Zaloguj się, aby obserwować  
GospodarzWielkopolski

MTZ 82 skrzynia

Polecane posty

jonkszi    66

W skrócie wajcha maks w lewo przód(II) to zając tył polowe(I)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W skrócie wajcha maks w lewo przód(II) to zając tył polowe(I)

No raczej nie. Zółw-zając to określenie tylko drugiej dźwigni.

Na podstawowej jest I i II inaczej określają polowe-drogowe lub szybkie-wolne.

Ale nie żółw-zając.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

No raczej nie. Zółw-zając to określenie tylko drugiej dźwigni.

Na podstawowej jest I i II inaczej określają polowe-drogowe lub szybkie-wolne.

Ale nie żółw-zając.

Seweryn ma rację:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy u was też tak wyje skrzynia na 9 biegu ? U mnie jest cisza jak skrzynia "nie ciągnie" tzn jak jadę po asfalcie ale tak jakby po prostym najbardziej ją słychać jak ciągnie pod górkę.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

u mnie jest cisza że szok tylko wbicie z 8 na 9 pod lekką górkę to katastrofa .Tylko na zółwiach bardziej słysze skrzynie jak wyje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Przerabiałem ten problem. Popuszcza się nakrętka od tylnego ataku. Najpierw wyje na 9 potem szarpie wajchą na 9 potem zaczyna wyskakiwać 9 potem na wstecznym wyskakuje szybki lub wolny zakres potem przy wstecznym wyskakuje żółw i zając potem to już już tylko do przodu na małych biegach jakoś idzie a potem potem..... :( ...REMONT.

Przy tym towarzyszy spore wycie i ciężko biegi wchodzą, u mnie 2 łożyska całkiem się rozleciały, nawet kulek nie było ale całą jesień i zimowe orki zrobiłem.

Przy wstępnym wyciu (jak zaczyna wyć 9) wystarczy odjechać tylnym mostem i dokręcić nakrętkę i ją SOLIDNIE zaspawać (niby wałek tani ok 200zł ale z wymianą problem) ale jak sie nie ma czasu to nawet bez łożysk jakoś idzie :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To znaczy odkręcić tą obudowę w której znajduje się dyferencjał, zwolnice, są do niej przykręcone hamulce i pochwy od skrzyni biegów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcemy rozpoławiać ciągnika ściągamy kabine tylną pokrywe od mostu ale musimy odkręcic Rozdzielacz który jest pod siedzeniem i siłownik i wtedy też możemu dokręcić tą śrube wiem bo sam jestem na tym etapie bo poleciało mi łożysko na zwolnicy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Tak wszystko ładnie tylko..... Prawdopodobnie jest zjechany gwint na tej śrubie i nakrętce (jest mało realne aby drobnozwojowy gwint sie odkręcił, najczęściej pod wpływem luzów na ataku i łożyskach gwint zostaje zerwany) trzeba ta nakrętkę porządnie zaspawać i tu niezbędne jest rozjechanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

u mnie jest cisza że szok tylko wbicie z 8 na 9 pod lekką górkę to katastrofa .Tylko na zółwiach bardziej słysze skrzynie jak wyje.

 

MI to nie sprawia problemu :) tylko trzeba jak masz na 8 przerzucić na królika :) ( dźwigną pod kierownicą w lewo ) a potem jednocześnie na 9 i na franklina :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

 

MI to nie sprawia problemu :) tylko trzeba jak masz na 8 przerzucić na królika :) ( dźwigną pod kierownicą w lewo ) a potem jednocześnie na 9 i na franklina :)

 

Teraz jak jeździłem z obornikiem 4 km to było tak 6 ,8 szosowa 9 terenowa i 9 szosowa .ja mam mtz 82 prowdopodobnie wersje wolnobieżną(szerokie z tyłu koła ,wajcha żółw zając przed lewarkiem zmiany biegów,rozdzielacz P75 jakiś unikat,brak regulatorów siłowych)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj