MrMichal

Problemy Z T-25

Polecane posty

MrMichal    0

Witam

Mam kilka pytań do was gdyż zostałem skazany na prace z ruskim z którym jest kilka problemów a ja jestem Młody i nie zajmowałem sie nigdy wcześniej mechaniką lecz chyba musze zacząc :D .Oto one:

1.Jak ustawić zbieżność? W sensie co mam zrobić żeby podczas jazdy nie sciągało mnie na lewą strone.W sensie że jak jade po szosie to muszę mocno trzymać kierownice bo kiedy puszczę T-25 momentalnie skręcił by w lewa.(Ciśnienie w kołach jest równe)

2.Czemu podczas jazdy traktor do półowy obrotów chodzi tak jakby zaciagał powietrze a przy wyższych obrotach dostaje taki jak by strzał i wtedy momentalnie sie wkreca ( wygląda to podobnie jak w nowych motorach które nie maja do półowy obrotów siły a poza nimi dostaja ogromna moc)

3.Podczas wywozu obornika (4t-nowy rozrzutnik) po właczeniu wałka ciągnik traci prawie cała siłe musze jechać na 2 biegu.Ciągnik strasznie czarno dymi i wydaje sie jak by miał sie zaraz rozlecieć) Ciągnik przed czteroma latamy miał generalny remont (tłoki ,pierscienie, cylindry,sprzegło) i chyba po takim czasie powinnien dalej mieć siłe.Nie mamy obecnie kasy by robić kolejny generalny remont.Mój areał wynosi 7ha ornego.

 

Z góry dziękuje za odpowiedz, szczególnie zależy mi na pierwszym pytaniu bo według mnie 2 i 3 odnosi sie do złego wyregulowania wtrysków. ( Po sianiu owsa wykrece i zawioze do regeneracij)

Edytowano przez MrMichal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

1. Sprawdź luzy na końcówkach drążków kierowniczych i na zwrotnicach.Przednie koła powinny być zbieżne.Miedzy kołami przednimi z tyłu powinno być od 1-3 mm więcej niż z przodu.Zbieżność regulujesz drążkiem poprzecznym,Odkręcasz przeciw nakrętki przy końcówkach kierowniczych i wkręcasz lub wykręcasz drążek w zależności od potrzeby.

2.Wyczyść odstojnik paliwa ,wymień filtry paliwa.Jak nie pomoże sprawdzić wtryskiwacze i pompę paliwa

3.Patrz punkt 2 :)

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMichal    0

Dzięki za odpowiedź :D (Nie moge jeszcze dać punktu :) )

Co do pompy to była wymieniana (Głupota mechanika...Gdyż stara była zapewne tylko do regenracji gdyż prawie nic sie nie zmieniło po zmianie) Filtry paliwa wymieniać co ok 1rok,Co ile jest zalecane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Ja bym jeszcze przeczyścił filtr powietrza,co to filtrów paliwa to wyjmij je całkowicie i jeździj bez nich.

 

Jak się nie znasz, to lepiej nic nie pisz !!! +1 punkt ostrzeżeń za szkodliwą poradę.

Edytowano przez MAT912
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Wymiana zalecana jest chyba co 1000 mtg ale w praktyce nigdy nie wytrzymają tyle.Przynajmniej raz w roku musisz wymienić.U mnie na wiosce wszyscy wyrzucili te filtry i jeżdzą bez nich. :P

Pompę tak samo wtryski zawsze można zregenerować a wymiana na nowe jest po prostu nie ekonomiczna. ;)

Sprawdź tez luzy zaworowe bo pewnie dawno nikt tam nie zaglądał.

Edytowano przez Voo
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Kolego MAT912 prawdopodobnie posiadam większa wiedzę od Ciebie na temat budowy,napraw ciągników a tym bardziej jeśli chodzi władymirca i układ paliwowy,dla Twojej wiadomości Władymirec po założeniu 2 filtrów paliwa zachowuje się tak jak opisał to kolega MrMichał,u mnie było to samo,po wyjęciu ich wszystko działa jak należy już 5 lat i nie zamierzam wcale ich zakładać, poza tym w zbiorniku jest sitko oraz w odstojniku,wiec mało prawdopodobne jest że wpadnie coś co mogło by zaszkodzić układowi.

 

Tak na koniec to Ja powinienem donieść wyższym o Twoim niesłusznym ostrzeżeniu ponieważ mogę zdobyć dużo "za" że moja rada nie jest szkodliwa i ostrzeżenie jest niesłuszne.

Pozdrawiam.

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMichal    0

Mam straszny syf w baku wiec troche sie boje jezdzić bez filtru...Ale w sumie jak mam smok od góry to i tak syfu nie zaciągnie (ja mieżyłem że jak kończy sie paliwo w sensie ze ciagnik juz zaczyna gasnać to jeszcze w baku zostaje 5l)

W tym tygodniu wezme sie za mojego ruska,wykrece wtryski i zawioze do regeneracji.(Jakim kluczem to odkręcacie?)

A właśnie zmieniacie wy olej w pompie paliwowej ? Jaki tam wlać olej ? Moze byc do silnika ?

 

A tak nie do tematu kiedy zaczynać orke na ziemniaki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Tak,do pompy leje się olej silnikowy,zmieniaj co rok albo 40-50 mtg,nie wchodzi go tam dużo bo ok 100 ml,

Przesyłam pomocniczy obrazek:

aol7e4.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Kolego nie mów, że Ty Władkiem roztrząsasz obornik na 2 szosowej. Rozwalisz traktor. Obornik wywala się na polu na biegu redukcyjnym szosowym, no chyba, że Twój T25A ma 70km. Na te ściaganie to taka rada. Pomiędzy maską a kołem od przodu na osi jest klin na blaszce odkręcany bodaj na klucz 13. Poluzuj go i po drugiej stronie dwie śruby na koronkowe nakrętki też, lub wyjmij, przeczyść może i naciągnij z klinem koło na max do przodu i zakręć to troche potrzyma Ci o ile luzów nie ma i nikt nie grzebał w układzie kierowniczym. Czasem trzeba pokonbinować z tym klinem by spasować i nic innego nie rób. Ja teraz wstawiłem do swojego krótsze ramie kierownicze i jest o połowe lżej kierownico kręcić a koszt 50zł. tylko bardziej czuć jak koła wpadają w dziurę i może łapki szarpnąć w polu ale po testach w sezonie wyjdzie czy warto było zmienić i dałem rozrusznik wysokoobrotowy Magneton 430Zł. kupiłem w Czarnej Białostockiej Firma "GRAND" Export-Import na Allegro i inna robota, polecam, tylko musiałem cienki kabelek przedłużyć 10cm. i rozwiercić oczko w grubym.

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Co w tym dziwnego że na dwójce szosowej roztrząsa obornik.Mój Władek czasami na trójce szedł bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ten temat po prostu mnie zadziwił jakiesz tu porady są dawane wywalic filtry :D To nie lepiej usunac usterke? Co da sitko w zbiorniku jak to musi byc do setnych milimetra przefiltrowane. Ciekawe co będzie jak wleci do wtryskiwacza cos co przez sitko przeleciało. Rozpylacz masz załatwiony nie wpomne o sekcji wysokiego ciśnienia feste mechaniory w PGR tak robili

 

Co do obornika to 1 2 i 3 sie woziło normalny bieg ale 2 najodpowiedniejsza a nie redukcyjnymi to jest bieg przy zbieraniu ogórków ciagnik pyrkota 5 obrotów kołem na godzine a ludzie zbieraja na krype

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMichal    0

Ja zawszę 3 polna woziłem bo 2 szosowa była za wolna i za dużo gnoju na polu leżało.A teraz robiłem tak że jechałem z całym do końca pola robiłem koleiny i spowrotem po tych samych śladach z włączonym wałkiem i było okej :)

Rozrusznik + akumulator zmieniałem w zime

Mikua: Dzięki za foto ;)

Risto: Możesz podać mi foto o która śrube ci chodzi i przy okazji wysłać link do tego Ramienia Kierowniczego?

Z góry dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Link http://allegro.pl/ws...3185453945.html tu 20zł. droższe lub http://allegro.pl/ro...3138119875.html 25zł. droższe. Ja swoje kupiłem w sklepie stacjonarnym w ich pododdziale za 50Zł. a to ich strona zadzwoń podpytaj może wysyłają, bo poco przepłacać http://www.moto-agro.pl/ To fotka z tym klinem żółta strzałka post-46295-0-37833900-1366745116.jpg

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy naprawdę musimy się domyślać o co pytasz? Dzwonnice w ciągniku? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

Trzeba by tu jakiegoś kościelnego zapytać o olej w dzwonnicach :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOLTYS40    3

masz dwie śruby na 14 jedna na dole to spust a druga wlew i to są zwolnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

39babfa4d6c01a10.jpg

 

Śruby są większe niż na 14,ale nie będę zgadywał bo nie pamiętam :ph34r: .Oleju wchodzi 1,5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

No i w zależności w jakim położeniu są przykręcone zwolnice można korkiem spustowym spuścić cały olej albo i nie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Masz racje ale kolega Michał chyba wie że korek spustowy jest zawsze na dole.W ustawieniach niskim i wysokim to zleci wszystko.Ale czy w ustawieniu średnim jest szansa spuścić cały olej do ostatniej kropli :unsure: ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

A olej ma sie przelewac w najwyszym punkcie kontrolnym??? czyli to bedzie max? Dotego momentu mam zalac jak sie pojawi olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Wlewasz do korków kontrolnych które masz najniżej.Przed spuszczeniem oleju zrób krótką jazdę żeby go rozgrzać.Zresztą tak samo jak w silniku czy skrzyni lepiej spuszczać rozgrzany olej bo wtedy więcej syfu spływa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marmur911    0

Przede wszystkim ciepły olej szybciej spłynie a w zwolnicach raczej syfu być nie powinno, przynajmniej moim zdaniem ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Zwiadowca122
      Witam
      Mam problem z MF16.
      Na 3 biegu na większych obrotach słychać chrobotanie.
      Rozkręcaliśmy zwolnice i skrzynie biegów lecz ani ja ani mechanik nic nie zostało znalezione co powodowało te chrobotanie.
      Proszę o pomoc!
      Z góry dziękuję.
    • Przez kubatedi
      Cześć ma do was pytanie zarazem prośbę o pomoc :)
       
      W tym roku na powierzchni 1.15h posiałem żyto ozime populacyjne odmiana Dańkowskie Diament i niestety pojawił się problem.

      Mianowicie żyto bardzo ładnie wzeszło siane było 19 września natomiast 30 września zostało opryskane środkiem Boxer 800ec w dawce 2,5l/h i przedplonem było pszenżyto ozime a przedsiewnie pod żyto została zastosowana Polifoska 6 w ilości 200kg/h I niestety po intensywnych opadach z początku października na plantacji pojawiły się żółte przebarwienia/plamy  nie jest to na całym polu ale na znacznej jego powierzchni i stąd moje pytanie co może być przyczyną tego problemu  co trzeba zastosować wiosną żeby łan zrobił się znowu ładny i zielony czy to już są efekty nieodwracalne ? Poprosił bym o poradę z zakresu nawozu doglebowego dowolnej firmy a także o zastosowanie dokarmienia dolistnego oraz podanie dawek danych produktów
    • Gość
      Przez Gość
      Panowie beczkowoz chodzil na jesieni bez zarzutów, zima musiałem wywieźć troche gnojowki lalem gorącom woda pompa puściła i włączyłem walek i tak.jakby wylatywal z niej lod i tak pukal , ale przestał i wywiozlo sie dobrze. Dzis wywiozlem jedna beczke i juz gdy ja wypuszczalem to mialem lekko.slabawe ciśnienie a juz drugą beczke ledwo zaciągla . Odkrecilem dekiej i okazalo sie ze lopatki sie nie zastaly i sa w dobrym stanie co robić? Dodam ze beczka jest w miare nowa, 5 lat. Pompa próżniowa. Zalaczam zdjęcia.


    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, 
      mam problem z hydrauliką w moim MF-255 działa w nim tylko jedno gniazdo zewnętrzne hydrauliki.  Przewody do rozdzielacza pod siedzeniem są sztywne (rurka). Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj