News
makowiaczek

Proxima 8441 czy New Holland TD 80D (TD 5030)

Polecane posty

Ferdek07    66
To jak to wkońcu jest z tym NH, bo chyba nie ma na forum użytkownika takiego ciągnika żeby sie wypowiedział. Silnik to niestety Iveco, kolega pracuje w firmie na TL80 (chyba ten sam silnik) i mówi że trzeba go mocno kręcić żeby jechał. Zna ktoś jakąś strone z bardziej szczegółowymi danymi serii TDD, bo nic sensownego nie znalazłem...

No właśnie nigdzie nie ma info o tym td jak i case jx, w sumie w kabinie jak dla mnie bardziej podoba się w NH i siedzenie dla pasarzera też jest, tylko co z tymi silnikami, bo jak trzeba kręcić to może i one oszczędne są w lekkich pracach na niskich obrotach ale pewnie ledwie same się ciągną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    66

Jak jest z wentylatorem chłodnicy w zetorze i w td, czy w zetorze jest na stałe czy lelktryczny i to samo pytanie do posiadaczy td?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    66
w jednym i drugim na stałe wentylator

Jeśli tak jest to td80d należy chyba bardziej porównywać z 7441 lub td90d z 8441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    151

@ferdek07- a co Ci się nie podoba w porównaniu proximy 8441 i td80d?? moc obu jest bardzo zbliżona więc uważam, że porównanie jest jak najbardziej właściwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    66
@ferdek07- a co Ci się nie podoba w porównaniu proximy 8441 i td80d?? moc obu jest bardzo zbliżona więc uważam, że porównanie jest jak najbardziej właściwe.

No właśnie moc nie jest zbliżona, bo zetor podaje moc w ece r24 a jeśli wentylator jest w proximie na stałe to tym bardziej jest to moc żeczywista nakołach, natomiast w NH moc jest podawana w iso, czyli od tych 80 km nalezy odjąć przynajmniej 5 km gdybyśmy podawali moc Nh w ece r24, ( przykład same roller 70w ma 70,6 km w iso, a w ece r24 już tylko 67km)

 

Inna sprawa to wykresy momentów obrotowych, no i NH reklamował się że w TD jes tak prosta skrzynia że są bardzo małe straty mocy, więc jak ktoś znajdzie moc NH td mierzoną w ece r24 lub din niech napisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    11

Wolał bym NH TD80D

- Wiekszy udzwik na TUZ

- mało palocy

- Troche lepsze wyposazenie

-mało awaryjny

i tyle;)


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    66
Wolał bym NH TD80D

- Wiekszy udzwik na TUZ

- mało palocy

- Troche lepsze wyposazenie

-mało awaryjny

i tyle;)

Czy tak mało pali to nei wiem różnie ludzie mówią troche mniej od proximy ale to jest tylko troche, a udzwig to jednak chyba proxima ma większy? Myśle że na mniejszą awaryjność można chyba liczyć w td

No ale ten td pełnych 80km to nie ma <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

To fakt jeśli liczymy w ECE R24 to 8441 ma 88KM i lepiej go porównywać też z turbodoładowanym TD90D. A jaki udźwig ma Proxima bo TD80 ma 3,5 tony.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75
Wolał bym NH TD80D

- Wiekszy udzwik na TUZ

- mało palocy

- Troche lepsze wyposazenie

-mało awaryjny

i tyle;)

po pierwsze to mniejszy udźwig ma td a jakie to lepsze wyposażenie? td- brak hakow cbm blokada jak w c360 wciskana w podlogę, przedni napęd wlanczany wajchą, tłumik z boku silnika ,dźwignie podnośnika przy podłodze, mała kabina no a reszta to już poronywalna z proximą. co do spalania i awaryjności to tez w przypadku td można sie zdziwić. ja myślę że te dwa ciągniki prezentuja podobny poziom z tym że osiągi silnika i wyposażenie przemawiają za zetorem. jak nh to już model tl bo td to "markowy" sprzęt z kipskim wyposażeniem i osiągami. udźwig proximy 4150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    11
Czy tak mało pali to nei wiem różnie ludzie mówią troche mniej od proximy ale to jest tylko troche, a udzwig to jednak chyba proxima ma większy? Myśle że na mniejszą awaryjność można chyba liczyć w td

No ale ten td pełnych 80km to nie ma <_<

ma pełne 80 km nawet 81 km udzwig to powinien miec ze 4,050Kg.<_<


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
To fakt jeśli liczymy w ECE R24 to 8441 ma 88KM i lepiej go porównywać też z turbodoładowanym TD90D. A jaki udźwig ma Proxima bo TD80 ma 3,5 tony.

oj cos mi sie zdaje ze proxima ma 82 km w ECE R 24 a te 88 km to w ISO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Oczywiście pomyliłem się, chodziło mi o ISO.

A czy ktoś wie czy Proxima ma hamulce na dwa koła czy tak jak TD na wszystkie 4 koła?


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    66
Oczywiście pomyliłem się, chodziło mi o ISO.

A czy ktoś wie czy Proxima ma hamulce na dwa koła czy tak jak TD na wszystkie 4 koła?

No oczywiście w iso 8441 ma 88km a td w iso ma równe 80km, ciekawe ile km ma td według ece r24, czy jest chociaż 75km.

 

Proxima ma chamulce na 4 koła ze skrzynią 40km/ha, czy td ma chamulce przód ze skrzynią 30km/ha też?

 

ps. czy te przednie chamulce da się odłączyć? bo jak bym chciał na placu zawrócić się z chamulcem to jak przód hamuje to już ni hu hu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

OK czyli mają podobne hamulce. A mokre czy suche w Proximie?

Nie wiem czy w 30 km/ha TD też ma, ale chyba tak, ja zamawiałem 40 km/ha i ten podczas hamowania załącza przedni napęd i hamuje przednim napędem również.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

nie wiem czy w Proximie jak w większym bracie ale większy brat ma hamulec przodka na wale od napędu i jak się rozłączy pedały że lewy i prawy oddzielnie to chamuje tylko tylne lewe lub prawe a jak złączone to działa hamulec wału napędu przedniego niezależnie czy napęd jest włączony czy nie, tak ma Forterra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0
moj kumpel ma proxime i nie poleca jej,duzo pali i w ciezszych pracach nie znac mocy ktora powinna prezentowac,a co do NH to nie mam pojecia,a moze tak DF lub same??

 

Dziwne, pamiętam jak w Top agrar, w teście porównanwczym ciągników 90 konnych, forterra 9641 (90KM), była własnie chwalona za dobrą zrywność i moc silnika. W proxsie jest ten sam silnik, więc powinno być podobnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Moze po prostu niektorzy nie umią wykozystać mocy proximy. Ja bym brał proxime.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Bierz Proxy, te modele new hollanda, są chyba robione w Turcji, a jak znam ten naród to nie są za dokładni.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    66
Bierz Proxy, te modele new hollanda, są chyba robione w Turcji, a jak znam ten naród to nie są za dokładni.....

Od kilku lat przenieśli montownie do włoch,ale skąd przychodzą do włoch części to nie wiem, podejrzewam że z turcji <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
Bierz Proxy, te modele new hollanda, są chyba robione w Turcji, a jak znam ten naród to nie są za dokładni.....

wiesz nasz narod tez nie ma na swiecie zbyt dobrej opini a z zakladow opla w naszym kraju wychodza najlepiej wykonane modele tej firmy wiec i w turcji czy wloszech przy odpowiedniej organizacji pracy i kontroli mozna osiagnac odpowiednia jakosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Chino
      Cześć,
      Planuję zakup złomka - dosłownie. Szukam czegoś w opór taniego do czego mogę podłączyć maszt z widłami.
      Sprzęt będzie pracował pewnie godzinę w tygodniu max. Ma być tanio, ma palić, jeździć, nie połamać się i ma dźwigać..
      I tu zaczynają się schody. Wszystko co dźwigam to palety 1t. Czyli brutto może to ważyć 1030kg a nawet i 1200kg. Podnoszone na wysokość 120cm, więcej nie potrzebuję.
      Potrzebuje czegoś co będzie jeździć po miękkim, po łące itd dlatego zwykłe widlaki odpadają, ewentualnie terenowe ale z nimi jest większy problem. Koszt, koszty naprawy, transport tego itd itp dlatego wolę w ciagnik pójść.
      Co Wy na to? Podejrzewam, że przy takim obciążeniu to maszt obowiązkowo z kółkami by był ciągle podparty. Jakie są Wasze sugestie co do sprzetu i samego ciagnika? Szukałem róznych 4011, C360, C330 .. ostatnio Wladimirca (biegi wsteczne i łatwość przeróbki).
      Jakie macie pomysły i doświadczenia? Da radę to w ogóle przy sprawnej hydraulice? Wiadomo, że kwestia dociążenia przodu obciążnikami będzie dośc istotna. Oczywiście maszt na tył, nie na przód.
      Dzieki
    • Przez Dawidekpl12
      Witam . 
      Moja stara 60 ma już swoje lata i ja to mowie że jest już rozklekotana. Nie opłaca sie robic generalki bo praktycznie byłoby trzeba wszystko wymienić. Planowalem sprzedac ja w całosci lub na części gdyż silnik jeszcze jest nie zły. Pytanie mam jednak co do zastępcy owej 60 . A więc poszukuje ciągnika do prac lekkich gdyż mam renault 751.4s która orkę i cięższe prace polowe bierze na swe ramiona ,a mi byłby potrzebny ciągnik do kosiarki, obornika itd. Mój budżet to ok 12 tys zł. Myslałem nad druga renowka tylko bez przedniego napedu np 451 , 651. Tylko że ich mankamentem jest to że maja 1 pompę a ogolnie to u nas w naszych okolicach pożycza sie przyczepy . Boje sie o mieszanie oleju i potem problemy ze wspomaganiem itd. Do tej pory do renowki nic na hydraulike nie czepialem wiec nie wiem jak wyglądaja te sprawy bo zawsze 60 sie czepialo do kipra itp. 
      Z góry dzięki
    • Przez arty
      Co polecacie mam ok5ha, teren gorzysty, moze uda sie starac o premie 60tys na modernizacje gospodarstwa cztli na ciagnik.... z tego co sie dowiedzialem do 10ha dotacja moze byc na ciagnikdo 45kM wstepnie rozeznalem sprawe i wiekszosc ciagnikow tej mocy kosztuje okolo 100tys,-  troche za duzo... moge wydac max 70-80 tys przy dotacji 60tys.... przydalby sie przedni napęd i kabina, w tej cenie jak na razie znajduje Farmtrac Heritage 6045, Farmtrac 6050, ale ten ma juz 48kM inie wiem czy sie zalapie na dotację... Do tej pory użytkuję 60 letniego zetora 3011....Co polecacie???
    • Przez Bartek1888
      Siemka czy są tu użytkownicy maszyn fendt 105ls bądź 106 ls ? Mam pare pytań 
    • Przez piotersss
      Witam. Potrzebuje opinie na temat firmy agrigroup w dziewulach. Mają tam spory wybór ciągników. Poszukuję ceresa 345 bądź 340 w pełni mechaniczny, jeśli ktoś ma to proszę o opinie i jak jest ze spalaniem .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj