Polecane posty

mechatronik    46

Testy elektronicznego sterowania tylnym układem zawieszenia narzędzia pod nazwą HPS veris w Zetor Proxima 85. Moduł sprawdzi się jednak z powodzeniem w innych ciągnikach tego producenta.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_RLhX1x1UvQ

 

Możliwości na dzień dzisiejszy:

 

-regulacja wysokości podnoszenia,

-regulacja wysokości opuszczania,

-blokada w czasie transportu,

-przełącznik podnieś/opuść,

-dynamiczna zmiana wysokości pozycji dolnej przy pomocy pokrętła,

-zmiana wysokości pozycji górnej możliwa tylko przed podniesieniem narzędzia przy pomocy pokrętła,

-sygnalizacja pozycji (dioda zielona świeci),

-sygnalizacja podnoszenia/opuszczania (dioda zielona miga),

-sygnalizacja błędów działania (dioda czerwona wyświetla kod błędu),

-możliwość podłączenia przycisków na błotniku,

-przystosowany do sterowania napędem elektrycznym lub elektro-rozdzielaczem.

 

Dodatkowo urządzenie posiada 5 potencjometrów do kalibracji w czasie montażu.

Czekam na wasze uwagi, pytania i spostrzeżenia (opinie).

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS


Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    25

Czy dobrze rozumiem, że ten sterownik jest Waszą konstrukcją ?

Jeśli tak to jestem pod wrażeniem :)

 

Jaki koszt takiej zabawki i czy jest szansa na obsługę innych ciągników ?

Ja mam Claasa Aresa 696 i mam trochę trafiony komputer sterujący pracą podnośnika jeśli byłaby możliwość podłączenia takiego do mojego ciągnika to kupuję od ręki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Zgadza się sterownik jest mojego pomysłu, projektu i wykonania :)

 

Sterownik pasuje do większości ciągników z ręcznym sterowaniem TUZ a jak wnioskuję masz podnośnik na elektro-rozdzielaczu to tym bardziej. Z tym, że mój sterownik nie jest przystosowany do podłączenia oryginalnych czujników EHR-u (co najwyżej czujnik położenia ramion jeśli sygnał będzie kompatybilny). Wymagało by to małych modernizacji programowych mojego sterownika ale jest do zrobienia. W tym przypadku cena byłaby ustalana indywidualnie. Po szczegółowe info pisz na adres: rpietrzkowski@yahoo.co.uk


Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

no nieżle a czy mógłbyś napisać jaki byłby koszt tego i jak z montażem?czy do proximy 6441 też podejdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Zgłoś się do Lubelskiego Ursusa, może montowali by fabrycznie Twoje urządzenie

Czy w razie awarii sterownika, jest możliwe przejście na stare ręczne sterowanie?

 

Jakie jeszcze ciekawe urządzenia stworzyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Czy montaż takiego sterownika sprowadza się tylko do jego podłączenia do ciągnika, czy trzeba też coś regulować (np. czułość czujników, czy owych potencjometrów)? Czy możliwa jest też regulacja szybkości opuszczania ramion podnośnika (szczególnie przydatna by była w przypadku ciężkich maszyn), której jak wiemy, zetory z podnośnikami tej starszej wersji (w tych nowych zetorach są to podnośniki MITA, które już ową regulację posiadają) nie mają lub po prostu ona nie działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu85    6

co ty robisz na gospodarstwie? powinienes byc inrzynierem w ursusie;) nauczyli by sie czegos od ciebie, pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Przepraszam za długie milczenie ale powiadomienia z tego forum nie działają chyba tak jak powinny.

 

Na początek link do artykułu na agrofoto.pl:

http://www.agrofoto.pl...niku,44284.html

 

A teraz odpowiadając na pytania.

1. Jeśli chodzi o koszt to ograniczam się do wykonywania na zamówienie tylko części sterującej czyli panel sterowania + sterownik + przewody bez siłownika elektrycznego. Cena za taki zestaw (jako że jest to cały czas prototyp) kształtuje się sporo poniżej 1000PLN. Do tego należy doliczyć koszt napędu elektrycznego. Będzie on mniejszy gdy jesteśmy w stanie samemu coś zrobić z przysłowiowych części, które są "pod ręką" (opcja dla majsterkowiczów) lub trochę wyższy jeśli użyjemy fabrycznych elektrycznych siłowników liniowych. Jak widać takie podejście daje potencjalnemu odbiorcy maksymalnie obniżyć koszt całej instalacji bo nie "wciskam" zestawu za większe pieniędze z siłownikiem. Z tego powodu mimo że sterownik można zamontować samodzielnie (taki był główny zamysł projektu) dodatkowo zawiera 5 potencjometrów którymi kalibrujemy urządzenie po jego zamontowaniu (kalibracja jest potrzebna ze względu na potencjalnie różne silniki elektryczne których każdy użyje do napędu).

 

2. Proxima 6441 również powinna dać się przystosować do tego urządzenia.

 

3. Ręczne sterowanie jest możliwe (i wiąże się jedynie z podpięciem oryginalnej dźwigni podnośnika a rozłączeniem napędu elektrycznego)

 

4. W obecnej wersji nie ma możliwości regulacji prędkości opuszczania (dlatego zestaw dedykowany jest głównie dla ciągników małej i średniej mocy). Niedługo powinna się pojawić ulepszona wersja (ale też droższa) z kontrolą prędkości opuszczania. W ten sposób można będzie wybrać najlepszą dla siebie opcję.

 

5. Odnośnie innych urządzeń w opracowaniu już niedługo zaprezentuję zupełnie nowe podejście do monitorowania ale i sterowania pracą maszyn rolniczych! (muszę tylko wcześniej się obronic i skończyć te studia). Jeśli chcecie dowiedzieć się o tym w pierwszej kolejności zapraszam do subskrypcji mojego kanału

YouTube farmin-poland.Tv

 

Już niedługo najnowsze rozwiązania dla maszyn rolniczych z górnej półki od wiodących producentów będą dostępne również dla maszyn małych i średnich gospodarstw rolnych.

 

Nadchodzi rewolucja...

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Edytowano przez mechatronik

Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Czy siłownik od napędu otwierania bram będzie odpowiedni do tego zestawu?

Podaj konkretną cenę, bo dla mnie sporo poniżej 1000zł może to być 700zł, dla kogoś innego 800zł, a dla Ciebie np.990zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Siłownik elektryczny jaki zalecam do tego zestawu powinien mieć wbudowany potencjometr od położenia. Można jednak użyć innego siłownika bez czujnika położenia ale wtedy trzeba założyć taki czujnik na dźwigni podnośnika. Więc co do siłownika od napędu bram to na "upartego" się nada ale i tak trzeba będzie założyć czujnik. Dodatkowo tego typu siłowniki z racji tego że mają bardzo dużą siłę (w stosunku do tej jaka faktycznie jest potrzebna czyli ok. 200-300N) są wolne ale jeśli nie stanowi to problemu to ok. Z drugiej strony ponieważ taki system zakładany jest z myślą o długim jego użytkowaniu myślę, że warto dołożyć trochę więcej PLN do gotowych fabrycznych rozwiązań. Ja polecam siłowniki jak poniżej głównie dlatego, że są dostępne od ręki i nie potrzebne jest już nic więcej bo mają wbudowany czujnik (nie wspominając o gwarancji producenta):

 

w wersji 100mm skoku

Siłownik elektryczny liniowy Transmotec DLA-12-10-A-100-POT-IP65 12V/DC3,7A 250N >>> www.conrad.pl

 

lub w wersji 200mm skoku

Siłownik elektryczny liniowy Transmotec DLA-12-10-A-200-POT-IP65 12V/DC3,7A 250N >>> www.conrad.pl

 

Dłuższy czy krótszy siłownik to zależy tylko od tego jak zostanie zamocowany (tak aby nie brakło zakresu) bo różnica w cenie jest niewielka.

 

Odpowiadając na ostatnie pytanie na dzień dzisiejszy zestaw (panel sterowania + sterownik + przewody) mogę wykonać właśnie w cenie 700zł.

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS


Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Kolego, a jeżeli w swojej Proxie (podnośnik Mita), mam zewnętrzne sterowanie Tuz-em? Obejdziesz to jakoś (chodzi mi o pozostawienie mechanicznej regulacji zewnętrznej).

Jaka by była cena całego kompletu z siłownikiem i założeniem. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Wyjaśnij mi to dokładnie jeszcze raz bo nie zrozumiałem. Co miałbym obejść?

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS


Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Koledze chodzi o to żeby był EHR i mozliwość sterowania podnosnikiem z zewnątrz mechanicznie,czyli jest połączona dźwignia z rozdzielaczem,do którego idzie też dźwignia z ciągnika :)

1:38

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

"impossible is nothing"!!! i Ty to w pełni udowadniasz;) będziesz próbował montować EHR w innych wydumkach techniki, chociażby w ruskich?xD i gratuluje;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Jesli chodzi o mechaniczne sterowanie z zewnątrz to nie widzę narazie możliwości sterowania przez HPS-a i z dźwigni jednocześnie. Ale mechaniczną dźwignię można zawsze zastąpić przyciskami na błotniku bo sterownik ma możliwość ich podpięcia (też wygodnie).

 

Przy okazji zamieściłem film z instrukcją prawidłowego montażu napędu HPS-a w Zetorach PROXIMA (i pozostałych z tym podnośnikiem). Przekonajcie się sami jak prosty jest montaż (czas to ok. 20min) a przywrócenie podnośnika do oryginalnego stanu to zaledwie odkręcenie dwóch śrub M12 i odłożenie uchwytu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jI_YBbBeYL4

 

 

YouTube farmin-poland.Tv

 

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Edytowano przez mechatronik

Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Ty to jesteś geniusz normalnie.

Można to zaadaptować do c-360? jaki musiał by być skok siłownika. Rozumiem ze 700 to za moduł tylko? + do tego sterowanie z błotników?

Myślę że gdybyś znormalizował mocowania (plug & play, - tak jak ktoś wymyślił wspomaganie do konkretnych ciągników MF, c360 itp) to sprzedawałbyś jak świeże bułeczki.

Głowę masz nie od parady na karku, więc życzę jeszcze więcej takich pomysłów.


c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechatronik    46

Zgadza się 700PLN kompletny sterownik z możliwością sterowania z błotników. Można to założyć do c360 dlatego niedługo wrzucę film pkazujący jak zrobił to kumpel w swojej 360. Z tym, że on zrobił własny napęd bez fabrycznych siłowników liniowych.

 

Jeśli chodzi o skok siłownika to może być większy bo mamy możliwość ograniczenia jego ruchu bezpośrednio w sterowniku.

 

 

 

YouTube farmin-poland.Tv

 

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS


Impossible is nothing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

obejrzałem filmy na YouTube i jestem zainteresowany założeniem takiego sterowania do mojego lampka mam jeszcze pytanie czy jest możliwe sterowanie dźwignią w kabinie w czasie kiedy ten siłownik jest przymocowany czy tylko kiedy jest odłączony i jaki koszt całego zestawu razem z siłownikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

również w mojej proximie przydało by sie takie urządzenie, także daj znać jak będą postępy .pozdrawiam Snopek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

i po co tyle kombinacji za 1000 zł.?? jak dla mnie bez sensu. jakby ciężko bylo przesunąć dzwignie


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Dla mnie tu brakuje informacji zwrotnej z podnośnika. Chodzi mi o np orkę na ziemi o róznej struktórze. Z mechanicznym podnośnikiem musimy np pilnowac głebokosci pracy pługa. Czujniki w układzie ehr pomogą to zrobić elektronice. Dla mnie taki dodatek jest ważniejszy niż regulacja prędkości działania,którą te ciagniki i tak mają regulowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Właśnie, że jesteś w błędzie. Zetory ze starszym podnośnikiem (tak z roczników od 2010 w dół) mają pseudo regulację prędkości działania, która tak naprawdę nie działa. A głębokość pracy w pługu przeważnie ustawię raz i jej nie zmieniam. W podnośniku mechanicznym jest przecież regulacja siłowa i mieszana, która to dostosowuje głębokość pracy pługa od zwięzłości gleby i powiem ci, że spełnia ona swe zadanie znakomicie. Dlatego więc dla mnie i pewnie dla wielu innych użytkowników Zetorów z podnośnikiem starej generacji o wiele bardziej ważniejsza jest regulacja owej prędkości działania.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj