Skocz do zawartości
bondek77

MF 3070 co się dzieje z autotronicem....?

Polecane posty

bondek77    1

Witam. Mam problem ze swoim Mf 3070. Otóż od nie dawna mam problem z tym, iż Przed uruchomieniem ciągnika po wciśnięciu sprzęgła nie zapalają mi się kontrolki( czerwona od skrzyni i zielona od napędu) Po uruchomieniu nie działa mi przedni napęd, blokady, wom i reduktor zmiany biegów żółwłw/zając. Nie świecą się te kontrolki od żółwia i zająca. Czasem jak się pojedzie w pole nagle wszystko wraca do normy, potem znowu po zgaszeniu lub postoju dłuższym to samo się dzieje. Wszystkie bezpieczniki przejrzałem, te przy konsoli jak również przy filtrze powietrza. Czyściłem i przeglądałem styki masy i wszystkie kostki wchodzące w sterownik autotronic. I nadal nic. Podnośnik i wspomaganie działają bez zarzutu. Filtr hydrauliki i olej wymieniane w tamtym roku.

Może ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Ja czasem mam taki sam problem jak Ty w swoim 3090 i u mnie pomaga przejrzenie bezpieczników w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

Chyba na autotronic jakieś napiecie idzie to może go nie dostaje ? Bo tak wszystko na raz zeby nie działało to albo bezpiecznik za mały masz i nie daje rady ale też sie nie przepali albo coś z instalacją, gdzieś gubi napięcie za bezpiecznikiem... ostatni wariant chyba autotronic że już sie psuje ale nie chce zeby zaraz brać to na poważnie bo moge się mylić :) Najlepiej niech to zobaczy ktoś kto się tym zajmuje na codzień - dobry elektromechanik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Nie no jasne, że tak. Najpierw trzeba wykluczyć wszystkie podejrzenia. Naprawa sterownika to już ostateczność. No pasowało by aby ktoś to zobaczył tylko nie ma u mnie w okoklicy kogoś kto by ogarniał MF-a.

Trudno stwierdzić w tej instalacji co by tam mogło nie domagać. A jeśli by np.było zbyt niskie ciśnienie w układzie hydraulicznym to mogły by pojawić się takie objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Z tym można coś myśleć. Może być i tak bo żeby co kolwiek zrobić np. wyłączyć napęd po odpaleniu to trzeba mieć ciśnienie. Jest jedno "ale" - pisałeś wyżej że nie można załączyć napędu i kontrolki gasną a jak by było małe ciśnienie to obie by świeciły siłą rzeczy więc chyba to odpada. Nie wiem jak inni ale ja zawsze podejrzewam na 1 miejscu elektronike bo w niej najszybciej coś sie dzieje :) Ja obstawiam coś z instalacją - gubi napięcie lbo coś nie łączy ewentualnie wgl go nie otrzymuje. Bo jeśli wszytko na raz nie działa a czasem zadziała to coś wg mnie z zasilaniem jest nie tak . Jesteś z Ciechanowa odemnie 50 km jak coś mogę namiar dać na mechanika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Kontaktowałem się dziś z mechanikiem od MF. Jest z okolic Makowa Maz. . Dobry spec, bo mojego już kiedyś robił. Powiedział, że to może być brak masy dla czujnika od ciśnienia oleju w skrzyni. Muszę znaleźć który z tych dwóch kabelków od czujnika to masa i dać masę na ten kabelek z jakiegoś obojetnie jakiego miejsca masę i zobaczyć czy da to rezultat.

Dzięki Lukash3060 za pomoc. Jak coś to zgłoszę się do Ciebie jak będzie potrzeba. Pozdrawiam,

Edytowano przez bondek77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0
Napisano (edytowany)

Dziwne ,jeśli chodzi o przedni napęd to jest on rozłączany ciśnieniem więc po odpaleniu zawsze jest zapięty ,może elektrozawór stoi w pozycji otwarty i od razu go wyłącza.W Autotronic jest czujnik prędkości jazdy może się knoci ,wykrywa powyżej 12km/h i nie pozwala na załączenie napędu i blokady. (tak sobie kombinuje)

Edytowano przez sdamigo6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Napisano (edytowany)

Kontaktowałem się dziś z mechanikiem od MF. Jest z okolic Makowa Maz. . Dobry spec, bo mojego już kiedyś robił. Powiedział, że to może być brak masy dla czujnika od ciśnienia oleju w skrzyni. Muszę znaleźć który z tych dwóch kabelków od czujnika to masa i dać masę na ten kabelek z jakiegoś obojetnie jakiego miejsca masę i zobaczyć czy da to rezultat.

Dzięki Lukash3060 za pomoc. Jak coś to zgłoszę się do Ciebie jak będzie potrzeba. Pozdrawiam,

 

Jezeli ktokolwiek Ci powiedział że na jednym z kabli od czujnika ciśnienia w skrzyni jest masa to d**a z niego nie mechanik... I Mf-y to ona na zdjeciach oglądała już na pewno ich instalacje. Owszem niektórzy podłączają tam mase ale tylko po to żeby "oszukac" na chwile autotronic i ukryć jego awarie np. przed sprzedażą. Dlatego sa dwa kable że jednym jest podawane zasilanie z autotronic a drugim do niego wraca. Czyjnik przy odpowiednim ciśnieniu zamyka obwód. Jest tam po drodze jeszcze opornik 60 om, ale mniejsza o to...

Sprawa jest rozbudowana i trudna to zdiagnozowania na forum... Odezwij się do mnie na PW a wszystko załatwimy.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Próbowałem napisać na priv ale wyskakuje mi komunikat, że błąd i użytkownik rafik256 nie może otrzymywać wiadomości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

@ bondek77 Chyba mamy wspólnego mechanika ;)

Nie wiem nie bd się spierał o czyjąś wiedzę, ale robi u korbanka i sam u sb też naprawia i nie spodkałem się żeby ktoś narzekał na jego robotę więc nie wiem czy tak do końca nie ma pojęcia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio445    0

Po coś się pchał w te elektronike teraz tylko problemy i koszty lepiej było kupić sobie cos mechanicznego sam byś naprawił i nerwów mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Życie jest zbyt krótkie żeby w koło bawić sie dźwigienkami :) Poza tym komfort w naszych ciagnikach jest dużo lepszy niż w innych z tamtych lat i dlatego dużo osób się na nie zdecydowało ;) Elektronika jeśli nie sprawia dużo problemów i zna sie podstawy to wygoda bynajmniej dla mnie i nie zamienił bym się na coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Włączam się do dyskusji. Czytając to co napisałeś mogę wnioskować że sterownik "nie widzi" ciśnienia w układzie, blokuje wyłączanie napędu, włączanie blokad, WOM itp ale nie podaje Ci tego do wiadomości w postaci czerwonej kontrolki.

Choć zaznaczam nie jestem mechanikiem ale u mnie był problem z tym, że ciśnienie w układzie było, czujnik działał, kontrolka mi działała (paliła się na czerwono), i co najważniejsze wszystkie złącza przewody były ok. Okazał się winny sterownik. Dopiero znajomy mechanik mi go zrobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Do radzio445: Nie potrzebuję aż takich fachowych porad jak Twoje.

A jeśli chodzi o ten problem to jakoś sobie poradzę. W wolnym czasie dojdzie się do wszystkiego:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kulawyedzio    0

Mam podobny problem tylko ze u mnie siwci sie kontrolka od napedu i chyba od cisnienia oleju w skrzyni . Nie działa EHR wspomaganie i WOM . Czy to moze byc wina pompy oleju? Dodam ze to mf 3070. kontrolka zaczeła sie zapalac i gasnac i po godzinie pracy znikło wspomaganie. Dodam ze gdy zgasze ciagnik bagnet ledwo lapie olej w skrzyni a za 10 min jak olej sie ustoi jest cały stan. Dodam takze ze olej jest wzburzony

Edytowano przez kulawyedzio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak sie pieni to pewnie sprezyna na zaworze z przodu , filtr , przed wymianą pompy lepiej wszystko posprawdzac

Edytowano przez Agroelektronix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek95    0

Witam. Mam problem ze MF 3070 świeci mi się kontrolka ta taka zębata z dwiema kroplami w środku i nie świecą się te kontrolki od żółwia i zająca czasami zmieni na żółwia albo zająca a czasami nie wymieniłem olej i filtr zaledwie 3 tygodnie temu i nie idzie kręcić kierownicom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kola89    0

Witam 

Podłączę się pod ten temat, ponieważ mam podobny problem. Po tym jak wymieniłem tarczę hamulcową w prawej zwolnicy, wymieniłem filtr i zalałem nowym olejem, po wciśnięciu sprzęgła przed odpaleniem nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Po zgaszeniu też nie, zapala się tylko ta od przedniego napędu.

Wszystkie funkcje z niskiego obiegu działają (napęd, WOM, wspomaganie, żółw/zając itd.) Żarówkę oczywiście sprawdziłem jest dobra. Podczas remontu unoszona była kabina z tyłu i odkręcane prawe schodki żeby było lepsze dojście (tam obok są różne kabelki może to ma jakiś związek?) Być może słabo odpowietrzyłem układ hamulcowy bo nie wiem jak (mam instrukcje napraw ale nie bardzo rozumiem jaki wąż powrotny trzeba zamknąć <punkt 27 z rozdziału 6K01 podpunkt C>)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Jak na moje to kwestia elektryki, często kable przy kompie się ukruszają od wtyczki, znaczy z biegiem lat są zaśniedziałe, osłabione i przy ruszeniu nimi potrafią odpaść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez asior14
      Witam was wszystkich mam taki dylemat mam do wyboru jeden z nich i nie wiem który byłby lepszy mogli byście doradzić? Wiecie spalanie rozwiązania techniczne itp. Pozdrawiam
    • Przez bondek77
      Witam. Czy posiada ktoś może rozpiskę bezpieczników do MF 3070? Chodzi mi głównie o bezpieczniki odpowiadające za reflektory robocze. A może ma ktoś rozpiskę wszystkich?
    • Przez grisza1985
      Witam!od niedawna jestem posiadaczem MF 3070 i podczas przerzucania z zółw na zajac i odwrotnie ciezko chodzi wajcha trzeba troche szarpnąc mocniej wtedy wszystko wraca do normy co moze byc przyczyną?
    • Przez krisu1990
      potrzebuje linke gazu nożnego do mf 3070 oraz kulki w gałke zmiany biegów na które są po środku dzwigni są mniejsze i na dole mniejsze potrzebuje te większe w połowie dzwigni????
    • Przez Zawodowiecc1
      Witam. Mam problem z przednim napędem. Zauważyłem poodczas orki ze przedni napęd nie ciągnie pomimo tego ze na desce rozdzielczej świeci sie kontrolka ze jest załączony.
      Po przyjeździe do domu uniosłem jedno koło przednie i spróbowałem je okręcic; okazało sie ze idzie. Stwierdziłem wiec ze mogą być zużyte tarcze sprzęgłowe lub po prostu zawór elektromagnetyczny jest nie sprawny. Mam pytanie który to dokładnie zawór przy filtrze hydrauliki bo jest ich 5.
      Pewnie od;
      -napedu
      -wom-u
      -żółf-zając
      -blokada mostu
      -a piąty nie bardzo wiem
      Najbardziej przydałby sie schemat tych elektrozaworów. Ciekawi mnie też kiedy napęd jest załączony czy podczas gdy elektrozawór ma prąd czy też nie.
      czekam na pomoc
      pozdrawiam.
       
      Sorry za błąd w temacie miało być elektrozawór.
×