Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz56612

Zetor Proxima Plus 9541 - Poważny problem z pompą hydrauliczną

Polecane posty

lukasz56612    1

Witam,

w moim zetorze podnośnik zaczął źle działać, po prostu zbyt wolno podnosi (zaraz po odpaleniu silnika, jak jest zimny olej to w miarę normalnie podnosi, później jak się rozgrzeje zaczynają się problemy: aby cokolwiek podnieś muszę "przygazować"). Prócz tego zauważyłem małą wydajność zewnętrznej hydrauliki. Jak sami widzicie, Wszystko wskazuje na awarię pompy hydraulicznej. Nie dziwiłbym się temu, gdyby ciągnik miał 10-20 lat, ale on kupiony był w 2007 roku (teraz jesienią skończy 6 lat ! ). Na liczniku ma dopiero niecałe 800 mth (może trochę mało, ale u mnie w gospodarstwie praca w polu rozdziela się na 3 ciągniki). Z cięższych maszyn jakie musi podnosić, to pług obracalny 4-skibowy (waga około 1,1 t) oraz agregat uprawowo-ścierniskowy (waga około 1 t ). Maszyny te, pompa podnosiła do niedawna normalnie, do samego końca, nie dawała żadnych oznak, że ma ciężko, czy coś. Dodam jeszcze, że przy zetorze mam ładowacz "zetorowski". Piszę o tym tutaj na forum, gdyż nie chce mi się wierzyć, aby popsuła się / wyeksplatowała nie tak stara przecież pompa hydrauliczna (jeszcze nie badałem jej ciśnienia (narazie nie mam kiedy, praca w polu i wogóle)). Na początku myślałem że to filtr od oleju, lecz jego wymiana nic nie pomogła. Stan oleju jest również w normie (Aral Supertraktoral wymieniany zgodnie z instrukcją, nie mieszany z innymi). Proszę was o pilną pomoc, gdyż nie wiem czy kupywać nową pompę, czy nie (kupię, założę ją i okaże się, że będzie to samo, albo znowu i ta nowa wysiądzie). Może znacie inną przyczynę tego problemu, lub też może wiecie co jest powodem ewentualnej awarii tej pompy (jak już mówiłem, jeszcze jej nie sprawdziłem) ?

 

 

PS: Też mieliście do czynienia z taką awarią podnośnika/pompy w swoich zetorach? Myślałem, że zetory to przecież porządne ciągniki, z jakąś tam wyrobioną renomą (dlatego też go kupiłem), ale teraz powoli zmieniam zdanie ...

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie koniecznie wina pomy, może być uszczelnienie połączenia pompy, poluzowanie zaworu zabezpieczajacego hydraulikę lub jego awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz56612    1

Ciśnienie na głównym rozdzielaczu (sterowanym "wajchą" przy siedzeniu) mam za małe, 130-150 bar (przy zimnym oleju). Na bocznym, tym dodatkowym rozdzielczu jest prawidłowe (200 bar przy zimnym oleju). A więc pompa jest dobra. Szukałem więc zaworu ciśnienia oleju od podnośnika, ale nigdzie go nie mogłem znaleźć. Czy on jest więc na podnośniku, schowany pod kabiną i aby się do niego dostać muszę zdjąć podłogę pod siedzeniem? Jak ktoś go znalazł lub wie gdzie jest, niech opisze jego położenie :)

 

PS: Zetor jest z 2007 roku, a więc chodzi mi o zawór ciśnieniowy przy tym "starym" podnośniku.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Witam!

W moim 9540 mam ten sam problem. Jak jest zimny jest w miarę OK ale jak się rozgrzeje to ledwo podnosi. O jaki zawór tu chodzi i gdzie go szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podnosnik w proximie jest zbudowany bardzo podobnie jak w poczciwej 60 a wiec fotel podłoga i czesc tylniej scianki do zdjecia a potem sciagaj cały plecak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Quercus78, chodzi mi o zawór ciśnienia oleju, pochodzącego od pompy hydraulicznej. Jest on odpowiedzialny za zabezpieczenie hydrauliki ciągnika (m.in. podnośnika, wyjść hydraulicznych) przed wysokim ciśnieniem . W Proximie Plus jest on fabrycznie ustawiony na maksymalne ciśnienie rzędu 180-185 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

lukasz56612,nie kumam co mi tłumaczysz. Czyli jak mi na ciepłym oleju wolno podnosi to wina tego zaworu czy pompy? Gdzie jest ten zawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

W moim przypadku nie jest to wina pompy (na początku tak myślałem, stąd taki temat), lecz najprawdopodobniej jakiejś uszczelki/oringu, która przepuszcza olej wewnątrz podnośnika. A zaworu ciśnieniowego szukałem, bo chciałem coś sprawdzić, a mianowicie jakie ciśnienie uzyskiwałbym na wyjściach hydraulicznych po zwiększeniu ciśnienia na tym zaworze. Quercus78, to, że na ciepłym oleju wolno podnosi to w większości przypadkach wina pompy. Wina zaworu teoretycznie też mogłaby być (ale musiałby się sam przeregulować na mniejsze ciśnienie, co jest chyba niemożliwe, poza tym gdyby była to wina zaworu to tak samo słabo by unosił na zimnym i ciepłym oleju). Inną przyczyną tego, może być właśnie wadliwy oring wewnątrz podnośnika (pompa podaje olej o właściwym ciśnieniu, ale wskutek nieszczelności olej ucieka do tylnego mostu). Jednym słowem, musiałbyś zmierzyć ciśnienie jakie generuje pompa i wtedy będziesz wiedział, czy jest zużyta, czy też nie.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

w mojej też wolno dźwiga po 2 tys mtg ale jeszcze nie sprawdzałem tylko że ja mieszałem oleje i bardzo prawdopodobne że to bedzie pompa tylko że pod kabina u mnie mam delikatny wyciek oleju i jeszcze nie dobierałem sie dokładnie do tego czy to z rozdzielacza czy z węża co do ładowacza idzie bo tam kiepsko wypatrzyć coś na pierwszy rzut oka podłoge bede sciągał jak tylko deszcz roboty przerwie bo w ciągu miesiace mi 4 l oleju ze skrzyni poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
×