JanuszZiomek

Sprężarki w ciagnikach New Holland TDD

Polecane posty

Posiadam ciągnik New Holland TD95D. Sprężarka w nim ładuje caly czas powietrze.W serwisie powiedzieli ze nie da sie jej wyłączyc. Może wiecie czy można ją wyłączyć jesli tak to gdzie dokupić sprzegło do wyłączena. Z góry dzieki za odpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

a ja ciekaw jestem czy można kupić td bez sprężarki, i czy wtedy wpiszą coś w dowodzie o ciąganiu przyczep tzn zakazie czy coś takiego, bo i tak nie mam chamólców w niczym (okolice równe jak patelnia) więc puki co niepotrzebna, słyszałem że kiedyś t25 jak ktoś miał bez sprężarki miał coś tam w dowodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tvt    0

u mnie w firmie ida ciagniki TDD z sprezarkami ANGIELSKIMI jak i AGRO PLONISK lepsze i tanisze sa te angielskie

aled dozo ciagnikow idze bez sprezarek i nikt sie nie skarzy ze cos ma tam w dowodzie odnosnie prowadzenia przyczep

polecam te angielskie

Ale powiem jeszcze jedna ciekawostke ktora ostatnio uslyszalem

otoz sprzzarka w polsce nie moze byc wylaczana tak jest w polskiej homologacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    12

Ja w TL90A mam spreżarke (silnik prawie taki sam jak w TDD) Moge ci powiedziec jak sie wyłancza ale niewiem czy akurat bendzie dobrze.

 

Siedzias w ciagniku Wysiadasz lewa strona, otwierasz maske i po lewej stronie masz troszke dalej od chłodnicy taka mała wajech i tam jest taki rowek i musisz tą wajche wsadzic w ten rowek i przestanie działac a jak chesz włonczyć to przekładasz to wajche w ten sam sposub jak była wnonocza (u mnie w TL-A jest tak ale niewiem czy bendzie dobze!!!!)


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Panowie, ale jak bym kupił bez sprężarki i może nawet by mi nic w dowód nie kropneli że przyczepki samochodowe musze ciągac, to jak za x lat będe chciał dokupić sprężare bo akurat zajme się poważniej transportem to ile będzie to kosztowało?

 

1. żeby napewno nic w dowodzie nie było bo t25 co ludzie kiedyś pokupili mają w dowodach wpisane że przyczepki samochodowe mogą ciągac, dla mnie to nie problem bo w niczym chamulców nie mam ale w razie jakiejś nawet drobnej kolizji lub wypadku (miałem już takie przejścia) do byle odszkodowania potrzebne ksero dowodu rejestracyjnego, a jak bym wtedy ciągnoł jakąś przyczepe nieciekawie by było

2. ile osobno kosztuej ta sprężarka, bo przy zakupie zawsze to może więcej rabatu da się uzyskać kupując ze sprężarka?

3. jak to jest konkretnie prawne czy w dowodzie nic nie ma o ciąganiu przyczep bez spręzarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!! NIestety w moim modelu nie ma żadnej wajchy ok kturej pisał Pan DJBOMBA12. Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś informacje prosze pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego JanuszZiomek najprawdopodobniej masz zainstalowaną sprężarkę marki Atzlinger lub innej zachodniej.

A ściślej mówiąc opcje są następujące dla kogoś kto chce tanio może kupić TDD bez sprężarki a co za tym idzie całym układem hamulcowym taniej znaczy około 6 tys zł. Generalnie dealerzy NH wkładają pneumatykę Pol-Agra Płońsk gdzie kompresor jest krajowy i część innych podzespołów i w tym rozwiązaniu sprężarkę można odłączyć dźwignią która się znajduje bezpośrednio przy niej. Osobiście tej pneumatyki nie polecam jest dosyć słabo jakościowo wykonana chodzi mi tutaj o montaż, problemy z paskami bardzo szybko się rwią i często jest źle wyśrodkowane koło napędowe(krzywo), podstawy jak od kowala. Bardzo blisko koło jest wentylatora w przypadku awarii łożyska na bank rozwali wentylator i chłodnicę. Kolega TVT powinien to wiedzieć skoro też poleca tą angielską z którą się nigdy nie spotkałem.

Firma Rolserwis z Płocka montuje Austryjacką pneumatykę Atzlinger zresztą uważam ją za najlepszą, kompresor Wabco i reszta też, bardzo dobrze jest zamontowana tzn. elementy są w zestawie super zrobione i wszystko pasuje. Więc kolego JanuszZiomek jeżeli taką masz to tylko należy się cieszyć że dealer nie oszczędzał na kliencie zaznaczam że taka jest droższa około 2500 tys zł.

1. Generalnie można zamontować pneumatykę później ale koszt wyższy w zakupie ponad 2000 euro no i trzeba mieć doświadczenie aby dobrze zamontować.

2. W dowodzie nic nie wbiją bo skąd urzędnik może wiedzieć czy ciągnik ma pneumatykę, ma tylko homologacją kwestia co w niej jest napisane, ale na 100% jak policja drapnie Cię bez hamulców a do tego niech się stanie jakiś wypadek to nie chciałbym być w skórze właściciela ciągnika.

3. Generalnie zawsze taniej kupić ciągnik w komplecie ze sprężarką niż bez.

Ktoś mówił że wg przepisów unijnych sprężarka ma być ciągle włączona, tego nie wiem ale pewnie tak jak również przepisy unijne wymagają stosowania w ciągnikach tylko układu dwuobwodowego i dlatego na życzenie w Polsce dealerzy montują jeden obwód bo większość przyczep starych tak ma ale nie jest to do końca prawne.

Mam nadzieję że temat wyczerpałem i moja skromna wiedza w czymś kolegom pomogła.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jak nie mam chamuclców w przyczepach to i tak d*pa zimna czy miał bym tą sprężarke czy nie, a chce tylko wiedzieć, czy w dowodzie nic o masie ciąganej przyczepy nie ma, bo wiem że kiedyś jak ktoś brałe t25 to miał w dowodzie wpisaną mase ciągniętej przyczepy chyba 850kg, więc czy takiego zonka w dowdzie w nh by nie było, ale z tego co napisał kolega wyżej wnioskuje z e nic takiego nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim ciągniku jest pneumatyka Astryjacka firmy Atzlinger. Być może jakosciowo jest dobra, lecz ciagnik pracuje w polu (czyli w kurzu), a sprężarka niepotrzebnie pompując powietrze powoduje częstrze zanieczyszczanie się filtra powietrza. A pozatym stwarza dodatkowe obciążenie silnika co wiąrze sie z większym zużyciem paliwa. Czy moze ktoś z Państwa dorabiał do tego typu sprężarki jakieś wyłączanie, jeśli tak to prosze o informacje. Zgóry dziekuje JanuszZiomek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego JanuszZiomek ciesz się że masz Atzlingera. Po pierwsze to raczej usytuowanie filtra powietrza jest przyczyną tak szybkiego zanieczyszczenia nie zgodzę się że ma na to wpływ sprężarka skoro przewód zasilający w powietrze sprężarkę jest wpięty poza wkładem filtrującym.

Zgodzę się jakoby zużycie paliwa było trochę większe no bo to dodatkowe obciążenie dla silnika jak sprężarka klimatyzacji. W pneumatyce krajowej wygląda to tak że jest dźwignia która rozłącza sprzęgiełko w sprężarce a koło zamachowe pracuje, niestety raczej nie znajdziesz nikogo kto dokonywał zmian, nie dasz rady ingerować w sprężarkę.

Wyjścia masz dwa: albo dokupić krajową ale nie wiem czy reszta będzie grać raczej odradzam, a skoro używasz ciągnika do transportu sporadycznie to zdejm pasek i tyle.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Co do rejestracji TD bez pneumatyki to:

1. W homologacji jest napisane w punkcie 8 czy ją ma czy nie, wiec urzędnik widzi czy ciągnik jest goły czy nie.

2. W punkcie 2 homologacji jest dużo mas, i tak na przykład dla TD 80 dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulców to 3 tony, a z hamulcem pneumatycznym (lub hyd.) to DMC przyczepy 24 tony. No i niestety w dowodzie te dwie masy są wbite.

 

Swoją drogą jeśli te austryjackie sprężarki są takie dobre to dlaczego nie można ich zatrzymać?


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Co do rejestracji TD bez pneumatyki to:

1. W homologacji jest napisane w punkcie 8 czy ją ma czy nie, wiec urzędnik widzi czy ciągnik jest goły czy nie.

2. W punkcie 2 homologacji jest dużo mas, i tak na przykład dla TD 80 dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulców to 3 tony, a z hamulcem pneumatycznym (lub hyd.) to DMC przyczepy 24 tony. No i niestety w dowodzie te dwie masy są wbite.

 

Swoją drogą jeśli te austryjackie sprężarki są takie dobre to dlaczego nie można ich zatrzymać?

eee to z rozrzutnikiem i beczką 3 tys mógł bym w zasadzie śmigać <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

No ale beczka 3tyś to będzie ważyć pewnie razem ponad 4 tony, ale wątpię żeby policjantowi chciało się szukać tabliczki znamionowej na beczce lub na rozrzutniku (bo pewnie zapach by mu przeszkadzał <_< ).

W punkcie homologacji 2.4.1 jest napisane bez hamulców - przyczepa maszyna 3000 kg.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

ciagnik TDD bez ukladu pneumatyki mozna kupic jest okolo 8000zł "lzejszy" <_< . Nie sprawdzalem u siebie czy mozna ja wylaczyc ale u dilera powiedziano mi jak go kupowalem ze mozna ja wylaczyc


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Ale podobno tych austriackich nie można wyłączyć i to jest zastanawiające dlaczego?


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Cosmos!

Nie jest zastanawiające ponieważ wyrób europejski, pokaż mi ciągnik zachodni który ma wyłączaną sprężarkę. Z tego co gdzieś czytałem to jakieś przepisy europejskie normują ten stan tzn. że sprężarka musi być cały czas włączona to tak jest z wyjściami pneumatycznymi na 1 oraz 1i2 obwody. W europie przepisy dopuszczają ze względów bezpieczeństwa pneumatykę tylko dwuobwodową i z fabryki tak wychodzą ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

W sumie to może i bezpieczniej cały czas mieć ciśnienie w bańce, ale z drugiej strony to trochę szkoda sprężarki, bo w typowym gospodarstwie to maszyny z hamulcami nie są dominującą stroną, a sprężarka cały czas zamiata. W moim TD to ciężko przeoczyć rozłączoną sprężarkę, bo kontrolka ciśnienia daje tak po oczach, że aż mnie to czasami wkurza.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja to sprezarke wlaczam i wylanczam jak ciagnik jest niezapalony tak mi powiedzieli serwisanci ze sprezake nalezy wlaczac i wylaczac jak ciagnik jest niezapalony??ja to sprezarke mam caly czas wylaczono to swieci czerwone swiatelko a jak wlacze sprezarke i sie powietrza nabije to juz nieswieci??a do wlaczania i wylaczania jest taka mala dzwigenka jak wysiadziesz z ciagnika to jest po lewej stronie prawie kolo chlodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Mi też się świeci czerwona lampka jak ciśnienie jest poniżej 0,5 lub jak sprężarka nie chodzi.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

ta czerwona lampka daje rade:). Normalnie w kabinie w nocy jak w agencji towarzyskiej :)


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Sa juz 2 opcje sprezarki Angielska ktora ciagle chodzi w ciagniku ale zato szybko pompuje. I polska troche gorsza ale mozna sobie rozlaczyc i miec swiety spokoj .


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Witam. U mnie w NH bis 70-56 ( poprzednik albo bardziej uboga wersja TDD ) jest pneumatyka , nie wiem jakiej produkcji, ale z tyłu do gniazda jest podłączony taki krótki wąż i powietrze przez niego ucieka swobodnie. Nie wiem po co to jest bo ojciec to już 5 lat temu założył, niby coś wtedy sprężarka lżej ma czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubu365    1

ja mam case jx80 ale to samo co nh tddgdy mielismy odbierac traktor ojciec zapytal sie mechanika jaką zalozyli sprezarke odpowiedzial ze austriacką ale my chcielismy polską a on twierdzi ze austriacka jest najlepsza bo jak napompuje do zbiornika na full to chodzi ale nie pompuje i muwil ze goscio przyjechal do nich z polska sprezarką i kazal im wymienic na austriacką bo z gurki dwa razy zachamuje i nie ma powietrza sprezarka nie zadanza pompowac... B)


Wielki fan case jx/new holland td

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Wyjścia masz dwa: albo dokupić krajową ale nie wiem czy reszta będzie grać raczej odradzam, a skoro używasz ciągnika do transportu sporadycznie to zdejm pasek i tyle.Pozdrawiam

I to mnie cieszy bo sporo myslę nad ciągnikiem NH. Użytkuję ciapka i zetorka - w zetorze sprężarkę odłączam dźwignią a w ciapku zdejmuję pasek. Jeśli w NH da się zdjąć łatwo pasek to widzę że trzeba szukać takiego z austriacką sprężarką B)

Czy mając tę austriacką instalacja jest dwuobwodowa czy da się zamówić jednoobwodową?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj