kip

Kontrolka smarowania 103.54

Polecane posty

kip    2

Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

wkręc manometr w miejsce czujnika i tak najszybciej i najpewniej sprawdzisz stan smarowania silnika


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kip    2

Na razie spróbuje zmierzyć ciśnienie. To pojawiło się nagle, i zastanawia mnie że świecą się te dwie kontrolki czyli smarowanie i zapchany filtr powietrza, co do drugiej kontrolki to nie jestem pewien (kółko ze strzałką w dół z prawej strony ładowania). Silnik pracuje ładnie bez zmian nie ma oznak zużycia silnika czyli dymienie i nie bierze oleju. Jak go kupowałem to u handlarza mierzył przy mnie ciśnienie i było 4 atm na zimno, ciągnik robi rocznie ok 100 godz. więc dziwi mnie że w tak krótkim czasie mogło tak się zrobić. No ale nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault999    0

mam taki sam problem znacie co to za przyczyna filtr powietrza czysty i dodam że nie mam czujnika w nim proszę o pilną odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Podłączam się do kolegów mam taki sam problem zapalają się kontrolki w mojej reni 155.54 od smarowania i od filtra i gasną przy ok 1000 obrotach. najdziwniejsze jest to że niedawno robiłem remont silnika pierścienie itd wszystko było ok a tu nagle gdy pojechałem w pole talerzować i się troche rozgrzał zapaliły się te kontrolki. prosze o pomoc bo strach troche jeździć. dodam że olej wymieniany turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wszyscy trzej macie po prostu połączone obydwie kontrolki pod jeden czujnik ciśnienia oleju. Więc nic dziwnego, że działają razem. Widać tak było robione gdy czujnika zapchanego filtra nie montowano w ciągniku. Już tak spotykałem.

Kolego @marcooo15 jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju. Czyli wykręcasz czujnik oleju i w zamian wkręcasz manometr. Sprawdzasz wskazania przy rożnych obrotach jak i temperaturze silnika. I sprawa się wyjaśnia czy czujnik nawala czy coś z silnikiem.

Robiłeś szlif walu? Pompę oleju silnika zmieniałeś? Opisz coś bo stwierdzenie remont silnika, pierścienie to mało, ludzie różne remonty robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

poszedł mi płyn chłodzący do oleju puściła uszczelka .wymieniłem uszczelke następnie komplet pierścieni. Wał wedłóg mechanika który podjoł się remontu jest bardzo dobry. pompa też przed remontem działała idealnie. Później było dwukrotne ustawianie luzów zaworów i w pole. po kilku godzinach pracy w polu zauważyłem że zapaliły się te kontrolki które gasły przy większych obrotach. spróbuje zmierzyć te ciśnienie jeszcze ale coś dziwne że straciłby ciśnienie tak nagle. nigdy przed tem coś takiego nie wystąpiło renia śmigała aż miło. aż do tego momentu. a ten czujnik to w obudowie filtra jest? i mniej więcej jakie ciśnienie powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Ja w swojej 106.14 jak ciśnienie mierzyłem to od 4-8 było w zależności od obrotów. mechanik mówił że prawidłowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Do 8 to wydaje mi sie troche za wysokie, zawór w pompie sie pewnie przycina.

Abo ktos go tak ustawił.

6 to maks więcej jest nie potrzebne i nie wskazane.

Przy jakiej temperaturze silnika(oleju) był robiony pomiar cisnienia oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Zmień kolego mechanika. Powyżej 6 barów olej przestaje spełniać swoje zadanie i zamiast pozostawiać film na panewkach wszystko jest wypłukiwane.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Jezeli chodzi o mój problem z kontrolkami to problem rozwiązany. kontrolki się paliły ponieważ ciągnik stracił ciśnienie. Po pomiarze na zimnym silniku i wysokich obrotach ciśnienie wynosiło ok 1,5 bara . Na wolnych obrotach ciśnienie spadało prawie do 0. Dlatego kontrolki się świeciły na niższych i gasły na wyższych obrotach. Wymienilśy panewki tylko główne ponieważ korbowodowe były wymieniane przy wccześiejszym remncie. Ciśnienie odrazu wzrosło i problem kontrolek zniknoł. mechanik stwierdził że i tak wymiana pompy mnie czeka niestety aby ją wymienić trzeba przodem odjechać. Poki co ciśnienie trzyma się ok 4/5 barów i nie spada na wolnych obrotach. Podobno wadą renówek są właśnie słabe pompy olejowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Raczej napewno nie - po zatkaniu filtr otwiera się całkowicie i olej nie jest filtrowany tylko idzie taki jak go pompa zaciągła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Miałem  dzisiaj podobny problem w 110 54  po wymianie oleju na mobil delvac 15w/40,  gdy ciągnik schodził z obrotów i w momencie jak pompa wtryskowa wyrównywała obroty  migała kontrolka od oleju.  Na  wolnych obrotach nie miga ani się nie świeci  tylko w momencie wyrównywania obrotów, stało się tak od razu po wymianie oleju na starym oleju tego nie było .  Ogólnie silnik ok nie ma  dymienia z odmy i nie ubywa oleju , miał ktoś taki przypadek ,czy czujnik oleju może szwankować po wymianie oleju na nowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

moze podczas wymiany przewód od czujnika sie poluzował,wykręć czujnik zakręć rozrusznikiem niech troszke oleju wypłynie wkręć czujnik ,jeśli bedzie migać zakup nowy moze pomoże jeśli nie trzeba szukać dalej,a przed wymianą jaki miałeś olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi35    0

Dołączam się do tematu zrobiłem silnik kapitalke całą góra nowa wał po szlifie nową pompą olejowa i ciśnienie na zimnym 3.5 A gdy to delikatnie rozgrzeje zchodzi z 1 macie jakieś pomysły 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Zdaje się że problem sam się rozwiązał ,wszystko wróciło do normy chyba  czujnik się zawieszał czy zapowietrzał zaraz po wymianie oleju,dziś ciągnik zrobił 4 hektary  agregatem i wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BiniekD1    2
Dnia 29.07.2013 o 22:04, marcooo15 napisał:

Podłączam się do kolegów mam taki sam problem zapalają się kontrolki w mojej reni 155.54 od smarowania i od filtra i gasną przy ok 1000 obrotach. najdziwniejsze jest to że niedawno robiłem remont silnika pierścienie itd wszystko było ok a tu nagle gdy pojechałem w pole talerzować i się troche rozgrzał zapaliły się te kontrolki. prosze o pomoc bo strach troche jeździć. dodam że olej wymieniany turdus.

I co było?mam podobny problem 133.54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez kamil_z88
      Witam,
       
      W Fendzie 309 LSA z 89 r, Zaczęła mi się zapalać kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych obrotach po wyżej 1400 obrotów gasła. Wymieniłem czujnik jest to samo. Jutro będę mierzył ciśnienie oleju . Macie może informację jakie powinny być parametry ciśnienia na rozgrzanym i zimnym ?
       
      Pozdrawiam
    • Przez michalnh
      Witam,
      Wiem, że temat był już poruszany ale nie znalazłem odpowiedniej sytuacji do mojego przypadku, mianowicie JD przed remontem skrzyni po rozgrzaniu rozłanczał jazde w przód paliła się kontrolka czerwona od ciśnienia oleju w skrzyni i czerwony wykrzyknik, rewers wskakiwał na N ponowne załanczanie raz przynosiło skutek raz nie, ciągnik raz jezdził na wysokich obrtotach raz nie. Do tyłu ciągnik jeździ normalnie na kazdym biegu, ale do przodu nie chce. Po remocie skrzyni dodam kompletnym remoncie sytuacja jest taka sama, równiez po rozgrzaniu dzieje się tak samo. Czy ktoś miał taki przypadek i może podpowiedziec co to ? Skrzynia, ciśnienia, oleje, filtry, kosze rewersu, tarczki są ok. Z góry dzięki na każdą odpowiedź.
    • Przez Tomekaszczyk
      Witam pacjent landini vision 100 z 2010 roku ehr czasem nie działa jest martwy nie podnosi i nie opuszcza miga dioda 5x i potem 1x i tak cały czas kod błędu 51 lub 15 niewiem jak to czytać, są takie dni ze działa bez problemu,ktos coś pomoże,moze nr telefonu to zadzwonie
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam DF Agrofarm 140 GS i jest w nim taki znaczek ciągnika z dwoma strzałkami i symbolem % . a na dole numer,  ktoś wiec co to oznacza ? . dodaje zdjęcie w załączniku .

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj