Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
davinci

Zetor forterra 11441 światła mijania w dachu razem z drogowymi.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

davinci    0

Mam problem bo podczas pracy wieczorem nie da sie walczyć świateł drogowych i halogenów trzeba by było jakiś przekaźnik założyć i gdzie jest to co przełącza albo halogeny albo długie światła. Modernizował ktoś to już bo to żaden inny ciągnik nie ma tylko zetory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
Mam problem bo podczas pracy wieczorem nie da sie walczyć świateł drogowych i halogenów trzeba by było jakiś przekaźnik założyć i gdzie jest to co przełącza albo halogeny albo długie światła. Modernizował ktoś to już bo to żaden inny ciągnik nie ma tylko zetory.

Tak jest bo przepisy drogowe zabraniają. To co włączasz to nie halogeny, potocznie zwane przeciwmgielnymi a lampy robocze. Bez dodatkowego wlącznika się nie obejdzie, najłatwiej zamontować zetorowski wyciągany i zmostkować np. wyjście prądowego ze stacyjki i wejście na przełącznik lamp roboczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adik_ziel    3
Tak jest bo przepisy drogowe zabraniają. To co włączasz to nie halogeny, potocznie zwane przeciwmgielnymi a lampy robocze. Bez dodatkowego wlącznika się nie obejdzie, najłatwiej zamontować zetorowski wyciągany i zmostkować np. wyjście prądowego ze stacyjki i wejście na przełącznik lamp roboczych.

 

Te starsze typy zetorów np: 7211,7711 maja orginalnie bynajmniej mój miał ;)

 

Ja właśnie mam wyciągany ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
Te starsze typy zetorów np: 7211,7711 maja orginalnie bynajmniej mój miał ;)

 

Ja właśnie mam wyciągany ;]

Ale jednocześnie nie zapalisz góry i dołu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZetorPower    0

no w moich tez sie nieda tak przełaczyc. Ale! ja mam na to sposob niechce mi sie grzebac przy instalacji to se robie tak! właczam swiatła te dachowe i właczam długie tym przełacznikiem i wkładam patyczek albo mała srubke tak zeby sie nie cofną i swieca i te i te a ja mam wolne rece i nie musze trzymac przełacznika i gitara. aaa tylko trzeba zdjac ta gumke pod przełacznikiem bo inaczej nic tam nie włozysz. Ale też planuje to przerobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


davinci    0

co z przepisów ale po ulicy wyłączysz halogeny na polu masz mieć jasno John deere nie maja takich kombinacji ile lamp tyle naraz zapalisz jak potrzebujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukas85    11

moim zdaniem najlepiej byloby zrobic zalaczanie na przekaznik. Wtedy mozesz wykorzystac maly wlacznik, o malym pradzie bo glowny prad bedzie plynal przez przekaznik. Najlepiej chyba byłoby odlaczyc przewod od tych lamp roboczych i podłaczyc go bezposrednio przez przekaznik do zasilania. Ja podobne obejscie zrobilem w ursusie 3512 gdzie co prawda mozna bylo zalaczyc reflektor roboczy i swiatla jednoczesnie ale wlaczniki w lampie bardzo szybko mi padaly wies wstawilem przekaznik i jest super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radson    5

A co może być że wyłacza mi się jedno światło robocze z tyłu a jak podejde i pukne w lampe to się zapali a czasem w cale niechce się zapalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dyczkowski    3
A co może być że wyłacza mi się jedno światło robocze z tyłu a jak podejde i pukne w lampe to się zapali a czasem w cale niechce się zapalić

 

To może masy nie masz, albo żarówka nie łączy (w co wątpie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To musi coś nie łączyć, może kabelek się jakiś poluzował. U nas było tak w Zetorze, też raz świeciło a raz nie. Rozebraliśmy lampę a tu kabel był obluzowany :D ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radson    5

Całkiem możliwe w serwisie elektryk dał nową żarówkę, będzie trzeba lampe rozkręcić , pewnie jakiś kabelek się poluzował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Całkiem możliwe w serwisie elektryk dał nową żarówkę, będzie trzeba lampe rozkręcić , pewnie jakiś kabelek się poluzował

Na pewno się poluzował...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×