sprzęgła?

 

Mój mf 235 jest z 81 roku anglik i 540obr W.O.M. ma przy 1688 obrotów silnika tak jest na tabliczce prędkości na błotniku natomiast może ma źle wyregulowany 2 gi stopień sprzęgła?Słychać zgrzyty podczas włączania wałka?I czy na sprzęgle czuć opór 2-go stopnia sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    45

@asharot

Zwróć uwagę na posty niżej mf 255 uzyskiwał 540obr/min przy 1680obr/min silnika a przy np. ursusie c 360 to potrzeba było go wkręcać na 2200obr/min. To jeśli wkręcimy mf 255 na te obroty 2200 to będziesz miał większe obroty wałka niż 540 może coś około 600-650obr/min.


Zapraszam na mój kanał na YouTube!
https://www.youtube.com/user/clasxerion3800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xpiter14x    0

@ktokolwiek0000 słychać właśnie zgrzyt przy włączaniu i praktycznie niemożliwe jest włączenie wałka na wyższych obrotach.Dziś próbowaliśmy ciągnik w orkanie i jest tragedia ;) Moc przekazywana na wałek jest duża ale prędkość tak mała, że wszystko spaduje po przedniej burcie przyczepy nawet przy 2300 RPM ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego odkręć ten dekielek na 2 śruby pod skrzynią(śruba na klucz 19 chyba bo u mnie są calowe) i zerknij jak masz sprzęgło ustawione..tam będą takie śrubki i jak się nie mylę powinny mieć odstęp między główką śruby a dociskiem 2 +/-0,05mm ..jeśli to nie pomoże to obawiam się że może być tarcza 2-go stopnia zjechana i jest do wymiany..albo jest zaolejone sprzęgło od strony skrzyni może uszczelniacz puszczać i stąd te problemy..zrób tak że wyreguluj najpierw i sprawdź jak chodzi jeśli to nie pomoże to jedynie rozpoławianie i będziesz musiał tam do sprzęgła zajrzeć co jest grane..ale na moje oko regulacja powinna wystarczyć-przynajmniej w moim pomogło,bo też zgrzytał niemiłosiernie a po regulacji włącza się leciutko i nie gubi obrotów na wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xpiter14x    0

Witam po dłuższej nieobecności. Dowiedziałem się, że w skrzyni biegów zostały fabrycznie zamienione koła zębate, dlatego jest mała prędkość WOM-u. Wyszła taka seria ciągników, podobno przeznaczona do sadownictwa. Pozostaje tylko zamienić koła i wszystko będzie grać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Jaro123
      Mam problem, w moim MF 3630 niedawno kupionym jest dziwny problem a mianowicie jeździ szybciej do tyłu niż do przodu.
      Do tyłu 30 km/ha a do przodu 24km/ha max. Jest w nim skrzynia 8-stopniowa bez power shifta, zwykła manualna , cztery biegi na żółwiu i cztery na zającu działają bez zarzutu.Czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna, czy możeliwe że tryby są żle założone.
    • Przez Krzyser
      Witam. Jest problem z MF 3085 tego rodzaju że w podczas jazdy na 4 biegu szosowym (zając) po przejściu z półbiegu C na D nie chce utrzymać prędkości i po chwili zaczną świecić się wszyskie 4 diody od dynashiftu, następnie sam przełączy się na prędkość C a niekiedy nawet B. Dzieje się tak tylko na pełnych obrotach silnika i tylko na 4 szosowym biegu. Natomist nie ma takich objawów na żółwiu. Pozostałe wszyskie funkcje ciągnika działają bez zarzutu. Jeśli ktoś mógł by coś mi doradzić w tym kierunku to byłbym wdzięczny.
    • Przez MIRAS699
      Witam mam taki problem ze skrzynią w MF3080 a mianowicie w ciągniku był wymieniony SPEED SHIFT bo biegi wylatywały i przed naprawą ciągnik jechał 40km/h a po naprawie jedzie 25km/h.Jest to sprawdzone na GPS,naprawy dokonywał mechanik jak mu powiedziałem że jedzie wolniej ciągnik powiedział że on nie wie jaka jest przyczyna i musi tak zostać.Więc pytam was czy można coś z tym zrobić i jak może być przyczyna
       
       
      PS;za naprawę z częściami zapłaciłem 8tyś
    • Przez Mechamaniak
      Witam.
      W mojej c-360 zbliża się pora remontu układu jezdnego. Traktor służy mi do zrywki nasiębiernej drewna. Dużo muszę jeździć drogami utwardzonymi, często na spore odległości i na pusto.

      Z racji zbliżającej się ingerencji w układ przeniesienia napędu chciałbym zwiększyć prędkość maksymalną swojej c-360 i w związku z tym mam kilka pytań:

      1) szybka skrzynia zetorowska- czy posiada ona piąty bieg z tzw. nadbiegiem (nie tak jak w c-360, czyli równe obroty ataku z wałkiem sprzęgłowym/silnikiem), czy większą prędkość uzyskano poprzez zmianę przełożeń tylnego mostu i/lub zwolnic?;

      2) jak skonstruowana jest skrzynia biegów w zetorze 4340 (kompatybilność z c-360, czy pasowałaby w miejsce skrzyni od c-360), jak tam wyglądają przełożenia tylnego mostu i zwolnic?

      3) czy jest możliwość następujących przeróbek w skrzyni c-360:

      -odwrócenie zasady działania reduktora (terenowe), tak, aby stał się on przyśpieszaczem- biegów terenowych praktycznie nie używam;

      -zamiana miejscami trybów jednego z biegów, wytoczenie dwóch trybów o innym przełożeniu dla np. 4-tego biegu- z 3 na 5 wrzucę bez problemu, a w lesie i tak najczęściej używam trzech pierwszych biegów;

      4) czy ktoś mógłby mi obliczyć obwody kół R28, R30, R32, R34 z oponami 16,9?

      Wiem, że zaraz dostanę mnóstwo odpowiedzi, że nie zapanuję nad c-360 lecącą 50km/h jak chiński skuter. Prawdopodobnie jest to prawda, ale z miękkim przodkiem (może nawet ze zwrotnicami od 914), oraz układem o właściwej geometrii bez luzów będę próbować. Jeśli nie uda mi się to będę się cieszył również z tych 30 km/h, ale osiąganych przy np. 1600 obr.min Będzie oszczędniej, ciszej i zdrowiej dla silnika, a obciążenia na pusto to on nie ma (chociaż na asfalcie nawet z pełną przyczepką 5mp sosny na 5-tym biegu i max obr. wjeżdżał pod strome pagórki bez znacznego spadku prędkości obr. i liniowej. Gorąco proszę o odpowiedzi
    • Przez redbull
      Witam zna może ktoś prędkości jazdy na poszczególnych biegach w pronarze 82a , jest to pronar z 2001r z 9-biegową skrzynią 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj