Skocz do zawartości
bondek77

MF 3070 co się dzieje z autotronicem....?

Polecane posty

bondek77    1

Witam. Mam problem ze swoim Mf 3070. Otóż od nie dawna mam problem z tym, iż Przed uruchomieniem ciągnika po wciśnięciu sprzęgła nie zapalają mi się kontrolki( czerwona od skrzyni i zielona od napędu) Po uruchomieniu nie działa mi przedni napęd, blokady, wom i reduktor zmiany biegów żółwłw/zając. Nie świecą się te kontrolki od żółwia i zająca. Czasem jak się pojedzie w pole nagle wszystko wraca do normy, potem znowu po zgaszeniu lub postoju dłuższym to samo się dzieje. Wszystkie bezpieczniki przejrzałem, te przy konsoli jak również przy filtrze powietrza. Czyściłem i przeglądałem styki masy i wszystkie kostki wchodzące w sterownik autotronic. I nadal nic. Podnośnik i wspomaganie działają bez zarzutu. Filtr hydrauliki i olej wymieniane w tamtym roku.

Może ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

Chyba na autotronic jakieś napiecie idzie to może go nie dostaje ? Bo tak wszystko na raz zeby nie działało to albo bezpiecznik za mały masz i nie daje rady ale też sie nie przepali albo coś z instalacją, gdzieś gubi napięcie za bezpiecznikiem... ostatni wariant chyba autotronic że już sie psuje ale nie chce zeby zaraz brać to na poważnie bo moge się mylić :) Najlepiej niech to zobaczy ktoś kto się tym zajmuje na codzień - dobry elektromechanik.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Nie no jasne, że tak. Najpierw trzeba wykluczyć wszystkie podejrzenia. Naprawa sterownika to już ostateczność. No pasowało by aby ktoś to zobaczył tylko nie ma u mnie w okoklicy kogoś kto by ogarniał MF-a.

Trudno stwierdzić w tej instalacji co by tam mogło nie domagać. A jeśli by np.było zbyt niskie ciśnienie w układzie hydraulicznym to mogły by pojawić się takie objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Z tym można coś myśleć. Może być i tak bo żeby co kolwiek zrobić np. wyłączyć napęd po odpaleniu to trzeba mieć ciśnienie. Jest jedno "ale" - pisałeś wyżej że nie można załączyć napędu i kontrolki gasną a jak by było małe ciśnienie to obie by świeciły siłą rzeczy więc chyba to odpada. Nie wiem jak inni ale ja zawsze podejrzewam na 1 miejscu elektronike bo w niej najszybciej coś sie dzieje :) Ja obstawiam coś z instalacją - gubi napięcie lbo coś nie łączy ewentualnie wgl go nie otrzymuje. Bo jeśli wszytko na raz nie działa a czasem zadziała to coś wg mnie z zasilaniem jest nie tak . Jesteś z Ciechanowa odemnie 50 km jak coś mogę namiar dać na mechanika ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Kontaktowałem się dziś z mechanikiem od MF. Jest z okolic Makowa Maz. . Dobry spec, bo mojego już kiedyś robił. Powiedział, że to może być brak masy dla czujnika od ciśnienia oleju w skrzyni. Muszę znaleźć który z tych dwóch kabelków od czujnika to masa i dać masę na ten kabelek z jakiegoś obojetnie jakiego miejsca masę i zobaczyć czy da to rezultat.

Dzięki Lukash3060 za pomoc. Jak coś to zgłoszę się do Ciebie jak będzie potrzeba. Pozdrawiam,

Edytowano przez bondek77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0
Napisano (edytowany)

Dziwne ,jeśli chodzi o przedni napęd to jest on rozłączany ciśnieniem więc po odpaleniu zawsze jest zapięty ,może elektrozawór stoi w pozycji otwarty i od razu go wyłącza.W Autotronic jest czujnik prędkości jazdy może się knoci ,wykrywa powyżej 12km/h i nie pozwala na załączenie napędu i blokady. (tak sobie kombinuje)

Edytowano przez sdamigo6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Napisano (edytowany)

Kontaktowałem się dziś z mechanikiem od MF. Jest z okolic Makowa Maz. . Dobry spec, bo mojego już kiedyś robił. Powiedział, że to może być brak masy dla czujnika od ciśnienia oleju w skrzyni. Muszę znaleźć który z tych dwóch kabelków od czujnika to masa i dać masę na ten kabelek z jakiegoś obojetnie jakiego miejsca masę i zobaczyć czy da to rezultat.

Dzięki Lukash3060 za pomoc. Jak coś to zgłoszę się do Ciebie jak będzie potrzeba. Pozdrawiam,

 

Jezeli ktokolwiek Ci powiedział że na jednym z kabli od czujnika ciśnienia w skrzyni jest masa to d**a z niego nie mechanik... I Mf-y to ona na zdjeciach oglądała już na pewno ich instalacje. Owszem niektórzy podłączają tam mase ale tylko po to żeby "oszukac" na chwile autotronic i ukryć jego awarie np. przed sprzedażą. Dlatego sa dwa kable że jednym jest podawane zasilanie z autotronic a drugim do niego wraca. Czyjnik przy odpowiednim ciśnieniu zamyka obwód. Jest tam po drodze jeszcze opornik 60 om, ale mniejsza o to...

Sprawa jest rozbudowana i trudna to zdiagnozowania na forum... Odezwij się do mnie na PW a wszystko załatwimy.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Próbowałem napisać na priv ale wyskakuje mi komunikat, że błąd i użytkownik rafik256 nie może otrzymywać wiadomości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

@ bondek77 Chyba mamy wspólnego mechanika ;)

Nie wiem nie bd się spierał o czyjąś wiedzę, ale robi u korbanka i sam u sb też naprawia i nie spodkałem się żeby ktoś narzekał na jego robotę więc nie wiem czy tak do końca nie ma pojęcia ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio445    0

Po coś się pchał w te elektronike teraz tylko problemy i koszty lepiej było kupić sobie cos mechanicznego sam byś naprawił i nerwów mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Życie jest zbyt krótkie żeby w koło bawić sie dźwigienkami :) Poza tym komfort w naszych ciagnikach jest dużo lepszy niż w innych z tamtych lat i dlatego dużo osób się na nie zdecydowało ;) Elektronika jeśli nie sprawia dużo problemów i zna sie podstawy to wygoda bynajmniej dla mnie i nie zamienił bym się na coś innego.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Włączam się do dyskusji. Czytając to co napisałeś mogę wnioskować że sterownik "nie widzi" ciśnienia w układzie, blokuje wyłączanie napędu, włączanie blokad, WOM itp ale nie podaje Ci tego do wiadomości w postaci czerwonej kontrolki.

Choć zaznaczam nie jestem mechanikiem ale u mnie był problem z tym, że ciśnienie w układzie było, czujnik działał, kontrolka mi działała (paliła się na czerwono), i co najważniejsze wszystkie złącza przewody były ok. Okazał się winny sterownik. Dopiero znajomy mechanik mi go zrobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Bez fachowej pomocy się pewnie nie obędzie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Do radzio445: Nie potrzebuję aż takich fachowych porad jak Twoje.

A jeśli chodzi o ten problem to jakoś sobie poradzę. W wolnym czasie dojdzie się do wszystkiego:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kulawyedzio    0

Mam podobny problem tylko ze u mnie siwci sie kontrolka od napedu i chyba od cisnienia oleju w skrzyni . Nie działa EHR wspomaganie i WOM . Czy to moze byc wina pompy oleju? Dodam ze to mf 3070. kontrolka zaczeła sie zapalac i gasnac i po godzinie pracy znikło wspomaganie. Dodam ze gdy zgasze ciagnik bagnet ledwo lapie olej w skrzyni a za 10 min jak olej sie ustoi jest cały stan. Dodam takze ze olej jest wzburzony

Edytowano przez kulawyedzio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak sie pieni to pewnie sprezyna na zaworze z przodu , filtr , przed wymianą pompy lepiej wszystko posprawdzac

Edytowano przez Agroelektronix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek95    0

Witam. Mam problem ze MF 3070 świeci mi się kontrolka ta taka zębata z dwiema kroplami w środku i nie świecą się te kontrolki od żółwia i zająca czasami zmieni na żółwia albo zająca a czasami nie wymieniłem olej i filtr zaledwie 3 tygodnie temu i nie idzie kręcić kierownicom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kola89    0

Witam 

Podłączę się pod ten temat, ponieważ mam podobny problem. Po tym jak wymieniłem tarczę hamulcową w prawej zwolnicy, wymieniłem filtr i zalałem nowym olejem, po wciśnięciu sprzęgła przed odpaleniem nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Po zgaszeniu też nie, zapala się tylko ta od przedniego napędu.

Wszystkie funkcje z niskiego obiegu działają (napęd, WOM, wspomaganie, żółw/zając itd.) Żarówkę oczywiście sprawdziłem jest dobra. Podczas remontu unoszona była kabina z tyłu i odkręcane prawe schodki żeby było lepsze dojście (tam obok są różne kabelki może to ma jakiś związek?) Być może słabo odpowietrzyłem układ hamulcowy bo nie wiem jak (mam instrukcje napraw ale nie bardzo rozumiem jaki wąż powrotny trzeba zamknąć <punkt 27 z rozdziału 6K01 podpunkt C>)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Jak na moje to kwestia elektryki, często kable przy kompie się ukruszają od wtyczki, znaczy z biegiem lat są zaśniedziałe, osłabione i przy ruszeniu nimi potrafią odpaść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piechu
      Mam pewien problem a mianowicie paręnaście dni temu kupiłem MF 3070 1989 rok Wyposażony one jest w 2 wajchy którymi ustala się prędkość obrotową wałka przy danych obrotach silnika Jeżeli pierwszą od kierowcy ustawiam na 2000 obrotów silnika i włączam wałek wszystko pięknie działa Płynnie przechodzi z 540 na 1000 i odwrotnie. Ale jeżeli przełączam pierwszą wajchę na 1550 (obroty silnika) i włączam wałek nic się nie dzieje. Nie ważne czy 2 wajcha jest ustawiona na 540 czy 1000 wałek nie kręci się. Jeżeli wie ktoś z Szanownych Kolegów w czym tkwi problem będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc
    • Przez czapla112
      Witam, niedawno nabyłem ciągnik MF 3070 ale poprzedni właściciel nie posiadał do niego żadnych instrukcji. Dokładnie nie wiem nawet czego mam szukać. Jakie instrukcje dostarcza producent wraz z ciągnikiem? Czy są takie instrukcje dostępne gdzieś w wersji elektronicznej .pdf ? Ewentualnie może można gdzieś nabyć używane. W ostateczności nowe bo już lepiej chyba zainwestować w wiedzę niż za jakiś czas szukać nowego ciągnika ;P
    • Przez dawid1983
      witam mam pytanie gdzie mozna kupic blotniki tylnie te krotkie co montowane sa w nich swiatla tynie przekopalem internet nigzie nie moge znalesc  dolanczam zdjecie
    • Przez dawid1983
      witam ponownie zaczne od tego wyjmowalem 2 tygodnie temu akumulator i znowu to samo dzisiaj tez go musialem wyjasc i go ponownie zalozylem   gdy chcialem ruszyc do przodu grupa biegow A to nie moglem ruszyc  ta wajche od tej grupy  cofalo ja spowrotem  a na grupie B  wporzadku to wzialem wyregulowalem na tym przegubie i teraz jest wporzadku jaka moze byc przyczyna pomocy nigdy mi to sie wczesniej nie zdarzylo NIE WIEM JAK JUTRO BEDE GO CHCIAL ODPALIC  I ZOBACZYMY CZY DZIALA
    • Przez benyk123
      Witam  Chłopaki otóż w ostatnim czasie w moim ciągniku szwankuje podnośnik. Problem tkwi w tym że po odpaleniu przełączając góra/dół podnośnik dziala prawidowo. podnosi i opuszcza. Po kilku minutach jakby nic nie dziala nie moge opuscic ani podnieść, nw w czym tkwi usterka. Dodam ze kontrolki nie reagują a jak zgasze i odpale ciągnik od nowa to znowu kilka razy da sie podniesc i opuscic, pozniej znow nie dziala.Prosze o pomoc dziekuje z góry.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.