Skocz do zawartości

Polecane posty

LukasG55    0

W Fendt'cie 711 padłu mi czujnik poziomu płynu chłodniczego i co 120s pojawia się komunikat, Po odłączeniu go komunikat pojawia się tylko przy odpalania . Da radę jakoś sztucznie zastąpić czujnik aby nie wyświetlało komunikatu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasG55    0

Zapominałem dodać że mam zrobioną zworkę :P

Na jakiej zasadzie działa taki czujnik ? Może trzeba dać jakiś opornik itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kosti68    16

Oczywiscie ze trzeba dac opornik, przeciez bez tego nie dzialala by funkcja diagnozy. Jednak zastanawiam sie czy nie lepiej wymienic jest czujnik na nowy. Jesli wszystko ze wzgledow oszczednosciowych czy moze i innych bedziemy omijac, to nie widze sensu kupna takiego ciagnika gdzie poprzez diagnoze mozna natychmiast wykryc usterke i zapobiec powazniejszym awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16
Napisano (edytowany)

Ile by nie kosztował... w końcu chodzi tutaj o zapobieżenie przegrzaniu i kompletnej awarii silnika. Wtedy z pewnością koszty będą niewspółmiernie większe. Niestety ale przy kupnie każdego urządzenia trzeba się liczyć z naprawami a co za tym idzie z kosztami. A co będzie jak "padnie" skrzynia Vario? Wtedy ze względu na koszta zaprzężesz do ciągnika konia?

poza tym najpierw dokonał bym pomiarów czy to aby na pewno wina czujnika. Z dużym prawdopodobieństwem tak jest, ale mogą być to również problemy związane w wiązkami przewodów, szczególnie jeśli chodzi o ciągniki z lat 2000-2001.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasG55    0

Fendt własnie jest z 2000r . Miałem też problem, że nie chciał załączyć elektromagnesu rozrusznika, dawał prąd a widocznie za słaby, działo się to głównie jak był ciepły. Założyłem tam przekaźnik i teraz nie ma tego problemu . Widocznie może coś jest z tą wiązką, jeżeli możesz to opisz mi jak bym mógł to posprawdzać i jak sprawdzić czy czujnik jest dobry - miernik uniwersalny posiadam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Chyba jednak nie wiesz jak złożona jest instalacja w tym ciagniku, tego nie da sie tak po prostu opisać, do tego potrzebne są schematy i położenie poszczególnych podzespołów, abyś w ogóle wiedział o czym mówię. Poza tym z cały opis zajal by pare godzin a ja niestety tego czasu nie posiadam.

Co do napraw, to moje zdanie jest takie, w razie awarii, zamiast przeróbek i improwizacji warto zlokalizować dana usterke i ja usunąć. Takie myślenie funkcjonuje tylko przez pewien czas, przy jeszcze większej ilości przeróbek pogubisz sie i juz trudno będzie określić co jest sprawne, co przerobione a co niesprawne. Tak wiedz najlepiej będzie wziąć materiały, schematy i doprowadzić ciągnik do jego oryginalnego stanu. Ale to jest tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Tak jak mówi poprzednik wymień czujnik bo takie omijanie to na krótko bo za X lat okaże się że aby doprowadzić ciągnik do stanu oryginalnego przewyższa wartość ciągnika, a co za tym idzie omijanie czujników może doprowadzić do większych kosztów aniżeli zakup czujnika jeżeli oczywiście on jest winowajcą całej sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Puki jest temp w normie to jest i płyn. Ten czujnik to po to by kasę zarabiać przez fabryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasG55    0

-- połączono --

 

Witam

Mógłby ktoś zmierzyć jaki opór ma czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w momencie kiedy jest odpowiedni stan płynu ?

Dotyczy fendtów Vario.

Z góry dziękuje

 

Potrzebuję tej rezystancji aby sprawdzić czy to na pewno awaria czujnika. Prac w polu nie mam wiec zabrałem się trochę za ciągnik, znalazłem kilka poprzecieranych kabli , np przyczyną nie działania rewersu przy kierownicy był właśnie zerwany kabelek . I muszę się upewnić zanim kupię nowy czujnik (około 250 zł ) czy to właśnie on :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Nie mam Fendt-a ale czujniki poziomu płynu przeważnie są to tzw. wyłączniki kontraktonowe sterowane polem magnetycznym które nie posiadają rezystancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Jak ktoś pisał jest kontaktron który jest sterowany magnesem i 2 rezystory które wnioskując z pomiarów mają wartość 120 om i 390 om, 390 om jest połączony równolegle z kontaktronem zaś 120 om w szereg (więc aby za symulować dobry stan do kostki trzeba podpiąć rezystor 120 om). Więc twierdzę jeżeli posiadasz czujnik to jest do naprawienia za kilka złotych i kilka minut pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasG55    0

Czyli wnioskując z tego czujnik jest dobry bo wskazywał właśnie 120 om. Teraz będzie trudniej, sprawdzić jaka jest przyczyna wyświetlania błędu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Trzeba odnaleźć te przewody przy sterowniku i sprawdzić ich ciągłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×