Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz56612

Zetor Proxima Plus 9541 - Poważny problem z pompą hydrauliczną

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasz56612    1

Witam,

w moim zetorze podnośnik zaczął źle działać, po prostu zbyt wolno podnosi (zaraz po odpaleniu silnika, jak jest zimny olej to w miarę normalnie podnosi, później jak się rozgrzeje zaczynają się problemy: aby cokolwiek podnieś muszę "przygazować"). Prócz tego zauważyłem małą wydajność zewnętrznej hydrauliki. Jak sami widzicie, Wszystko wskazuje na awarię pompy hydraulicznej. Nie dziwiłbym się temu, gdyby ciągnik miał 10-20 lat, ale on kupiony był w 2007 roku (teraz jesienią skończy 6 lat ! ). Na liczniku ma dopiero niecałe 800 mth (może trochę mało, ale u mnie w gospodarstwie praca w polu rozdziela się na 3 ciągniki). Z cięższych maszyn jakie musi podnosić, to pług obracalny 4-skibowy (waga około 1,1 t) oraz agregat uprawowo-ścierniskowy (waga około 1 t ). Maszyny te, pompa podnosiła do niedawna normalnie, do samego końca, nie dawała żadnych oznak, że ma ciężko, czy coś. Dodam jeszcze, że przy zetorze mam ładowacz "zetorowski". Piszę o tym tutaj na forum, gdyż nie chce mi się wierzyć, aby popsuła się / wyeksplatowała nie tak stara przecież pompa hydrauliczna (jeszcze nie badałem jej ciśnienia (narazie nie mam kiedy, praca w polu i wogóle)). Na początku myślałem że to filtr od oleju, lecz jego wymiana nic nie pomogła. Stan oleju jest również w normie (Aral Supertraktoral wymieniany zgodnie z instrukcją, nie mieszany z innymi). Proszę was o pilną pomoc, gdyż nie wiem czy kupywać nową pompę, czy nie (kupię, założę ją i okaże się, że będzie to samo, albo znowu i ta nowa wysiądzie). Może znacie inną przyczynę tego problemu, lub też może wiecie co jest powodem ewentualnej awarii tej pompy (jak już mówiłem, jeszcze jej nie sprawdziłem) ?

 

 

PS: Też mieliście do czynienia z taką awarią podnośnika/pompy w swoich zetorach? Myślałem, że zetory to przecież porządne ciągniki, z jakąś tam wyrobioną renomą (dlatego też go kupiłem), ale teraz powoli zmieniam zdanie ...

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Nie koniecznie wina pomy, może być uszczelnienie połączenia pompy, poluzowanie zaworu zabezpieczajacego hydraulikę lub jego awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz56612    1

Ciśnienie na głównym rozdzielaczu (sterowanym "wajchą" przy siedzeniu) mam za małe, 130-150 bar (przy zimnym oleju). Na bocznym, tym dodatkowym rozdzielczu jest prawidłowe (200 bar przy zimnym oleju). A więc pompa jest dobra. Szukałem więc zaworu ciśnienia oleju od podnośnika, ale nigdzie go nie mogłem znaleźć. Czy on jest więc na podnośniku, schowany pod kabiną i aby się do niego dostać muszę zdjąć podłogę pod siedzeniem? Jak ktoś go znalazł lub wie gdzie jest, niech opisze jego położenie :)

 

PS: Zetor jest z 2007 roku, a więc chodzi mi o zawór ciśnieniowy przy tym "starym" podnośniku.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Witam!

W moim 9540 mam ten sam problem. Jak jest zimny jest w miarę OK ale jak się rozgrzeje to ledwo podnosi. O jaki zawór tu chodzi i gdzie go szukać?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podnosnik w proximie jest zbudowany bardzo podobnie jak w poczciwej 60 a wiec fotel podłoga i czesc tylniej scianki do zdjecia a potem sciagaj cały plecak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Quercus78, chodzi mi o zawór ciśnienia oleju, pochodzącego od pompy hydraulicznej. Jest on odpowiedzialny za zabezpieczenie hydrauliki ciągnika (m.in. podnośnika, wyjść hydraulicznych) przed wysokim ciśnieniem . W Proximie Plus jest on fabrycznie ustawiony na maksymalne ciśnienie rzędu 180-185 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

lukasz56612,nie kumam co mi tłumaczysz. Czyli jak mi na ciepłym oleju wolno podnosi to wina tego zaworu czy pompy? Gdzie jest ten zawór?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

W moim przypadku nie jest to wina pompy (na początku tak myślałem, stąd taki temat), lecz najprawdopodobniej jakiejś uszczelki/oringu, która przepuszcza olej wewnątrz podnośnika. A zaworu ciśnieniowego szukałem, bo chciałem coś sprawdzić, a mianowicie jakie ciśnienie uzyskiwałbym na wyjściach hydraulicznych po zwiększeniu ciśnienia na tym zaworze. Quercus78, to, że na ciepłym oleju wolno podnosi to w większości przypadkach wina pompy. Wina zaworu teoretycznie też mogłaby być (ale musiałby się sam przeregulować na mniejsze ciśnienie, co jest chyba niemożliwe, poza tym gdyby była to wina zaworu to tak samo słabo by unosił na zimnym i ciepłym oleju). Inną przyczyną tego, może być właśnie wadliwy oring wewnątrz podnośnika (pompa podaje olej o właściwym ciśnieniu, ale wskutek nieszczelności olej ucieka do tylnego mostu). Jednym słowem, musiałbyś zmierzyć ciśnienie jakie generuje pompa i wtedy będziesz wiedział, czy jest zużyta, czy też nie.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

w mojej też wolno dźwiga po 2 tys mtg ale jeszcze nie sprawdzałem tylko że ja mieszałem oleje i bardzo prawdopodobne że to bedzie pompa tylko że pod kabina u mnie mam delikatny wyciek oleju i jeszcze nie dobierałem sie dokładnie do tego czy to z rozdzielacza czy z węża co do ładowacza idzie bo tam kiepsko wypatrzyć coś na pierwszy rzut oka podłoge bede sciągał jak tylko deszcz roboty przerwie bo w ciągu miesiace mi 4 l oleju ze skrzyni poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez gesy
      Zetor 6718,1978rok.wałek 500-1000 obrotów. Zarejestrowany.ubezpieczony.Cena16000 zl.do uzgodnienia.mozliwosci transportu. Okolice Łukowa.woj.Lubelskie. tel.510609558.




    • Przez krzysiek1988
      Panowie mam problem. Mam tur 2 sekcyjny.  Po zakupie okazało się, że pompa już nie domaga więc wymieniłem na wydajniejszą - Hylmet 40l/min. Do tego zamontowałem również zawór zabezpieczający pompy ustawiony fabrycznie na 17,5 mpa. Po wymianie pompy tur chodzi znakomicie ! udźwig jest wyraźnie większy i tur działa szybciej. Jednak pojawił się mały problem. Przy opuszczaniu całego tura obroty silnika wyraźnie spadają i słychać, że pracuje on z wyraźnym obciążeniem. Dźwięk jest wyraźnie bardziej słyszalny niż w przypadku podnoszenia. Siłowniki od podnoszenia mam jednostronnego działa - więc olej wraca do rozdzielacza tą samą drogą która została dostarczony i później do skrzyni.
      Co mogę zrobić żeby wyeliminować ten problem ? Wymienić przewód powrotny oleju z rozdzielacza do skrzyni na taki o większym przekroju ? Wydaje mi się, że olej który wraca z siłowników blokuje przepływ oleju zasilającego rozdzielacz i stąd ten problem. mam też siłownik 2 stronnego działania, ale w jego przypadku nie ma spadku obrotów.
      Jedna sekcja w rozdzielaczu wolna. Rozdzielacz i jego podłączenie wygląda tak:
      Proszę o jakieś porady.
      Ciągnik to ursus c360.


    • Przez operator1993
      Witam, mam pytanie odnośnie zwolnicy Carraro przy Zetorze 10540. Rozsypały mi się satelity w zwolnicy i uszkodziły jeden z trzech sworzni. Mam pytanie czy ma ktoś uszkodzoną piastę na sprzedaż? Chodzi mi głównie o sworzeń satelity.
    • Przez operator1993
      Witam, ma ktoś na sprzedaż piastę (może być uszkodzona) zwolnicy Carraro do Zetora 10540? Chodzi mi o sworzeń satelity zwolnicy, byleby był prosty i nie porysowany.
    • Przez szmal1819
      Witam. Ciagnik uległ awari a minowicie ukrecił sie wałek pompy wtryskowej zaraz przy kole zembatym. Pompa rozebrana i nie swierdzono zadnych przyczyn by sie to stalo przez jej głowice. Co moze byc przyczyna? Wada fabryczna czy rozrzad?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.