Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
Luke16

[C-362] Parę pytań odnośnie C-362: pompa wsp, obrotomierz itp.

Polecane posty

Luke16    245

Nie tak dawno kupiłem C-362 no ale do odnowy biologicznej :D Czyli lakier uszczelki itp. Nikt takowej nie posiada w okolicy i ciężko mi jest cokolwiek podejrzeć, nie ukrywam że ciągniczek jest troszkę zaniedbany przez poprzedniego właściciela i chyba nigdy nie widział garażu, mechanicznie w pełni sprawny o dziwo ... Mianowicie mam parę problemów:

1. Ciężko działa mi wspomaganie a w szczególności w prawo ciężko się kręci. Co może być przyczyną ? Gdzie się znajduje pompa? Czy ten mały zbiorniczek w kabinie po prawej stronie to od płynu jest?

2. Chyba od nowości (i może dlatego została cofnięta z eksportu) nie działa obrotomierz, linka cała lecz nie kręci się...Co może być przyczyną?

3. Czy standardowo w środku powinna być jakaś wykładzina czyt. dywanik gumowy?

4. Jaki fotel by zakupić bo z tego obecnego to tylko blacha została

5. Jakie tam są standardowo oponki z przodu bo jakoś u mnie jest coś namieszane i nie idzie się odczytać

6. Gdzie kupić nowe zamki w drzwi bo moje nie odbijają wogóle..

7. Od czego najlepszy będzie alternator bo obecnie jest na prądnicy

8. Nie podoba mi się ten tłumik w masce i czy idzie to jakoś inaczej ogarnąć by był po za jej obrębem czyli z boku?

9. Ma ktoś do tego ciągniczka jakąś instrukcję obsługi? Schemat instalacji?

10. Czy ktoś ma sprawne ogrzewanie bo u mnie widzę że jest wszystko poupitalane

11. Cieczy mi z tyłu i ubywa oleju ze skrzyni gdzie on najczęściej ucieka bo jest to tak zaoliwione że nie mogę się dopatrzeć

 

Przepraszam za ilość pytań ale ja osobiście jestem w tym temacie laikiem a chce ten kultowy ciągniczek doprowadzić do dobrego stanu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ty masz w nim serwomechanizm? Jeżeli to będzie na wzór zetora czy wogole innego ciagnika nie szukaj winy w pompie skoro w jedna strone się lekko kręci na logike coś jest nie halo tam dalej. Pamiętam z ksiazki że w Zetorze podnosi sie przód do góry i na odpalonym silniku reguluje pewna śrubą ten mechanizm bo tak jak u ciebie z tego co mówisz po podniesieniu przodu powinien sam skręcic w lewo i trzeba tak długo regulować aż nie będzie samo uciekać. Tak jest w Zetorach 5211 i pochodnych więc w C-362 też powinno byc podobnie bo jak to ursus to znaczy że kopia Zetora


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek    2

Mam instrukcję obsługi do niego, prześlij mi swój adres na sciga123@poczta.fm lub zadzwoń na 515414278 to ci pocztą ją wyślę.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Luke16    245

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) To tak:

2. Temat ogarnięty okazał się walnięty licznik i jednocześnie cały mechanizm przy silniku...

3. Kupiona gruba guma trzeba dociąć na wymiar :)

6. Zamki są strasznie drogie ale chyba trzeba będzie kupić

8. Tłumik już jest jak w C-360

10. Ogrzewanie odpuszczam :)

11. Wyciek zlokalizowany cieknie z gniazda hydrauliki i delikatnie z simeringu wałka

 

Największy problem pozostał ze wspomaganiem niestety po zmianie oleju topornie chodzi... Dodatkowo nie ma na zbiorniczku filtra a jak spuściłem olej to wylał się szlam... Co jeszcze no poprzedni właściciel poleciał sobie ostro w kulki z dbaniem o ten ciągnik bo jego myślą przewodnią był drut i sznurek... :/

 

Mam prośbę do właścicieli C-362 chciałbym żeby ktoś zrobił i wysłał mi zdjęcia z wnętrza a najbardziej interesowały by mnie wajchy podnośnika jak to wygląda :) mój mail: Luke16@vp.pl

 

P.S. heniek dzięki wielkie za instrukcję jestem Ci krewny ogromne piwo bądź jakąś dobrą flachę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.W pompie od wspomagania wymień oringi, pompa na przedniej pokrywie rozrządu, przy korku od oleju, filtr wspomagania jest na powrocie przykręcony do zbiornika oleju, wspomaganie zalej hipolem ATF do przekładni automatycznych, a ten mały zbiornik w kabinie jest od hamulcy.

2. przyczyną może być ślimak od napędu linki..

3. Standardowo jest wykładzina na podłodze z Gumy RYFEL, można taką kupić na mb i wyciąć..

4. Ja założyłem od jelcza na pneumatycznej poduszce. Polecam :)

5. 7.50-16

6. Na złomie od STARA 660, są identyczne, a jak star w wojsku był nie wiele używany, to i zamki jak nowe i lepszej jakości niż nowe :D

7. Od poloneza, albo od żuka, koło pasowe na alternatorze od żuka jest szersze niż w polonezie, dlatego od żuka idealnie pasuje.

8.bez problemu można przełożyć odwrotnie kolektor wydechowy i dokupić kolanko od c-360, tylko pasuje jeszcze dorobić dystans między kolektorem, a kolankiem, bo tłumik o maskę będzie ocierał :)

9. Schemat instalacji, jest podobny do c-360, różni się wycieraczkami, włącznikiem lampy roboczej, nagrzewnicą i tym że nie ma z przodu postojówek

10. Ja założyłem nagrzewnice od Skody favorit, troche było trzeba jej odchudzićobudowę żeby się zmieściła pod podłogą, orginalnej nie miałem bo ktoś wyjął zanim kupiłem.

11. U mnie były przecieki na łączeniu skrzyni z mostem i spod pokrywy podnośnika, jak masz orginalną hydraulikę z przodu to tam poszukaj przecieków :)

A z tym wspomaganiem popatrz jeszcze orbitrol, a wtym ciągniku nie ma żadnego serwomechanizmu, a układ hamulcowy jest identyczny ja w c-360.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem :)

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Dzięki za odpowiedź :) Wiesz co nie mam wogóle filtra od wspomagania miałem okazję widzieć taką samą C-362 i tam był a u mnie go ktoś wyrzucił ... Zakupić i montować z powrotem ??

 

P.S. malutki22_12 nie można do Ciebie wiadomości wysłać ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie tak, fabryczny korpus do filtra jest taki jak w ursusie 912..., bo sam zbiornik różni się tylko kształtem bo jest większy, a filtr tam się wkręca taki jak pzry silniku. A co do lakieru to najbardziej podobny, jak nie taki sam jest ral2002, a na felgi ral 1015 chyba. Na temat tego modelu wiem tyle z tego powodu, dlatego że prawie nie ma tam śrubki której bym nie odkręcał :D A z tymi wiadomościami nie mam pojęcia dlaczego.. Więc podam e-mail: malutki22_12@onet.eu

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Ciągnik jest niczego sobie troszkę się nim popracowało ale tak strasznie irytuje mnie ta pompa hydrauliczna że szok po prostu co się naciśnie sprzęgło to zaraz się wałek rozłącza ... no za przeproszeniem k***** idzie dostać, tym bardziej przy pracy z kosiarką dyskową a o zgrabiarce nie wspomnę... Tematy typu wspomaganie zostało rozwiązane... Dzięki malutki :) ... I chyba przez tą pompe ciągnik będzie sprzedany a kupiony Zetor 5211 :/ ... Chyba że ktoś umie doradzić jak zrobić żeby podnośnik chodził bez wałka?? Wiem że wychodziły one z osobną pompom tylko mam 3 egzemplarze w okolicy i w żadnej nie ma zewnętrznej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też mnie wkurzała opcja z tą pompą, więc pozstanowiłem to przerobić tak jak było orginalnie w tym ciągniku z przodu napędzane od wału korbowego. Zmieniłem koło pasowe ,na takie z wpustkami do śrub, (teraz w zestawach do wspomagania takie jest koszt 100 zł). Wałek napędowy między pompą, a kołem pasowym tokarz mi zrobił z wału napędowego od poloneza, za 70zł, Pompe pz2-16 kupiłem na złomie za 20zł (Okazała się po regeneracji) :) a przewody to już nowe, filtra ssawnego nie mogłem dostać na złomie więc zrobiłem sam, układ bez żadnych przeróbek dolnego dekla w skrzyni podłączyłem i teraz podnośnik podnośi dobrze.. Dwie bele z sianokiszonki na raz na małych obrotach, dźwiga bez najmniejszego problemu(tylko że przód poszedł w góre, bo obciążniki tymczasowo zdjęte..) Wiec koszt takiej przeróbki wyniósł mnie ok. 350zł z tym że pompe już miałem. Wkrótce wstawie zdjęcia :)

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

szczerze to nie wiem wogóle jak to jest skonstruowane :D i jak to w oryginale powinno być ... Bardzo bym był wdzięczny za fotki mój mail: Luke16@vp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

@Luke

Przedłuż sobie dźwignię sprzęgła, tak jak przedstawiłem to tu http://pokazywarka.pl/t4q0zu/ i natychmiast skończą sie Twoje problemy z tym, ze ciężko wycelować w moment, kiedy traktor stoi, a pompy jeszcze pracują.

 

ps

zakładam, że srzęgło jest podobne do tego w zwykłej 60-tce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

nunu85 i tak ciągnik sprzedaje (sprzęgło u mnie jest podwieszane i lekko chodzi) ... Nie porozumienie i tyle ... Niby znacznie ciszej niż w C-360 bo podłoga wspomaganie ale ta pompa to nie porozumienie a nie będę kombinował ... stanie zetor 5211 a ostatecznie 5011 ... albo coś innego z normalną pompom ... Bo podnośnik trochę opuszcza to co trochę już trzeba podnosić a o braniu maszyn z ziemi nie wspomnę ... Nie wiem kto mógł takie gooowno wymyślić w C-330 można było osobno pompę załączyć ... Oczywiście zaznaczam tutaj maszyny napędzane wałkiem... A nie widzi mi się każdorazowo wychodzić wyciągać wałek i jechać w drogę ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekK4    0

Jeśli chodzi o napęd pompy hydraulicznej to powinna wystarczyć regulacja sprzęgła bo pewnie przy wciskaniu sprzęgła rozłączasz dwa stopnie na raz. Wystarczy ustawić większą różnicę pomiędzy pierwszym a drugim stopniem. Ja w c 360 przy turze mam ustawione tak że łopatki l stopnia są bardzo blisko łożyska, a łopatki drugiego stopnia możliwie najdalej tak żeby dało się włączyć i wyłączyć WOM i pompę hydrauliczną. Dzięki temu sprzęgło bez żadnych przedłużek lekko chodzi i w tym samym czasie mogę operować turem i zmieniać biegi itp. Co do podnośnika to po wymianie oringów w rozdzielaczu i uszczelniaczy na tłoku o ile nie jest porysowany to powinno się poprawić. Ostatecznie możesz dźwignią od WOMu przełączyć w górne skrajne położenie ( czwarte) i wtedy WOM nie będzie działał a pompa tak ale zależnie od jazdy. Czyli na postoju trzeba włączyć jakiś bieg najlepiej 4 i reduktor w położenie neutralne (środkowe) i wtedy podniesie a w czasie jazdy będzie sobie podnosił żeby utrzymać wysokość. Najgorzej jest na 5 biegu (wg instrukcji może to doprowadzić do awarii pompy) będzie pracować na bardzo wysokich obrotach przez co będzie głośno chodziła i grzała olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Grzesiek dlatego sprzedaje i kupuje normalny ciągnik ... W którym pompa jest niezależna a nie człowiek się tylko wkurza ciągle....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekK4    0

Tylko z tego co widzę myślisz o zetorze który jest bliźniaczy konstrukcyjnie do c 360, także nie wiele się różni. A przy c 360 trochę wprawy i można nieźle ganiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    57

różni sie 1 ale przydatną rzeczą, a mianowicie pompa hydrauliki działa bez włączonego WOM ;) Dużo lepiej sie pracuje takim sprzętem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kabinka orginaklnie ewnie była ładnie odpicowana :) kiedys jak jezdziłem z tata po komisach to spotkałem piekny egzemplaz c-362 sprowadzony w orginale błotniki był tapicerowane dach tak samo nawet radyjko miał byłem ciekawy i podejzałem że nawet kabina wygłuszona była pod dywanikami i ze szczytu od silmnika maty bodej że poroso pewnie takie jak w samochodach grubosci z około 2 cm takie same widziałem w u 1204 u chandlaza jak kupywałem zetorka mówił ze w sirodku cichutko a warto to zrobic i miec w kabince cichtko :D bo naprawde ta kabinka moze niczym nieustępowac jak w zetorku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ad-al    0

5. 600/650x16

7. Od Poloneza, swego czasu taki działał u mnie w ciągniku ;)

11. Najczęściej cieknie na wałku WOM

 

A co do wspomagania, przepłucz dokładnie układ i zalej świeżym olejem. Jaką masz kabinę od tego ciągnika?

 

Pozdrawiamy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Odnawiam temat po powoli odnawiam C-362 :P Zastępca jest to można sie za robotę wziąć.

Kusi mnie nie zależna pompa ale nigdzie foto nie widziałem ani na żywo mimo że kilka C-362 w okolicy jest, jak i gdzie ta pompa wyglada która powinna być z przodu... U mnie albo oryginalnie nie było albo ktoś ją zdemontował jak się rozsypała ... Może będę chciał to odtworzyć ale jak to powinno wyglądać?

 

Kolejna sprawa od czego są lampy z przodu? Nie czasem od Malucha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Tata nie wiem czemu ale ma jakiś dziwny sentyment do tego ciągnika i ja to bym z 3 razy ją już opchnął a tata ciągle marudzi że może się zostawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    537

zobacz jak jest montowana pompa w zestawach wspomagania i zamontuj tak samo z walu, tylko przy rozruchu bedzie mial troche ciezej

Edytowano przez izydor6280

Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    245

Wiesz izydor6280 mniej więcej wiem jak to jest zrobione tylko chciałbym zobaczyć to na żywo jak to wygląda i jaką pompę użyć .... Znalazłem ten temat: http://www.agrofoto....draulika-c-360/ lecz żadnej fotki do tego i nie mam pojęcia jak to ogarnąć dalej no i wyjaśnione jest tak że szok :(

 

To jak z tymi lampami? To są od malucha? Nie mam ani nikt w okolicy już nie ma i nawet nie mam jak przymierzyć... Skąd tą osłonę z przodu dorwać bo moja się kompletnie rozsypała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cichy94
      witam czy ktos sie zna lub czy mógłby mi ktos pomóc w sprawie pompy przy beczkowozie niedawno zaczeła mi pluc olejem i musze co chwile dolewac olejuco jest tego przyczyną.jak ktos moze mi pomóc to piszcie dam fotki pompy.jest tez na zdjeciu tabliczka z danymi pompy jak ktos by chciał.
       
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8c3e4740ecfb268.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d586a52cf5bc34ef.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23837223671ca6bc.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/710efafe653402cb.html
    • Przez Cineek
      Witam Oglądałem dziś MF 6180 w dość przystępnej cenie, ale nie działa w nim obrotomierz (tzn. podczas pracy silnika obrotomierz wskakuje pomiędzy 5 a 10) Mam pytanie czy liczy mth? Właściciel twierdził że w większości nie działa, ale rzekomo liczy mth. Jak to mozna naprawić i czy rzeczywiście liczy moto-godziny? Pozdrawiam
    • Przez massey3120
      Mam fergusona 3120 95r NIewiem dlaczego ale dynashift nie dziala poprawnie. NIe działa na małych obrotach tzn poniżej 1300 obr i gdy zmienie na zakres A to czuje sie jakby koła sie kleszczyły (blokują np. ciągnik nie zjezdza z górki)? na zakresie D wszystko działa ok (nie blokują sie) Czy możliwe że to wina pompy hydraulicznej? Chociaż podnośnik działa bez zarzutu! Może miał ktoś z was podobny problem? Piszczie co wiecie.... pomocy
    • Przez lemysz1
      Witam. Mam problem, poniewaz od pewnego czasu przestały działać mi halogeny na dachu oraz nie działa obrotomierz(mth liczy normalnie). Bezpieczniki są ok (przynajmniej te które znalazłem, żarówki też ok. Jak włącze światła to normalnie wszystko sie podświetla na tabeli przełączników tam gdzie włącza sie halogeny, ale jak włącze to nie działają. Cóz może być przyczyna? Może ma jeszcze gdzieś schowane bezpieczniki? Pozdrawiam
    • Przez piterq1991
      Witam!
       
      Czy jest możliwość aby w MF 3080 zwiększyć przepływ oleju na podnośnik?
      Chodzi mi o to, że chcę aby szybciej podnosił(pompa jest nowa założona). Jak jadę z maszyną w polu to zanim zdąży podnieść to ciągnik już zakopany. Siłę ma, bo podnosi wszystko bez problemu na wolnych obrotach, ale chodzi, żeby szybciej to robił. U znajomego w NH tak było, że wydajność miał zmniejszoną i w serwisie bez problemu od ręki mu to zwiększyli i zdecydowanie szybciej podnosił. Gdzieś kiedyś na forum coś czytałem, że w MF też tak jest. Czy to prawda? Jak to zrobić jeśli jest taka możliwość?
       
      Pozdrawiam
×