Dawid23

Panowie, doradźcie który lepszy.

Polecane posty

Dawid23    0

Rozważam zakup jednego z tych ciągników.

1. Deutz Fahr dx 4.50 88 rok z przednim zaczepem od rolnika ktory go użytkuje cały czas, wizualnie średnio, do wymiany opony, siedzenie, trzeba odmalować cena 29.tys

2 Massey Ferguson 3080 91 rok sprowadzony z Danii wizualnie bardzo dobrze, technicznie podobno tez cena 40.000

Panowie który wybrać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Ja bym poczekał i poszukał czegoś możliwego chyba jesteś po robotach jeszcze z 2 czy 3 miesiące duży ciągnik nie będzie ci potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

A na dzień dzisiejszy który z tych asów byłby lepszy? Ogólnie szukam ciągnika do 40.000 mocy 80-105 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcine    44

sądzę, że DF, o ile rzeczywiście jest od rolnika. ze sprowadzanymi jest jak z samochodami....


norweskie-lesne.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobcat2250    382

A czemu pytasz o poradę tylko panów? Przecież panie też mogą Ci doradzić !

 

A co do traktora to zgadzam się z @gospodarz97


Zwykły użytkownik, o numerze 30068  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

Panie również mogą doradzić, ale myślę że słowo Panów w tym temacie będzie brzmiało bardziej wiarygodnie:)

Czyli skrzynia w Massey 3080 jest najsłabszym punktem tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobcat2250    382

Skrzynia wszystkich fergusonów jest zawsze niepewna.


Zwykły użytkownik, o numerze 30068  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Ja bym Ci polecił DF. Ciągniki bardzo dobre i ten typ co wymieniłeś jest na prawdę solidną maszyną :) .


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

jak dla mnie to słabe porównanie 80 km cztery cylindry i 100 km 6 cylindrów skrzynia zwykła mechaniczna i skrzynia z rewersem mechanicznym i z półbiegami. jesli chodzi o wygodę jazdy i pracy to przewaga mf ale jeśli chodzi o prostotę i mniejsze prawdopodobieństwo awarii to deutz. sam posiadam 4.51 agroprime i jestem z niego w 100 % zadowolony. fakt nieraz i może brakuje tej połówki w szczególności podczas transportu. osobiście polecałbym deutz fahra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

Może i słabe porównanie... Lecz te 2 ciągniki wzbudziły moje największe zainteresowanie. Wiem że Deutz był przez 6 lat wykorzystywany do głównych prac na areale 70 ha i rolnik twierdzi że w tym okresie żadna awaria mu się nie przytrafiła. Ferguson natomiast wygląda bardzo dobrze, lecz jego historia jest mi bliżej nieznana i to jest dla mnie największym minusem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

80 KM na 70 ha przez 6 lat czyli nie obijał się :P

 

A jak z przebiegiem ciągniczków ?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

Oj nie obijał się. Po wyglądzie widać że jest zmęczony. Trzeba w niego włożyć trochę złotych i czasu aby doprowadzić do kultury. Przebiegów dokładnie nie pamiętam, lecz wiem że deutz ma zdecydowanie wiekszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Skoro DF już ,,swoje przepracował'' to chyba niewarto go brać pod uwage.

 

A nie rozglądałeś się za jakimś mniejszym, 4 garowym MF'em ? Ile wg. masz hektarów ?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

Potrzebuję ciągnika na 25 ha. Mam znajomego ktory 3080 kupił sobie na 10 ha:) Czym się różni massey 3080 datatronic od autotronic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130
Napisano (edytowany)

DATATRONIC to komputer pokładowy pokazujący podst. informacje np. prędkość na wyświetlaczu, który jest na słupku kabiny

 

AUTOTRONIC steruje skrzynia, napędami itp. Ma go każdy ciagnik z serii 30xx oraz wyżej.

Edytowano przez gospodarz97



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

W obiekcie zainteresowań znalazł się również Renault 103.54 oraz 103.14. Jeżeli ciągnik 3080 został sprowadzony z turem oznacza to że jest mniej zajechany, czy niekoniecznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Niekoniecznie, tzn. nie dostawał ostro po garach tylko jak już to dużo pracował czyli ma duży przebieg.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

i prawie kazdy ciągnik co pracowął z turem ma napęd do naprawy jeżeli tego nikt wcześniej nie robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

I zazwyczaj ma kończące się; sprzęgło, orbitrol i pompę hydrauliczną ale są wyjątki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mencher_21
      Cześć,
      ostatnio kupiłem siedzenie do 3512 (takie:
      http://www.sklep.techrol.com/siedzenie-amortyzowane-c-330-360-eko-sk-ora-czarne-eco-103-50671060-st02-002.html ) niestety jest małe, tandetne i g*wniane. ;[ Więc to powędruje do ciapka, a ursus dostanie nowe, wieć jakie mi polecacie (macie osobiscie w 3512). Może coś z tych:
      http://www.sklep.techrol.com/siedzenie-83343000-72115401-oryginal-ze22-198.html ,
      http://www.sklep.techrol.com/siedzenie-mechaniczne-eko-skora-czarne-plus-v07-podlokietniki-360-st04-405.html ? Z góry dzięki.
    • Przez AnnaKrl
      Witam.
      Chciałabym prosić Was o pomoc w ocenie oferty jaką mi przedstawiono i dowiedzieć się jakie ceny udało się Wam osiągnąć za podobne oferty po negocjacjach oraz na co warto zwrócić uwagę podczas negocjacji.
      Na wstępie chciałabym scharakteryzować co wpłynęło na dobranie parametrów ciągników przedstawionych w ofertach. Rozważany ciągnik będzie pracował na 120 ha (docelowo w przyszłości 140 ha) gleby klasy IVb i IVa ze sporadycznymi kawałkami klasy III jako ciągnik do orki i siewu agregatem. Przez ostatnie dwa lata sezon żniwny jest niezwykle ulewny w mojej okolicy i ciężko jest wykrzesać więcej niż 6 dni pod rząd bez deszczu i posiadany ciągnik w takich warunkach zaczyna sobie nie radzić a nic nie zapowiada by w kolejnych latach pogoda miała się jakoś znacząco poprawić.
      Pierwsze ceny "katalogowe" które mi zaoferowano za opisane poniżej ciągniki mają rozpiętość od 390 000 do 406 000 netto.
      New Holland T7.250 : przekładnia Full PowerShift eco 40km/h (19 X 6), tylny WOM 540E/1000 sterowany mechanicznie, podłokietnik SideWinder II, przednia oś 4 klasy amortyzowana, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, joystick EHR z 3 przyciskami, 4 pary zaworów mechanicznych, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, przedni TUZ podłączany pod zawory środkowe, radio z bluetooth, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, lusterka wsteczne mechaniczne, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Case Puma 200 Multicontroller: przekładnia Full PowerShift 40 km/h (18 X 6), WOM 540/540E/1000/1000E sterowany elektronicznie, oś przednia z aktywnym układem zawieszenia, układ pneumatycznych hamulców przyczep, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, 4 pary zaworów sterowanych EHR, przedni TUZ zasilany z tylnego zaworu hydrauliki, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, mechaniczna amortyzacja kabiny, pneumatyczny fotel operatora, klimatyzacja manualna, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, monitor AFS 700, "kogut".
      Massey Ferguson 7722: przekładnia Dyna-6 (24 X 24) 40 km/h ECO + hydrauliczna przekładnia nawrotna, WOM 540/540E/1000, oś przednia amortyzowana, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, dźwignia zmiany biegów "T", 2 pary zaworów EHR + 2 pary mechaniczne, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 110 l/min LS, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Claas Axion 820: przekładnia Hexashift 40 km/h, 2 pary zaworów sterowanych EHR + 1 para mechanicznie, WOM 540/540E/1000, amortyzowana oś przednia, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, CEBIS, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 150 l/min LS, aktywna regulacja poślizgu tylnego podnośnika, przedni TUZ, TELEMATICS na rok, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Valtra T214: przekładnia Versu 40 km/h (30 X 30), WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów sterowanych EHR, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, układ pneumatycznych hamulców przyczep, Valtra SmartTouch, manualna klimatyzacja, podgrzewania bloku silnika, amortyzowana oś przednia, mechaniczna mortyzacja kabiny, przedni TUZ, radio, pneumatyczny fotel operatora z podgrzewaniem, wycieraczka przedniej szyby 270 stopni, przednie błotniki dynamiczne, złącze ISOBUS, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      John Deere 6215R: przekładnia Direct Drive, WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów SCV, pompa hydrauliczna 155 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, radio, złącze ISOBUS, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, pneumatyczny fotel operatora, przedni TUZ sterowany przez tylni zawór SCV, układ pneumatycznych hamulców przyczep, manualna klimatyzacja, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przednie błotniki dynamiczne, konsola CommandArm, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Deutz-Fahr 6215: przekładnia RCShift 40 km/h (30 X 15), WOM 540/540E/1000/1000E, 4 pary zaworów, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, złącze ISOBUS, radio, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przedni TUZ, joystick wielofunkcyjny, terminal iMonitor2, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, układ pneumatycznych hamulców przyczep, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Interesuje mnie wasze zdanie na temat tych ciągników (w szczególności ich posiadaczy i ludzi którzy mieli je na testach), jaką ostateczną cenę udało Wam się wynegocjować za te ciągniki, czy zdarzyły się Wam jakieś poważniejsze awarie? Jeżeli byście mieli (miały) kupować jeszcze raz to czy wybralibyście (wybrałybyście) tak samo czy może Wasz wybór padłby na inną maszynę? Muszę przyznać, że mam pewne obawy przed ciągnikami, które mają zamontowane zarówno AdBlue, DPF i EGR.
    • Gość
      Przez Gość
      Hej nabyłem kopaczkę elewatorową doradzi ktoś czy taki wałek przekaźnika mocy wystarczy ? - z góry dziękuję 
      DANE TECHNICZNE
      Maksymalny moment obrotowy 530 Nm Długość wałka nierozciągniętego 110 cm Długość wysuwu do 150 cm na łańcuchu Drobny frez Długość frezu wewnętrznego ok 8 cm Zatrzaski do szybkiego montażu Wałek w osłonce plastikowej
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam wszystkich!! Stoję przed trudnym wyborem, Kombajnu. Mam do wyboru claasa dominatora 98 i new Hollanda tx32. Znacie jakieś opinie ,wady i zalety tych kombajnów ?? Tyle co wiem to Claasy z dostępem do części nie ma problemu , ale znowu ten silnik za kabiną i widać dużo spalonych. new Holland znowu gorzej z częściami, I to by było na tyle co wiem o tych kombajnch. Kombajn będzie pracował na powierzchni minimum 30ha wciąż ze stałym wzrostem. Puki co posiadam mdw fortschritt e514 i szczerze nie polecam tego kombajnu
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj