Skocz do zawartości
JanuszZiomek

Sprężarki w ciagnikach New Holland TDD

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sprężarki

Posiadam ciągnik New Holland TD95D. Sprężarka w nim ładuje caly czas powietrze.W serwisie powiedzieli ze nie da sie jej wyłączyc. Może wiecie czy można ją wyłączyć jesli tak to gdzie dokupić sprzegło do wyłączena. Z góry dzieki za odpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a ja ciekaw jestem czy można kupić td bez sprężarki, i czy wtedy wpiszą coś w dowodzie o ciąganiu przyczep tzn zakazie czy coś takiego, bo i tak nie mam chamólców w niczym (okolice równe jak patelnia) więc puki co niepotrzebna, słyszałem że kiedyś t25 jak ktoś miał bez sprężarki miał coś tam w dowodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tvt    0

u mnie w firmie ida ciagniki TDD z sprezarkami ANGIELSKIMI jak i AGRO PLONISK lepsze i tanisze sa te angielskie

aled dozo ciagnikow idze bez sprezarek i nikt sie nie skarzy ze cos ma tam w dowodzie odnosnie prowadzenia przyczep

polecam te angielskie

Ale powiem jeszcze jedna ciekawostke ktora ostatnio uslyszalem

otoz sprzzarka w polsce nie moze byc wylaczana tak jest w polskiej homologacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DJBOMBA12    10

Ja w TL90A mam spreżarke (silnik prawie taki sam jak w TDD) Moge ci powiedziec jak sie wyłancza ale niewiem czy akurat bendzie dobrze.

 

Siedzias w ciagniku Wysiadasz lewa strona, otwierasz maske i po lewej stronie masz troszke dalej od chłodnicy taka mała wajech i tam jest taki rowek i musisz tą wajche wsadzic w ten rowek i przestanie działac a jak chesz włonczyć to przekładasz to wajche w ten sam sposub jak była wnonocza (u mnie w TL-A jest tak ale niewiem czy bendzie dobze!!!!)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Panowie, ale jak bym kupił bez sprężarki i może nawet by mi nic w dowód nie kropneli że przyczepki samochodowe musze ciągac, to jak za x lat będe chciał dokupić sprężare bo akurat zajme się poważniej transportem to ile będzie to kosztowało?

 

1. żeby napewno nic w dowodzie nie było bo t25 co ludzie kiedyś pokupili mają w dowodach wpisane że przyczepki samochodowe mogą ciągac, dla mnie to nie problem bo w niczym chamulców nie mam ale w razie jakiejś nawet drobnej kolizji lub wypadku (miałem już takie przejścia) do byle odszkodowania potrzebne ksero dowodu rejestracyjnego, a jak bym wtedy ciągnoł jakąś przyczepe nieciekawie by było

2. ile osobno kosztuej ta sprężarka, bo przy zakupie zawsze to może więcej rabatu da się uzyskać kupując ze sprężarka?

3. jak to jest konkretnie prawne czy w dowodzie nic nie ma o ciąganiu przyczep bez spręzarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!! NIestety w moim modelu nie ma żadnej wajchy ok kturej pisał Pan DJBOMBA12. Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś informacje prosze pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego JanuszZiomek najprawdopodobniej masz zainstalowaną sprężarkę marki Atzlinger lub innej zachodniej.

A ściślej mówiąc opcje są następujące dla kogoś kto chce tanio może kupić TDD bez sprężarki a co za tym idzie całym układem hamulcowym taniej znaczy około 6 tys zł. Generalnie dealerzy NH wkładają pneumatykę Pol-Agra Płońsk gdzie kompresor jest krajowy i część innych podzespołów i w tym rozwiązaniu sprężarkę można odłączyć dźwignią która się znajduje bezpośrednio przy niej. Osobiście tej pneumatyki nie polecam jest dosyć słabo jakościowo wykonana chodzi mi tutaj o montaż, problemy z paskami bardzo szybko się rwią i często jest źle wyśrodkowane koło napędowe(krzywo), podstawy jak od kowala. Bardzo blisko koło jest wentylatora w przypadku awarii łożyska na bank rozwali wentylator i chłodnicę. Kolega TVT powinien to wiedzieć skoro też poleca tą angielską z którą się nigdy nie spotkałem.

Firma Rolserwis z Płocka montuje Austryjacką pneumatykę Atzlinger zresztą uważam ją za najlepszą, kompresor Wabco i reszta też, bardzo dobrze jest zamontowana tzn. elementy są w zestawie super zrobione i wszystko pasuje. Więc kolego JanuszZiomek jeżeli taką masz to tylko należy się cieszyć że dealer nie oszczędzał na kliencie zaznaczam że taka jest droższa około 2500 tys zł.

1. Generalnie można zamontować pneumatykę później ale koszt wyższy w zakupie ponad 2000 euro no i trzeba mieć doświadczenie aby dobrze zamontować.

2. W dowodzie nic nie wbiją bo skąd urzędnik może wiedzieć czy ciągnik ma pneumatykę, ma tylko homologacją kwestia co w niej jest napisane, ale na 100% jak policja drapnie Cię bez hamulców a do tego niech się stanie jakiś wypadek to nie chciałbym być w skórze właściciela ciągnika.

3. Generalnie zawsze taniej kupić ciągnik w komplecie ze sprężarką niż bez.

Ktoś mówił że wg przepisów unijnych sprężarka ma być ciągle włączona, tego nie wiem ale pewnie tak jak również przepisy unijne wymagają stosowania w ciągnikach tylko układu dwuobwodowego i dlatego na życzenie w Polsce dealerzy montują jeden obwód bo większość przyczep starych tak ma ale nie jest to do końca prawne.

Mam nadzieję że temat wyczerpałem i moja skromna wiedza w czymś kolegom pomogła.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Jak nie mam chamuclców w przyczepach to i tak d*pa zimna czy miał bym tą sprężarke czy nie, a chce tylko wiedzieć, czy w dowodzie nic o masie ciąganej przyczepy nie ma, bo wiem że kiedyś jak ktoś brałe t25 to miał w dowodzie wpisaną mase ciągniętej przyczepy chyba 850kg, więc czy takiego zonka w dowdzie w nh by nie było, ale z tego co napisał kolega wyżej wnioskuje z e nic takiego nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim ciągniku jest pneumatyka Astryjacka firmy Atzlinger. Być może jakosciowo jest dobra, lecz ciagnik pracuje w polu (czyli w kurzu), a sprężarka niepotrzebnie pompując powietrze powoduje częstrze zanieczyszczanie się filtra powietrza. A pozatym stwarza dodatkowe obciążenie silnika co wiąrze sie z większym zużyciem paliwa. Czy moze ktoś z Państwa dorabiał do tego typu sprężarki jakieś wyłączanie, jeśli tak to prosze o informacje. Zgóry dziekuje JanuszZiomek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego JanuszZiomek ciesz się że masz Atzlingera. Po pierwsze to raczej usytuowanie filtra powietrza jest przyczyną tak szybkiego zanieczyszczenia nie zgodzę się że ma na to wpływ sprężarka skoro przewód zasilający w powietrze sprężarkę jest wpięty poza wkładem filtrującym.

Zgodzę się jakoby zużycie paliwa było trochę większe no bo to dodatkowe obciążenie dla silnika jak sprężarka klimatyzacji. W pneumatyce krajowej wygląda to tak że jest dźwignia która rozłącza sprzęgiełko w sprężarce a koło zamachowe pracuje, niestety raczej nie znajdziesz nikogo kto dokonywał zmian, nie dasz rady ingerować w sprężarkę.

Wyjścia masz dwa: albo dokupić krajową ale nie wiem czy reszta będzie grać raczej odradzam, a skoro używasz ciągnika do transportu sporadycznie to zdejm pasek i tyle.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Co do rejestracji TD bez pneumatyki to:

1. W homologacji jest napisane w punkcie 8 czy ją ma czy nie, wiec urzędnik widzi czy ciągnik jest goły czy nie.

2. W punkcie 2 homologacji jest dużo mas, i tak na przykład dla TD 80 dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulców to 3 tony, a z hamulcem pneumatycznym (lub hyd.) to DMC przyczepy 24 tony. No i niestety w dowodzie te dwie masy są wbite.

 

Swoją drogą jeśli te austryjackie sprężarki są takie dobre to dlaczego nie można ich zatrzymać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Co do rejestracji TD bez pneumatyki to:

1. W homologacji jest napisane w punkcie 8 czy ją ma czy nie, wiec urzędnik widzi czy ciągnik jest goły czy nie.

2. W punkcie 2 homologacji jest dużo mas, i tak na przykład dla TD 80 dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulców to 3 tony, a z hamulcem pneumatycznym (lub hyd.) to DMC przyczepy 24 tony. No i niestety w dowodzie te dwie masy są wbite.

 

Swoją drogą jeśli te austryjackie sprężarki są takie dobre to dlaczego nie można ich zatrzymać?

eee to z rozrzutnikiem i beczką 3 tys mógł bym w zasadzie śmigać <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

No ale beczka 3tyś to będzie ważyć pewnie razem ponad 4 tony, ale wątpię żeby policjantowi chciało się szukać tabliczki znamionowej na beczce lub na rozrzutniku (bo pewnie zapach by mu przeszkadzał <_< ).

W punkcie homologacji 2.4.1 jest napisane bez hamulców - przyczepa maszyna 3000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

ciagnik TDD bez ukladu pneumatyki mozna kupic jest okolo 8000zł "lzejszy" <_< . Nie sprawdzalem u siebie czy mozna ja wylaczyc ale u dilera powiedziano mi jak go kupowalem ze mozna ja wylaczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Ale podobno tych austriackich nie można wyłączyć i to jest zastanawiające dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Cosmos!

Nie jest zastanawiające ponieważ wyrób europejski, pokaż mi ciągnik zachodni który ma wyłączaną sprężarkę. Z tego co gdzieś czytałem to jakieś przepisy europejskie normują ten stan tzn. że sprężarka musi być cały czas włączona to tak jest z wyjściami pneumatycznymi na 1 oraz 1i2 obwody. W europie przepisy dopuszczają ze względów bezpieczeństwa pneumatykę tylko dwuobwodową i z fabryki tak wychodzą ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

W sumie to może i bezpieczniej cały czas mieć ciśnienie w bańce, ale z drugiej strony to trochę szkoda sprężarki, bo w typowym gospodarstwie to maszyny z hamulcami nie są dominującą stroną, a sprężarka cały czas zamiata. W moim TD to ciężko przeoczyć rozłączoną sprężarkę, bo kontrolka ciśnienia daje tak po oczach, że aż mnie to czasami wkurza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja to sprezarke wlaczam i wylanczam jak ciagnik jest niezapalony tak mi powiedzieli serwisanci ze sprezake nalezy wlaczac i wylaczac jak ciagnik jest niezapalony??ja to sprezarke mam caly czas wylaczono to swieci czerwone swiatelko a jak wlacze sprezarke i sie powietrza nabije to juz nieswieci??a do wlaczania i wylaczania jest taka mala dzwigenka jak wysiadziesz z ciagnika to jest po lewej stronie prawie kolo chlodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Mi też się świeci czerwona lampka jak ciśnienie jest poniżej 0,5 lub jak sprężarka nie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

ta czerwona lampka daje rade:). Normalnie w kabinie w nocy jak w agencji towarzyskiej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Sa juz 2 opcje sprezarki Angielska ktora ciagle chodzi w ciagniku ale zato szybko pompuje. I polska troche gorsza ale mozna sobie rozlaczyc i miec swiety spokoj .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Witam. U mnie w NH bis 70-56 ( poprzednik albo bardziej uboga wersja TDD ) jest pneumatyka , nie wiem jakiej produkcji, ale z tyłu do gniazda jest podłączony taki krótki wąż i powietrze przez niego ucieka swobodnie. Nie wiem po co to jest bo ojciec to już 5 lat temu założył, niby coś wtedy sprężarka lżej ma czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubu365    1

ja mam case jx80 ale to samo co nh tddgdy mielismy odbierac traktor ojciec zapytal sie mechanika jaką zalozyli sprezarke odpowiedzial ze austriacką ale my chcielismy polską a on twierdzi ze austriacka jest najlepsza bo jak napompuje do zbiornika na full to chodzi ale nie pompuje i muwil ze goscio przyjechal do nich z polska sprezarką i kazal im wymienic na austriacką bo z gurki dwa razy zachamuje i nie ma powietrza sprezarka nie zadanza pompowac... B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Wyjścia masz dwa: albo dokupić krajową ale nie wiem czy reszta będzie grać raczej odradzam, a skoro używasz ciągnika do transportu sporadycznie to zdejm pasek i tyle.Pozdrawiam

I to mnie cieszy bo sporo myslę nad ciągnikiem NH. Użytkuję ciapka i zetorka - w zetorze sprężarkę odłączam dźwignią a w ciapku zdejmuję pasek. Jeśli w NH da się zdjąć łatwo pasek to widzę że trzeba szukać takiego z austriacką sprężarką B)

Czy mając tę austriacką instalacja jest dwuobwodowa czy da się zamówić jednoobwodową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez wysos
      w new hollandzie TD95D Plus z 2008roku po rozgrzaniu oleju w skrzyni podnośnik nie da rady podnosić maszyn, ciągnik jest wyposażony w ładowacz z agromaszu ł106, dodam że ciśnienie na zaworach hydrauliki zewnętrznej i na zimnym i na rozgrzanym oleju oscyluje w granicy 200 barów, a jak już uda się podnieść to przy zgaszonym silniku nie opuszcza czyli tłok szczelny. serwis mówił że winny jest zawór w podnośniku, ale on jest ustawiony na 210 barów czyli chyba dobrze, ma ktoś pomysł co to może być? czy rozbierał ktoś ten zawór podnośnika co jest zamontowany w czapie podnośnika od przodu? bo ponoć jego można tylko wymienić a nie zregenerować a jego koszt w serwisie to ok 6000zł a to sporo, szukam pomocy jakie pomysły macie??   pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
×