Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Naix

Deutz DX 3.30 kilka pytań dotyczących obsługi i nie tylko

Polecane posty

Naix    0

Witam, ostatnio kupiłem ciągnik Deutz DX 3.30 1988r, przygotowuję go właśnie do pierwszego przeglądu w kraju. Mam kilka pytań związanych z tym ciągnikiem:

1. Nie działa mi światło stopu, za pedałem hamulca niewidzę żadnego czujnika, stąd moje pytanie, gdzie ten czujnik się znajduje ?

2. Sygnał dźwiękowy, najprawdopodobniej jest u mnie wymontowany i chciał bym zapytać gdzie oryginalnie jest przycisk do trąbienia w tym ciągniku ?

3. Gdzie w tym ciągniku powinien być ręczny gaz ? wydaje mi się że w każdym traktorze powinien on być ale u mnie nie mogę go wogóle znaleźć. czy w tym ciągniku go nie było czy u mnie poprostu czegoś brakuje ?

4. Do czego służy dźwignia oznaczona jedynką na załączonym foto ?

5. Do czego służy ten grzybek za rączką podnośnika oznaczony na foto dwójką ?

6. Na bocznej konsoli jak widać na foto brakuje u mnie sporo przycisków, z tych co mam jeden jest od wycieraczki szyby, drugi od świateł mijania, trzeci od załączania lampy pomocniczej, od czego przycisków mi brakuje ?

7. Czy linka do obrotomierza w tym ciągniku składa się z dwóch kawałków ? Mam jedną linkę która idzie od silnika i dochodzi do kabiny, ale do obrotomierza nie dostanie i dlatego wydaje mi się że może się składać z dwóch kawałków

8. Jaką funkcję spełnia tarcza która wygląda identycznie jak tarcza hamulcowa z zaciskiem na wale napędowym przedniej osi ?

Jeżeli miał by ktoś instrukcję do tego ciągnika i mógł by mi ją udostępnić, sprzedać to bardzo proszę o informację bo bardzo by mi się przydała. Lub gdyby ktoś wiedział gdzie mogę taką instrukcję kupić również proszę o informacje.

I odnośnie części do tego ciągnika, kojarzy ktoś jakiś sklep w rejonach Wolbromia, Olkusza (województwo małopolskie) który zajmuje się sprzedażą części do takich ciągników ? Prosił bym też o linki do jakichś tanich sklepów internetowych które sprzedają części do takich ciągników jak mój deutz.

Pozdrawiam i czekam na waszą pomoc na która nie ukrywam, bardzo liczę :)

post-63303-0-01213900-1367178373_thumb.jpg

post-63303-0-81778200-1367178375_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo89    6

Mam 3.65 to coś tam mgoe powiedzieć. Jutro sprawdzę te podpunkty które mogę.

Ad.4 Dźwignia ta to właśnie ręczny gaz, jeśli nie działa to najprawdopodobniej masz zerwaną linkę.

Ad. 5 Bie mam takiej dźwigni w swoim

Ad. 6 Z tych które pamiętam mam tam spryskiwacz szyby.

Ad. 8 jest to hamulec.

Na stronie trattore.com masz katalog części, instrukcji do żadnego modelu z seri 3 nie udało mi się znaleźć, jedyną opcją jest zakup niemieckiej wersji w niemieckim sklepie z instrukcjami za 70 euro.

 

Daj maila to prześle pare materiałów, np ile oleju potrzeba do poszczególnych układów, instrukcja obśługi do seri 4.

Edytowano przez przemo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Naix    0

Wielkie dzięki za odpowiedź, jak byś dał radę sprawdzić te techniczne sprawy typu czujnik stopu, linka obrotmierza itp bym był mega wdzięczny ale i bez tego już bardzo pomogłeś :) Mój mail to naix163@gmail.com jak możesz to podeślij materiały o których wspomniałeś ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemo89    6

Poszedł mail, jutro postaram się sprawdzić inne, co do linek obrotomierza to w katalogu na tractorre powinieneś to zobaczyć.

Edytowano przez przemo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Mogę się mylić, ale myślę, że ten grzybek oznaczony cyfrą 2 to szybkość opuszczania/podnoszenia. Tak to przeważnie wygląda w większości ciągników. Najlepiej przy odpalonym ciągniku pobaw się podnośnikiem i pokręć tym, a się przekonasz do czego służy. Może to być jeszcze ew regulacja ilości przepływającego oleju na złączu hydraulicznym. Natomiast ta dźwignia, której w swoim ciągniku nie ma kolega @przemo89 może służyć do wyczepiania hicza (jeśli to jest na wyposażeniu ciągnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo89    6

Rozbierał ktoś może w ciągnikach tej serii zwrotnice w przedniej osi?

Potrzebuję się dostać do łożyska o nr 8 na poniższym rysunku, ale nie mogę w żaden sposób wyciągnąć sworznia nr 5.

 

ED1F3BA0813A7B1C52ADAE16CA558DAE.png

Edytowano przez przemo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    2

Kiedyś to robiłem i chyba na środku tego sworznia jest otwór z gwintem M12. Jeśli wkręcisz w niego długą i mocną śrubę to ona oprze się o dno otworu i wypchnie sworzeń. Jak wcześniej postukasz i napuścisz WD to powinno się udać. Nie jestem całkiem pewny co do tego otworu, ale śrubę, którą używałem wtedy pamiętam i na pewno musiała być utwardzana, bo najpierw wziąłem zwykły pręt gwintowany i nie poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo89    6

Dzięki, za radę. Jednak przez brak smarowania przez nie wiem jak długi okres będę miał problem z wyjęciem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

...

2. Sygnał dźwiękowy, najprawdopodobniej jest u mnie wymontowany i chciał bym zapytać gdzie oryginalnie jest przycisk do trąbienia w tym ciągniku ?

...

5. Do czego służy ten grzybek za rączką podnośnika oznaczony na foto dwójką ?

...

Myślę, że na te dwa pytania mogę odpowiedzieć, ale mam jeszcze krótko deutza więc mogę się mylić.

W moim DX 4.50 z 90r klakson znajduje się z przodu przed silnikiem, ale nie mam sprężarki więc nie wiem gdzie jest zamontowany w ciągniku ze sprężarką, a przycisk klaksonu jest na tej dźwigni od kierunkowskazów i świateł długich.

Co do tego grzybka z tyłu to jest to na 90% wajcha służąca do dociążania ciągnika w orce. Jeżeli korpus służący do mocowania wrzeciona przy ciągniku jest na takim resorze to ciągnik ma funkcję dociążania tylnej osi ciągnika.

Może pomogłem, a może nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo89    6

Jak to działa? Mógłbyś zrobić zdjęcie? Mam coś w stylu resora za cięgłem ale nie mam takiego grzybka w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

Nie mam pojęcia jak ci to pokazać na zdjęciu. Po za tym jeszcze swoim DF nie pracowałem w polu z dociążaniem, bo mam go od tygodnia, ale ten resor z tyłu jest połączony z takim wodzikiem, który idzie do korpusu tylnego tam gdzie znajduje się rozdzielacz. Jak pług wchodzi głębiej to wrzeciono naciska na resor, a ten naciska na sekcje rozdzielacza i drga pługiem do góry przez co dociąża koła. Chyba, że chodzi ci o zdjęcie tego grzybka, ale skoro go nie masz to pewnie dociążanie jest u ciebie nie sprawne.

A poradzicie coś n ślimak od napędzania licznika? Od czegoś pasuje może jakiegoś ursusa? Bo mój chyba się nie da naprawić, przynajmniej na to nie wygląda :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Naix    0

Dzięki panowie za odpowiedzi.

Teraz mam jeszcze pytanie odnośnie hydrauliki w moim Deutzie. Jaki powinien być poziom oleju hydraulicznego ? na miarce mam 3/4 stanu oleju ale przy pracy z pługiem obrotowym 3 skibowym czasem zaświeca mi się lampka od czystości filtra hydraulicznego, filtr ten był podobno wymieniany olej wygląda na czysty bo tez był podobno przed sprowadzeniem wymieniony. Teren jest u mnie górzysty, parę osób z którymi rozmawiałem mówili że powinienem mieć oleju ponad max. Czy jeżeli doleję jakiegoś oleju hydraulicznego mieszalnego z innymi olejami to będzie wszytko ok ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

Ja u siebie mam ciut powyżej minimum, ale też czasem mi się zaświeca. A świeci ci tylko na wciśniętym sprzegle czy jak jedziesz też? Bo jak na wciśniętym to ponoć wszystko ok. Czytałem, że jak się wciśnie sprzęgło do końca to pompka nie chodzi i ginie ciśnienie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szarlej    68

@Naix wymień filtr na nowy (kosztuje około 50 zł) i jeśli problem dalej będzie się powtarzał, to dolej oleju, producent podaje, że ma to być jakiś 10w30.

Ostatnio miałem ten sam problem, wymieniłem filtr, dolałem 15 l Agrolu Stou 10w30 i wszystko elegancko śmiga.

Jak chcesz, to mam nawet na sprzedanie 17 kg tego oleju, bo kupiłem jedną bańkę za dużo.

 

No i najlepiej jakbyś przed dolaniem spuścił trochę tego, który masz już w przekładni i sprawdził jak się będzie mieszał z nowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zea55    0

Miał ktoś problemy z turbosprężarką w Same lub DF?

Edytowano przez zea55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×