Skocz do zawartości
News
fineasz007

Wysoka temperatura płynu chłodniczego - John Deere 6300

Polecane posty

fineasz007    17

Witam,

Ruszyły prace polowe, więc wyszły na jaw pewne usterki w moim John Deere 6300, mianowicie podczas pracy z kultywatorem (małym, bo tylko 14 zębów) w bardzo szybkim czasie rośnie temperatura płynu chłodniczego, dochodząc prawie do czerwonego pola. Dwa razy pękł mi wąż od nagrzewnicy z płynem chłodniczym, w zbiorniczku płynu chłodniczego panuje wysokie ciśnienie, odkręcenie korka wymaga siły i przy tym uchodzi sporo powietrza. Podczas uruchomienia nagrzewnicy temperatura spada, jednak nonsenem jest jeżdzenie traktorem z włączonym ogrzewaniem w słoneczne dni. Chłodnicę wydmuchałem, jednak nie przyniosło to poprawy. Może macie jakieś propozycje? Płyn chłodniczy to Petrygo.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Exx    6

A może termostat sie zaciął .? i nie otwiera dużego obiegu na chłodnice /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Szczerze mówiąc traktor ten nabyłem w grudniu ubiegłego roku, dopiero poznaję tę maszynę, wszystkie płyny i oleje zostały wymienione, jednak termostat pozostał ten sam. Dziękuję za wskazówkę! W miarę możliwości prosiłbym wszystkich o jakiekolwiek pomysły, być może ktoś miał podobny problem. Jestem nowicjuszem, jeśli chodzi o traktory marki John Deere, więc każda dobra rada jest cenna.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    627

W każdym jest to samo. Jeśli górna rura jest gorąca i chłodnica na górze też, termostat jest dobry. jesli nie zacina się. Jeśli termostat bedzie dobry byc może wydmuchało uszczelke pod głowicą i stąd grzanie się oraz wysokie ciśnienie w układzie. Spróbuj ścisnąć rure gumową na wyłączonym silniku. Potem zrób to samo na wyższych obrotach. Jeśli będzie o wiele bardziej twarda to bedzie kolejny dowód na uszkodzoną uszczelke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Jeśli uszkodzona jest uszczelka pomiędzy cylindrem a kanałem chłodzacym na zewnątrz nic nie zobaczysz. Sprawdź też naciąg paska klinowego, czystość chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Chłodnica jest czyta, ponieważ wydmuchałem ją, pasek naciągnięty. Generalnie to ostawiam termostaty, ponieważ przy włączonej nagrzewnicy, z pękniętą uszczelką pod głowicą, temperatura nie spadłaby tak drastycznie do miejsca, gdzie zatrzymywała się zazwyczaj przed awarią podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Objawy przemawiają za uszczelką pod głowicą. Termostat łatwo wyjąć. Wrzuć go do ciepłej wody i zobacz czy sie otwiera. I pewnie na wysokich obrotach wyrzuca troche płynu ale mżesz tego nie zauważyć

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Po co wyjmować ten termostat skoro napisałem jak sprawdzić czy działa bez wyjmowania. Jeśli górna rura i góra chłodnicy bedzie ciepła/gorąca to znaczy, że wypuszcza płyn z silnika i działa. Najpierw proponuje to sprawdzić a potem ewentualnie rozmawiac o głowicy. Nie jest to może jakaś skomplikowana naprawa ale trochę wiedzy wymaga. trzeba sprawdzić czy głowica jest prosta, zachować kolejnośc dokręcenia śrub i ustawic luz zaworowy. Wprawne oko oceni tez czy ciagnk nie był przegzany i jak wyglądają tuleje. Ale tak jak pisałem sprawdź ten termostat. Jeśli już chcesz wyjąć to trzeba go wrzucic do wrzatku bowiem większość otwiera się gdzies przy 82 st C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Dzisiaj niestety zapomniałem sprawdzić, ale jutro tę kwestię postaram się ogarnąć. Dziękuję Panowie za zainteresowanie się problemem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1401

Wczoraj miałem podobny problem w JD 6630. Okazało się że był układ chłodniczy zapowietrzony. Nie brakuje Ci płynu? Bo u mnie spadało co chwilę do minimum lub poniżej. Nigdzie go nie widziałem żeby wywalało jednak niedużo ale ubywało, dolałem dwie setki dojechałem do końca pola i znów poziom na minimum. A temperatura bardzo nie rosła, gdy ciągnik był nowy w bardzo upalne dni podczas orki było max 81 stopni. Ostatniej jesieni podczas orki dochodziło do 90stopni. Wczoraj podczas ciężkiej pracy (pierwsza ciężka praca w tym sezonie) dochodziło do 85 - 90 stopni i wywalało błąd na komputerze i trzeba było gasić ciągnik. Odpowietrzenie pomogło, chyba pomogło bo dokończyłem 5 ha w ciężkiej pracy i temperatura nie wzrosła powyżej 85 stopni. Jeszcze mi się przypomniało że po odpowietrzeniu weszło około 3l - 3,5 l płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Ciężko powiedzieć, ponieważ po pęknięciu przewodów zawsze dolewałem płyn. Teraz problemu z tym nie ma, ponieważ tamten wąż był po prostu stary. Jednak temperatura podnosi się do góry stosunkowo szybko, może nie od razu, ale po przejechaniu 5 okrążeń na polu o długości około 300m wskazówka prawie wchodzi na czerwone pole. Włączenie nagrzewnicy powoduje, że spada i utrzymuje się w połowie, a nawet poniżej zielonego pola. Możliwe, że po zerwaniu przewodów zapowietrzył się układ. Mógłbyś napisać, jak go odpowietrzyć? Każda rada jest cenna, powoli będę eliminował źródła domniemanych usterek,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1401

odkręciłem dwie metalowe rurki znajdujące się z prawej str. ciągnika. Jedna z nich szła od zbiorniczka wyrównawczego i dmuchnąłem w nie. Po odkręceniu nic z nich nie leciało, dopiero gdy mocno w nie dmuchnąłem zaczął płyn uciekać. Zrobiłem to zgodnie z zaleceniem serwisanta, telefonicznie udzielił mi porady. Zadzwoń i Ty do serwisu JD i poproś jakiegoś mechanika od ciągników do tel. A nawet zadzwoń i do dwóch dilerów. Zobaczysz co powie jeden i drugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

W tych silnikach czasami a raczej zazwyczaj padają pompy płynu chłodniczego(bo nikt tego nie zmienia bo to john deer i jest niezawodny), kosztują troche dobre nawet 1300zł, cały układ jeżeli jest sprawna pompa powinien się sam odpowietrzyć po otwarciu termostatu.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Generalnie to zobaczę jak się ma kwestia tych termostatów, a potem, jeśli nie w tym problem, zastosuje się do innych rad. Korzystając z okazji chciałbym zapytać jak jest w JD z redukcją biegów pod obciążeniem. O ile zakresy zmieniamy z użyciem sprzęgła, o tyle 4 biegi możemy bez. W górę wszystko idzie bez problemów, jednak jak je redukować bez szkody dla skrzyni? Głównie podczas dojazdu go końca pola, gdzie trzeba nawrócić z użyciem biegu wstecznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

@hubertuss, sprawdziłem i rura jest ciepła. Jednak nie czuć spadku mocy, nie ma powietrze w zbiorniku płynu chłodniczego. Czyli raczej nie uszczelka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kor    0

Witam , sprawa grzania się silnika załatwiona ??? bo oprócz termostatu ,uszczelki głowicy i zapowietrzronego układu jest jeszcze takie urządzenie zwane sprzegłem wiskotycznym(wiskozowym) może on nawaliło !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Witam,

Niestety jesteśmy jeszcze w fazie naprawy. Wymieniliśmy termostaty - nie pomogło, teraz wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą i ją samą wyrównaliśmy poprzez planowanie. Wyczyściliśmy chłodnicę, bo okazała się być niemiłosiernie zabita brudem. Na pewno napiszę, czy to wszystko pomogło. Niestety czekamy jeszcze na wtryskiwacze, ponieważ okazało się, że strasznie leją, dlatego traktor dosyć dużo palił. :)

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Ochen, masz rację, jednak traktor wymagał również wymiany uszczelki pod głowicą, gdyż jak się okazało była ona nierówna. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Czyli silnik był juz przegżany. Pytanie jak wyglądają tłoki pierścienie i tuleje? Jęli przegżanie nie było duże zakres napraw jaki opisałeś powinien poimóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Sprawdziliśmy również kondycję silnika, ogólnie wszystko nie budziło zastrzeżeń. Jednak warto było ściągnąć głowicę. Czekamy tylko na nowe wtryskiwacze, które powinny być już w tym tygodniu. Jeśli już uda się uruchomić traktor, to na pewno zaprzęgniemy go do czegoś, aby sprawdzić naprawione elementy.

 

Tak, czy inaczej. Dziękuję serdecznie wszystkim osobom, które były zainteresowane problemem. Dzięki Wam udało się łatwiej zlokalizować usterki, a także szybciej podjąć odpowiednie kroki. Jeszcze raz dziękuję bardzo! :)

 

O dalszych losach, już po kompletnej naprawie, na pewno napiszę, możliwe, że przyda się innym użytkownikom. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Przepraszam za długi czas oczekiwania, jednak dopiero dziś znalazła się ciągnikowi praca. Generalnie wszystko teraz działa bez zastrzeżeń. Nie ma ubytku płynu chłodniczego, a temperatura jest niska, mimo ciepłych dni.

 

Raz jeszcze dziękuję za zainteresowanie i rady.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodek1241    0

Witaj Fineasz007. Mam podobny problem z moim JD. Czy mozesz powiedziec ile cie kosztowała naprawa i wtryskiwacze (oryginalne czy nie) Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez tomo_91
      Dzień dobry pierwszy raz zakładam temat na forum mam problem z wyżej wymienioną ładowarką teleskopową, podczas odpalania mam wrażenie, że coś obciąża silnik i gdy kręcę rozrusznikiem dopiero po np. 15 sekundach silnik zaczyna mieć lżej  i rozrusznik zaczyna kręcić z odpowiednią prędkością i odpala. Sytuacja występuję w 2/3 przypadków. O ile w temperaturze dodatniej nie jest to uciążliwe bo akumulator daje radę to zimo trzeba się namęczyć podgrzewanie silnika itp też ledwo daje radę. Rozrusznik ok, akumulator ok, silnik i wtryski ok, 
      Może ktoś spotkał się z taką sytuacją. Serwis też nie miał na to pomysłu.
    • Przez globus512
      Witam. Proszę o opinie ponieważ zastanawiamy się nad nowym ciągnikiem, właściwie bierzemy pod uwagę tylko Valtrę lub John Deera. Moc 195 do 220km 
      Jeśli John to 6195R lub 6215R na skrzyni DD lub PQ czy AQ jak ona się tam nazywa
      Jeśli Valtra to T194 lub T214 Versu na Powerschifcie
      Na Valtrę T214 na oponach 710 tył i 600 przód, nawigacja do 2cm, skrętne błotniki, 4 pary hydrauliki, przedni tuz, miękka ośka, dolny zaczep smart Tuch i kilka innych cena 433 tyś netto mi zaproponowali. 
       
      Co lepsze, mniej awaryjne, i mniej pali ? Będę wdzięczny za opinie. W gre nie wchodzi ani NH, ani Deutz biorę te 2 pod uwagę
    • Przez Piters182
      Witam, mam pytanie odnośnie tych dwóch ciągników, John Deere 6230 Premium i Massey Ferguson 5608,  co prawda jednego i drugiego już nie można niestety kupić jako nowy. Ale jak były jeszcze dostępne jako nowe to w jakich cenach były te 2 ciągniki, wyposażenie podstawowe, bez dodatków, bo i tak mają sporo w standardzie. 
    • Przez marciniu94
      Witam. Mam pewne pytanie otóz dwa lata temu kupiłem ciągnik john deere 6506 i zauważylem, że kiedy włącze przedni napęd słychać w skrzyni dziwne dźwięki, takie jakby stukanie, zwlaszcza kiedy jedzie sie na wstecznym. Ostatnio zastanawiamy się nad założeniem do niego tura i stąd moje pytanie czy ktoś wie co to może być, czy może ten typ tak ma. Bardzo proszę o odpowiedz, z góry dziękuje. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.