makowiaczek

Proxima 8441 czy New Holland TD 80D (TD 5030)

Polecane posty

Ferdek07    75

Dobra ale tak jak w temacie co lepsze było by pod tura, już obojętnie jakiego ale do tura lepszy td czy proxima, w proximie bezpośrednio w chydraulike można się wpinać a w td i jx-ach cośsię na forum przewineło że sie troche lubi wygłupiać chydraulika jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

timasz niestety mylisz się . byłem posiadaczem dwoch opli astra. jeden rocznik 96 montowany w niemczech a drugi 98 montowany w polsce.no i jak myślisz który szybciej zaczoł. się sypać? niestety ten montowany w polsce. ferdek co do tura w nh td to musisz sobie czymś podpierać dźwignie żeby tur działał, no i masz zablokowane szybkozłącze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
timasz niestety mylisz się . byłem posiadaczem dwoch opli astra. jeden rocznik 96 montowany w niemczech a drugi 98 montowany w polsce.no i jak myślisz który szybciej zaczoł. się sypać? niestety ten montowany w polsce

Sąsiad ma astre z polski kupił nową i niczym nie różni się wykonanie od nowego poloneza ojca z tego samego roku, po 35 tyś lecą tłumiki wybija się układ kierowniczy zawieszenie obrywają klamki o ogniska rdzy tak samo jak w polonezie a innych drobnych awarii to nawet miał wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
timasz niestety mylisz się . byłem posiadaczem dwoch opli astra. jeden rocznik 96 montowany w niemczech a drugi 98 montowany w polsce.no i jak myślisz który szybciej zaczoł. się sypać? niestety ten montowany w polsce. ferdek co do tura w nh td to musisz sobie czymś podpierać dźwignie żeby tur działał, no i masz zablokowane szybkozłącze.

zle sie wyrazilem chodzilo mi o nowe modele takie jak agila ktora wsrod 3 latkow w raporcie tiv jest w pierwszej trojce a co do astry clasic to oczywiscie macie racje ale te nowe modele sa wykonane swietnie czego dowodem sa wysokie miejsca w raportach TIV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    3
ps. czy te przednie chamulce da się odłączyć? bo jak bym chciał na placu zawrócić się z chamulcem to jak przód hamuje to już ni hu hu

U mnie w k100 jak się rozłącza hamulce i chce się zawrócić w ciasnym miejscu to hamuje tylko tylne koło. Czyli jak hamulce są ze sobą złączone treglem to hamuje na 4 a jak się rozłączy to tylko tylne.


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

Ja bym wzią New Hoolland-a z turem <----Znajomy ma takiego z sąsiedniej wsi i bardzo go sobie chwali <_<

W pługu bardzodobrze sobie radzi .

Pług ma do niego 4x40+ cambella<--(nie wiem jak to sie pisze) a ziemia to 4-6 tak jak u mnie <_<

 

 

Pozdrawiam


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Teraz TD idą tylko z Włoch, zresztą w Europie Włosi wytwarzają strasznie dużo ciągników. A TD składają we Włoszech w Modenie i Jesi (Pn Włochy).

A co do Turków to przypominam, że to Uzel kupił Ursusa a nie odwrotnie więc trochę szacunku dla innych nacji.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
A co z tym ''strasznym'' spalaniu w proximie?

Z tego co się tu rozpisujecie wyciągam wnioski że proxima ma dłuższe mtg jak nh td i starsze zetory serii clasik i dlatego w rzeczywistości jest niższe spalanie, a co do td podobno takie niskie ale też potrafi sobie wypić jak dostanie po garkach a niskie bo na niskich obrotach pracujecie a moc uzyskuje przy 2,5 tyś obr

 

 

Porównując td i proxime to ja widze tą sprawe tak że, może nh td ma niższe troche spalanie a to duży plus, niby mniejsza awaryjność ale jak w rzeczywistości będzie nikt nie wie no ale prostrza konstrukcja praktycznie brak pneumatyki ale juz mniejsza o to nie nawet będzie i troche mniej awaryjny, to już pomijając wyposarzenie podstawowe i minimalną różnice w cenie, to kazdy ciągnik prędzej czy puźniej się psuje i potrzebuje części zamiennych i tak sobie czytam do NH td szyby 3 do 5ciu razy droższe do td, sprzęgło 3 tyś zł inne pierdułki jak rozdzielacze chydrauliki itd też na podobnym poziomie relacje cen wyglądają, no i bardzo ciekawy jestem ile wyniósł by remont kapitalny silnika w takim td bo zawsze wszystko może się zdarzyć i silnik można zatrzeć, czy nie wyniesie również ze 3 do 5ciu razy drożej jak w proximie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego Ferdek07 tak poczytałem sobie wszystkie wypowiedzi i moim skromnym zdaniem to osobiście jestem za ZETOREM. Pytasz się jak będzie z remontem silnika to nie jestem pewny ale dla oszczędności TD ma silnik bez wymiennych tulei a w Zetorze są wymienne tuleje co znacznie obniża koszt jak również wymgania co do mechanika.(ale trzeba koniecznie sprawdzić) Zetor daje 18 m-cy gwarancji więc to też o czymś świadczy. Koledzy słusznie stwierdzili że nie można porównywać TDD 80 z Proximą 8441 ponieważ moc podawana w NH jest wg normy ISO co powoduje że TDD 80 ma moc jak Proxima 7441. Z tego co kiedyś sprawdzałem TDD ma gorszy moment obrotowy od Proximy stąd moim zdaniem Proxima lepiej się sprawuje w pracy. Co do spalania to moim zadaniem bzdurą jest zarówno małe spalanie w TDD jak też duże w Proximie. Koniecznie trzeba porównać TDD 80 i Proximę 7441 aby było to adekwatne. Wypowiedziałem się tylko w tych kwestiach moim zdaniem najistotniejszych, kabina, elementy wyposażenie to już należy do osobistych odczuć. A z mniejszą awaryjnością TDD to się nie zgodzę nigdy znam kilku użytkowników zarówno Zetorów jak i JX (Case bliźniak TDD) więc niestety TDD jest dosyć awaryjne a kwestia też jak się trafi, na jakim obszarze pracuje ciągnik no i jak kto o niego dba. To tyle co miałem do powiedzenia. A i jeszcze jedna uwaga w obecnej chwili odnośnie parametrów trzeba porównywać nowe modele z silnikami EURO III a o ich spalaniu to nie wiemy jeszcze nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Mckylo, skąd masz info o tych niewymiennych tulejach w TD? Jeśli jest tak jak piszesz to kijem przez szmatke nie tkne tego ciągnika ;);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Ferdek07 tak jak napisałem pewności 100% nie mam więc musisz gdzieś to potwierdzić najlepiej u dealera o ile prawdę Ci powiedzą. Moim zdaniem i wiedzą nie mają tych tulei. A skąd wiedza o tym to słodka tajemnica. Sam wiesz wiedza kosztuje ale o ile mogę to się nią podzielę. Na forum jest kolega TVT serwisant z NH to może on Ci potwierdzi temat z tulejami.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Ferdek07 tak jak napisałem pewności 100% nie mam więc musisz gdzieś to potwierdzić najlepiej u dealera o ile prawdę Ci powiedzą. Moim zdaniem i wiedzą nie mają tych tulei. A skąd wiedza o tym to słodka tajemnica. Sam wiesz wiedza kosztuje ale o ile mogę to się nią podzielę. Na forum jest kolega TVT serwisant z NH to może on Ci potwierdzi temat z tulejami.

Pozdrawiam.

No to bardzo ciekawe to co napisałeś, możliwe że i odwalają taką jednorazówke, tak samo jak matiz i tico, znajomy zatarł silnik i co remontu nie da się zrobić, mało tego silnik ze skrzynią to jeden blok napędowy,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Ferdek07.

Sam wiesz cena czyni cuda powinno nas zastanowić jako potencjalnych kupujących dlaczego taka znana marka zachodnia ma cenę zbliżoną do Zetora no i czasem lepszym wyposażeniem standardowym gdzie w Zetorze trzeba za to dopłacić ale moim osobistym zdaniem jeżeli miałbym kupować ciągnik i wybierać między TDD a Proximą to zdecydowanie opowiem się za Zetorem ze względów technicznych pomimo jakiś wad jakie ten ciągnik posiada ale jaka maszyna ich nie ma.

Pozdrawiam

P.S. Jak się już dowiesz odnośnie tych tulei to daj znać myślę, że argument nie do pobicia o ile się potwierdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszP    0

bierz proxime bo jest :

-większa

-większa kabina

-wygodniejsza

-i lepszy moim zdaniem uciąg ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

MCKYLO co do wymiennych tuylei to czym ty ludzi chcesz przestraszyć?

Kto wywala pełno kasy w nowy ciągnik, żeby od razu robić remont główny silnika.

 

-Po pierwsze my w Polsce jesteśmy przyzwyczajeni do wymiennych mokrych tulei Zetor, Ursus i inne więc niewymiennych się wszzyscy boją.

 

-Po drugie większość Fordów, Fiatów, NH, Case, Iveco ma niewymienne tuleje (parent-bore cylinder block), zdaje się że Cumminsy seri B też są niewymienne i pewnie wiele innych.

 

-Po trzecie w niewymiennych nie masz problemu cieknących felernych uszczelniaczy, i nie musisz rozbierać silnika bo ci chłodziwo się leje.

 

-Po czwarte te silniki są obliczone na 10-15 tyś. motogodzin (no chyba, że ktoś piątkę wywrotka do JX60 podczepia) pracy do pierwszego remontu (poczytaj opinie ludzi, którzy mają takie silniki).

 

-Po piąte w wilelu silnikach z niewymienną tuleją pierwsza kapitalka to nie ma jeszcze rozwiercania średnicy tulei, wystarczy zmiana pierścionków i "polerowanie-gładzenie (nie wiem jak to fachowo się zwie)".

 

Jest jeszcze parę innych zalet takich silników, ale może wymienię dla równowagi ich główną wadę:

 

-Jak ktoś lubi zajężdżać silnik często (powiedzmy co 1 tyś mtg) to wymiana tulei w wymiennym silniku jest tańsza i szybsza niż zmiana średnicy. No ale kto chce szybko zniszczyć nową maszynę?

 

Pozdrawiam Zwolenników Zetora


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    12

ja tak jak mówiłem polecam NH TDD ale co wybiezesz to juz jest twoja decyzja;)


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3
ja tak jak mówiłem polecam NH TDD ale co wybiezesz to juz jest twoja decyzja;)

A ten post to do mnie czy Ferdka07? Bo ja już wybrałem NH.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    12
A ten post to do mnie czy Ferdka07? Bo ja już wybrałem NH.

do Ferdka07 i chłopie mówie ci dobze zrobiłes z NH mówiec nie bedziesz załowac;)


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

A niby czemu jak kupi zetora to bedzie zalowal? ;)

 

Myslisz ze masz NH i on juz jest najlepszy-owszem moze zetor jest gorszy nie wiem-ale to nie znaczy ze jak kupi to bedzie zalowal. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Ja wybrałem NH, ale to jest decyzja moja, ktoś inny po przeanalizowaniu plusów i minusów może kupi Proximę zamiast TD/JX. Wolny kraj jak to mówią.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    12
A niby czemu jak kupi zetora to bedzie zalowal? ;)

 

Myslisz ze masz NH i on juz jest najlepszy-owszem moze zetor jest gorszy nie wiem-ale to nie znaczy ze jak kupi to bedzie zalowal. ;)

nie Zetory tez sa Fajne;) moze i Proxima jest na tym samym poziome co TDD ale jak by wybrał Proxime to tez by był zadowolony jak kazdy z kupna nowego ciagnika;)


W Celu Podania Numeru GG Pisać na PW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Co do spalania Zetora a TD to podam chyba obiektywne dla wszystkich dane - wyniki badań OECD dla porównywalnych modeli co do mocy badanej w jednym standardzie czyli oba mają po około 82 konie w ECE R24:

 

Proxima 8441

57,3kW przy 2200/min spalanie 18,43l/h 271g/kWh

58,6kW przy 2040/min spalanie 17,86l/h 256g/kWh

 

i TD90D

58,5kW przy 2500/min spalanie 17,36l/h 248g/kWh

58,5kW przy 2500/min spalanie 17,36l/h 248g/kWh

57kW przy 2200/min spalanie 16,35l/h 239g/kWh

 

Wnioski każdy wyciągnie sam ale przy 2200 obrotach moc praktycznie ta sama (0,3 kW mocniejszy Zetor a spalanie ponad dwa litry więcej Zetor niż NH) w przeliczeniu na moc spalanie podobnie wygrywa NH.

Z racji tego że TD80D ma słabszy silnik od 8441 to jego spalanie jest jeszcze mniejsze (tu różnica idzie w wiaderka ;) ) to nie ma sensu ich zestawiać. Może kiedyś zestawię go z 7441.

 

Mam propozycję zakończenia tematu kto ma większy wir w baku, bo wszyściutko widać jak na dłoni powyżej.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Kolego cosmos wiem że skoro masz NH to będziesz go bronił rękami i nogami w tym przypadku pisaniem ale oczywiście Ci wolno, nikt tutaj nie chce zrobić Ci na złość tylko fakty. Osobiście odniosę się do tych tulei które tak mocno skrytykowałeś. Oczywiście że są kwestie remontów i zgoda że silniki są wytrzymałe ale nie zgodzę się że remont takiego silnika bez tulei jest łatwiejszy nikt nie kupuje z myślą że zaraz się zepsuje bo tak podchodząc to nic by się nie kupowało ale zakładając w jakim wieku są ciągniki w Polsce i jaki jest ich czas użytkowania to remont w przyszłości wcale nie jest taki bezzasadny. Są wady i zalety każdego rozwiązania ja osobiście widziałem silnik akurat w JX Case rozebrany po zatarciu i wiem od środka jak jest skonstruowany więc tyle w temacie mam swoje wyrobione zdanie na ten temat ale nie będę się tutaj rozwodził i opisywał co i jak dalczego bo to nie ma sensu.

Z tych danych przedstawionych przez Ciebie nijak nie wychodzi mi ponad 2 litry tylko 1,07 przy pierwszej linijce, w drugiej linijce przy mocy praktycznie jednakowej różnica wychodzi już tylko 0,5 l w trzeciej nie podałeś danych TDD.

Ale bardziej szczegółowo proszę jak był badany ciągnik skoro Zetor przy obrotach 2200 miał moc 57,3 oraz 57 kw a różnica w spalaniu 2,08 litra albo źle interpretuję wyniki albo zrób porządną tabelę które dane dotyczą Zetora a które TDD aby można było to porównać skoro takie masz argumenty. ale domniemam że Zetora dotyczą te z 2200 obr/min bo to max obroty silnika a w TDD 2500 obr/min bo takie są maksymalne obroty NH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Fakt narąbałem z tą tabelą, ale już poprawiłem.

Co do bronienia to tak sobie piszę bo fajnie się dyskutuje no i może komuś się te informacje przydadzą, i nie jestem tam żadnym fanatykiem NH, Proxima też mi się podoba i też się nad nią zastanawiałem, ale jak już pisałem jak składałem papiery na SPO to miałem chwilkę do namysłu i padło na TD.

Co do remontu to nie twierdzę, że silnik bez wymiennych tulei jest łatwiejszy w generalce, wręcz odwrotnie, powiem tak zwykły silnik sam naprawię ale silnika z tulejami na stałe nie. Chodziło mi o coś innego, ale odsyłam do do tego postu.

Jeśli można spytać to jak został zatarty ten JX.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj