Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
simson2812    356

Witam mam kłopot wczoraj chciałem wyrwać drzewo koparką jum i gdy zaczepiłem na dole na zaczep w momencie ciągnięcia podrywało koła przez co nie było uciągu więc postanowiłem zaczepić line wyżej zaczepiłem ją na pionowym maszcie na dole gdy naciągnołem line i puściłem sprzęgło lina wyskoczył wyżej na wysokość kabiny. Było szarpnięcie aż noga spadła mi z położenie na pedale w razie czego gdy lina była wysoko nastąpiło poderwanie koparki do góry a ja wcisnołem sprzęgło i nic nie reagowało koparka poszła przodem do góry że aż nastąpiło zaparcie o ramę całego osprzętu bo gdyby nie ta rama to z pionował bym sprzęt widząc co się dzieje natychmiastowo zgasiłem koparkę naciskałem sprzęgło i nic nie dawało a lina był naciągnięta a przód w górze biegu nie można było wyrwać po przecięciu haka udało mi się wyjąć bieg wtedy już lekko poszło i zciągneliśmy koparkę na podwórku.

Objawami jest to że po naciśnięciu sprzęgła pedał nie odbija i nie ma sprzęgła.

Co się mogło stać bo mam przypuszczenia ale nie jestem pewien

stało się tak komuś w jakiej kolwiek maszynie?

Zrobi to bez rozpoławiania? Jak któś ma to może przydać się i schemat

Mogły pójść widełki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

A jak chcesz robić cokolwiek bez rozpoławiania? Rozbierz maszynę i bedziesz widział co sie stało Tak na odległość to ciężko powiedzieć. Widełki owszem mogły sie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lubora    0

wlasnie wczoraj ,mialem taki problem przy wciskaniu pedal sprzegla jakos dziwnie lekko chodzil i okazalo sie ze nie wysprzegla,jako ze mialem juz ten problem 10 lat temu tak wtedy jak i wczoraj odpalilem silnik i na malych obrotach wbijalem bieg bez sprzegla poszarpalem tak tam i nazad ze 20 razy i odpuscilo podejrzewam ze tarcza sie przykleila do docisku i to bylo przyczyna,nadmienie ze dosc obficie nasmarowalem lozyskona sprzegle a jako ze nie widac tam jak smar wychodzi moglem mocno przesadzic z iloscia smaru i potem jakos to moglo pomuc w sklejeniu sprzegla ,ja bym na twoim miejscu popytal mechanika bo rozpolawianie to duzo roboty a moze sie okazac ze bylo zbyteczne.pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    5

jezeli to jumz rolniczy to wystarczy poprawic dzwignie od sprzegła co wspópracuje z wodzikiem bo być może trzeba ją szarpnąć do góry albo odkrecić wodzik bo one tak mają to nie problem

jumz nie do zdarcia (giocianiełamiocia) ma zaparcie jak masz problem to pisz poradzimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    356

dziś tata wrócił z trasy i odkręciliśmy dekiel u dołu i okazało się że zerwany gwint na jednym z 3 docisków wie ktoś jaki to rozmiar gwintu może to być 14 na 1 do klucza 17? ale u mnie jest już też słabe sprzęgło i po ładowaniu obornika pewnie wymienie tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×