Gość christoff13

Blokada mechanizmu róznicowego

Polecane posty

Gość christoff13   
Gość christoff13

Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Kolego teraz rurkę musisz podłączyć do obudowy hamulca prawego. Tam jest membrana, sprężynka i jakiś oring.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

Odgrzewam temat związany z blokadą a mianowicie w belarusie 952 ślizga mi się blokada mechanizmu różnicowego wymieniłem już tarczki na nowe, choć stare w niczym nie ustępowały nowym i podejrzewam, że wina tkwi w zbyt małym ciśnieniu oleju w tej membranie. Załączanie jest oczywiście elektrohydrauliczne i moje pytanie brzmi gdzie podkręca się ciśnienie docisku tarczek


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Zmierz kolego sobie pierw ciśnienie. Ostatnio robiłem 920 i miał na zimno od 4 do 6. Podciągnąłem na 8-10. Bo klient się skarżył że nie ciągnie. Teraz dołożył mu bliźniaki ciekawe jak będzie szedł:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

jak możesz to napisz gdzie się podkręca to ciśnienie a potem będę próbował z ciśnieniami


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Ciśnienie reguluję się na bloku elektrozaworów. Od dołu wchodzi przewód kuty i po lewej stronie jest dekielek na dwie śrubki M6 i tam jest sprężyna i zawór. Jest korek też na Klucz 19 chyba po prawej tronie i można przez niego wypchnąć śrubokrętem zawór i go obejrzeć w jakim stanie jest. Tylko bym radził manometr nawet z opryskiwacza prosto w przewód wkręcić i mierzyć żeby nie przesadzić bo może zerwać przewód i olej pójdzie :) ciśnienie też na wałku rośnie co powinno poprawić jego działanie. Daj znać kolego jak pójdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

dzięki za info o tej klapce bo jest tak schowana że trzeba się nieźle nagimnastykować żeby to w ogóle zobaczyć.


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Nie mam już siły jak patrze na ten mechanizm blokady .znowu cieknie na tych oringach przy membranie... już 3 raz co można zrobić w tej sprawie .ta guma gruba włożona przy deklu aby dobrze dociskało tą końcówkę, wszystkie oringi zmieniałem nawet 10 mtg nie zrobił a już cieknie  . zgubiłem gdzieś wątek gdzie pisaliście że dorabialiście nawet drugi rowek dla oringa. przeróbka na powietrze byłaby idealna ale co z funkcją automatycznej blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Ja przerobiłem to ustrojstwo na powietrze i nawet to dobrze działa , tyle że mam ją pod lewą nogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    296

Po przeróbce wspomagania na orbitrol nie mam blokady a nieraz by się przydała.Słyszałem o tej na powietrze,tylko nie wiem jaki zastosować zawór no i ta ciągła praca sprężarki a może macie inne pomysły na hydrauliczną bl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak się nie da przy orbitrolu? Zostawiasz kolumnę a powrót oleju z urbitrola idzie na rozdzielacz od blokady. Działa wszystko normalnie.

Jeśli nie masz kolumny to niestety trzeba kupić zawór który jest montowany pod podłogą. 

 

A jeśli często cieknie  się często na oringach koło membrany to sprawdź czy ten bolec porusza się osiowo, czy nie ma bicia. U mnie ten bolec w ogóle się urwał. Przyspawałem go i na razie 2 lata sucho.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak wiem. Ten cypek na talerzu nie może bić na boki bo właśnie wtedy rozcieka się.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

kurcze to trzeba oddać do jakiegoś specjalisty żeby to sprawdził. mam za małą tokarnię żeby włożyć tą całą półoś z membraną lub nawet sam talerz z tym wyjściem. jak zdemontuje to będę myślał .chyba że jak skręcałem membrane to mam krzywo przykręcony ten talerz....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odkręć obudowę, wyciąg z niej tą kostkę z oringami i obudowę bez niej załóż z powrotem. Podnieś tył ciągnika, zapal, wrzuć bieg i w otworze po tej kostce zobaczysz   końcówkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

Witam przerabiał ktoś tą blokadę na powietrze to jaki zawór zastosował i jak to wszystko podłączył ?

 

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

Witam. mam zamiar wymienić wspomaganie układu kierowniczego z kolumny oryginalnej na orbitrol z tym ze umieszczonym w kabinie lecz robiąc tak z tego co wiem pozbede sie mechanizmu załanczającego blokade i tu moje pytanie, czy moze ktokolwiek podłaczył blokade pod przelew orbitrola beposrednio przez elektrozawór? i jak to jest zrobione w nowszych typach ze załanczana jest ona przez guzik? i jakie ciśnienie zadaje sie na blokade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli zostawisz kolumnę kierowniczą to podłączasz powrót oleju z orbitrola pod zawór blokady w kolumnie i normalnie działa. 

Mam tak oryginalnie.  Zresztą gdzie by orbitrol nie był podłączenie jest takie samo.

https://www.google.pl/search?q=mtz+orbitrol&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Wiq0VKaGMcWqUfLDgaAH&ved=0CB8QsAQ#imgdii=_&imgrc=m2HPJhnc2U2V1M%253A%3BooxkQKgFiMznBM%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Fzdjecia%252Fg1082.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Finkontrahent.php%253Fg%253D360%3B700%3B710

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

No wlasnie tej oryginalnej nie chcial bym zostawiac bo to zbedne zajmowanie miejsca skoro ma sluzyc tylko jako serwo do blokady i zbiornik oleju, myslalem nad czyms takim
http://agrotrade.home.pl/produkt,4232,355,WSPORNIK-ORBITROLA-MTZ-------85340112001.html

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=357
ale co z blokada wtedy? Gdzies czytalem ze odpowiada za to pozniej "zawor podnoszenia kabiny" choc niewiem dlaczego tak jest nazywany.

Edytowano przez nakretka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopisek    2

Witam wszystkich. Nie chce zakładać nowego tematu więc możne zapytam tutaj. Zakupiłem Belarusa 1025  2006r ciągnik sprowadzony z Hiszpanii i co się okazuje nie posiada mechanizmu załączania blokady wszystko zostało wyrzucone. Zakupiłem już zawór i potrzebuje pomocy jak mam go podpiąć aby wszystko działało poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie czy zwykły zawór montowany w podłodze czy elektrozawór działa i jest podłączony tak samo.

Ma trzy przyłącza do jednego jest podłączony powrót z orbitrola, do drugiego siłownik blokady a trzecie to powrót oleju do zbiornika.

http://zapodaj.net/ccdbf7fa3462e.jpg.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agronomek
      mam masseya 6180 i ciągnie tylko 30km/h bo na 4 biegu .nie dziala power shift- jak go odblokowac? z gory dziekuje:)))
    • Przez piotrek007
      witam mam MF 8110 i przestał mi dziłac podnośnik, blokada mostów ,WOM ale działa mi przedni naped a pól biegi te A B C D moge jedynie znieniać po wyciśnieciu sprzegła przewody i kostki spryskałem WD40 i bezpiecznik ok i nie wiem cio mogło sie stać pomocy dziekuje za odp
    • Przez iroo10
      Witam. Mam problem w jd 6830 nie rozłącza się przedni napęd, ani nie wyłącza się blokada. Nie świeci też kontrolka od napędu i blokady. Przyczyna gdzieś w elektryce, jakieś połączenie?
    • Przez JoinZBain
      Witam wszystkich ,mam takie pytanie czy komuś już się to przydarzyło i może ktoś wie jak to naprawić .
      Mianowicie chodzi o to że, blokada w mojej 30stce nie chce załączać się przy jeździe do przodu, przy cofaniu działa normalnie i jak na wstecznym ją włączę to potem do przodu jadąc działa normalnie. Niestety w czasie jazdy do przodu pedał blokady jest sztywny i nie pomaga skakanie po nim , w ogóle nie ma luzu, po prostu jakby coś blokowało pedał  lub sprzęgło kłowe blokady.
    • Przez rafal4212
      Witam, mógłby ktoś coś może doradzić ew. podesłać schemat kostek do modułu skrzyni do autotronica 2 ? Problem jest następujący, został kupiony ciągnik z wadą skrzyni, nie przełączało na żółwia, nie da się wyłączyć napędu i blokady mostów, wałek też nie działa, po poruszaniu wiązką przy module skrzyni naprawiało się na jakiś czas. Z tego co udało mi się ustalić to ori. jest autotronic 1 ale ktoś poprzerabiał wiązkę na autotronic 2. Ciężko jest mi cokolwiek ustalić co i gdzie ma iść do kompa, udało mi się znaleźć tylko schematy do autotronic 1.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj