Skocz do zawartości

Polecane posty

christoff13    0

Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Kolego teraz rurkę musisz podłączyć do obudowy hamulca prawego. Tam jest membrana, sprężynka i jakiś oring.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marekc    56

Odgrzewam temat związany z blokadą a mianowicie w belarusie 952 ślizga mi się blokada mechanizmu różnicowego wymieniłem już tarczki na nowe, choć stare w niczym nie ustępowały nowym i podejrzewam, że wina tkwi w zbyt małym ciśnieniu oleju w tej membranie. Załączanie jest oczywiście elektrohydrauliczne i moje pytanie brzmi gdzie podkręca się ciśnienie docisku tarczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Zmierz kolego sobie pierw ciśnienie. Ostatnio robiłem 920 i miał na zimno od 4 do 6. Podciągnąłem na 8-10. Bo klient się skarżył że nie ciągnie. Teraz dołożył mu bliźniaki ciekawe jak będzie szedł:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

jak możesz to napisz gdzie się podkręca to ciśnienie a potem będę próbował z ciśnieniami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Ciśnienie reguluję się na bloku elektrozaworów. Od dołu wchodzi przewód kuty i po lewej stronie jest dekielek na dwie śrubki M6 i tam jest sprężyna i zawór. Jest korek też na Klucz 19 chyba po prawej tronie i można przez niego wypchnąć śrubokrętem zawór i go obejrzeć w jakim stanie jest. Tylko bym radził manometr nawet z opryskiwacza prosto w przewód wkręcić i mierzyć żeby nie przesadzić bo może zerwać przewód i olej pójdzie :) ciśnienie też na wałku rośnie co powinno poprawić jego działanie. Daj znać kolego jak pójdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

dzięki za info o tej klapce bo jest tak schowana że trzeba się nieźle nagimnastykować żeby to w ogóle zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

Nie mam już siły jak patrze na ten mechanizm blokady .znowu cieknie na tych oringach przy membranie... już 3 raz co można zrobić w tej sprawie .ta guma gruba włożona przy deklu aby dobrze dociskało tą końcówkę, wszystkie oringi zmieniałem nawet 10 mtg nie zrobił a już cieknie  . zgubiłem gdzieś wątek gdzie pisaliście że dorabialiście nawet drugi rowek dla oringa. przeróbka na powietrze byłaby idealna ale co z funkcją automatycznej blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Ja przerobiłem to ustrojstwo na powietrze i nawet to dobrze działa , tyle że mam ją pod lewą nogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    7

Po przeróbce wspomagania na orbitrol nie mam blokady a nieraz by się przydała.Słyszałem o tej na powietrze,tylko nie wiem jaki zastosować zawór no i ta ciągła praca sprężarki a może macie inne pomysły na hydrauliczną bl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Jak się nie da przy orbitrolu? Zostawiasz kolumnę a powrót oleju z urbitrola idzie na rozdzielacz od blokady. Działa wszystko normalnie.

Jeśli nie masz kolumny to niestety trzeba kupić zawór który jest montowany pod podłogą. 

 

A jeśli często cieknie  się często na oringach koło membrany to sprawdź czy ten bolec porusza się osiowo, czy nie ma bicia. U mnie ten bolec w ogóle się urwał. Przyspawałem go i na razie 2 lata sucho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

kurcze to trzeba oddać do jakiegoś specjalisty żeby to sprawdził. mam za małą tokarnię żeby włożyć tą całą półoś z membraną lub nawet sam talerz z tym wyjściem. jak zdemontuje to będę myślał .chyba że jak skręcałem membrane to mam krzywo przykręcony ten talerz....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Odkręć obudowę, wyciąg z niej tą kostkę z oringami i obudowę bez niej załóż z powrotem. Podnieś tył ciągnika, zapal, wrzuć bieg i w otworze po tej kostce zobaczysz   końcówkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    2

Witam przerabiał ktoś tą blokadę na powietrze to jaki zawór zastosował i jak to wszystko podłączył ?

 

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

Witam. mam zamiar wymienić wspomaganie układu kierowniczego z kolumny oryginalnej na orbitrol z tym ze umieszczonym w kabinie lecz robiąc tak z tego co wiem pozbede sie mechanizmu załanczającego blokade i tu moje pytanie, czy moze ktokolwiek podłaczył blokade pod przelew orbitrola beposrednio przez elektrozawór? i jak to jest zrobione w nowszych typach ze załanczana jest ona przez guzik? i jakie ciśnienie zadaje sie na blokade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Jeśli zostawisz kolumnę kierowniczą to podłączasz powrót oleju z orbitrola pod zawór blokady w kolumnie i normalnie działa. 

Mam tak oryginalnie.  Zresztą gdzie by orbitrol nie był podłączenie jest takie samo.

https://www.google.pl/search?q=mtz+orbitrol&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Wiq0VKaGMcWqUfLDgaAH&ved=0CB8QsAQ#imgdii=_&imgrc=m2HPJhnc2U2V1M%253A%3BooxkQKgFiMznBM%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Fzdjecia%252Fg1082.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Finkontrahent.php%253Fg%253D360%3B700%3B710

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

No wlasnie tej oryginalnej nie chcial bym zostawiac bo to zbedne zajmowanie miejsca skoro ma sluzyc tylko jako serwo do blokady i zbiornik oleju, myslalem nad czyms takim
http://agrotrade.home.pl/produkt,4232,355,WSPORNIK-ORBITROLA-MTZ-------85340112001.html

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=357
ale co z blokada wtedy? Gdzies czytalem ze odpowiada za to pozniej "zawor podnoszenia kabiny" choc niewiem dlaczego tak jest nazywany.

Edytowano przez nakretka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopisek    0

Witam wszystkich. Nie chce zakładać nowego tematu więc możne zapytam tutaj. Zakupiłem Belarusa 1025  2006r ciągnik sprowadzony z Hiszpanii i co się okazuje nie posiada mechanizmu załączania blokady wszystko zostało wyrzucone. Zakupiłem już zawór i potrzebuje pomocy jak mam go podpiąć aby wszystko działało poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomakos
      witam.kupilem niedawno uzywanego ursusa 1134 i niestety ma pewne braki w elektryce np nie wiem jak wlacza sie blokada przedniego mostu czy powinien byc oddzielny wlacznik elekt. czy moze wlacza sie automatycznie po wcisnieciu blokady tylnego mostujesli ktos pracuje na tej maszynie lub podobnej prosze  o podpowiedz.z gory dziekuje
    • Przez danny82
      Po wymianie oleju w skrzyni biegów w Zetorze 9540 półbiegi przestały działać. Dwukrotne rozbieranie i sprawdzanie czy nic dziwnym trafem sie nie uszkodziło nie przyniosły oczekiwanego rezultatu . Okazało się, że hipol nie zabardzo nadaje sie do skrzyni. Wymiana na olej zalecany przez producenta i wszystko gra. Jednak ostatnio przydała mi sie blokada i co sie okazało. Po wciśnieciu stopki, z okolicy sprzegła wylewa sie spora ilośc oleju. Nie wazne czy ciagnik jedzie, czy stoi , czy jest na biegu jałowym. Olej wyglada troche jasniej niz olej silnikowy i ma zapach oleju przekładniowego. Dodam że poziom ileju w skrzyni jest prawidłowy, a kolor jakby dopiero co wlany.Prosze o pomoc.
    • Przez BooLoo
      Witam.
      Mój kolega posiada Ursusa 3512. Niedawno jadąc pod górke użył blokady mechanizmu różnicowego. Wtedy coś strzeliło. Prawdopodobnie poszły tryby. Wczoraj mieliśmy zabrać sie do pracy nad nim jednak kumpel zgubił gdzieś katalog ze schematem. I tu pojawia sie moja prośba czy mógł by ktoś przysłać skan z katalogu Ursusa (chodzi mi o sam tył ). I czy w ogóle ktoś kiedyś naprawiał takie rzeczy w tym Ursusie ?
      Z góry dzięki za pomoc .
    • Przez Pablito1
      Co zrobić żeby jej nie wciskać nogą tylko przełożyć gdzieś indziej aby włączać ją ręcznie?
    • Przez potok
      Panowie cz jest możliwość przerobienie blokady przedniego napędu z mechanicznego na elektryczny lub hydrauliczny . Jeśli tak to proszę o podpowiedzi,zdjęcia .Pozdrawiam.
×